• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GRANTORINOVýtvarná výchova - dětská tvorba, příprava v zš, zuš, sš i vš výtvarného zaměření
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    /třeba i občanská výchova, výchova ke zdraví, a další možné...
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    jo ještě jsem zaúpomněla dodat důležitou věc, že pokud vystudujete jednoobor, můžete si tu aprobaci rozšířít třeba o anglický, francouzský, český jazyk nebo další nějaký předmět, ted si nejsem jistá, ale mám pocit, že dokonce to ani není tolik navíc, protože si doděláváte pouze tu specilaizaci a zybtek máíte, tak se jedna bud o tři semestry nebo o pár semetrů víc a můžete v klidu vyučovat další předmět, cože je třeba výhodné, když už začnete někde učit výtvarkju a můžete si to dodělat během práce třeba i podle potřeby té konkrétní školy
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    WENDIGO: záleží na tom, jak jsi výtvarně zaměřený, na dvouoboru je toho mnohem méně a více se věnuje tomu druhému předmětu /nebo jinak řečeno, pro ten druhý předmět už se ta výtvarka tak moc nestíhá, jde to na úkor kvality/, na jednooboru je větší část studia věnovaná výtvarce a menší část univerzitnímu základu/ pedagogika, psychologie atd./ jednoobor výtvarka má oproti většině ostatních předmětů na pedf taky praxe téměř od prvního ročníku, což považuju za velký přínos, v praxi to potom vypadá tak, že v ideálním případě si místo ve škole najde student již někdy od druhého ročníku a na půl úvazku učí, hodbně lidí si najde místo právě přes ty praxe
    /já jsem měla minmálně dvě nabídky během praxí abych v té škole zůstala učit/, které se odehrávají bud na zš, zuš, sš nebo gymnáziích, ale taky se během studia dostanou studenti k projektům animačních programů v Národní galerii/ Veletržní palác/ , v Rudolfinu anebo má katedra výtvarky taky dost úzkou spolupráci s Umprum muzeem, s těmito institucemi pravidelně spolupracuje, takže uplatnění najde student i tam
    hodně studentů nebývá z Prahy ale z nějakého menšího města, takže většinou přijdou do Prahy vystudovat a pak se vrátí zpátky a tam jsou široko daleko jedinou aprobovanou učitelkou na výtvarku, část studentů tak v posledních ročnících už hodně třeba dojíždí do Prahy třeba na tři dny, mají individuální studijní plán a už normálně učí
    jinak kdyz je poloviční uvazek ve skole pro učitele výtvané výchovy /cca14-16 hodin týdně/,
    je pak ještě často k tomu přidaný třeba výtvarný kroužek odpolední ve škole nebo si učitel ještě najde něco k tomu, třeba vede kroužky v DDM, nebo Záklaní umělecké školy
    hodně studentek pak taky třeba skončí právě v DDM na plný úvazek nebo další podobné instituce třeba i soukromých kurzech výtvarných technik

    na jednooborovém studiu je potom podle mě i dost vysoká úroven všech vyučovaných předmětů, takže je možný pak cokoliv z toho uplatnit v praxi
    /počítačová grafika - hodně studentů pak pokračuje tím, že vtváří zakázkovou grafiku nebo webdesign, ale to už samozřejmě vyžaduje další zájem a znalosti, aby si to samostatně rozvíjeli, ale slušný základ propagační grafiky, typografie, programy Adobe Illustrator, Photoshop, Indesign, Flash -obstojné základy a práce v těchto programech Raudenský, animování, grafické techniky na slušné úrovni /doc.ak.mal.I.Špirk , malba /doc.ak.mal. J.Kornatovský, modelování /doc.ak.soch. Zdeněk Hůla/, keramika /MgA Tatarová, MgA Woolf/textilní techniky, experimetnty s materialem, konceptuální tvorba a objektová tvorba MgA. M.Sedlák, výtvarná dramatika a další předměty, potom v té teoretické základně jsou možnosti pokračovat na doktorandské studium

    taky je třeba říct, že i část studentů se během studia dostane a odejde ještě studovat na AVU, VŠUP a další výtvarné vysoké školy nebo si udělají obě dvě Pedf i AVU/VŠUP
    a pokračují uměleckou dráhu vlastní tvorby

