• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    RENFRIDiskuzni arena pro kazdeho
    Vyvinula se v nejake diskuzi zajimava, ale off topic debata? Stoji za to to doresit, mate k tomu jeste hodne co rict, vasi oponentni maji zajimave argumenty, ale ostatni vas uz odkazuji jinam? V diskuzni arene neni zadne tema off topic ( krome urazek a hrubeho chovani), muzete sem presunout jakoukoli zajimavou diskuzi z jinych klubu, ktera ma na diskuznim serveru sve misto. Vitejte.
    rozbalit záhlaví
    SARF
    SARF --- ---
    LOPIK: nesmysl, obsluha je námezdní síla a je jí jedno, jeslti někdo má stravenky nebo cash. Že by si pingl ode mě "chtěl vzít stravenek co nejmíň" jsem ještě nezažil. Dokonce ani dýško v podobě stravenky mu nevadí, protože on šéfovi/majiteli prostě odevzdá tržbu a kolik z toho je peněz a kolik stravenek je mu úplně jedno.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Stravenky jsou hospodě dobrý do tý chvíle, než jim vlezeš za dveře. Pak už samozřejmě vymýšlí jak jich pobrat co nejmíň - bude tam určitě nějakej poplatek, navíc to musí jít přes účetnictví. Proto dělají co můžou, aby jich vzali co nejmíň.. (ono i to vracení - teoreticky jim může být jedno jestli ti vrátí klidně na dvacku, protože další člověk zase zaplatí půlku stravenkou a zbytek v hotovosti). Víc by nám řekl asi někdo kdo kasíruje, jak to přesně chodí. Ten případ co tu dala Renfri už ale opravdu hraničí s demencí.
    FAT
    FAT --- ---
    RENFRI: Je to zajímavé, někde vracejí třeba , jako v Tvém případě, na DVĚ stravenky po 80.-, jinde tvrděj, že nesmějí. Je fakt, že se stravenkama mají trochu větší práci a navíc jsou tam nějaké % srážky, nevím přesně jak, ale kdysi jsem o tom něco četl.
    Občas kupuju i v obchodě s potravinama a tam mi na 90.- stravenku vracejí bez problému, i když nákup je třeba jen za 50.-.
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    RENFRI: vůbec by mě nenapadlo pochybovat o tom, že je to tak, jak říkáš ty.
    RENFRI
    RENFRI --- ---
    Jeste teda jeho argumenty - ale tim vam rozmenuju stravenku na penize
    a
    a co kdyz je utracena ta padesatikoruna cela a ja vam vracim na stravenku, kdo rozhodl, ze platite stravenkou driv - to me zaujalo :-)

    Pak mi teda vratil, ale o 10,- min, no uz to nebudu resit a taky me tam uz neuvidi...
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    RENFRI: IMHO to dělá naschál, protože se jim vyplatí víc cash než stravenky. Nebo může být třeba jen blbej.
    PIZI
    PIZI --- ---
    RENFRI: Máš pravdu a on tvrdí nesmysl.
    RENFRI
    RENFRI --- ---
    Odlehcene tema, prave aktualni :-)

    Platila jsem obed za 95,-Kc. Ciste jidlo, krabice je zdarma. Pouzila jsem 80ti korunovou stravenku a kovovou padesatikorunu, nacez mi cisnik rekl, ze mi ale nevrati, protoze na stravenky nevraci. Tak mu rikam, ale na penize vracite, ne? No a ta stravenka je pouzita cela, ja chci vratit na tu padesatikorunu. Ale my vracime jen do 5,-. No proste problem, vysvetlovani nepomahalo. Jak tohle vidite vy?
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    PIZI: jen velmi vágně napsal, že kdy myčka nebude fungovat, chlapík jim vrátí peníze nebo tak něco. Jak dlouho? Den, týden? Měsíc? Měsíc a půl? Rok? Prostě blbost.
    PIZI
    PIZI --- ---
    LOPIK: podle toho co psal, tak něco takového dohodnuto bylo.
    LOPIK
    LOPIK --- ---
    Morální je držet na čem se dva lidi dohodli. Je to jednoduchý. Byla dohodlá záruka, že to za měsíc a půl bude chodit? Ne.. Zaklínat se morálkou a vytáhnout jí jen až když se cítím poškozeně je trapný.
    PIZI
    PIZI --- ---
    GENTIANA: směšuješ morální a legální.
    GENTIANA
    GENTIANA --- ---
    aha, tak to není vtip. No, to mám z toho, že diskuse čtu chronologicky.

    Ale abych se taky přidala, morálka je hezká věc, ale poučena reálným kapitalismem se řídím pravidlem, že dobré smlouvy dělají dobré přátele. A že ústní dohoda má cenu papíru, na kterým je napsaná. Pak ty morální povinnosti a podobné věci fungujou mnohem lépe, hladčeji a radostněji.
    GENTIANA
    GENTIANA --- ---
    GAF: To je vtip, žejo, protože tohle nemůže nikdo myslet vážně.
    ECLECTICA
    ECLECTICA --- ---
    GAF: hele mě třeba těžká realita potkala - de facto jsem dírou v zákonech přišla o několik milionů a hrozí, že budu doživotně splácet hypotéku na něco, co mi vůbec nepatří, aniž bych udělala cokoli nelegálního, neopatrného a aniž bych mohla jakkoli tušit nebo zjistit, že ten problém nastane. A přestože jsem s prominutím nas*aná až na půdu, nepřála bych nic takového nikomu.
    XAJA
    XAJA --- ---
    GRANTORINO: tu to bolo napísané, škoda opakovať zas a znovu: [ PIZI @ Diskuzni arena pro kazdeho ] "kupoval sis kartu která mohla vydržet libovolný časový interval. Statisticky samozřejmě čím je výrobek starší, tím pravděpodobnější je jeho porucha. Takže nekupuješ si kartu která by měla vydržet měsíc, nebo rok. Kupuješ si kartu o které nevíš jak dlouho vydrží. Stejně jako to nevíš u nové, ale tam platíš zároveň i za to, že prodejce zaručuje nějaké řešení pokud se pokazí dříve než za dva roky."

    koľko mala vydržať? rok, dva, desať?

    a to o vrátení peňazí... no, bez "papiera", teda riadnej zmluvy so stanovenými podmienkami by som to brala tak, že proste prídem domov, zapojím, no a ak nefunguje, tak predávajúci vráti peniaze.

    inak totiž by to mohlo dôjsť do extrému - dokedy (bez jasnej dohody) by toto inak malo platiť? čo ak by umývala ešte desať rokov a potom sa pokazila, aj tak by platilo, že si kupujúci bude uplatňovať nárok na vrátenie peňazí? kde je tá hranica? aj o tom tu už niekto písal.
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    JUPIII: to je pravda no, tady to nikdo vyresit nemuze...
    JUPIII
    JUPIII --- ---
    GRANTORINO: Hlavně nechápu, proč si to ti dva nepořeší mezi sebou. Proč bychom tomu měli soudcovat z hlediska morálky a vyššího principu mravního. Proč, když se nám tu napíše: "Prodal mi myčku a rozbila se mi.", se očekává sborové volání: "To je ale podfukář, ať mu vrátí nějaké peníze!"

    Nevíme o tom vůbec nic. Nevíme, co to bylo za značku, protože některé značky, něco vydrží a jiné, co po záruce odcházejí, nevíme, kolik byla původní cena, co se pamatuju některé extra myčky stávaly i ke třiceti tisícům, nevíme jak často ta myčka byla používaná, jak vypadala...
    My prostě nemůžem posoudit smluvní cenu mezi těmi dvěma, proč a jak k ní došli. Víme, že ji oba akceptovali a k prodeji došlo ve shodě. Tak proč bychom měli plivat na prodejce. Myčka po prodeji fungovala, myla. Zřejmě byla v pořádku i po prodeji.
    Nevíme jak došlo k tomu, že přestala fungovat, co je to za závadu, kdo ji způsobil nebo se na ní spolupodílel, ani kolik bude stát oprava a jestli se vyplatí opravovat.
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    takže reklamace byla v podstatě jakžtakž domluvená...
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    [ GAF @ Diskuzni arena pro kazdeho ] ...předtim tvrdil, že mi dokonce vrátí peníze, kdyby s ní něco bylo
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    GRANTORINO: nerozpadla se hned, ale po měsíci a půl, to se holt u sedm let starého spotřebiče může stát. Zákazníkovo riziko.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam