• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BRAMBOREENAMycelium -- Nejdůležitější věci se odehrají vskrytu...
    SHEALA
    SHEALA --- ---
    BRAMBOREENA: čokobanka je mojí kamarádky. Kdyby něco tak piš :) A za zastaralé scény děkuju. *uklání se*
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    Když už dneska večer prokrastinuju na sítích, ještě podpořím ten čerstvě založený Klub přátel posmrtných prdů a něco mu sem dám.

    Tohle je scéna, kterou jsem zrovna dneska (teda teď už včera) definitivně z šestého dílu vyhodila. Tedy – ona byla zastaralá už asi šestnáct let, ale pořád jsem si myslela, že v nějaké pozměněné podobě tam zůstane (protože už k ní mám skoro nostalgický vztah); jenže ne, prostě to nefunguje, už to tam nepasuje, musí to pryč.

    Je to scéna setkání Lucase s Aöhrlëmëgerlem a v souboru s románem ji vláčím už od roku 2001. Přežila asi čtyři chcíplé počítače a konverzi formátu napřed z WordPerfectu do Wordu (.doc) a pak do .docx. Odsouvala se z dokumentu s prvním dílem až do toho s posledním. Čili je to opravdová relikvie a nepochybná vykopávka. Byla to jedna z vůbec prvních scén, které jsem do Mycelia (tehdy ještě "Jantarových očí") napsala – a úplně první, kde vystupoval nějaký Össean. Tady se celá idea takové civilizace zformovala. (Dotyčný je Aöhrlëmëgerl, ale tehdy se ještě tak nejmenoval.) Ještě jsem nevěděla, jak Össeani vypadají a co jsou zač. Netušila jsem, že budou mít trëighrü – ale právě to, co se tady náhodně stalo, vedlo k myšlence, že by nějakou podobnou schopnost mít mohli. (Tehdy ještě představa trëighrü splývala s nějakou obecnou "psychotronickou nadřazeností", kterou jsem naopak potom Össeanům nedala.) Nevěděla jsem, že Össeani budou mít Církev – to se tak nějak namanulo až později, aby se vysvětlilo, proč ten chlápek chodí v takovém hábitu. ("Nějaká církev" tam ovšem byla jen jako standardní fantasy rekvizita – teprve pak přišel útok 9/11 v New Yorku, který jí dodal aktuální náplň a podobu.) "Velekněz" se z chlápka stal celkem logicky (ono to tam tehdy taky bylo provizorně, ale pak jsem si zvykla a už to zůstalo), ale zatím ještě nebylo rozlišeno, že "vykonavatel" čili "züregahl" bude samostatná funkce a zastávat ji bude někdo jiný. Věděla jsem, že Lucas bude mít nemoc (to byl výchozí předpoklad k celé té postavě), ale nebylo specifikováno, že se před záchvatem nějak rozostřuje vidění; tady se to najednou náhodně vyvrbilo a náhodně "propojilo" s psychotronikou a pak už jsem se toho prostě držela. Spousta detailů je oproti verzi v knihách jinak (Sofie má jiné povolání, používají se jiné dopravní prostředky, paleta potenciálních dějotvorných mimozemšťanů je ještě mnohem širší – jen jsem je tam vršila a nevěděla jsem, které z nich pak k něčemu použiju a které ne). Některé věci právě z téhle scény prodifundovaly dál a zůstaly tam bez dalšího vysvětlení (náhodná Gerdánka, která tam projde, se mi natolik líbila, že způsobila, že Gerdánci mají extrémně světlou pleť, že vůbec Lucas je napůl Gerdánec, že Ainei nosila taky děti v košíku na zádech a že se Gerdáncům říká "grófové", i když to nikde nijak není vysvětleno a nemá to žádnou souvislost s ničím. Vlastně – i Gerdánci si právě v téhle scéně zahráli poprvé.) Zkrátka – tohle je zárodečná protoplazma, vyvržená v okamžiku prvotní inspirace. V jednom pytli jsou tam zárodky, které se pak namnožily do celých tkání, a jiné, které smutně chcíply.

