• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PJTNabíjecí baterie
    PJT
    PJT --- ---
    asi nelze říct obecně, bodlo by schéma těch ochran...
    YARRDESH
    YARRDESH --- ---
    lze k ochrannemu PCB pro 3 clanky li-ion v serii (3S) pripojit paralelne dalsi pakl 3 clanku v serii, nebo na kazdy 3 clanky je treba samostatna ochranna PCB? (bms)

    kuprikladu https://www.postavrobota.cz/Ochrana-li-ion-li-po-baterii-3S-8A-d957.htm
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    tak ja do konce roku budu mit dobastlenou tu nabijecku tak pokud se konecne naucim v eagle tak bych to poslal.
    PJT
    PJT --- ---
    GYGAL: typické hodnoty:
    NiCd: 100-250 mOhm,
    NiMH: 600-800 mOhm,
    Lion: 300-500 mOhm.
    Alkalické kolem 350mOhm.

    Pro bastlíře:
    Měření vnitřního odporu baterie pomocí přípravku s MAX471 | Vývoj.HW.cz
    https://vyvoj.hw.cz/...axe/konstrukce/mereni-vnitrniho-odporu-baterie-pomoci-pripravku-s-max471.html
    GYGAL
    GYGAL --- ---
    Měl jsem podobný dotaz jako Rainbof, ale když už se tu bavíme o 18650 - tak kolik je u běžných článků cca vnitřní odpor? V jakém rozmezí se pohybuje? Na webu jsem nic konstruktivního nenašel a papírové hodnoty v datasheetech článků jsou až fantasticky malé...
    R6ANDREW
    R6ANDREW --- ---
    PJT: Diky. Mam tuhle celovku
    Čelovka Fenix HL35
    https://www.kronium.cz/celovka-fenix-hl35/prod_1413.html
    a s normalni baterii nemohu vyuzivat maximalniho svitu.
    Proto si chci poridit 14500 baterie, abych mohl kratkodobe vyuzivat max. Jinak budu svitit na polovicni svit.
    PJT
    PJT --- ---
    zkusil bych mozna neco od AW. Zalezi na aplikaci, jestli se bude vybijet vetsim nebo mensim proudem, jestli ma drzet spis dlouho napeti a pak rychle padnout, nebo muze rychleji klesnout napeti a pak na nizsi hladine vydrzet. Nevim jake tam mas LEDky, jestli ma svitilna menic, nebo je to tupa zalezitost... Ale kdyz nechces investovat, tak to asi nebude nic zasadniho.

    kvalitni se daji spis sehnat prumyslove, bohuzel obvykle bez ochrany urcene do PCB, pocita se s tim, ze si to vyvojar dodela v aplikaci...
    R6ANDREW
    R6ANDREW --- ---
    Ahoj. Filtr mlci. Potrebuju sehnat baterky 14500 do LEDky. Jenze po prolezeni nekolika recenzi jsem zjistil, ze na trhu v Cechach snad neni zadna uchazejici baterie s ochranou... Nema nekdo nejaky tip? Jo a aby nestala 500..
    Diky
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    a na mereni by stacilo postavit toto:
    How To Build a Power Supply For Portable IoT Devices – RadioStudio
    http://radiostud.io/build-power-supply-portable-iot-device/
    tam uz logovani V/A dostanu.
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    tak budu stavet.
    musim se podelit o toto: http://www.techmonkeybusiness.com/battery-discharge-tester.html :D
    myslenka celkem zakladni ale cvakajici nabijecka :D
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    PJT: jako já bych i bastlil mcu se nebojim :) pokud k nim rostou i firmwary s libkama
    PJT
    PJT --- ---
    RAINBOF: Pro milovníky grafů se dá doporučit tohle:
    VOLTCRAFT CHARGER MANAGER 2024 - třeba tady: http://www.conrad.com/...ical-cells-NiCd-NiMH-NiZn-VOLTCRAFT-Charge-Manager-CM2024-AAA-AA-C-D-9V-PP3
    vykreslí nabíjecí/vybíjecí charakteristiku na displej, dá se připojit i k PC. Ale je to darda, záleží kolik máš baterek. Při ceně kolem 100,- za kus si myslím, že se vyplatí pokud jich máš doma větší množství. Od doby kdy jsem pořídil podobnou nabíječku (trochu levnější bez graf. displeje), mám úmrtnost baterek místo 50% po pár cyklech tak 5% po desítkách cyklů.

