• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PJTNabíjecí baterie
    PJT
    PJT --- ---
    lezela dlouho na prodejne. To neni nic vyjimecneho dostat takovou baterku. Da se zmerit kapacita, ale ne bez vybaveni. Zkusil bych ji dat nabit a s co nejvetsim zatizenim vybit (pustit nejakou hru nebo video...) a merit jak dlouho vydrzi. Nevybijet uplne na nulu, lionky to nerady, nechat tak 5%. Pak normalne 2 cykly pouzivat a zopakovat totez. Musi byt ve stejne konfiguraci, tj. bezi stejne aplikace na pozadi, data atd. Porovnat cas. Nemel by se moc lisit, nebo by ten druhy cas mel byt delsi. Pokud bude druhy cas vyznamne kratsi (10% a vic) pak baterka blbý.
    SMOKY
    SMOKY --- ---
    Koupil sem si novou baterku do mobilu a byla uplne vybita (mobil ani nesel zapnout), az pripojeni na nabijecku ji vozivilo, mam jim to jit vomlatit vo hlavu? Mel sem za to, ze by li-ion nemela bejt skladovana ve vybitym stavu.
    T_RAVE_LER
    T_RAVE_LER --- ---
    Ahoj.
    Prodavam autobaterku starline 95 ah. Je mesic stara, tzn. vcetne zarucaku z auto kelly. Poslouzila jen na cestu do Francie a zpatky. Na rok ted odjizdim, takze je asi skoda ji nechat lezet v garazi. Jestli nekdo ma zajem, at mi napise sms na 739 71 29 29. Je k vyzvednuti v Modranech. Dohodnem se na nejaky prijatelny cene. Stala 2200, takze ji v klidu prodam okolo 1500. Diky.
    PJT
    PJT --- ---
    WOJTYLA: Takže: o baterky se lze starat aktivně, nebo pasivně. Aktivně znamená je pravidelně dobíjet, pasivně správně skladovat atd. Nejlepší je ale pořídit si na konkrétní typ provozu vhodný typ baterky, aby se člověk o ně nemusel starat vůbec.
    Jak píšeš, máš to "pro strýčka příhodu" a v autě, takže i za nízkých teplot a musí dlouho vydržet nabité. Těžko po tobě chtít pokaždé když zaparkuješ dát NiMH do nabíječky a na alkalické si pořídit vyhřívaný box :-)
    Takže spíš potřebuješ správný typ baterek:
    Pokud chceš nenabíjecí (ekvivalent alkalickým) pořiď si třeba nějaké lithiové primární články, třeba Energizer Lithium Ultimate, ty fungují i v mrazu.
    Pokud nabíjecí, pak nějaké LiON, nebo třeba Envelope, po roce skladování klesnou "jen" na 50%. NiMH je špatně, trpí samovybíjením, klidně i 10% během prvních 24h, takže po 14ti dnech vožení už jsou vybité a musí se znova nabít. Ale na to co potřebuješ bych nabíjecí spíš vynechal, hlavně kůli nízkým teplotám.
    WOJTYLA
    WOJTYLA --- ---
    PJT: jasne jiste sem pica, sorry:-) varta pisou jen alcaline, ikea taky ze alkaline AAA- AM4 -MN2400, 1,5V LE03, ale chuj s nima jde mi o to jak osetrit PKCELL a ty jsou NiMH
    PJT
    PJT --- ---
    WOJTYLA: :-) Nemyslím prodejce nebo výrobce, ale typ baterií - NICD, NiMH, LiON, LiZN ? Je to napsané někde menším písmem... Nebo alespoň výrobní označení... K tomu abych věděl jestli mám do nádrže lít benzín nebo naftu taky potřebuju vědět víc než že to je nějakej Volkswagen :-)
    WOJTYLA
    WOJTYLA --- ---
    PJT: pár VARTA pár IKEA, ve vysílačkách a ty co mám volne to jsou nabíjecí PKCELL
    PJT
    PJT --- ---
    WOJTYLA: Pomohlo by kdybys aspon sdělil jaký to jsou baterky...
    WOJTYLA
    WOJTYLA --- ---
    Klici odbornici prosim o radu. Vozim v aute stabilne par kramu pro vsechny pripdady a mezi nima i vysilacky ktery jsem vcera vyndal a baterky dead asi tou zimou. Taky tam vozim paklik baterii nahradnich a ty budou propedpokladam taky mrtvy.

