WASSER: Jinak k recenzi samotné, když o tom přemýšlím, trochu se podobá tomu, co píše Církev Akkütlixova na facebooku. Což mi připomíná, že jsme tam zatím nedali následující text:
Stop Exoxenofobii!
Slovo ‚exoxenofobie‘ vstoupilo do našeho slovníku teprve nedávno, nikoli, jak bychom možná čekali, hned po prvním kontaktu s exoterrestriálními bytostmi. V těch dobách žili pozemšťané již několik staletí v harmonické společnosti, která odsunula slovo ‚xenofobie‘ do naučných slovníků. Pozemšťané si záhy uvědomili, že tehdy běžné slovo ‚mimozemšťan‘ má nepříjemné a nepřijatelné konotace, který by byly pro návštěvníky z vesmíru urážlivé, a vytvořili nové neutrální termíny jako exoterrák nebo jinoplanetník.
Až později, když převaha jak technologická tak intelektuální zejména Össenské civilizace začala být nepřehlédnutelná, pozemský komplex méněcennosti, tak jako již tolikrát v minulosti, vydal svůj hořký plod a bylo nutné vytvořit pojem, který by odlišil starou, lokální xenofobii od předsudků nových a meziplanetárních.
Exoxenofobie, jak jsem už předeslal, má své kořeny, jako všechny teorie skupinové superiority, v komplexu méněcennosti. Tak jako rasismus vůči černochům byl způsoben tím, že muži černé pleti mají zpravidla větší přirození, a předsudky vůči muslimům plynuly z popírání úspěchů islámské vědy, i exoxenofobie je funkcí zaostávání pozemské technologie i sociální koheze ve srovnání s össenskou civilizací.
Příkladem rozmachu exoxenofobie je nedávno vydané Mycélium, román, který se pokouší demaskovat ‚tajemství‘ a ‚spiknutí‘ Össeanů a jejich církve. Román obratně mísí skutečné lidi a události (prof. Hildebrandt, Läthö Ganymed) s fiktivními (údajný syn prof. Hildebrandta, Lucas -- jak známo, prof. Hildebrandt měl jenom dceru), aby si dodal zdání serióznosti, a opakuje dávno vyvrácené spiklenecké teorie jako rádoby senzační odhalení.
Je to typický příklad, jak se autorka (Vilma Kadlečková) snaží lovit v kalných vodách mezi bulvárem a extremismem. Co si ale nechce připustit, je že slova mají důsledky. Lidstvo v minulých staletích muselo vynaložit obrovské úsilí na to, aby spoutalo démony předsudků a nenávisti. Pokoušet se rozlomit pečeti na kobce, kam jsme je uvrhli, znamená plivnout na hrob tisícům statečných mužů a žen, kteří obětovali své životy, aby paní Kadlečková mohla tvořit bez obav z rasového či národnostního pronásledování.
Církev Akkütlixova si váží velké pozemské tradice soužití různých kultur a věří, že Pozemšťané budou s podobnou tolerancí přistupovat i k myšlenkám a tradicím planety Össe.
Tak jako by dnes jistě nikoho nenapadlo vydávat dílo, který by karikovalo a uráželo například Židy nebo homosexuály, ani zesměšňování naší Církve by nemělo jen tak 'projít'. Akkütlixova církev respektuje svobodu slova, ale jako každá svoboda, i tato má svoje hranice tam, kde naráží na svobodu ostatních lidí (nebo Össeanů), konkrétně na svobodu vyznávat svoji náboženskou víru bez urážek a ponižování.
V této souvislosti narážíme na nedávno vydanou knihu 'Mycélium' české autorky Vilmy Kadlečkové. Tento román, který se tváří jako obyčejná beletrie, hrubě pokřivuje základní články naší víry a svědčí o tom, že autorka dává přednost honbě za senzací před důkladným studiem a snahou pochopit svůj subjekt.
Z mnoha polopravd a omylů upozorněme alespoň na ty nejkřiklavější:
- Církev Akkïtlixova neprovozuje lidské oběti ve smyslu, v jakém to dělali např. Aztékové v dávné minulosti Země. Také to není trest za odpadnutí od víry nebo svatokrádež (na rozdíl od upalování heretiků v Evropě nebo poprav tzv. disidentů v komunistických zemích). Podobně, jako to dělají Pozemšťané při euthanasii, i církev Akkütlixova trvá na tom, aby se jednalo o svobodnou vůli larhdökavöara a aby v průběhu úkonu nepociťoval bolest. Vzhledem k tomu, že tento obřad předchází moderní technologický pokrok, prostředkem tlumení bolesti nejsou chemické sloučeniny, ale autosugesce a víra. Tak, jako u euthanasie, i obětování na oltáři Akkütlixe je spíše výjimka než pravidlo, tímto způsobem umírá na Össe méně než 5% všech zemřelých.
- Tzv. 'myceliální' technologie nejsou nic tajného ani podezřelého. Jak všichni Pozemšťané vědí, össenské kosmické lodi, které umožňují nerelativistické cestování ve vesmíru, jsou vytvořeny z vláken (hyf) hub, které se nacházejí na naší domovské planetě. Tato technologie je stará tisíce let, naprosto spolehlivá a nepředstavuje žádné nebezpečí ani pro posádku ani pro okolí. Představa, že se spóry těchto hub mohou uchytit v člověku nebo jiném živočišném druhu, je asi tak reálná, jako představa, že se změníte v plesnivý sýr v důsledku požívání Camembertu.
- Musíme co nejostřeji protestovat proti insinuacím, že katastrofa na Lathö Ganymed byla jakkoliv zaviněna Össeany nebo naší církví. Tuto smutnou událost zkoumala mj. čistě pozemská Beaufortova komise a stejně jako všechny předchozí konstatovala, že příčinou bylo selhání komponenty dodávané pozemským výrobcem. Konspirační teorie o podílu Össe existují už patnáct let, ale nejsou o nic reálnější, než Protokoly Sionských Mudrců.
To jsou jen tři případy, pars pro toto, toho jak autorka deformuje skutečnost, aby se vyhovoval jejím předsudkům a předpojatosti. Z těchto důvodů se Církev Akkütlixova obrátila s podnětem k prošetření na Ministerstvo vnitra ČR s důvodným podezřením, že autorka knihy se přinejmenším dopouští jednak trestného činu hanobení národa, rasy, etnické nebo jiné skupiny osob podle § 355 trestního zákoníku, jednak trestného činu podněcování k nenávisti vůči skupině osob nebo k omezování jejich práv a svobod podle § 356 trestního zákoníku. Dokud nebude náš podnět prošetřen a soud nevydá předběžné opatření, vyzýváme alespoň všechny slušné lidi, aby bez ohledu na svoje náboženské přesvědčení a rasovou identitu, aby tuto knihu bojkotovali.