    Bastlit se dá, ale rozumná nabíječka vede na nějaký zdroj s jednočipem, načíst nabíjecí chartakteristiky a pak to naprogramovat... A nebo tupé nabíjení/vybíjení přes odpor a časovač (ev. komparátor), maximálně s tepelnou ochranou...
    SPECZ
    SPECZ --- ---
    RAINBOF: Před kapacitou bych se zaměřil na vnitřní odpor těch baterek - vezmeš nabitej článek, zatížíš ho nějakym odběrem a měříš pokles napětí. Když má velkej vnitřní odpor je naprd ...
    RAINBOF
    RAINBOF --- ---
    mam takovej dotazek,
    mam hodne 18650 baterek

    Potreboval bych je nejak kategorizovat. Otazka zni cim merit jejich kapacitu. Je nejaka nabijecka ktera baterii nabije vybije (bez zateze to asi nepujde) a rekne, tahle baterka ma kapacitu XXX.

    Plan B:
    Klidne si i neco ubastlim ale priznam se ze o nabijeni baterii toho vim malo takze spis tedy na vyzkousene/hotove boardy. Pokud bych neco bastlil ocenim rady. Kdyz uz bych to delal asi bych rad meril nabijeci chakteristiku a nabijel hodne baterek naraz (mam rad grafy pardon).

    PJT
    PJT --- ---
    lezela dlouho na prodejne. To neni nic vyjimecneho dostat takovou baterku. Da se zmerit kapacita, ale ne bez vybaveni. Zkusil bych ji dat nabit a s co nejvetsim zatizenim vybit (pustit nejakou hru nebo video...) a merit jak dlouho vydrzi. Nevybijet uplne na nulu, lionky to nerady, nechat tak 5%. Pak normalne 2 cykly pouzivat a zopakovat totez. Musi byt ve stejne konfiguraci, tj. bezi stejne aplikace na pozadi, data atd. Porovnat cas. Nemel by se moc lisit, nebo by ten druhy cas mel byt delsi. Pokud bude druhy cas vyznamne kratsi (10% a vic) pak baterka blbý.
    SMOKY
    SMOKY --- ---
    Koupil sem si novou baterku do mobilu a byla uplne vybita (mobil ani nesel zapnout), az pripojeni na nabijecku ji vozivilo, mam jim to jit vomlatit vo hlavu? Mel sem za to, ze by li-ion nemela bejt skladovana ve vybitym stavu.
    T_RAVE_LER
    T_RAVE_LER --- ---
    Ahoj.
    Prodavam autobaterku starline 95 ah. Je mesic stara, tzn. vcetne zarucaku z auto kelly. Poslouzila jen na cestu do Francie a zpatky. Na rok ted odjizdim, takze je asi skoda ji nechat lezet v garazi. Jestli nekdo ma zajem, at mi napise sms na 739 71 29 29. Je k vyzvednuti v Modranech. Dohodnem se na nejaky prijatelny cene. Stala 2200, takze ji v klidu prodam okolo 1500. Diky.
    PJT
    PJT --- ---
    WOJTYLA: Takže: o baterky se lze starat aktivně, nebo pasivně. Aktivně znamená je pravidelně dobíjet, pasivně správně skladovat atd. Nejlepší je ale pořídit si na konkrétní typ provozu vhodný typ baterky, aby se člověk o ně nemusel starat vůbec.
    Jak píšeš, máš to "pro strýčka příhodu" a v autě, takže i za nízkých teplot a musí dlouho vydržet nabité. Těžko po tobě chtít pokaždé když zaparkuješ dát NiMH do nabíječky a na alkalické si pořídit vyhřívaný box :-)
    Takže spíš potřebuješ správný typ baterek:
    Pokud chceš nenabíjecí (ekvivalent alkalickým) pořiď si třeba nějaké lithiové primární články, třeba Energizer Lithium Ultimate, ty fungují i v mrazu.
    Pokud nabíjecí, pak nějaké LiON, nebo třeba Envelope, po roce skladování klesnou "jen" na 50%. NiMH je špatně, trpí samovybíjením, klidně i 10% během prvních 24h, takže po 14ti dnech vožení už jsou vybité a musí se znova nabít. Ale na to co potřebuješ bych nabíjecí spíš vynechal, hlavně kůli nízkým teplotám.
    WOJTYLA
    WOJTYLA --- ---
    PJT: jasne jiste sem pica, sorry:-) varta pisou jen alcaline, ikea taky ze alkaline AAA- AM4 -MN2400, 1,5V LE03, ale chuj s nima jde mi o to jak osetrit PKCELL a ty jsou NiMH
    PJT
    PJT --- ---
    WOJTYLA: :-) Nemyslím prodejce nebo výrobce, ale typ baterií - NICD, NiMH, LiON, LiZN ? Je to napsané někde menším písmem... Nebo alespoň výrobní označení... K tomu abych věděl jestli mám do nádrže lít benzín nebo naftu taky potřebuju vědět víc než že to je nějakej Volkswagen :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam