• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    TETA_JELENACestujeme s detmi...kdykoli a kamkoli
    STARDAY
    STARDAY --- ---
    QUANTI: ja jsem hodne jezdila na vikendy k babicce a brala jsem si uceni tam s sebou. a pamatuju si, ze jsme brali nasobeni pod sebou a babicka to vubec neumela. porad mi to opakovala dokola, ze nevi, ze to neumi a ja to porad nechtela pochopit, jak je to mozny, proc to nechce delat se mnou.
    ale ja byla takovy to prechytraly dite, co vi vsechno nejlip, tak sem k tomu mozna nase ani nepustila a nechali me bejt :)
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    STARDAY: jo, já si pamatuju ojedinělou pomoc, když jsem třeba nechápala Archimédův zákon, ale že by se mnou někdo doháněl učení, to ani ve snu. Ani si teda nevzpomínám na pomoc s úkoly v první třídě, ale to je možné, že si prostě jen nepamatuju... Nicméně určitě od druhé třetí třídy se se mnou nikdo neučil, pokud jsem si o to vysloveně neřekla.
    STARDAY
    STARDAY --- ---
    EDERA: ja jsem takhle ted v soku, kdyz to ctu, ze je normalni se s detma ucit. to si nejak nevybavuju, ze by se mnou nekdy nekdo delal :-O
    EDERA
    EDERA --- ---
    QUANTI: Já byla taky chcípák furt nemocnej, ale máma se mnou to učení dodělávala. Jsem myslela, že to je normální, že to tak rodiče dělaj. Si nedovedu představit nechat to na krku samotnému dítěti ve věku prvního stupně. Pamatuju se, že jsme dělaly i pokusy - třeba že svíčka přiklopená velkou zavařovačkou chvilku hoří, než si spálí všechen kyslík, a že svíčka přiklopená cylindrem z petrolejky hoří furt, páč tam na rozdíl od sklenice je nahoře díra, kterou proudí dovnitř vzduch.:-D Totálně nepolíbená jsem až goniometrickými funkcemi, co jsem zameškala na gymplu, kdy už se se mnou nikdo neučil.
    HANELA
    HANELA --- ---
    QUANTI: :-) v páté třídě jsem chyběla skoro dva měsíce a co? Doteď neumím pořádně anglickou abecedu a vyjmenovat zájmena. Zájmena mě nikdy nemrzela, ale s tou abecedou jsem tedy dlouho zápasila :D
    QUANTI
    QUANTI --- ---
    BEBERA: no já nevím, jako dítě jsem byla nemocná relativně hodně, látku se mnou nikdo nedoplňovala a někde jsem se pak chytla, ale jinde jsem nevěděla, která bije, a chybělo mi to pak dál - typicky matika a jazyky. Byla jsem docela chytrá, neskromně si myslím, ale v pátý třídě jsem měla trojku z matiky a francouzštiny, protože tam se ty díry projeví nejvíc, a mám teda dojem, že kdyby si na to se mnou na čtvrt hodiny denně někdo sedl, tak to tak nemuselo být. Podotýkám, že ruku našim dětem ve školce nikdo uvolňovat nenařizoval, dělaly/-jí různé úlohy pro předškoláky, ale není to bezduché.
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    BEBERA: Přesně. Taky nechci učení na cesty vozit. Max tu knížku na čtení (ale tak to nepovažuji za "učení"). Dcera nemá zatím problém si to během chvíle doplnit (2.trida).
    SANIAINEN
    SANIAINEN --- ---
    LORAIN: Tak to máte spíš bohužel smůlu na učitelku, než že by toto byl standard... tedy pevně doufám, že to tak je.
    FIFI
    FIFI --- ---
    VERCA_ZABA: treba u mych deti za tech 12 let, co na osmilety gympl chodily, dost vyrazne zmenila procenta zameskanaych omluvenych hodin. U syna byla nemocnost velka a k tomu jeste ucast na vsech olympiadach a soutezich, takze pak mu treba hrozily i komisni zkousky. Hodne studentu chybi v oktave a septime, vetsina si jich dela RP a chodi do prace. Druhe dite za par mesicu maturuje, chodi do dvou praci, nastesti v oktave nema odpoledky, zameskane hodiny si hlida jak oko v hlave.

    To zvyseni procent ve skolnim radu nastalo nekdy pred 8 lety, tusim.
    VERCA_ZABA
    VERCA_ZABA --- ---
    MEDVED007: tak záleží fakt na učiteli. Já taky chodila na osmiletý gympl a každý rok krom nemocí jsem chyběla minimálně na tři týdny v květnu/červnu, protože jsem jezdila na ozdravné pobyty. A nikdy nebyl problém a nikdy jsem se na pobytu neučila, ani by mě nehlo. Holt jsem si něco udělala před odjezdem, něco po odjezdu, ale taky učitelé to chápali a nemusela jsem dopisovat všechny slohy a testy mi udělali individuálně..
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    LORAIN: to mi přijde typické školské lpění na malichernostech, ze kterého kvetu už od mateřské školky. Zatímco ve školce si dítě pravidelně "muselo" uvolňovat ruku a které díte pravidelně nevyplňovalo sešit a neuvolňovalo ruku, bylo totálně vyřízené pro budoucí školní život a rodiči bylo důrazně promlouváno do duše, na základní škole pokud by se dítě nedoučilo synonyma a homonyma v pondělí, ale až následující víkend, znamenalo by to - ani mě nenapadá co? Bylo by poznamenané do budoucna? Rozvrátilo by učitelce výuku, protože by týden nevědělo,o čem mluví?
    LORAIN
    LORAIN --- ---
    BEBERA: Tahle možnost u nás není. Když děti chybí, musí všechno doplnit před návratem do školy. Minulý rok nám starší syn přinesl střevní chřipku a dvojčata a já jsme odpadli až asi dva dny po něm. Doplnil vše, co mohl, jeden sešit se mi ale nepodařilo ze školy vyzvednout. Napsala jsem učitelce omluvný a vysvětlující email a slíbila jsem, že to hned první den školy doplníme. Odpověděla, že pro tentokrát ok, ale ať už se to neopakuje.
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    MEDVED007: tak gympl je jiná liga. Tady se ale probíral vesměs první stupeň..
    MEDVED007
    MEDVED007 --- ---
    BEBERA: tohle je ale ideální věk dětí....nejsou to vyjukaní prvňáci, ale ani se po nich ve škole nechce bůh ví co....naše holky na osmiletém gymplu už vyloženě odmítají chybět, protože toho pak musí doplňovat mraky a nejen doplňovat, ale taky dopisovat zameškané testy a to je teprve mazec
    EDERA
    EDERA --- ---
    BEBERA: Tak já to radši udělala na té dovolené, než abychom to doháněli po návratu v běžném režimu, kdy jsem se po práci, družině a kroužcích s dítětem sešla doma v nejlepším případě v půl šesté, ale taky třeba v osm. To je teprve společný klidný čas vzácný a nehodlám se o něj okrádat něčím, co se dalo vyřešit v nějakém prostoji.
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    KATIA: druhák a čtvrťák...
    KATIA
    KATIA --- ---
    BEBERA: jenže tvoje děti už jsou starší, ne? prvňákovi podle mě pak chybí dost důležité souvislosti. a taky praxe, ono stačilo dva tejdny Vánoc a jak to bylo znát na psaní... na tři týdny bych ale pochopitelně taky volila nějakou úspornější variantu.
    BEBERA
    BEBERA --- ---
    My jsme na přelomu roku byli na tři týdny s dětmi cestovat s batohy ve Vietnamu. Když jsem poslední den školy před odjezdem zvedla po příchodu domů synovu tašku, vyděsilo mě,jak strašně těžká je. Povídám:" Co blbneš,proč to všechno vláčíš ze školy domů?" A prý paní učitelka říkala,že si má vzít učení a na dovolené se připravovat. Vzhledem k tomu,že jsme tam jeli každý se dvěma tričky s krátkým rukávem a dvěma šortkami, tak jsem se tomu tak akorát zasmála a pomyslela jsem si,jestli si opravdu někdo může myslet,že na dovolené budu s dětmi pracovat do školy. A teď koukám,že fakt s dětmi doháníte. No ani by mě to nenapadlo. Kluci si všechno doplnili první týden ve škole, ztrácet vzácný společný rodinný čas vyplňováním cvičení v pracovních sešitech fakt nebudu...
    ANNAWA
    ANNAWA --- ---
    EDERA: no jasně, podepisuju to všechno.

    IBERIA: můj exemplář taky klade odpor, ale fakt to v součtu nebývá na dlouho.
    EDERA
    EDERA --- ---
    ANNAWA: Moje máma se mnou kdysi látku zameškanou za tři týdny nemoci dohnala na horách za tři hodiny, přičemž trojúhelník jsme rýsovaly podle kartáče na boty.:-D Je to logické - jakmile máš jen jednoho žáka, u kterého navíc přesně víš, jak uvažuje, dokážeš ho vzdělávat mnohem efektivněji, než nesourodou skupinu, kde je jich 20+. Čímž teda nijak neříkám, že bych chtěla vzdělávat děti doma, nebo že domácí vzdělávání s sebou nenese zase jiné nevýhody.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam