nahodím jeden víkendový repastík z restaurace, kam jsme chtěli též zajít, ale asi si to rozmyslím...
Jak nepodnikat v gastronomii
aneb výfuk na talíři
Včera jsme chtěli oslavit narozeniny synovce Dominika. Jelikož má rád bowling uspořádali jsme oslavu v restauraci Metropole Bovling a motokáry v Teplicích v Josefské ulici.
S menšími problémy se sčítacím zařízením jsme v osmi hodinu odehráli a přemístili se po té do dost prostorné restaurace (pro 100 lidí), kde právě bylo obsazeno 7 míst. U dveří stále seděla trojice s dominantním pánem v dost použitých montérkách, který na dálku svým edémem benzínu a oleje dával jasně všem příchozím na jevo, že motokáry jsou rovněž neustále opraveny a k dispozici.
Objednali si pití a zahleděli do velice standartního jídelního lístku. No dlouho jsem hledal naplnění reklamních sloganů restaurace: Plánujete oběd či večeři? Mátě chuť na něco vyjimečného? Náš šéfkuchař pro Vás připravil jídelní lístek, ve kterém své chuťové pohárky určitě uspokojíte. Speciality z lávového grilu, steaky, nejkvalitnější maso z Jižní Ameriky. Všechno vždy 100% čerstvé a 100% kvalitní. Pro náročné nabízíme evropskou kuchyni Rakouska, Švýcarska, Itálie, Francie. Věříme, že hostům náleží jen to nejlepší, v pohodlí naší nekuřácké restaurace.
Raději nebudu komentovat, co je světové a evropská gastronomická specialita, ale divné nám bylo, že se servírka ptá, zda chceme zeleninovou přílohu, či nikoliv a v jídelním lístku není zmínka o přípočtu, či odpočtu. Zřejmě výmysl kuchaře jak ušetřit náklady. Objednali jsme si polévky a hlavní jídlo a jali se Dominikovi blahopřát.
Z dárků měl velkou radost a všichni jsme měli docela hlad.
A PAK TO ZAČALO ☺
Přinesli nám polívky. Má cibulačka byly rozvařený cibule dohnany umělohmotnou jížkou a s uříznutou vekou na které byl v mikrovlnce rozpuštěný eidam. O vínu si mohla nechat jen zdát, ale byla alespoň teplá, I když byla divné chute, AVŠAK co dostala má partnerka tak to byl horor.
Nejednodušší polívka na světě: vývar, brambor, hodně česneku, troche majoránky, lehce nastrouhaný sýr a jedno vajíčko (podotýkám výrobní náklady cca 15 Kč a do včerejšího dne jsem si mysle, že to nemůže nikdo zkazit)
Za prvé to bylo studené. Včetně na kostičky nakrájené slaniny, která se stává nepoživatelnou. Absolutně chyběla tekutina, která byla vsáklá do kyselých tři dny uvařených brambor, Místo majoránky po Babicovsku tam brazili něco zeleného. Česnek byl asi ten moderní, bez chuti a zápachu, a nebo jeden stroužek na 10 litrů, zřejmě další úspora nákladů.
Dali jsme polévky na stranu, protože jsem je chtěl reklamovat až po dojedení druhého jídla z bezpečnostních důvodů. Při druhém zamítnutí service, zda je může odnést jsem vznesl dotaz, zda mi může dát telefón na odpovědnou osobu uvedenou v jídelním lístku. Překvapila mě, že je jím ten pán v montérkách u dveří.
S naivní představou mu pomoci v podnikání a ukázat mu v přímém přenosu, jak mu kuchař kazí jeho drahou investici do budovy, personálu a v neposlední řadě provozu a hlavně jméno restaurace, která je dost zastrčená a spíše se musí hodně prezentovat, jsem za ním zašel.
První šok z mnoha ten den byla odpověď majitele na mou otázku, zda by nechtěl vidět, co dělá jeho zaměstnanec s jeho jménem podniku.
“Mě to nezajímá, to si vyřiď s kuchyní!”
“Opravdu vás nezajímá, že vás kuchař okrádá?”
“Nezajímá mě to a říkám vyřiď si to s kuchyní říkám nerozumí?!!!”
Načeš se od stolu zvedlo děvče (doted nevím kdo to byl a co měla na starosti) se slovy já to vyřeším.
Došli jsme k našemu stolu, kam mezi tím přinesli druhá jídla. Mé parnerce místo salátu s hovězí roštěnou vepřovou panenku na syrové ohnilé zelenině. Synovcovi řízek s rýží???????!!!! Dceři místo bez mála půl kila kuřecích paliček přistydlá čtyři kopýtečka s kečupem a dva dny nakrájeným chlebem. Vše viz foto.
Ovšem co pak následovalo, mě bralo vice než dech a to snesu hodně.
Slečna při naklonění nad “česnečku” mi sdělila, že problem je asi v porci a nechá mi přinést nové.
“Ne, já nechci nové stejně hnusné studené polívky, ochutnejte to a pochopíte, že v kuchyni je asi něco špatně.”
“nebudu to jíst, vidím, že tam není voda, tu už jste snědli?”
“Ne, takovouhle starou kejdu jsme dostali ochutnejte to, ať vidíte, jak vám tady to všechno kazí.”
V tu chvíli tam přiběhl omontérkovaný majitel a začal doslova řvát:
“Co si tady vyskakuješ, co řveš jestli se Ti to nelíbí tak vypadni!!!!”
OK
Zvedl jsem celou rodinu od nedotčených jídel a zavelel k odchodu přes jejich hladové pohledy, ale plně chápající mé rozhodnutí.
Majitel bezel zamknout dveře a že se nikam nejde.
Snažil jsem se vstoupit do dveří, aby mohly odejít alespoň děti s maminkama.
“Ne nikdo nepůjde ven, dokud nezaplatíš a ty polívky teda platit nemesis!!!”
“Nezaplatím nic a volám policii, že nás tu držíte.”
“Už jsem je zavolal.”
Dobře počkáme na policii
Za 20 minut přišel Pat a Mat z firmy Securitas a jali se začínat s vyšetřováním. Když jsem jim zdůraznil, že se s nimi nebudu bavit a ať pustí alespoň děti s matkama ven, tak Pat prohlásil, že ne až zaplatím a Mat hluboce přitakával.
Zavolal jsem policii já.
Hlídka přijela do 15 minut. Pan Montérka jim vysvětloval jak má právo nás držet a oni k jeho velkému údivu mu zdělili, že to je osobní omezování.
Sepsali s nami zápis o výjezdu.
S partnerkou jsme se oblékli a s podravem na shledanou jsme odjeli domu, kde jsme si udělali vynikající večeři a dali jsme si i výborný dort s kávou.
Vážený pane Kubíku
Myslím, že jste se měl držet autodopravy a motorů obzvláště.
Vaše obrovská investice do sezonního areálu, který bez týdnu provozujete tři měsíce se Vám tímto postojem nevrátí.
Servírky hrají přesilovku nad hosty, další dva zaměstnanci v zatemnělé asfaltové hale a tři lidi v kuchyni produkující opravdové mňamky.
Motokáry máte krásné, ale díky cenám se k vám lidi nevracejí, škoda a bowling si dejte opravit, máte ho snad v záruce.
Vše berte jako radu hosta, který si chtěl zprvu stěžovat Vám na polívku, který v tu chvíli měl v peněžence 15 000,- Kč a bylo mu jedno kolik bude útrata v prostorné restauraci zející prázdnotou, neboť synovcovi je 16 jednou za život. Na druhou stranu jste nám předvedl takové divadlo, na které nezapomene a myslím, že bude dlouho všem vyprávět, co včera zažil. Mimochodem už začal a informace se šíří rychle ☺
Přeji Vám úspěšné podnikání a věřte, že vše se včera dalo z Vaší strany řešit s úsměvem a vstřícností, což je základní pravidlo podnikání ve službách
Váš navždy ztracený host Pavel Folget