    /to se samozřejmě dvouoborou netýká, stává se to na jednooboru,
    jinak umělecky zaměření lidé z celé republiky taky čas od času přecházejí z dvooboru na jednoobor do prahy když mají o výtvarku hlubší zájem a většinou jsou moc spokojení se změnou/

    co se týká přijímacích zkoušek, tak ty jsou tuším trojkolové, je možnost přijít to zkonzultovat přímo s někým na katedře do odevzdání prací, určitě není problém se zeptat, myslím si, že by se k tomu dali přidat i práce digitální vytištěné na papíře, že proti tomu nikdo mít nic nebude
    během talentovek se dělá malba, kresna a modelování a na každý je tuším 1,5 hodiny, což je hrozně málo na velikost formátů /A2 malba zátiší za hodinu a půl, modelování podle reality za 1,5 hodiny../, takže je potřeba to na zkoušce mrskat rychle, takže ono se tam celkem ukáže, jak na tom kdo je...
    a potom nakonec ústní pohovor, kde je potřeba prokazat, že vás obor zajímá /ale většinou to rozhodnou domácí práce + talentovky + jsou body za vysvědčení maturitní/
    mě už u pohovoru řekli, že mám tolik bodů z výtvarky, že už je jedno co tam řeknu...
    WENDIGO
    WENDIGO --- ---
    Muzu se zeptat trochu z jineho soudku, davam si ted prihlasky na pedak a vytvarna jednooborovka je tam sice zajimava ale jde s tim pak najit nejak uplatneni? Nedovedu si predstavit skolu ktera zamestnava jen vytvarkare ktery si neni schopny vzit nejaky dalsi predmet to kdyz vezmu ze na prumerne zakladce je dejme tomu 15trid +- a kazda ma vytvarku prinejlepsim dve hodiny tydne [my jeste mivali hodinu ale myslim ze ted uz jsou dve?] tak to je tak na pul uvazku a jeste se trochu bojim, ze tam bude pretlak a i kdyz mam vytvarne zamerenou stredni tak zvazuji, ze radeji sahnu po necem jistejsim jako je anglictina/cestina ale doufam, ze tady by nekdo mohl mit nejake aktualni zkusenosti?

    Plus jeste kdyby to byl nekdo kdo delal posledni dobou prihlasky je velky problem kdyz bude vetsina mych domacich praci tisky? Veci na papire ze stredni uz asi nenajdu a i kdyz mam zaklady technik a tak dale poslednich par let delam jen na tabletu tak ty prace co uz nejak vypadaji jinak nez digitalne nemam.
    RAEVA
    RAEVA --- ---
    77WHITE: jj to dělám ;) však sem nikdy nikomu pětku nedala ale nejdřív se snažím vyhrožovat, na některé děti to neplatí...mno a když to nezabere tak jdu jinou metodu no :)
    77WHITE
    77WHITE --- ---
    RAEVA: a když se nad tím tak zamyslíš, tak dávat znuděným dětem špatné známky není úplně motivační... To už je lepší ho spíš za něco pochválit, i když je to očividně špatnej obrázek, tak za nápad/ barvy/ linku...
    RAEVA
    RAEVA --- ---
    jinak si taky myslim, že známkování je blbost v tomto oboru...každé dítě je jiné a člověk na to musí koukat hodně objektivně... horší hodnocení může dostat jen to dítě které mi na to vysloveně prdí, protože ho to nebaví a chodí na kroužek jen proto, že ho nutí rodiče... ale i takové děti obvykle zpracuju a najdu si k nim cestu a pak i tvoří :)
    RAEVA
    RAEVA --- ---
    já děti neznámkuju, teda vízo dostanou ale během roku je neznámkuju, mam jich málo tak is je pamatuju a jejich tvorbu :) akorád mam jednu zlobivou holčičku a když jsem jí chtěla pohrozit že dostane pětku tak zbytek prcků reagoval "jéééé my dostáváme známky? a co mám paní učitelko, néééé co mám já paní učitelko?!" takže jsem si krásně nas... do bot :)
    GAF
    GAF --- ---
    GRANTORINO: jo, tak to je pěkný. Tebe bych za učitelku rád.
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    GAF: jo, já jsem takhle rozhodila komisi u státnic, když jsem si vytáhla hodnocení a testy, a oni se ptali jak budu hodnotit tu výtvarku a ja jsem se jim tam snažila vysvětlit, že na to není exaktní hodnocení, a že tda si nedostane žák pětku za kaňku na výkresu, ale že spíš mě bude zajímat aktivita a vývoj toho žáka a že teda pětky asi nedostanou ode mě :)) /a dopadlo to dobře/
    GAF
    GAF --- ---
    YOCCI: akorát mám pocit, že nás měla na výtvarku učitelka na matematiku. Ale že by celý čtyři roky? ...byla docela férová, ale na můj vkus málo citlivá a psala ty ošklivý pětky, ty rychle načmáraný :)

