MADCAT: no ja bych rekl, ze na zacatku se tocily kola vsechny protoze diferaky byly nacpany, "nahemovaný" vazelínou, takze byly vice uzavrene. Tim jak se ze predniho vazelina ztraci ven, tak se z neho stava vice klasickej otevrenej diff..
V podstate to primo souvisi s tim co napsal
UNDERMEDIA, sice ze hustota vazeliny meni svornost diferencialu...
Differencial, jak uz nazev napovida rozdeluje tocivej moment na kola nerovnomerne. Jde o to, ze kdyz auto projizdi zatackou tak kola na jeji vnejsi strane musi logicky urazit delsi vzdalenost, a tim padem se tocit rychleji nez kola vnitrni.
Kdyby jsi u auta diferak nemel, nebo ho mel moc uzavrenej (zaseklej), tak by jsi rychle oddelaval klouby v poloosach, nadmerne sjizdel pneumatiky, ba i treba v zatacce dostal smyk, protoze kola by se mezi sebou praly..
Nevyhoda tohoto systemu vsak je, ze kdyz se ti dostane jedno kolo treba na led, tak zacne prokluzovat a auto stoji protoze druhe kolo se ani nehne, vsechen tocivej moment mu sebere prokluzujici kolo..
Z tohoto duvodu se nadstandartne delaji diferaky tzv "samosvorne" ktere od urciteho rozdilu toceni kol se zacnou mechanicky sami uzavirat a distribuovat tak silu do obou kol rovnomerneji (vetsinou maji definovanou svoji "svornost", snad nikdy to neni 100%) (u vetsiny rc modelu tu svornost supluje prave hustota, nebo mnozstvi pouziteho mazutu)
No, a dale tu mame diferaky s uzaverkou, to je zase vysada spis offroadovejch vozidel, kdy si diff proste rucne uzavres do tezkeho terenu. V takovem pripade je uzavreni 100%, s autem by jsi v teto konfiguraci v podstate nemel vubec zatacet, nebo jen na nezpevnenem povrchu.. Uz vubec by ses s tim nemel pohybovat beznou jizdou po silnici, to se pak maji tendence vytrhnout poloosy apod..
Offroudaku to slouzi v podstate jen na prekonani nejakeho useku tezkeho terenu, aby prave napr kdyz se mu dostane jedno kolo do vzduchu nesebralo moment druhemu....
Takhle nejak to vypada uvnitr klasickeho diferaku kdyz je jedno kolo ve vzduchu (to na cervene strane)