• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    PRISCILAReformace a protestantské církve a související témata
    PRISCILA
    PRISCILA --- ---
    A co třeba vypsaná římská katolička, může stát s ostatními frontu na chleba?:)
    PRISCILA
    PRISCILA --- ---
    GOBERS: Jak jsem už řekla předtím, to že nepokřtěný přichází k Večeři Páně není ideální, ale trvám na tom, že je na svědomí každého, zda chce stolovat s ostatními či ne. Ti, kteří se nemohou zodpovědně rozhodnout (malé děti apod.) mohou dostat alespoň požehnání. Krom toho, Večeře Páně je sice důležitá, ale není spásonosná...
    HARALD
    HARALD --- ---
    GOBERS: Dlužno podotknout, že CB na svých shromážděních členství ve sboru k účasti na Večeři páně nezmiňuje a při neformálním dotazu mi bylo sděleno, že je třeba být pokřtěn a mít ke sboru nějakou sounáležitost. To ale evidentně není oficiální stanovisko.
    MACSKA
    MACSKA --- ---
    Já můžu předvádět jenom epesní koprolálii, ale zatím se držím.
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    LEON_KOWALSKI: Tak tak... ale zjistil jsem, že studium starověkých předovýchodních jazyků má pro proniknutí do těchto kruhů zásadní výhodu: mohu na požádání předvádět epesní glosolálii... ;))))
    LEON_KOWALSKI
    LEON_KOWALSKI --- ---
    Ahoj :o))
    GENTIANA
    GENTIANA --- ---
    Book, tady taky bude veselo.
    LEON_KOWALSKI
    LEON_KOWALSKI --- ---
    GOBERS: aha, tak to jo, speciálně v charismatických kruzích a v hnutí víry, to má i jiné roviny než je obvyklé :o))
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    LEON_KOWALSKI: To bylo na to znovuzrození, protože to je termín, který napříč evangelikálními a letničními církvemi nabývá leckdy různého významu.
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    OMO: Katolicke pojeti pilulky na spasu nesdilime.

    Víš... já jsem teď v Izraeli a docela se tu teď stýkám s chasidy, takže Ti na tohle odpovím jednou chasidskou historkou:

    Jednoho dne viděl berdiševský rebe Lévi Jicchak, jak proti němu na ulici kráčí místní apostata, ateista... S laskavým úsměvem k němu rebe přistoupil, objal ho a povídá: "Neboj se, v toho boha v kterého ty nevěříš... v toho nevěřím ani já."
    OMO
    OMO --- ---
    GOBERS: No moment, ja nerikal, ze podminka znovuzrozeni (a dobre, i krtu) odporuje duchu evangelia, jen, ze neni na vysluhujicim toto soudit. Nam se proste fakt nestava, ze by v VP chodil nekdo, kdo se neciti byt krestanem
    OMO
    OMO --- ---
    GOBERS: U Jiriho nezalezi na osetrovatelne, ale ja jeho schopnosti si sam vzit a podat kalich dal, pripadne na tom, zda osetrovatelce nazanaci, ze chce. Ale to je cista teorie, takovy pripad u nas neni...

    Zasadni je si uvedomit, co pro koho ta Vecere Pane symbolizuje. Pro nas je to pritomne spolecenstvi s Kristem a pripominka Jeho obeti za nase hrichy. Katolicke pojeti pilulky na spasu nesdilime. Proto se nase postoje musi nutne rozchazet
    LEON_KOWALSKI
    LEON_KOWALSKI --- ---
    GOBERS: jak by jsme mohli jinak chápat křest? Leda jestli myslíš to že ortodoxní větve pocákají, protestanské ponořují, ale to je jen vnější forma téhož aktu, bych řekl.
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    OMO: Chápu, takže a) NE, b) záleží na ošetřovatelce, c) NE. Dobré, rozumím.
    OMO
    OMO --- ---
    GOBERS: No, Honzikovi u nas kazatel pozehna, Jiri, pokud stoji v kruhu kolem stolu Pane, se sam rozhodne, jestli si vezme a napije se, nebo posle dal. A pan Novak, co lezi ve spitale, ma holt smulu, ale pokud je naseho vyznani, tak chape, ze VP je dej mezi spolecenstvim a Kristem, ne zadna spasna pilulka.
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    OMO: clenum naseho sboru je na spolecnych baptistickych akcich VP odmitana ... kdyz mluvim za cirkev, myslim tim mistni cirkev na Topolce

    A jo tááák, odsud vítr gondá... tak to potom ovšem leccos vysvětluje. A PRISCILA je taky z tohodle kadlubu?
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    OMO: Tak minimálně v některých případech (Honzík, Jiří, pan Novák) je na Tobě, jestli jim Večeři Páně podáš nebo ne.

    LEON_KOWALSKI: Jasně... pardon, možná jsem to vyhrotil trošku moc (byť mi to takhle bylo některými - pravda ne zcela spokojenými - členy CB prezentováno), nicméně v diskuzi s OMO je podstatné, že se tady kladou nějaké podmínky - v tomto případě křest a "znovuzrození" (ať už to chápeme jakkoliv). Podmínky, které on definoval jako odporující duchu evangelia...
    OMO
    OMO --- ---
    GOBERS: No vsak jiste, dokonce se stava, ze clenum naseho sboru je na spolecnych baptistickych akcich VP odmitana. Kdyz mluvim za cirkev, myslim tim mistni cirkev na Topolce ;) To uz je to nase kongregacni zrizeni
    LEON_KOWALSKI
    LEON_KOWALSKI --- ---
    LEON_KOWALSKI: ale nekontroluje se jestli ti co se účastní večeře Páně toto splňují - to je na jejich svědomí ..... nicméně kazatel, nebo někdo ze staršovstva, většinou po bohoslužbě, se u neznámých lidí zastaví a přivítají je ve sboru a dají s nimi pár slov (mají-li o to ti lidé zájem), zaptají se co je přivádí a tak.
    GOBERS
    GOBERS --- ---
    OMO: No... a evidentně by vás s tím i kdejací jiní baptisté pěkně hnali...

    Christian baptism is the immersion of a believer in water in the name of the Father, the Son, and the Holy Spirit. It is an act of obedience symbolizing the believer's faith in a crucified, buried, and risen Saviour, the believer's death to sin, the burial of the old life, and the resurrection to walk in newness of life in Christ Jesus. It is a testimony to his faith in the final resurrection of the dead. Being a church ordinance, it is prerequisite to the privileges of church membership and to the Lord's Supper.

    The Baptist Faith & Message (2000)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam