DANYSEK: fajn, akorát že Spirit of Inovation je postavený na to, aby létal rychle a ne dlouho. A320 je proudové letadlo, takže je nám pro srovnání tak jako k ničemu, protože můžeme srovnávat akorát vrtulová letadla (protože proudový motor na elektriku nepojede). To se daleko nedostaneme.
Vezměme třeba klasiku:
https://en.wikipedia.org/wiki/Cessna_208_CaravanMotor s výkonem 500 kW, kapacita paliva 1000 kg
Palivo nahradíme xchaosovými bateriemi, dostaneme kapacitu 416 kWh. To znamená, že pokud motor pojede na plný výkon, může létat 50 minut. To je spodní hranice, protože letadla pochopitelně nelétají na plný výkon. Můžeme tam hrubým odhadem nasázet 15 m2 solárních panelů, což by hodilo další 3 kWh při maximálním výkonu, což je ekvivalent dalších 6,5 kg baterií. Pokud panely použijeme místo materiálu na ploše křídel (což bysme nejspíš mohli), tak můžeme být s hmotností na nule. Pokud troufale prohlásíme, že za letu ten motor průměrně pojede na poloviční výkon, tak máme 100 minut, soláry dají 6 kWh navíc, tj. +1,5 % kapacity.
Use case pro takovéhle letadlo jsou vyhlídkové lety (které běžně trvají třičtvrtě hodiny), skákání padákem a podobně. Co je mi na tomhle hodně sympatické - to letadlo se natankuje samo, když ho necháš stát 10 dní venku. To by ze sportovního létání udělalo drahý koníček (doposud je to kurevsky drahý koníček).
Tohle jsem akorát vzal 40 let starý letadlo, vyměnil spalovací motor za elektriku, palivo za baterky a přidali panely. Že by se to dalo udělat i líp je celkem jasný.