WOJTYLA: Takže: o baterky se lze starat aktivně, nebo pasivně. Aktivně znamená je pravidelně dobíjet, pasivně správně skladovat atd. Nejlepší je ale pořídit si na konkrétní typ provozu vhodný typ baterky, aby se člověk o ně nemusel starat vůbec.
Jak píšeš, máš to "pro strýčka příhodu" a v autě, takže i za nízkých teplot a musí dlouho vydržet nabité. Těžko po tobě chtít pokaždé když zaparkuješ dát NiMH do nabíječky a na alkalické si pořídit vyhřívaný box :-)
Takže spíš potřebuješ správný typ baterek:
Pokud chceš nenabíjecí (ekvivalent alkalickým) pořiď si třeba nějaké lithiové primární články, třeba Energizer Lithium Ultimate, ty fungují i v mrazu.
Pokud nabíjecí, pak nějaké LiON, nebo třeba Envelope, po roce skladování klesnou "jen" na 50%. NiMH je špatně, trpí samovybíjením, klidně i 10% během prvních 24h, takže po 14ti dnech vožení už jsou vybité a musí se znova nabít. Ale na to co potřebuješ bych nabíjecí spíš vynechal, hlavně kůli nízkým teplotám.