• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    COULEENRC on-road/off-road


    Vše o RC modelech aut.



    Zájemci o společné ježdění, nechť dodají model (alespoň typ off/on road a místo výskitu - následně dodám na nástěnku)





    Toto fórum není primárně určeno k obecným dotazům ohledně RC modelů - máte-li dotazy k nabíjení, vysílači/přijímači či údržbě a koupi jiné RC techniky, než auta, prosím využijte fóra - ZDE



    rozbalit záhlaví
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    VACA samozřejmě RC, jsme v klubu o rc autech :)
    VACA
    VACA --- ---
    HONCKA: Rc, nbo real? :) real expedice maj urcite uzaviratelny, bo jinak by s tim po silnicich moc neslo jezdit..
    Jako u RC modelu poloosu asi neurves, to je jasny... Ale u 2,5 tunovyho jeepu s velkejma sirokejma kolama uz je to samozrejme o necem jinym. Jako ani tak ji asi instantne jednou zatackou neurves, ale proste to namahani v křížovejch čepech je enormní, jak jdou kola "proti sobe"

    Ja jsem na jednom svym bmw mel chvili zaseklej diferak. Jako bylo s tim spoustu legrace, ale melo to sva uskali, normalne s tim jezdit prakticky neslo, kazdou zatacku mi skripaly gumy, i kdyz jsem nejel ostre, rychle. Kdyz zaprselo, tak jsem dostaval drifty temer i na rovine. (V sebemensim zakriveni:) Pak jsem dal misto jedny gumy rezervu, byla o dost uzsi a zmizela pred ocima... :)
    KALIBAN
    KALIBAN --- ---
    MADCAT: pokud se ti jedno kolo toci hur nez jiny tak je neco spatne, loziska napriklad... tam mas nejakej problem
    ale rozhodne to neni prosakovani, pokud budes mit diff uplne suchej, tak krom toho ze to bude mit divny jizdni vlastnosti, tak se zas tak moc nic nedeje
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    VACA: expedice maji imho vsechny uzavrany diferaky a neskysel jsem o nikom, ze by urval na silnici poloosu
    PETJU
    PETJU --- ---
    MADCAT: Doporucuju tohle: http://www.rc-store.cz/...ing-mazivo-pro-diferencialy-loziska-a-ozubena-kola-vysoce-vykonne-50g.html

    Diferaky v mem malem e-revu si jen chrochtaj blahem :))
    VACA
    VACA --- ---
    MADCAT: no ja bych rekl, ze na zacatku se tocily kola vsechny protoze diferaky byly nacpany, "nahemovaný" vazelínou, takze byly vice uzavrene. Tim jak se ze predniho vazelina ztraci ven, tak se z neho stava vice klasickej otevrenej diff..
    V podstate to primo souvisi s tim co napsal UNDERMEDIA, sice ze hustota vazeliny meni svornost diferencialu...


    Differencial, jak uz nazev napovida rozdeluje tocivej moment na kola nerovnomerne. Jde o to, ze kdyz auto projizdi zatackou tak kola na jeji vnejsi strane musi logicky urazit delsi vzdalenost, a tim padem se tocit rychleji nez kola vnitrni.
    Kdyby jsi u auta diferak nemel, nebo ho mel moc uzavrenej (zaseklej), tak by jsi rychle oddelaval klouby v poloosach, nadmerne sjizdel pneumatiky, ba i treba v zatacce dostal smyk, protoze kola by se mezi sebou praly..
    Nevyhoda tohoto systemu vsak je, ze kdyz se ti dostane jedno kolo treba na led, tak zacne prokluzovat a auto stoji protoze druhe kolo se ani nehne, vsechen tocivej moment mu sebere prokluzujici kolo..
    Z tohoto duvodu se nadstandartne delaji diferaky tzv "samosvorne" ktere od urciteho rozdilu toceni kol se zacnou mechanicky sami uzavirat a distribuovat tak silu do obou kol rovnomerneji (vetsinou maji definovanou svoji "svornost", snad nikdy to neni 100%) (u vetsiny rc modelu tu svornost supluje prave hustota, nebo mnozstvi pouziteho mazutu)

    No, a dale tu mame diferaky s uzaverkou, to je zase vysada spis offroadovejch vozidel, kdy si diff proste rucne uzavres do tezkeho terenu. V takovem pripade je uzavreni 100%, s autem by jsi v teto konfiguraci v podstate nemel vubec zatacet, nebo jen na nezpevnenem povrchu.. Uz vubec by ses s tim nemel pohybovat beznou jizdou po silnici, to se pak maji tendence vytrhnout poloosy apod..
    Offroudaku to slouzi v podstate jen na prekonani nejakeho useku tezkeho terenu, aby prave napr kdyz se mu dostane jedno kolo do vzduchu nesebralo moment druhemu....


    Takhle nejak to vypada uvnitr klasickeho diferaku kdyz je jedno kolo ve vzduchu (to na cervene strane)

    UNDERMEDIA
    UNDERMEDIA --- ---
    MADCAT: myslím že je celkem běžné, že na levnějších autech ty diferáky nejsou utěsněné ... řeší ze to dodatečným DIY utěsněním nebo i hustější náplní (ta ale mění vlastnosti otevřený/uzavřený diff)

    ale pokud to neteče moc, tak to občas doplníš a je to.

    tady je třeba návod na utěsnění pro Slash 2WD pro představu : http://www.ultimaterc.com/forums/showthread.php?t=116675
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    VACA: Já to upřímně zas až tak moc nechápu co je vlastně uvnitř, že to funguje tak jak to funguje. Až to rozdělám, tak to možná pochopím :-). Každopádně když jsem to vyndal z krabice, tak se točily všechny kola stejně...
    VACA
    VACA --- ---
    MADCAT: s klasickym diferákem, ne-samosvornym nebo bez uzávěrky, se ve vdzuchu bude vždy točit jedno kolo víc a druhé méně, nebo vůbec. To je prostě funkce diferenciálu, v tom bych problém nehledal..

    S prosakovánim ti neporadim..
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    MADCAT: Na té fotce to není moc vidět - kolem té užší spáry je trochu mastnej film, lekne se to tam, a když podržím auto ve vzduchu, tak pravý přední kolo se točí trochu neochotně. Když ale zkusím jak předek táhne (postavím auto na zem a nadzvednu zadek), tak obě kola táhnou rovnoměrně, není to tak, že by táhlo jenom jedno...
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    Prosakuje mně diferenciál? To je běžný, nebo to mám hned řešit, abych předešel větším problémům?

    KALIBAN
    KALIBAN --- ---
    PETJU: jezis po tomhle videu mam chut si ho koupit taky
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    PETJU: Pěkný. Bikrosku tu nemáme, bohužel, ale nějaký betonový skruže musím zkusit někde najít.
    PETJU
    PETJU --- ---
    Uz se na nej tesim, uz brzy dorazi k malymu brachovi domu! ;)

    E-Revo is Awesome | Traxxas E-Revo Brushless Edition
    https://www.youtube.com/watch?v=7yrAa8aRpj0
    HONCKA
    HONCKA --- ---
    KY_109: na vsechno pouzivam lodni modrou vazelinu
    Vazelina modrá tuba
    http://www.marine.cz/produkty-vazelina-modra-tuba-detail-18209
    naradi budes potrebovat impus 1,5/2/2,5 a malej krizak
    ostatni ti neporadim, mam kit
    jediny tu brzu na neutralu jsem nasel tohle na nastaveni esc
    http://docs.axialracing.com/...ions/Electronics/AX24259-i001_-_Manually_Programming_the_AE-2_ESC.pdf
    KY_109
    KY_109 --- ---
    Tak mi konecne prisel ten SCX-10 co jsme tu rozebirali a ke kterymu jste me donutili! :) Vypada to jako tohle RTR: http://www.axialracing.com/products/ax90028
    Byla to trosku jebacka, cekal jsem na to pres mesic pacz to nejdriv prodejce poslal nekam jinam a ja pak mel 2 tydny sluzebku. No a za par hodin letim na 3 tydny dovoleny, takze misto hrani si s autem budu v riti :(

    Prvni pozorovani po dnesni prvni projizdce, razeny podle dulezitosti:
    - Skripe to jak retez u kola co nikdo 2 roky nemazal. Asi to budu muset rozebrat, vycistit a promazat. Cim se to maze? Pripadne jakou vazelinu (pokud vubec) narvat do naprav, na ty prevody kam vedou kardany atd?
    - Zpatecka je tak 2x rychlejsi nez dopredu, pricemz by mi to stacilo dozadu tak pomaly jak dopredu (rychlejsi chuze). Tohle je dost voser, protoze pri nejaky pomaly technicky pasazi to vyrazi zpet jak krava. Je to standard Axial regulator a standard Axial motor, mozna se to da nejak nakodovat, budu muset nacist. Soucasne jak tu nedavno nekdo resil, pri jizde dopredu to taky nejdriv brzdi a pak teprve couva.
    - Nevim jestli to je default, ale oba diferencialy jsou zavreny, coz je fajn.
    - Brzda v neutralu by byla fajn, ale neni :)
    - Radio jen 2 kanaly, takze az prijde navijak, budu muset resit :-/ Zvykam si na pistolovy, cekal jsem vopich zvyklej na packy, ale jde to.
    - Kastle me moc nebere (kua proc delali kabrio?), ale po tech par kotrmelcich dneska asi na omlaceni dobra :)
    - Nedostal jsem k tomu zadny naradi, vubec nic, tak budu muset asi poridit nejaky sroubovacky atd.
    - Ma to nejakej set svetylek co sviti, brzdi a blika pri zataceni. wtf, nastesti se blinkry daji vypnout, nebo trvale rozsvitit.

    Mno a foto:

    JAKUBMOKRIS
    JAKUBMOKRIS --- ---
    QNEDLEEQ: Tohle mi připadá, jako strašně srandovní disciplína :D
    ACID
    ACID --- ---
    MADCAT: Na první pohled to vypadá jako pružiny z cesťáku, takže může to být kvůli dostupnosti a obrovskému výběru + jak píšeš se dají kombinovat různé tvrdosti a tím chování
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    MADCAT: Nebo že by proto, že si člověk může poskládat z různých pružin, co se k tomu často dodávají, jak se tak koukám, třeba progresivní chod? To bude asi vono, že?
    MADCAT
    MADCAT --- ---
    K čemu je dobrý hele, že jsou na jednom tlumiči dvě samoststný pružiny? To se ten prostřední kroužek při kompresi volně pohybuje po těle tlumiče? Hmm, asi jo, že, jinak by přece nefungovala :-). Ale říkám si, jestli ten kroužek to tělo nepodře...?

    EOS
    EOS --- ---
    QNEDLEEQ: Neměl jsem to v ruce, takže , kdo ví víc, když tak opravte. Je to malý, po mírném rozšíření to bude celkem scale s orig. kastlema pro CC-01 apod. Střeva jsou shodný s Losi MRC, potažmo Kulak, takže pomalý - rychlost téměř klasickej crawler, nutnost zpomalení nehrozí, zrychluje se to těžko, protože použitá 370 má celkem dost otáček a je problém sehnat plechovku rychlejší, to spíš už stříďák. Všechno - nápravy, kardany, převody, jsou o polovinu subtilnější, než maj běžný "velký expeďáci, - je to v praxi na citlivý zacházení. Nevím jistě, jak ecx, ale orig. MRC a Kulak maj malý serva, klasická velikost se tam vejde jen za cenu úprav a špatně, nebo vůbec. Vzhledem ke kompatibilitě s Losi MRC jsou snadno k mání různý alu tuningy, ne tak drahý, jako na SCX, ale levný taky ne. Řešení to je, ale nejsem si jist, jak moc smysluplný v době mnohem lepších MST CMX/CFX, které seženeš jako kit už kolem 250 a RTR kolem 300 babek.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam