• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GRANTORINOVýtvarná výchova - dětská tvorba, příprava v zš, zuš, sš i vš výtvarného zaměření
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    BINARY_PARANOIC: to je zajímavá otázka, z čeho usuzuješ, že nějaký pedagog v někom zabíjí kreativitu? i kdyby tomu tak bylo, velká většina lidí, kteří například chodí na přípravky nejrůznějšího druhu různých pedagogů se dostává na výtvarné školy, zatím nepřevažuje podle mého mínění amatérská tvorba bez korektur
    ale kde není talent a vlastní píle, není kde brát a talent si často razí cestu sám, ovšem zrovna na grafický design, pokud se nepletu, je potřeba docela slušné know how v oblasti grafických programů a to se často bez nějaké té pomoci člověk sám nenaučí
    jinak by se dalo říct, že snad je objektivně žádoucí, aby člověk tvořil mimoškolní práce, na nichž buduje vlastní osobitost a nedá se očekávat, že pedagog odvede práci osobního růstu za studenta
    samozřejmě, že mu může nabídnout pouze již objevená řešení nebo vlastní ideu, ale těžko za něj udělá kreativní část tvorby
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    Jinak tedy bohužel musím říci, že nejlepší práce uchazečů, co se k nám na grafický design hlásí, jsou většinou ty mimoškolní… Je překvapující, kolik pedagogů zabíjí ve studentech kreativitu a osobnost sledováním zaběhnutých klišé…
    BINARY_PARANOIC
    BINARY_PARANOIC --- ---
    Kdyžtak prosím přidejte na nástěnku info o kurzech večerní kresby i na naší fakultě, díky :)

    Fakulta umění a designu UJEP otevírá v letním semestru 2013 kurz kresby a figurální kompozice v programu celoživotního vzdělávání. Ateliérová výuka tříhodinových seminářů probíhá vždy ve středu od 16—19 hod.

    Kurz začíná 27. 2. 2013 a končí závěrečným hodnocením 5. 6. 2013.

    Praktická výuka kresby je určena pro širokou veřejnost. Uchazeči, kteří se do kurzu hlásí poprvé, budou vedeni podle výukového plánu převážně ke kresbě. Studenti, kteří navazují studium, a hlásí se do druhého semestru, budou mít individuální studijní program zaměřený na kresbu a malbu aktu.

    info
    přihláška
    harmonogram
    TIGRIS
    TIGRIS --- ---
    Chvalim auditko !
    Uz jsem oducila par vytvarnych i dalsich krouzku, rada bych jednou ucila na zusce.
    Tenhle semestr / pololeti bych rada zase vedla naky vytvarny krouzek, nevite nekdo nahodou o nejakem specializovanem webu kam bych si mohla dat inzerat nebo primo o ddm/skole/zus kde nekdo vypadl (ne agentura krouzky, bleee) v praze?
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    Silk — Interactive generative art
    http://new.weavesilk.com/?al07&ref=nf
    RAEVA
    RAEVA --- ---
    ještě malé děti 6 až 7 let na to samé téma ale barevně musíme více zapracovat...jsem na ně ale hrdá jak se naučili kreslit oči, nos a pusu...příště se zaměříme na techniku malování vodovek a bude to o mnoho lepší :)



    prvnaci kopie.jpg (1167309 B)
    RAEVA
    RAEVA --- ---
    tak aby tu nebylo tak mrtvoučko tak se pochlubim dnešní prací :D je to docela vtipné :) děti se učili teplé a studené barvy :))) všem je 8 let


    Snímek 035.jpg (798531 B)
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    Tohle že má být na dolarovkách? V USA řeší "šílený" podpis možného ministra financí – Novinky.cz
    http://www.novinky.cz/zahranicni/289853-tohle-ze-ma-byt-na-dolarovkach-v-usa-resi-sileny-podpis-mozneho-ministra-financi.html
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    WENDIGO: tak si tam dojdi na konzultaci s těma prácema, doporučuju asi Raudenskýho nebo Kornatovskýho, ovšem pokud si chceš být jistý, tak jdi za Špirkem
    jinak je to tak obecně, neřekla bych, že se tam něco vyloženě preferuje, záleží na předmětu, určitě třeba když se tam dělá design nebo časopis nebo typografie, grafika, tak tam ten komiks a ilustrace je fajn, každý si tam většinou najde svůj předmět, který má rád
    není to nijak vyhraněné, ani se nedá říct, že by se tam preferovala abstrakce, navíc je tam i poměrně dost mladých progresivních učitelů

    co je trochu problém jsou očekávání studentů, všechno je hodně nasměrované do praxe učitele výtvarky, očekává se teda, že budeš otevřený všemu to aspon minimálně zkusit, dost neradi vidí, když se někdo snaží protlačovat svoje výtvarné ambice, ale samozřejmě to záleží na konkrétním člověku, jak se s tím vyrovná, očekává se, že všechny předměty budeš zvládat aspon na průměrné úrovni, ale spíš chtějí nadprůměr, v praxi to potom znamená, že nesmíš pak odfláknout ostatní předměty, a protože jich je tam hodně, je to náročné
    WENDIGO
    WENDIGO --- ---
    GRANTORINO: No ja prave procitacovou grafiku mam vystovanou na stredni skole aplikovane kybernetiky v HK a tam to do nas hodne "hustili horem dolem" ale i tak s tim moc prace sehnat nejde.

    No ale vidim to tak, ze to zkusim, bodama za maturitni tim jsi mi udelala radost na tom snadno ziskam maximum spis nevim jestli me nevyhodi s pracema a obecne s mojim zamerenim protoze obecne tihnu a k ilustraci a komixu a abstrakce mi toho moc nerika jenze vim, ze prave abstrakce a moderni umeni je na tehle vyskach v mode.

    Musim zjistit jestli jde delat prijimacky na vic oboru a podle toho se asi rozhodnu. Taky me trochu desi ta hodina a pul muj hlavni problem pri jakekoli tvorbe vzdycky byl, ze se s tim moc piplam :D Ale to si muzu jeste pred prijimackama nacvicit.
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    /třeba i občanská výchova, výchova ke zdraví, a další možné...
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    jo ještě jsem zaúpomněla dodat důležitou věc, že pokud vystudujete jednoobor, můžete si tu aprobaci rozšířít třeba o anglický, francouzský, český jazyk nebo další nějaký předmět, ted si nejsem jistá, ale mám pocit, že dokonce to ani není tolik navíc, protože si doděláváte pouze tu specilaizaci a zybtek máíte, tak se jedna bud o tři semestry nebo o pár semetrů víc a můžete v klidu vyučovat další předmět, cože je třeba výhodné, když už začnete někde učit výtvarkju a můžete si to dodělat během práce třeba i podle potřeby té konkrétní školy
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    WENDIGO: záleží na tom, jak jsi výtvarně zaměřený, na dvouoboru je toho mnohem méně a více se věnuje tomu druhému předmětu /nebo jinak řečeno, pro ten druhý předmět už se ta výtvarka tak moc nestíhá, jde to na úkor kvality/, na jednooboru je větší část studia věnovaná výtvarce a menší část univerzitnímu základu/ pedagogika, psychologie atd./ jednoobor výtvarka má oproti většině ostatních předmětů na pedf taky praxe téměř od prvního ročníku, což považuju za velký přínos, v praxi to potom vypadá tak, že v ideálním případě si místo ve škole najde student již někdy od druhého ročníku a na půl úvazku učí, hodbně lidí si najde místo právě přes ty praxe
    /já jsem měla minmálně dvě nabídky během praxí abych v té škole zůstala učit/, které se odehrávají bud na zš, zuš, sš nebo gymnáziích, ale taky se během studia dostanou studenti k projektům animačních programů v Národní galerii/ Veletržní palác/ , v Rudolfinu anebo má katedra výtvarky taky dost úzkou spolupráci s Umprum muzeem, s těmito institucemi pravidelně spolupracuje, takže uplatnění najde student i tam
    hodně studentů nebývá z Prahy ale z nějakého menšího města, takže většinou přijdou do Prahy vystudovat a pak se vrátí zpátky a tam jsou široko daleko jedinou aprobovanou učitelkou na výtvarku, část studentů tak v posledních ročnících už hodně třeba dojíždí do Prahy třeba na tři dny, mají individuální studijní plán a už normálně učí
    jinak kdyz je poloviční uvazek ve skole pro učitele výtvané výchovy /cca14-16 hodin týdně/,
    je pak ještě často k tomu přidaný třeba výtvarný kroužek odpolední ve škole nebo si učitel ještě najde něco k tomu, třeba vede kroužky v DDM, nebo Záklaní umělecké školy
    hodně studentek pak taky třeba skončí právě v DDM na plný úvazek nebo další podobné instituce třeba i soukromých kurzech výtvarných technik

    na jednooborovém studiu je potom podle mě i dost vysoká úroven všech vyučovaných předmětů, takže je možný pak cokoliv z toho uplatnit v praxi
    /počítačová grafika - hodně studentů pak pokračuje tím, že vtváří zakázkovou grafiku nebo webdesign, ale to už samozřejmě vyžaduje další zájem a znalosti, aby si to samostatně rozvíjeli, ale slušný základ propagační grafiky, typografie, programy Adobe Illustrator, Photoshop, Indesign, Flash -obstojné základy a práce v těchto programech Raudenský, animování, grafické techniky na slušné úrovni /doc.ak.mal.I.Špirk , malba /doc.ak.mal. J.Kornatovský, modelování /doc.ak.soch. Zdeněk Hůla/, keramika /MgA Tatarová, MgA Woolf/textilní techniky, experimetnty s materialem, konceptuální tvorba a objektová tvorba MgA. M.Sedlák, výtvarná dramatika a další předměty, potom v té teoretické základně jsou možnosti pokračovat na doktorandské studium

    taky je třeba říct, že i část studentů se během studia dostane a odejde ještě studovat na AVU, VŠUP a další výtvarné vysoké školy nebo si udělají obě dvě Pedf i AVU/VŠUP
    a pokračují uměleckou dráhu vlastní tvorby

    /to se samozřejmě dvouoborou netýká, stává se to na jednooboru,
    jinak umělecky zaměření lidé z celé republiky taky čas od času přecházejí z dvooboru na jednoobor do prahy když mají o výtvarku hlubší zájem a většinou jsou moc spokojení se změnou/

    co se týká přijímacích zkoušek, tak ty jsou tuším trojkolové, je možnost přijít to zkonzultovat přímo s někým na katedře do odevzdání prací, určitě není problém se zeptat, myslím si, že by se k tomu dali přidat i práce digitální vytištěné na papíře, že proti tomu nikdo mít nic nebude
    během talentovek se dělá malba, kresna a modelování a na každý je tuším 1,5 hodiny, což je hrozně málo na velikost formátů /A2 malba zátiší za hodinu a půl, modelování podle reality za 1,5 hodiny../, takže je potřeba to na zkoušce mrskat rychle, takže ono se tam celkem ukáže, jak na tom kdo je...
    a potom nakonec ústní pohovor, kde je potřeba prokazat, že vás obor zajímá /ale většinou to rozhodnou domácí práce + talentovky + jsou body za vysvědčení maturitní/
    mě už u pohovoru řekli, že mám tolik bodů z výtvarky, že už je jedno co tam řeknu...
    WENDIGO
    WENDIGO --- ---
    Muzu se zeptat trochu z jineho soudku, davam si ted prihlasky na pedak a vytvarna jednooborovka je tam sice zajimava ale jde s tim pak najit nejak uplatneni? Nedovedu si predstavit skolu ktera zamestnava jen vytvarkare ktery si neni schopny vzit nejaky dalsi predmet to kdyz vezmu ze na prumerne zakladce je dejme tomu 15trid +- a kazda ma vytvarku prinejlepsim dve hodiny tydne [my jeste mivali hodinu ale myslim ze ted uz jsou dve?] tak to je tak na pul uvazku a jeste se trochu bojim, ze tam bude pretlak a i kdyz mam vytvarne zamerenou stredni tak zvazuji, ze radeji sahnu po necem jistejsim jako je anglictina/cestina ale doufam, ze tady by nekdo mohl mit nejake aktualni zkusenosti?

    Plus jeste kdyby to byl nekdo kdo delal posledni dobou prihlasky je velky problem kdyz bude vetsina mych domacich praci tisky? Veci na papire ze stredni uz asi nenajdu a i kdyz mam zaklady technik a tak dale poslednich par let delam jen na tabletu tak ty prace co uz nejak vypadaji jinak nez digitalne nemam.
    RAEVA
    RAEVA --- ---
    77WHITE: jj to dělám ;) však sem nikdy nikomu pětku nedala ale nejdřív se snažím vyhrožovat, na některé děti to neplatí...mno a když to nezabere tak jdu jinou metodu no :)
    77WHITE
    77WHITE --- ---
    RAEVA: a když se nad tím tak zamyslíš, tak dávat znuděným dětem špatné známky není úplně motivační... To už je lepší ho spíš za něco pochválit, i když je to očividně špatnej obrázek, tak za nápad/ barvy/ linku...
    RAEVA
    RAEVA --- ---
    jinak si taky myslim, že známkování je blbost v tomto oboru...každé dítě je jiné a člověk na to musí koukat hodně objektivně... horší hodnocení může dostat jen to dítě které mi na to vysloveně prdí, protože ho to nebaví a chodí na kroužek jen proto, že ho nutí rodiče... ale i takové děti obvykle zpracuju a najdu si k nim cestu a pak i tvoří :)
    RAEVA
    RAEVA --- ---
    já děti neznámkuju, teda vízo dostanou ale během roku je neznámkuju, mam jich málo tak is je pamatuju a jejich tvorbu :) akorád mam jednu zlobivou holčičku a když jsem jí chtěla pohrozit že dostane pětku tak zbytek prcků reagoval "jéééé my dostáváme známky? a co mám paní učitelko, néééé co mám já paní učitelko?!" takže jsem si krásně nas... do bot :)
    GAF
    GAF --- ---
    GRANTORINO: jo, tak to je pěkný. Tebe bych za učitelku rád.
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    GAF: jo, já jsem takhle rozhodila komisi u státnic, když jsem si vytáhla hodnocení a testy, a oni se ptali jak budu hodnotit tu výtvarku a ja jsem se jim tam snažila vysvětlit, že na to není exaktní hodnocení, a že tda si nedostane žák pětku za kaňku na výkresu, ale že spíš mě bude zajímat aktivita a vývoj toho žáka a že teda pětky asi nedostanou ode mě :)) /a dopadlo to dobře/
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam