Tak když už je tu takováhle diskuze, tak se taky podělím o super zážitek.
Loňskou zimu sem nejdřív (moje blbost) nechala zmrznout a poté zavařit motor svého fiata punta.
Protože sem auto potřebovala (dojížděla sem do práce) dala sem si ho do opravy ke spolužákovi ze základky s tím, že to bude snad kvalitnější oprava bez obav o to, že mě budou chtít nějak ojebat. Bohužel sem se dost mýlila.
V opravně měli prohlídnout auto a říci, co s tím je a podívat se ještě na dalších pár věcí, včetně výměny čelního skla, které šlo přes pojišťovnu. Sepsali zakázkový list bez udání datumu dokončení zakázky a bez cenové relace. Říkala sem mu, že na tom nejsem finančně moc dobře a že mám na to vyhrazenejch max 7tis. Že kdyby to mělo bejt dražší, tak budu muset opravu odložit.
Po pár dnech mi spolužák volal, že je špatné těsnění na hlavě motoru, která je naštěstí v pořádku. Že bude třeba to rozebrat, hlavu zabrousit a vyměnit těsnění. Ptala sem se na cenu v obavách, že to bude hodně. Bylo mi odpovězeno, že to bude něco kolem 5tis. Později to narostlo na 7tis, se kterými bych snad ještě souhlasila.
Bohužel sem ho naháněla celý měsíc, než mi auto konečně fyzicky vrátil. Když sem se ho ptala, jak to je tedy s penězi, tak mi bylo odpovězeno, že tu sumu ještě nemá úplně spočítanou. Přičemž auto bylo v hrozném stavu. Tekly mi z něj provozní kapaliny, jeden válec vynechával, urvali mi kryt rozvodovýho řemene, kterej připevnili rychlovazkou. Když jsem na to upozornila, bylo mi řečeno, že už to bylo.
Po týdnu sem jela kolem a měla vyzvednutejch těch 7tis, tak sem se tam stavila. Posadila sem se na zadek, když sem se zeptala kolik to teda dělá, a on mi řekl, že 22tis!
Prej tam dělali ještě ruční brzdu a čert ví, co ještě. Když sem se pozastavila nad tím, jak je možné, že mi tam dělali něco jiného bez předchozí domluvy a aniž by mi řekl, že to bude tak drahé, i když jsem ho upozorňovala na svou fin. situaci, tak mi bylo řečeno, že jdu za půl roku na technickou a že bych si to dřív či později stejnak musela nechat udělat a že to tak dělaj se všema zákazníkama. Že s nikým ještě neměli problém. A jestli s tím autem furt něco je, tak si ho u nich můžu nechat v rámci reklamace "doopravit". Tak sem jim nechala těch 7tis a donutila je, aby mi vypsali pokladní doklad. Rozpis toho, co na autě dělali sem dostala ještě až za další týden. No, nedala sem jim doteď navíc ani korunu s tím, že jestli se opovážej něco chtít, tak s tím půjdu na ČOI. A jako bonus se mi ani ne po měsíci udělala na novém čelním skle megatrhlina u řidiče - pár lidí mi na to řeklo, že to vypadá, že je to špatně nalepené.
Auto sem musela dát nakonec do opravy ještě jednou - jinam a zaplatit "další" čelní sklo, protože z pojistky mám nárok pouze na jedno za rok; nové pojistky, neboť 3 ze 4, co mi tam daly, byly prasklé, další rozebrání a přetěsnění motoru apod. Další oprava se mi teda vyšplhala na dalších 10tis.