    Myslím, že se toho zhostila relativně čestně, jakože tomu něco dala. Okrajově. Když měla čas. A jinak nás nechala si malovat atp... A narozdíl od jiných přdmětů si nepamatuju žádnou vyhrocenou story, poznámku, naštvanýho učitele nebo tak něco...
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    GRANTORINO: no to jsou pro první stupeň z první republiky, jsou rumcajsoprosté, natož aby v tom byl disney.
    Pamatuju si kočičku, a nějaké postavičky. Zkusím je někde najít, až se někdy dostanu k našim na chatu.
    GRANTORINO
    GRANTORINO --- ---
    ZUZKAOU: jo to si pamatuju "zážitek z prazdnin", "zázitek z vánoc", " zážitek z velikonoc " :)) jojo to bylo no

    jinak s těmi didaktickými listy nevím, nějaké dokonce ted mám doma, je to tematicky Rumcajs a Manka

    pak jsem měla v ruce naprosto příšernou knížku, která měla naučit děti kreslit, poslali i to ze školy tuším a že pokud nemám zájem, tak jí mám vrátit, bych ji autorovi omlátila o hlavu nejradši, tam byly naprosto konkrétní návody, jak kreslit princezny s useklou hlavou, pejsky s useklýma očima, disneyovský obrázky atd. jestli víte, co myslím :))
    když nad tím tak přemýšlím, měla jsem si to koupit, abych se tomu mohla smát a měla odstrašující příklad :D

    jinak s tím Slavíkem souhlasím, ale je to odborná literatura dost, takže se předpokládá vhled do tématu a schopnost diskurzu výtvarné výchovy, ale uznávám, že je to trochu guláš, nám Slavík na seminářích dávala o dost jednoduší a pochopitelnější skripta, takže potom vyznat se v knize už je pak jednoduší, ale přesot si myslím že jako podnětů tam od něj je opravdu hodně na přemýšlení

    ZUZKAOU: no a nebo progresky, tak to byl hit!! :) to ani nevim jeslti se jeste dneska používá :)
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    A ještě troška reklamy, docela příjemné kurzy o základech kaligrafie má Vláďa Halada http://www.donitra.cz/www/basic.php?section=sections&sec_id=179&nav=right

    Byť teda ani on mě nezvládl naučit, aby má dysgrafická ruka dělala skutečně to, co chce hlava.
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    Jinak zpětně pochopitelně chápu i to, že třeba zrovna z toho navrhování vzoru látky se dá udělat výborné cvičení na tvary, barvy a tak. Ale nějak se k tomu musí didakticky dojít a k něčemu to musí směřovat. Ne aby to úča prostě zadala. Fakt si pamatuju ten pocit - co to jako má bejt? Proč? Nač?
    ARAON
    ARAON --- ---
    ZUZKAOU: Ja, byvse o neco starsi, jsem si uzil socialistickeho skolstvi celou zakladku. Nastesti jsme na druhem stupni dostali na vytvarku mladou a nadsenou ucitelku, ktera se snazila o neco vic, nez jen o VRSR a ABPOPu. Takze jsme portretovali spoluzaky, malovali zatisi, delali kaligrafii a podobne. Jen takhle zpetne vidim, ze pani ucitelka sice mela nadseni, lec nedostatek zkusenosti.
    GAF
    GAF --- ---
    ZŠ Jindřichův Hradec I, Štítného 121 » Výtvarná výchova
    http://www.1zs.jhnet.cz/?page_id=561

    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    ARAON: jsem dostala ve třetí třídě 5. Protože jsem zapomněla voskovky (furt jsem něco zapomínala) a od souseda jsem si pučila takové ty měkké, tenké. A ty nefungovaly, tak mi můj skvělý ohňostroj zmizel pod nánosem černé vodovky a neobjevil se. A učitelka to patrně vzala jako provokaci, protože jinak, když se někomu nepovedl výkres, tak ho mohl překresli a u tohohle mi to nedovolila a já nějak nechápala proč.

    No naštěstí to byl 88. a tu krávu jsme měli jen jeden rok.
    ARAON
    ARAON --- ---
    ZUZKAOU: To zni docista jako moje vzpominky na zakladku. Hlavne ta Aurora. Jo a taky jsem tehda dostal poznamku za to, ze moji ABPOPU bombardovala americka letadla. :-P
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    Mimochodem - v Muzeu Kampa mají výborné programy pro děti, hlavně různé dílny. Ideální věk tak 9-13.

    Animační programy a workshopy | Museum Kampa - moderní umění v centru Prahy
    http://www.museumkampa.cz/cs/Animacni-programy-a-workshopy-24.htm
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam