• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    COULEENRC on-road/off-road


    Vše o RC modelech aut.



    Zájemci o společné ježdění, nechť dodají model (alespoň typ off/on road a místo výskitu - následně dodám na nástěnku)





    Toto fórum není primárně určeno k obecným dotazům ohledně RC modelů - máte-li dotazy k nabíjení, vysílači/přijímači či údržbě a koupi jiné RC techniky, než auta, prosím využijte fóra - ZDE



    rozbalit záhlaví
    COULEEN
    COULEEN --- ---
    VACA: Co se týče uložení tlumičů, tak např. Traxxas volí netradiční cestu přepákování, která má jistě své výhody - tlumič ani jeho uchycení, není exponováno při nárazech a pádech na budku, tak tolik netrpí...jinak se ale používají svyslé tlumiče skoro u všech modelů.
    To co definuješ jako nakloněné raměna, je doména 2WD (např. truggy? E-firestorm). Tato "výhoda" (dá-li se to výhodou nazvat) je tedy ovšem vykoupena tím, že auto je pouze 2WD. Co se týče lámání, tak láme se všechno, vše je totiž závislé na stylu ježdění a podmínkách, ve kterých jezdíš. Pokud trefíš blbě (ramenem) pevnou, nepružnou překážku, tak je mužeš mít jak chceš vytočené/pevné a stejně ho zlomíš. Nebo v horším případě vyrveš z uložení.

    A ještě teda k truggy vs. SC/Rally. Truggy má širší rozvor, větší kola, takže je lepší pro závodní podmínky - na druhou stranu, tomu odpovídá ta cena, kdy za plně vybavený BL Short course, získáš truggy se stejnosměrným motorem a 27Mhz vysílačkou.
    Tady záleží na tom co čekáš od modelu. Pokud jde v první řadě a blbnutí za rozumný peníz, pak je asi SC lepší. Pokud se chceš věnovat trochu extrémnějšímu ježdění a nevadí Ti, že budeš muset model za cenu téměř druhého modelu předělat na BL s 2,4Ghz pak je truggy jistě lepší volba.

    Možná bych se ještě podíval podrobněji na tu truggy - jestli to není pořád stejný podvozek jen s nějakým KITem. Pak by asi bylo výhodnější jít pro začátek do SC a čase koupit KIT pro předělání na truggy.

    Každopádně tedy hodně zdaru při výběru a až koupíš tak foto sem :)
    VACA
    VACA --- ---
    tak já pokračuju ve sbírání faktů k tý losi micro... co sem vysledoval a co se mi u toho 1/24 zamlouvá méně než u micro-t 1/36 je že má ve předu rovný uložení ramen.
    Micro-t má přední ramona naklopena tak, že když dostane náraz na kolo, tak to uhne nahoru a část energie tak pohltí ten tlumič, kdežto ta 1/24-tina má ramena vodorovně, takže když dostane náraz na kolo tak to nikam neuhne a dostává to zabrat všude v uložení.. Co si o tom myslíte, nebude se to lámát? A jak to maj řešený vaše "dospělácký" modely?

    Další věc kerá mě překvapila, že ta 1/24 (záměrně neuvádím SCT, protože sem pochopil že je to identický jako rally) má stejnej pohonnej motor jako micro-t 1/36 (u tý stejnosměrný verze) to mě celkem překvapilo, protože je větší a má náhon na všechny 4, nicméně nás zajímá spíš ta střídavá verze, takže to jen tak mimoděk... Respektive u tý stejnosměrný jsou u toho nějaký výhody oproti stříďáku?

    a poslední věc, zjistil jsem že je ještě nějaká micro truggy, http://www.modelarina.cz/rc-auto-team-losi-microtruggy-124-4wd-rtr-p-4172.html
    stojí stejně jako střídavej SCT/rally, ale má stejnosměrnej motor a nemá to ani 2,4ghz narozdíl od výš zmíněných, v čem je teda lepší, má lepší podvozek? na pohled se zdá být skoro stejnej ale nic o tom zatim nevim...
    VACA
    VACA --- ---
    K tý spojce ještě, co jsem četl na tom fóru k tý micro-losi 1:24 tak tam právě taky někdo psal, že když je spojka moc utažená, že to pak při prudkym přidání křupe někde na pčevodech, asi v diferácích..
    JENIIK
    JENIIK --- ---
    VINCENT: A proč ti tak jde o ten tříkanál? Ale jinak nahoď typ... ;-)
    VINCENT
    VINCENT --- ---
    KALIBAN: Z neceho, co uz jsem jednou oholil...


    COULEEN: Jo, akorat jsem nevedel, ze jsou to 2 kusy. U me to drzi pohromade jak zidovska vira. Uz vim, na co je ta pruzinka :)
    COULEEN
    COULEEN --- ---
    KALIBAN:

    COULEEN:


    ASi tak no :)

    Takže pro upřesnění, bez spojky trpí více také motor, obejít toto řešení je možné např. středovým differenciálem (ve spojení s brzdou na servo jako u spalovacích modelů).
    COULEEN
    COULEEN --- ---
    KALIBAN: A co se týče závodních aut (buggy,truggy), tak tam je většinou středový dif, který tento jev taky eliminuje, popř. tak jako tvůj model, má brzdu přes servo, takže tyto situace nenastávají....
    KALIBAN
    KALIBAN --- ---
    COULEEN: fakt je, ze sem krapet postizenej tim s cim jezdim mno... plus teda vsechny ty auta maj stredovej diff, kterej tuhle ochranou funkci splnuje vic nez dobre sam a spojka neni potreba (i kdyz pomaha a motor se min hreje)
    COULEEN
    COULEEN --- ---
    KALIBAN: Tak určitě u velkých modelů 1/8 a větších je to také k vůli motoru....ale, z osobní zkušenosti (s Carson Crasher Brushless) vím, že když jsem spojku dorval nadoraz, tak auto šlo sice na zadní jak nic, možná by šel udělat i backflip, ale při brždění (obzvláště po dopadu) trpěly strašně differenciály, takže jsem je měnil jak na běžícím páse. Povolením spojky se tento problém zcela eliminoval, narozdíl od jiných problémů, které vedli k tomu, že jsem Carsona prodal....
    KALIBAN
    KALIBAN --- ---
    COULEEN: ne ze bych se chtel nejak prit nebo tak... nicmene jediny co spojka chrani, je prave motor a mooozna pastorek s hlavnim ozubenym kolem.. vsechno ostatni dostava zhruba stejnou naloz :)
    a vsechny osminovy konverze, v zakladu spojku nemaj... ta moje je tak jedna z 20ti...
    treba mugeni konverza ma plastovej spur, kovovej pastorek a zadnou kluznou cast.. nechapu z ceho ty spury delaj :)
    COULEEN
    COULEEN --- ---
    Tak jsem se díval znovu a ono ta spojka je asi jediná věc, která je na VXL revech řešena jinak než na velkém revu. Takže u tebe to opravdu vypadá trochu jinak....předpokládám, že u tebe plní funkci spojky díl 7152

    E-revo VXL
    COULEEN
    COULEEN --- ---
    COULEEN: TO co vidíš vpravo od Spuru je spojka - třecí disk, na který tlačí ty tři kameny(asi carbid nebo něco podobného).
    VINCENT
    VINCENT --- ---
    COULEEN: Tam jsou 2 ozubeny kolecka, ktery napevnou jedou do rozvodove hridele. Jo leda ze ta dirka ve Spurwheelu, na kterou je hridelka s vuli.
    COULEEN
    COULEEN --- ---
    Tohle je ono
    Tady je to vidět
    COULEEN
    COULEEN --- ---
    VINCENT: Tak to by bylo asi jediné revo bez spojky - určitě ji tam máš.....Je to ta věc na kterou přišroubuješ hl. ozubené kolo :)
    VINCENT
    VINCENT --- ---
    VINCENT: zprevodovane, jsem gramaticke pako.
    VINCENT
    VINCENT --- ---
    COULEEN: Tohle plati obecne u kazdeho elektrikeho modelu. Ale u sveho reva jsem zadnou spojku nenasel. To je jenom sprevodovane, aby se motor prilis nehral.

    JENIIK: Co ze bych ten 4kanal koupil tobe a od tebe za litr koupil ten 3kanal?
    COULEEN
    COULEEN --- ---
    VINCENT: Nemá to řazení, ale jelikož el. motor funguje trochu jinak než spalovák, mají tyhle auta spojku, aby nedocházelo k enormnímu zatěžování dalších částí - jako jsou diferenciály, kardany, poloosy atd.

    Jelikož má motor plný výkon od velmi nízkých otáček, bylo by toto zatížení zbytečně příliš velké...navíc a to je možná ještě důležitější, je elektromotor používán i pro brždění, kde jsou ty síly ještě větší...v takovém případě, pomůže spojka, která proklouzne a nepřenáší tyto destruktivní síly dále na model......
    JENIIK
    JENIIK --- ---
    VINCENT: To kup, to je dobrá cena. Já se na ten upgrade asi kvůli času zatím vykašlu.
    VINCENT
    VINCENT --- ---
    VACA: Jakou spojku? to ma razeni?
    VACA
    VACA --- ---
    COULEEN: díky za info, já jsem to předal a zároveň si taky přečetl...
    Je to vskutku lákavé vozítko... V tom fóru co jsi postnul jsem se dočetl že to má i štělovatelnou spojku... To jsou všechno pozitiva, že si s tim člověk kerej nikdy žádný solidní rc auto neměl vyyhraje i po technický stránce...
    Co sem tak narazil po internetech, tak někerý lidi si z toho dělaj i vyloženě on-road záležitosti.. Což teda asi svědčí o rozmanitosti nastavení podvozku, není-liž pravda... ?

    No, do opavy se nedostanu.. chtělo by to vidět na živo o tom žádná..

    Ta micro-t kerou sem měl tu čest (jak jsem zmiňoval) mě osobně právě nadchla svojí velikostí, (resp. maličkostí) já sem v tu chvíli měl dokonce představu o tom vykuchat ten ovladač, udělat trochu "modelařiny" na něm, zkrátka ho nějak zkomprimovat a napájet z accu. (vlastně už jen to že by se odřízl ten box na 8 tužkovejch a dal by se do rukojeti accupack, by hodně zmenšilo ten ovladač...) Šlo o to, že se celej ten set pak stal v podstatě kapesní záležitostí... Třeba mini-z má i ten ovladač malinkej, to se mi líbí...
    Další věc je že u tý losi micro-T je super ta cena... 1,8k to je prostě paráda.. jasně neni to stříďák je to na FM rádiu a pod... To zase u toho 1/24 sc trucku za 2,4k je víc muziky, 4x4 olejový tlumiče apod... Jenomže to už se zase vyplatí rovnou vzít tu střídavou verzi jak jsi zmiňoval, to je fakt, ale to už sme skoro na ceně dvou micro-T setů... :)

    No ještě to chce zvážit, zase by to chtělo abychom já i známej pořídili stejný abychom mohly soupeřit :) když už..

    Když by jsi ještě narazil na něco zajímavýho, tak dávej ;) nebo když by jsi pořídil dřív než my, tak se pochlub :)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam