• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    SETECJak se zbavit problémů s učením . Blbost je nepřemožitelná, ale musí se s ní bojovat. :)
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    SETEC: drobný problém je v tom, že někteří pedagogové ovšem vyžadují skutečně pouze mechanickou znalost toho co odvykládali. Při studiu jsem na to narazila třikrát. Jednou to byla doktorandka, kterou příští semestr hospitalizovali v psychiatrické léčebně.

    Druhá byla snaživá, leč ne moc chytrá odborná asistentka, která ovšem měla učit praktické předměty už na magisterském stupni, leč celý život strávila na katedře. Ta zkouška byla čiré utrpení, protože jsem jaksi už pracovala v oboru.

    Nejhorší ovšem byla zkouška z biologie, kde pedagog (obšourný hostující docent původem z LF) skutečně vyžadovat přesné formulace ze svých skript. Včetně třeba znalosit rozměru spermie, které tam navíc měl uvedené chybně.

    To že k nám měl podobný přístup i učitel na statistiku je jiná věc - ten měl pocit že my z humantních oborů se to nemůžeme naučit, takže se při přednáškách nenamáhal vysvětlovat principy, ale jen diktoval věci k zapamatování. Ovšem na zkoušku díkybohům stačilo si to nechat vysvětlit od někoho jiného a spočítat pár příkladů.


    Bylo by skvělé, kdyby studium skutečně bylo o tom, co se z toho chci vzít a o rozšiřování kompetencí.


    jinak k nalezení optimální strategie učení to chce nejdřív zjistit jaký styl učení komu vyhovuje a tomu pak přizpůsobit strategie jak přebytky informací zpracovávat.

    Základní shrnutí je třeba tady http://is.muni.cz/el/1421/jaro2012/KPI22/um/um/29103180/techniky_uceni.pdf?fakulta=1421;obdobi=5324;predmet=667790

    podrobně zde (leč velmi nečtivě, protože vedoucí práce je výše zmíněná odborná asistentnka)
    http://is.muni.cz/th/217652/ff_m/Vztah_ucebnich_stylu_a_osobnostnich_rysu_-_plny_text.pdf
    SETEC
    SETEC --- ---
    BOO: Tohle velmi dobře chápu, možná jsi ve správný čas na správném místě :D
    Základním testem proto, jak se někdo je schopen něco naučit, není to jak ovládá teorii, ale jestli je schopen danou látku používat v praxi. Pokud není schopen danou věc dělat nebo v ní mít výsledky. Pravděpodobně přešel nějaké nepochopení a proto mu to nejde.

    Vždycky, když jste zasekaný v nějakém studiu je první otázka kterou byste si měli položit následující:

    KDE JSEM TOMU JEŠTĚ ROZUMĚL? :) Tam se vrátit a hledat příčinu proč jste "vykolejily".

    Řada lidí má problémy s některými předměty jen protože neznají jejich účel. Například, když se někoho zeptáš co to je účetnictví a na co se to používá? Nebo o čem je statistika, jak to můžu použít? Poku dna to není schopen odpovědět, můžeme předpokládat, že při studiu daného předmětu bude mít potíže.

    Já si velmi dobře pamatuju, že jsem na střední škole bojoval s Ekonomikou, ten předmět mě vůbec nebavil a byla to pro mě morová rána známky za 4 toho profesora jsem nenáviděl (asi to bylo vzájemný :) ). Pak jsem si jednoho dne sedl a našel si význam slova Ekonomika a jeho původ.
    A uvědomil jsem si, že pokud chci jednou podnikat, tak se mi něco takového může hodit...
    Musím říct, že potom při studiu Mikroekonomiky a Makroekonomiky, to byly velmi zajímavé předměty, za které jsem dneska nadšený :)
    SETEC
    SETEC --- ---
    SMALLRICCIO: :D Přesně kvůli tomu jsem tenhle klub založil, aby se někdo nemusel učit věci jako "papoušek".

    Mnoho studentů má k učení přístup. Musím se to naučit abych udělal zkoušku a pak, když je po zkouškách to obvykle vypustí.

    První základní studijní předpoklad je PROČ TO STUDUJU? Řada lidí ke studiu přistupuje stylem - "abych dostal diplom" Ačkoli správný postup je CO SE Z TOHO MŮŽU NAUČIT a JAK TO MŮŽU POUŽÍT?

    Schopnost studovat, je jako dveře které jsou otevřené nebo zavřené ve vztahu k tomu co se chcete naučit nebo čím chcete být.
    Velice mě v tomto ohledu oslovilo video Buďte kompetentní : http://www.youtube.com/watch?v=SuDo2mennYk

    Bavíme se o studiu jako o předpokladu pro kompetenci. Pokud budu chtít být v životě úspěšný a budu chtít být profík bez schopnosti studovat to nepůjde.

    Chci tady mluvit o tom jaké jsou základní bariery se kterými se člověk může při studiu setkat, jak je dokáže rozpoznat a jak by měly být zvládnuté. O tom jak funguje paměť a jak fungují mechanismy v mysli při učení. Jednoduše jak se změnit v nadšeného člověka při studiu, který látku hltá doušky dychtící po poznání :DD
    TAMARIX
    TAMARIX --- ---
    Mistryně světa učí, jak si zapamatovat cokoli. Zacvičte si podle ní - iDNES.cz
    http://finance.idnes.cz/mistryne-sveta-trenuje-pamet-d2d-/podnikani.aspx?c=A130128_112712_podnikani_kho
    TAMARIX
    TAMARIX --- ---
    No, jsem ráda, že už to mám za sebou. :-) Pokud si vzpomínám, tak jsem si předměty, který mě bavily a něco jsem o tom věděla, vždycky jen prolítla. U těch v kategorii "nutné zlo" jsem se to ani moc nesnažila pochopit - zavřela jsem se do pokoje a nahlas si to četla pořád dokola (většinou třikrát nebo pětkrát). Na tu trojku to s tímhle přístupem vždycky nějak dopadlo a když ne hned, tak na potřetí vždycky. :-)
    SETEC
    SETEC --- ---
    Předpokládám, že jste se někdy dostali do situace, kdy jste se snažili něco naučit, ale prostě Vám to nešlo do hlavy. Litry kafe vypité před zkouškami, strach jestli dostanu zápočet atd.
    Tenhle klub je pro všechny, kteří chtějí rozumět problematice studia tak, aby byli schopni nastudovat cokoliv chtějí (nebo musí :) ) a současně to byli schopni použít. Kteří chtějí umět studovat, aby neměli s učivem problém a taky pro ty, co se do již problémů dostali, aby se z nich dokázali vytáhnout.
    Studijní technologie dokáže zvládat i takové problémy jako je dislexie, disgrafie a další dis... Pomáhá už i školákům od první třídy, pokud mají problémy se psaním a čtením nebo počítáním.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam