• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GRANTORINOVýtvarná výchova - dětská tvorba, příprava v zš, zuš, sš i vš výtvarného zaměření
    - klub věnovaný dětské tvorbě i tvorbě lidí, co se připravují na výtvarné školy
    - edukační systém výtvarné výchovy v ČR i ve světě
    - možnosti vzdělávání, kurzy, rady, informace
    - v neposlední řadě galerie prací, které podle Vás stojí za to ukázat ostatním :)
    na nástěnce odkazy na výtvarné kurzy, literaturu, pedagogické instituce a vzdělávací programy pro veřejnost
    rozbalit záhlaví
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    77WHITE: no ono se to používá v jakémkoliv věku, říká se tomu "téma" a je to základ té hodiny, musí tam být nějaké téma, které je možno rozvíjet
    můžeš vytvořit cyklus na téma "šiška" : uděláš studijní kresbu šišky, pak si uděláš studii toho, jak se rozvíjí třeba z vrchního pohledu, na to navážeš stylizací šišky a z toho vytvoříš třeba návrh na tapetu nebo obalový papír
    to samé je samozřejmě možné u kreativní práce, kde třeba vytváří na nějaký příběh každý vlastní kresbu, pak se třída sejde a ve dvou skupinách třeba vytvoří příběh, kdy se domluví a kresby poskládá tak, že to vytvoří příběh :)

    jinak bych doporučila jako literaturu pro RAEVA: od Jana Slavíka
    "Umění zážitku, zážitek umění" první i druhý díl

    jednak Jan Slavík učí na katedře výtvarné výchovy v Praze aktivně se věnuje artefiletice,
    podle těch knih jsme se učily a jsou sice malinko složité, především je to odborný jazyk
    ale je tam opravdu spoustu podnětů a konkrétních námětů k zamyšlení a k inspiraci
    a navíc jako příprava ke zkouškám by to mohlo i dost pomoci :)

    Umění zážitku, zážitek umění. 1. díl | www.bibliohelp.cz
    http://www.bibliohelp.cz/knihy/umeni-zazitku-zazitek-umeni-1-dil
    Umění zážitku, zážitek umění. 2. díl. | www.bibliohelp.cz
    http://www.bibliohelp.cz/knihy/umeni-zazitku-zazitek-umeni-2-dil
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    77WHITE: dík, bezva :)
    77WHITE
    77WHITE --- ---
    RAEVA: co je zajímavý, tak se to používalo i u starších dětí (10-12 cca) a fungovalo to stejně dobře.

    GRANTORINO: Jam sem už psal, pozvu sem tu učitelku, ta určitě bude ráda že se někdo zajímá :)
    RAEVA
    RAEVA --- ---
    77WHITE: to bych mohla zkusit :)
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    77WHITE: ano, to se obvykle využívá při motivaci :)
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    ráda bych sem zkopírovala tuhle zkušenost :)

    MIST --- --- 19:41:44 6.1.2013 --- 04:10 :: sledované diskuze1 odpověď
    GRANTORINO: za mejch mladejch let jsem se pri vytvarce nic nenaucila. Moje deti prvni roky skoly malovaly stejne nudne. A pak prisla nova ucitelka a prakticky vsem rodicum spadla celist, protoze najednou, pod jejim vedenim, umela malovat cela trida :-O
    Jo, porad se dalo rozpoznat, ze nektere dite ma vetsi talent nez to druhe, ale ten rozdil ve vyuce byl uzasnej.

    77WHITE
    77WHITE --- ---
    GRANTORINO: nemam teď moc času na to tady psát romány, nyx mě furt odvádí od práce, ale rychlá vzpomínka - u menších dětí se vždy osvědčilo tvoření spojený s nějakým dějem. Třeba se na začátku přečetla krátká pohádka, na jejiž motivy potom jednu či dvě hodiny dělali.
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    "Masožravý zajíc 3" a tím ted končím :) tyhle práce mám od kluka nejradši, protože si to opravdu celé vymyslel sáma dělal to doma z vlastního popudu :)

    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    "Masožravý zajíc 2"

    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    jinak pro zpestření dávám první malbičky mého tehdy tříletého kluka, velikost A1 a byly to akryly, dbala jsem teda nato aby každou barvu dělal jiným štětcem, proto je to takové nesprasené, téma si vymyslel sám a udělal sám cyklus, osobne jsem zastánce liberalismu a toho, že dítě je třeba podporovat a jinak je tvořivé samo od sebe, aby nedošlo k mýlce, to není uplne současný trend výtvarné výchovy a potýkala jsme se na katedře s různými problémy kolem toho :)
    "Masožravý zajíc"

    RAEVA
    RAEVA --- ---
    tak u mě je to tak, že už druhým rokem vyučuji v jedné vesničce na malinkaté ZUŠ výtvarku, spíše tedy keramiku... převážně učím přípravky, těch mám asi 90% ze všech dětí. S velkýma dětma kterých mám pár dělám hlavně keramiku protože s tou jsem více srostlá a několik let jsem se tomu aktivně věnovala a dokonce mě po základce přijali do Varů na keramickou průmyslovku kterou jsem nedodělala protože jsem propadala z angličtiny a češtiny... jsem nakonec tedy vyučená kuchařka-číšnice s maturitou...musím si tedy udělat výtvarnou výšku abych tuto práci mohla vykonávat. Mám ale praxi z reklamky kde jsem pár let pracovala. Loni mě málem vzali na UJEP, tea nevzali ale prošvihla jsem lhůtu na odvolání když jsem si pozdě všimla že jsem to neudělala o bod :( takže letos se snad zadaří... a učit děti mě baví, jen se s tím občas trochu peru :) takže všelijaké zkušenosti a rady mi přijdou opravdu vhod, než se dostanu na výšku kde se o tom dozvím co je potřeba
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    :) tak jsem ráda, pro začátek klidně navrhuju at tu každý napíše svoje zkušenosti s výtvarnou výchovou jakéhokoliv charakteru ;) popřípadě jsou vítány záznamy vaší tvorby různého charakteru z hodin
    RAEVA
    RAEVA --- ---
    paráda tahle diskuze tu chyběla :) třebam i to nějak pomůže s tím s čím se potýkám :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam