• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GREGIMalá bydlení ☼ žijme nezávisle ♫♪☺◄◄ neobvyklá obydlí ►► Jak žít ve zdravém prostředí a hlavně, co s hovnama? ☼☺☺
    77WHITE
    77WHITE --- ---
    CUKI: tak to je samozřejmě velká výhoda i prokletí, že to sami neplatíme:) Občas nastane to co popisuješ, občas naopak. Sme totiž schopní posuzovat věci s odstupem, co se vyplatí a co ne. Typickej příklad z nedávna, kdy klient sám pro sebe staví relativně malej domek za cca 1.5mega. Přijedeš na stavbu a zjistíš, že tam kde mělo být okno, je DODATEČNĚ zazděnej otvor (tzn i se systémovym překladem). Dům se stavil z už zateplenejch tvárnic, přiznanejch a natřenejch, relativně malé okno mu mělo přinášet přímé sluneční světlo na vaření přímo na linku. 20 tisíc za ušetřené okno jako protihodnota tomu že po zbytek života musí čumět na vaření pod zářivkou místo toho aby mu na to svítilo světlo. Co všechno po zbytek jeho života ovlivnil ten jeden ušetřenej měsíční plat ...
    CUKI
    CUKI --- ---
    77WHITE: "Pro mě pojem malé bydlení znamená nějakou životní (a obývací) filozofii, ne znouzecnost za maximálně minimálních prostředků." v tom s tebou plně souhlasím.

    Taky nejsem typ co staví z odpadků a používá vyřazený okna aby ušetřil. Protože pak by z toho byl bastl. Cenu řemeslníků i architektů vůbec nepodhodnocuji a vážím si jí. Problém je nevhodně zvolená technologie nebo dokonce materiál. Třeba nechápu stavbu z plynosiliokátů nebo cihlovzduchů. Dosud jsem nenašel jedinou výhodu těchto materiálů. Stejně tak mi není úplně jasné nasazení složitých otopných soustav za 100-200k Kč do rodinných domů ve znamení úspory, když protopím 2-5k Kč za rok elektrickým přímotopem (což je nejdražší energie)...

    Prostě u těch architektu a projektantů vidím problém, že to nenavrhují tak jako kdyby to platili oni a jako kdyby v tom měli bydlet a platit náklady na bydlení a údržbu.
    77WHITE
    77WHITE --- ---
    To je trochu velkohubý prohlášení, ale budiž, chápu ho, jsme na to zvyklí:) Odhad poměrně máme, rozhodně u standartních věcí, ale když lidi chtějí malý věci a neuvědomí si že práce řemeslníků/profesantů sežere kolikrát i třetinu až polovinu rozpočtu.
    Díkybohu nemusím navrhovat jen na základě nějakejch cenovejch tabulek ale primárně na nějakejch architektonickejch kvalitách, který zase dokážu dostat i z nízký stavební buňky. Pro mě pojem malé bydlení znamená nějakou životní (a obývací) filozofii, ne znouzecnost za maximálně minimálních prostředků.
    CUKI
    CUKI --- ---
    ..tak v tom jediném s tebou bezesporu souhlasím.

    Neber si to špatně, ale tohle je přesně ten problém který v našem stavebnictví vidím. Architekti nemají dostatečnou znalost o ceně a složitosti navrhovaných k-cí. Bohužel to ani ke své práci nepotřebují protože je jim výsledná cena u ....

    Není to kritika tebe či kohokoliv konkrétně, je to obecný problém, který vznikl působením trhu.

    Ty unimobuňky jsem v prvopočátku mé stavební zkušenosti chtěl použít také, ale TM pro mě tedy problém nepředstavovali ty se dají vyřešit snadno a mnohem levněji. Nicméně i tak nevyřešíš světlou výšku...
    77WHITE
    77WHITE --- ---
    77WHITE: a nebo se vykaslat na nejaky tepelny mosty a proste jen oplastit a dozateplit, ale to jako zodpovednej projektant nikdy nenavrhnes...:(
    77WHITE
    77WHITE --- ---
    CUKI: Tak sem to nasel, trochu sem to nadsadil - 80 drevo, 50 okna (jedno velky proskleny a oboustranne otviravy dvoukridlo za cca 30 + nejakej svetlikovej prefabrikat za 20), necelejch 8 strecha (titanzinek a dalsi skladby + prace), samotna kovova konstrukce bunky stala cca 15 litru vcetne dopravy a to sme na tech 150 razdva :/ + chtela prilehlou terasku z modrinu a jeste ocelovy svarovany schody do 3 metru protoze ta bunka stala na polozakopanym atelieru a chtela pristup ze spodni urovne aby nemusela obchazet barak. 200-220 litru s praci jak nic :/
    Pouceni pro nas bylo pro priste se vysrat na tohle znovuvyuziti ocelovek, stejne sme museli stavet drevenou subkonstrukci kvuli tepelnejm mostum a co sme usetrili na nosny konstrukci, to sme nalili do ocele a jen si pritizili s detailama. Podobne sme to mimojine zazili i s ocelovyma kontejnerama, kde sme vymejsleli co a jak dobre zateplit a ve finale to bylo stejne drahy jak ze dreva a mnohem slozitejsi. Do takovejch veci doporucujem jit jen kdyz je clovek schopnej udelat si vetsinu sam (tzn umi se drevem nebo kovem a podle toho zvolit, ti co si to musi nechavat vyrabet jinyma at dou do dreva, nebo nejlip do klasicky cihly, s tim umi kazdej).
    CUKI
    CUKI --- ---
    77WHITE: Tak to sem nahoď tu klakulaci to je slušnej úlet. To máš OSBčka z mahagonu? :-)
    77WHITE
    77WHITE --- ---
    Uprimne nevim co si za ty prachy predstavujete, lepsi drevo proste stoji, jestli nemate znamyho na spravnym miste:) cenili sme dreveny vyplne s izolaci (byt kvalitnejsi a trochu sirsi vrstva) do tech svarovanejch unibunek co maj rozmer cca 5x2 a kousek. Zadny hogofogo, tesarsky rezivo, osbcka a neco trochu hezciho na povrch. 150 litru jen za material, a to nejsme z drahyho kraje:)
    CUKI
    CUKI --- ---
    TOMBRIDER: máš pravdu "na 3,5t" jsem pochopil jako na řidičák 3,5t, ale když to čtu znova tak už to vidim...

    V každym případě i kdyby to mělo 30Kg a levitovalo to ve vzduchu, nepomůže to tomu že to bude stavba... :-)
    GHANTA
    GHANTA --- ---
    normálně tu boudu z vleku na technickou sundá. Naprostá většina dodávek má tažný do 2t, někdy se u novějších nechá namontovat tažný třeba na 2,5t a to schvaluje výrobce. Takže za ty prachy hnusná palubková bouda bez vybavení a ještě to musíš tahat drahym autem, jinak se nehneš.
    TOMBRIDER
    TOMBRIDER --- ---
    Dyt to tam pise ze vlek ma 3.5 tuny... to je jasnej ridicak "C".
    Auto aby melo legalne tazne na 3.5 tuny bude jedine nejakej velkej terenak nebo velka dodavka.. (vse o velke vaze)
    Spis by mne zajimalo jestli vozejk je homologovanej i s tou nastavbou, nebo pri pristi STK ho bude muset majitel sundat dolu.. teda za predpokladu ze s tim bude chtit jezdit..
    Švára si nechal udelat na zakazku vozej na psy z purpanelů kompletne i se zapisem v TP..
    Btw. O dost lepsi vec , purpanel je lehounkej, tepelne izoluje jaxvin. Jen je pohledove ne tak hezkej jako drevo...
    Ale co si budem povidat, o tehle velikosti je porad nejlepsi volba obycejnej vetsi jetej karavan kde uz je vsechno vybaveni a cena bude taky jinde...
    CUKI
    CUKI --- ---
    MATT: to asi ne, ale chápu dobře tvuj předchozí výčet:
    1) do 750Kg i když to dohromady dá přes 3500Kg?
    2)nad jen pokud to dá do 3500Kg? tedy čistě teoreticky pokud auto má tunu tak přívěs může mít 2,5t? (pokud to povoluje daný vůz)
    MATT
    MATT --- ---
    CUKI: nemusi bejt ten prives nejak homologovanej jako celek? tj. i s tou boudickou? to by sezralo asi taky nemaly finance..
    R6ANDREW
    R6ANDREW --- ---
    MATT: pozor, do 4250 kg je to B96, B+E ti dovoluje tusim tahat tusim do 7t (B=3500kg+privesne vozidlo, ktere nesmi ale byt tezsi nez tahnouci vozidlo, tedy 3500 = 7000kg)

    KITIARA: osobne nevim, jestli chci davat penize nekomu, kdo ma na spz 6666 :-))))))))
    MATT
    MATT --- ---
    CUKI: je v tom nakej zmatek..

    Jak vyplývá ze sdělení ministerstva dopravy všem krajským a obecním úřadům s rozšířenou působností, platné je to, co nařizuje směrnice EU. Ta určuje, že s oprávněním B lze mít za autem přívěsný vozík, který překračuje povolenou hmotnost 750 kg, ale celková maximální povolená hmotnost soupravy, tedy i s autem, nesmí překročit 3500 kg. V případě, kdy si doděláte v autoškole k „béčku“ i rozšíření na „éčko“, může celková váha soupravy dosáhnout dokonce až 4250 kg.
    Jak je to tedy s řidičáky na vozíky? Úředníci v tom nadělali zmatek – Novinky.cz
    http://www.novinky.cz/...025-jak-je-to-tedy-s-ridicaky-na-voziky-urednici-v-tom-nadelali-zmatek.html


    Skupina B je nejžádanějším řidičským oprávněním, o která se v autoškole žádá. Řidičák na B vás opravňuje řidit automobily (vozidla do nejvyšší povolené hmotnosti 3500 kg). S řidičákem na Bčko můžete řídit vozidla s maximálně 8mi místy k sezení (řidič se nezapočítává). K řidičskému oprávnění na B můžete zapojit i například malý přívěs s nejvyšší povolenou hmotností do 750 kg, pokud největší povolená hmotnost obou vozidel dohromady nepřevyšuje 3500 kg. Spadají sem i traktory do 3500 kg.
    Řidičský průkaz
    http://www.autoskola-praha-9.cz/ridicsky-prukaz/



    ŘIDIČSKÉ OPRÁVNĚNÍ SKUPINY "B" opravňuje k řízení
    a) motorových vozidel, jejichž největší povolená hmotnost nepřevyšuje 3 500 kg a s nejvýše 8 místy k sezení, kromě místa řidiče;
    b) traktorů a pracovních strojů samojízdných, jejichž maximální přípustná hmotnost nepřevyšuje 3500 kg
    c) jízdních souprav složených z motorového vozidla podle písmene a) nebo b) a přípojného vozidla o největší povolené hmotnosti
    - 1. nepřevyšující 750 kg,
    - 2. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy nepřevyšuje 3 500 kg, nebo
    - 3. převyšující 750 kg, pokud největší povolená hmotnost této jízdní soupravy převyšuje 3 500 kg, ale nepřevyšuje 4 250 kg, jedná-li se o řidičské oprávnění v rozšířeném rozsahu
    d) motocyklů o výkonu do 11kW, objemu 125 cbm v "automatu"
    ŘIDIČSKÝ PRŮKAZ SKUPINY "B" - Autoškola Hruška
    http://www.essa.cz/ridicsky-prukaz-skupiny-b
    CUKI
    CUKI --- ---
    KITIARA: No zajímavě řešená ocelová k-ce a využití přívěsu k autu do 3,5t (akorát jsem měl za to že Bčko je jen do 750kg (když tak mě někdo opravte).

    Nicméně ostatní zpracování je asi dost divoký, už jen ta fabka ve mě budí hrůzu.
    Je to ale aspoň minimálně zaizolovaný. Pokud někomu stačí 12-13m2...
    A taky otázka je kolik stojí opravdu ten přívěs. Kdyby si ho fakt cenil na 175k Kč. Tak to prodává za 105k Kč a to je v celku adekvátní cena, když člověk započítá práci. Otázkou je co je v ceně za vybavení. asi bych do toho šel raději než do klasického mobilheimu ala: http://www.zivefirmy.cz/media/fotos/705714/mobilheim-plzen_max19371.jpg

    Jediné (ale dosti podstatné) nepravdivé info je "Zabydlete se bez stavebního povolení" Protože podle nového stavebního zákona už se o stavbu jedná!
    77WHITE
    77WHITE --- ---
    Docela v pohodě, furt je v tom započítaná práce. Postavit si to člověk sám tak samozřejmě ušetří. A díkybohu že v tom není nábytek alá mobilheim :)
    VXP
    VXP --- ---
    SISTA: jsem to za ty prachy čekal už vybavený... a ne krabici na kolečkách ;)
    SISTA
    SISTA --- ---
    KITIARA: prijde vam ta cena adekvatni? jsem asi z lacinyho kraje...
    KITIARA
    KITIARA --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam