MORPHLER: Já ti nevim, ten film toho v sobě má tolik, že - aniž bych se tě tím chtěl dotknout, člověk by musel být asi úplně omezený, nebo zavřený, aby ho nic z toho neoslovilo.
Když pomineme audio-vizuální stránku která nemá obdoby a tvoří minimálně polovinu zážitku, tak i příběh je nabouchaný neuvěřitelným množstvím motivů. Stěžejní linka o přenášení si svého dědictví do dalšího života s podobnými vzorci; Odkaz na Tibetskou knihu mrtvých; filozofické úvahy na téma smrt, astrální cestování, experimentování s rozšířeným vědomím; propracovaná psychologie všech hlavních postav (Oskar, Linda, Alex, Viktor), ale i vedlejších (Viktorova máma, Mario, Bruno), včetně věrně vystižených psychologických fenoménů jako je oidipův komplex, vytěsňování a další; Naturalistické morální poselství bez moralizování o šikmé ploše drog a podsvětí; sexuální scény tak akorát na hraně mezi filmem a pornem; vše zpracované způsobem při kterém má divák pocit, že skutečně zažívá něčí život a asi bych toho při třoše přemýšlení našel víc. Viděl jsem spoustu "hlubokých" filmů od těch nej režisérů, ale tohle překonalo vše s čím jsem se doposud setkal. Osobně to považuji za umělecký master-piece, jež úspěšně překračuje hranice filmového žánru.