    Pro mě je na tom zpětně zajímavé to, že se dobře ukazuje, co je na příbězích důležité a co ne: všechny konkrétní reálie světa jsou vlastně nepodstatné, protože i když jsou tu uvedené jinak a z hlediska "kanonické" vydané verze jsou ŠPATNĚ, pořád je to nepochybně ta samá kniha. A naopak to, co podstatné je – protože to i po všech těch letech zůstalo beze změny – je charakter Lucase coby hlavní postavy, dynamika jeho vztahu k (mimozemské) autoritě, způsob jeho myšlení a jeho přístup k nastalé situaci. Tohle to drží pohromadě – ne to, jestli se jezdí autem nebo lítá v taxíku. A proto nikdy nebudu psát knihy tak, že bych napřed "konstruovala svět" – a s "tvůrci světů" (třeba konkrétně s Johnakem, se kterým často bývám někde na besedách a který je typickým příkladem autora, který postupuje naopak od světa k postavám) vlastně nenacházím společnou řeč. (Tedy my se shodneme bezvadně, to zas jo – vždycky si v závěru besedy řeknem, že je moc pěkné, když si každý autor píše svoje knihy po svém.)

    V mé FB bublině se momentálně přetřásá případ mrtvého psa a jistého netaktního politika; tož tohle je vyšší level, mně po sedmnácti letech společného soužití umřela scéna. Musí z toho vypadnout ven, protože všechno, co na ní (snad možná) bylo trochu zajímavé, se dávno použilo jinak jinde a jen by se to opakovalo; ale vlastně to byla taková ta pomocná červená nitka, která to celou dobu držela pohromadě a ukazovala směr. Takže, RIP :D

    (A naopak Klub přátel posmrtných prdů nechť nám žije a vzkvétá :D)

    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    BOB_GALLOWS: Ano, tohle všechno budu dělat - po té čokoládě... :D

    No hlavně kéž by se pak člověku podařilo s tím pocitem nějak vypořádat.
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    BRAMBOREENA: A zkousela jsi kricet, brecet a zvracet, tak nejak vse zaroven? :)))

    Ja mnohokrat, pomaha to. Nikdy se mi ten pocit (do precteni HaH) nepovedlo tak krasne vyjadrit a pojmenovat, bloudil jsem v Temnotach.
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    (čokoláda, ne mozek)
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    BOB_GALLOWS: No a tím se zase vracíme na začátek: proto nutně potřebuju tu čokoládu s houbama; po čokoládě prej líp funguje mozek :D Už mi leží ve výdejním místě Zásilkovny, čili je to všechno cajk.
    BOB_GALLOWS
    BOB_GALLOWS --- ---
    BRAMBOREENA: A podle me to nebude takova sranda epicky (jak jinak?) zakoncit i tak, chapu tvou paniku, je to fakt jak delat monumentalni polygonicky vybrus obriho diamantu, klenotnici z celeho sveta koukaji mistrovi pod ruce, zbyva dodelat par plošek. Mistr brusic je sam perfekcionista a xx um asymetrie by vedla k harakiri... :))

    Melo by to prosim byt tuze originalni, ale pritom ne zbytecne explicitne wtf. Chytre, elegantni, propracovane a psane s takovou zvlastni elegantni lehkosti jako doposud, kdy tátu vesej, ale clovek se ma chut tak mile usklibnout.

    Ach, ty nestastnici na te lodi, to bylo genialni pocteni!!! :))
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    WITTGENSTEIN: Nepovídej!!! Kvítek! Kvítek! Já ti děkuju, kudy chodím, protože jen díky laťce, kterou ty jsi nasadil, mě v Argu ještě nezabili. :D Ne, nebude mi to trvat osm let, na takové dědictví se můžu vykašlat!!!
    WITTGENSTEIN
    WITTGENSTEIN --- ---
    BRAMBOREENA: "Legacy drives the delays — every word, every sentence, every scene must be the right one. These authors hit the delete button almost as much as the space bar. Martin and Rothfuss share that in common."
    Ano, stoprocentně. Jen teda my překladatelé bohužel nemáme ten luxus zpozdit dílo tak, aby šlo do tiskárny v ideálním stavu. I když někteří se snaží :)
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    A jinak se závěrem je to vždycky potíž a řeší se to i v lepších rodinách :D - http://www.unboundworlds.com/...rtance-of-authors-finishing-series-on-their-terms/?ref=PRH2C3C856419
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    BOB_GALLOWS: YENNEFER: To byl vtip, další prodloužení už by mi neprošlo, a opravdu ani nechci. Ono už se to opravdu řítí k závěru - jak to píšu, skoro fyzicky cítím, jak se to všechno valí k té finální černé díře a padá to do ní... :D Ani nepřibudou žádné nové postavy - jedna nová vedlejší se tedy mihne, ale to je skutečně jenom jednorázový kolemjdoucí s omezenou trvanlivostí. Nic dalšího se nepřidává, jen se dohrává s tím, co už je na stole.
    Vlastně už tam ani nebude moc mrtvol, ono už skoro není koho zabíjet...
    DELLAMORTE
    DELLAMORTE --- ---
    KAVEN: Neřešíme přežití, ale její odkaz v prachu staletí. ;-)
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    Tedy já vím že poslední příspěvky mírou morbidity nevybočují z össenských standardů, ale přeci jen myslím, že otázku přežití Bramboreeny není tak úplně potřeba řešit.
    ELHO_CID
    ELHO_CID --- ---
    SHEALA: Tohle mě vždycky hrozně štve. Raritní dosud nevydaná nahrávka Beatles, kde si Ringo prdnul a Cartney se tomu uchechtl v exklizivním pětidiskovém sběratelském balení. Takové věci by neměly být. Autor si rozhodne, která je ta pravá finální podoba a pak už to nechá být a věnuje se něčemu novému.
    Plus nechtěl bych se sázet, jestli tady Bramboreenu někdo přežije, na Parconu vypadala velice zdravě a čile.
    IDLE
    IDLE --- ---
    A to byl zrovna v jiném auditku tenhle odkaz: http://www.bbc.com/news/uk-england-dorset-41093066
    SHEALA
    SHEALA --- ---
    jakože uvažuju o instalaci backdooru na Bramboreenin počítač, a po její smrti bychom měli ty materiály, co zahodila.
    stejně jako po smrti hudebníků a zpěváků vyjdou různý posmrtný nahrávky, rozumějte to co ve studiu zahodili, nedodělky, pokusy o nějaký nový styly, ladění syntezátorů a podobně, tak by měla Bramboreena nějaký posmrtný archívek a my bychom četli a četli a udrželi se jenom mírně nepříčetní.
    DELLAMORTE
    DELLAMORTE --- ---
    GENTIANA: A pak to budou dopisovat její děti! Podobně jako dopadla Duna :)
    GENTIANA
    GENTIANA --- ---
    Tož.... gerdánská trilogie o jedenácti dílech, něco o Eridanu, Siriu a tak, a samozřejmě jedenáctidílná fomalhiwská sága o dvaceti šesti a půl svazcích.
    SHEALA
    SHEALA --- ---
    KAVEN: čili je potřeba znovuvydání Eternaalu, a jednou příjde tma (povídky tam jsou taky z myceliálního vesmíru) a podobně.
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    BOB_GALLOWS: Nehledě na to, že přesně tohle už Bramboreena udělal s Myceliem. Na počátku stál stejný vesmír v jiném čase a na jiném místě, se kterým je Mycelium zjevně provázané, ale napastí se v něm :-)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam