IDENTITY: Já mám právě taky sklony to brát z toho empatického pohledu a uznávat, že to nemá lehký. V., pokud je přítomen, tak působí a to poměrně rázně. Jenže taky není u všeho. Musím to ustát i sama a ustát to s výchovnými prostředky, které považuju za omezené. Vlastní dítě bych v takovéhle situaci třeba neváhala přes tu ruku plesknout.
Celé to komplikuje blondýna, která je naivní trubka, co se strašně snadno nechá šidit. Řeším to nejen doma, ale i ve škole. Naše trumbera třeba půjčí v družině pastelky dětem, které pochopitelně taky mají svoje penály a v nich svoje pastelky, a nechá si je vypsat na malinké špačky (během jednoho odpoledne!, musely to opakovaně ořezávat, ona si toho nevšimla a až doma brečela, že jí z jejích krásných pastelek nic nezbylo). Nepoučí se, že výměna "pokladů" musí probíhat z ruky do ruky, a pořád a "mění" věci za slib, že zítra něco dostane (nikdy nic, samozřejmě). Je v tom ještě horší než já, ačkoliv i moje matka tvrdí, že si myslela, že to už ani není možné.:-)