77WHITE: no ono se to používá v jakémkoliv věku, říká se tomu "téma" a je to základ té hodiny, musí tam být nějaké téma, které je možno rozvíjet
můžeš vytvořit cyklus na téma "šiška" : uděláš studijní kresbu šišky, pak si uděláš studii toho, jak se rozvíjí třeba z vrchního pohledu, na to navážeš stylizací šišky a z toho vytvoříš třeba návrh na tapetu nebo obalový papír
to samé je samozřejmě možné u kreativní práce, kde třeba vytváří na nějaký příběh každý vlastní kresbu, pak se třída sejde a ve dvou skupinách třeba vytvoří příběh, kdy se domluví a kresby poskládá tak, že to vytvoří příběh :)
jinak bych doporučila jako literaturu pro
RAEVA: od Jana Slavíka
"Umění zážitku, zážitek umění" první i druhý díl
jednak Jan Slavík učí na katedře výtvarné výchovy v Praze aktivně se věnuje artefiletice,
podle těch knih jsme se učily a jsou sice malinko složité, především je to odborný jazyk
ale je tam opravdu spoustu podnětů a konkrétních námětů k zamyšlení a k inspiraci
a navíc jako příprava ke zkouškám by to mohlo i dost pomoci :)
Umění zážitku, zážitek umění. 1. díl | www.bibliohelp.cz
http://www.bibliohelp.cz/knihy/umeni-zazitku-zazitek-umeni-1-dil
Umění zážitku, zážitek umění. 2. díl. | www.bibliohelp.cz
http://www.bibliohelp.cz/knihy/umeni-zazitku-zazitek-umeni-2-dil