    Je nejakej zpusob jak ty baterie ochranit aby vydrzely i pres zimu v aute v batohu?
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    YARRDESH: Záleží na tom jak moc to odflák/zprasil výrobce powerbanky, ale víc než pár mA by to smetí kolem baterky žrát nemělo.
    PJT
    PJT --- ---
    YARRDESH: LI-on při nabíjení potřebuje poměrně přesně dodržet konečné napětí (4.1 nebo 4.2 podle typu elektrody), jinak dochází ke snížení životnosti, nebo nedobití na plnou kapacitu, někde uvádí že i překročení o 2% už je blbý, ideál do 1%.
    YARRDESH
    YARRDESH --- ---
    SPECZ: a kolik to tak muze zrat mA? tipuji, ze se akorat rozsviti nejaka nizkoprikonova diodka a tim to hasne. nebo proces dobijeni li-ion potrebuje mikroprocesor, co bude ridit nejakou dobijeci krivku a pulzy? priznam se, ze jsem krapet doufal, ze li-ion se dobiji pripojenim o trochu vetsiho napeti o urcitem proudu a tim to hasne.
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    YARRDESH: Minimální ? No asi by bylo dobrý aby byl větší než spotřeba toho smetí okolo baterky + samovybíjení :-) Jinak čím víc tím líp, až do maxima :-)
    Za současnýho počasí z nějakýho malýho, přenosnýho soláru na takhle velký baterce imho nebudeš schopnej ani poznat že o fous nabila ...
    YARRDESH
    YARRDESH --- ---
    nevite jaky je minimalni nabijeci proud pro 5v 13000mAh li-ion powerbanku ? srazim si prenosnej solar na 5v, akorat to za soucasnyho pocasi dava hrozne malo, tak patram. dik.
    WOJTYLA
    WOJTYLA --- ---
    PJT: je to 7W panel přesně stejnej jako je ten ground zero...
    PJT
    PJT --- ---
    PS: nenabiješ, malé panely dají tak 80mA, takže nabíjet budeš desítky hodin...
    PJT
    PJT --- ---
    WOJTYLA: Jak velkej je ten panel? Není mi úplně jasné co potřebuješ, ale pokud chceš otestovat jestli ze solárního panelu něco nabiješ a panel má USB výstup, pak potřebuješ nějakou USB nabíječku? Něco levného tady: (ale o kvalitě si nedělej iluze)
    http://www.powerguy.cz/usb-nabijecka-baterii-aa nebo
    Univerzální nabíječka 2v1
    http://www.powerguy.cz/univerzalni-nabijecka-2v1?gclid=CJmby5PD6MgCFWjmwgod6U0Opw
    WOJTYLA
    WOJTYLA --- ---
    přátelé koupil jsem na test solar panel z číny a chtěl bych zkusit nabíjet baterky/batterypack nevedeli byste o něčem jako je tohle jen levnější na test k tomu prosim?

    GoalZero Guide 10 Plus | Alza.cz
    https://www.alza.cz/goalzero-dobijecka-guide-10-plus-d1434030.htm?o=2#popis
    PJT
    PJT --- ---
    Ještě jsem na to koukal, v originál packu nejsou o moc lepší baterky, spíš tak nastejno, jen jsou po 4 (dvě dvojice paralelně).
    data viz http://industrial.panasonic.com/lecs/www-data/pdf2/ACA4000/ACA4000CE254.pdf
    PJT
    PJT --- ---
    Odběr čipů v té svítilně jsou cca 3A. Baterka má doporučeno vybíjení spíš nižší, tak 650mA, ale dá až 2.9A. Nicméně znamená to vyšší vnitřní odpor a tím pádem úbytek napětí při odběru. Svítilna požaduje akumulátor 8.4V. To cos koupil dá při 5°C v nejlepším případě asi tak 7.4V, Navíc se pro Li-ion doporučuje nevybíjet pod 2.8V, takže i když tyhle baterky mají dovoleno 2.5 (tj 5V pro obě), svítilna je nejspíš zahlásí vybité už při 5.6V, možná dřív. Kapacita při téhle teplotě je pod 3000mAh, což je další věc co je třeba brát v úvahu. Po zahřátí se baterce zvedne napětí, takže svítilna dovolí ji více vybít.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam