FOSSIL666: Pro začátek tam dochází k jednomu velkému nedorozumění.
1) fakt na který jsem narážel, je ten že to topení je venku. Tedy to teplo které vyzáří sám stroj jde prostě pánu bohu do oken.
2) "zamrznout" jsem měl na mysli fakt, že pokud bude nádrž venku a ty tam přijedeš kdo ví kdy za nějakých extrémních teplot, tak tu šťávu ani nenasaješ. Při jakejch mrazech se tak stane víš asi líp ty než já. Já nemám ani naftové auto. Navíc se mi už několikrát nepodařilo cizí naftu v zimě ani nastartovat. jednou pravda pomohla trocha benzínu do nádrže.
Nikomu nic necpu jen se ptám? Pokud tam přijedeš po několika měsících tak ta nafta taky dost degraduje. V tom nevidíš problém?
3) spalování propanu a nafty je z pohledu ekologie dost rozdíl, nemyslíš? Potřebuješ na to studii?
4) hluk jsem nezmínil, ale popravdě když má někdo v autě bufíky, raději parkujem dál :-) Netvrdím, že nejsou nějaký nehlučný. Už na počátku jsem psal že s tím nemám žádné zkušenosti. Jen co vidím u jiných.
5) další výhoda wavek je ta že to nefouká horký vzduch ale sálá to. I když existují wavky na podobném způsobu vytápění, které taky foukají vzduch. Výhoda foukání je ta že to rychleji vyhřeješ. Pokud je to ale zaizolovaný a není tam nějaká extrémní akumulační hmota, tak u wavek mluvíme o řádu jednotek minut max nízkých desítek minut i u mnohem většího prostoru.
6) výhoda wavek i té nafty je ta že to může brát vzduch z venku a spaliny jsou také ven. Což bych bral jako základní požadavek topidla uvnitř uzavřeného prostoru. To petry nemají, ale je možné že i nějaké malé kamna to umí taky. Píšu na rovinu, že nic takového neznám, pokud někdo pošle link, budu rád za informace. V tomhle zrovna tápu, protože to nepoužívám.
7) znám dost lidí co žijou v autě a vím o několika, kde přecházeli z nafty na plyn. Takže to asi nějakou výhodu bude mít i pro jiné než pro mě. Protože to evidentně muselo vyrovnat tu (u auta) zásadní, že nafta je všude, zatímco plyn v hodně zemích nic moc a nutnost redukcí z něj nedělá zrovna terno.