• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BRAMBOREENAMycelium -- Nejdůležitější věci se odehrají vskrytu...
    Auditko věnované sci-fi sérii Mycelium. Vesmír, psychotronika, náboženství, lidské oběti - a mimozemské houby.

    Planeta Össe. Svět po tisíce let neměnný... a po tisíce let svázaný s vesmírem. Z Össe pocházejí myceliální technologie i nadsvětelné Lodě, bez kterých by se Země neobešla. Jenže zatímco pozemská civilizace vítězně proniká do vesmíru, Össe jí stojí za zády.

    Co je to vůbec to Mycelium? Nejlépe podívat se na webové stránky projektu. Tam jsou všechny informace o knize (anotace, ukázky, ohlasy, trailer...).

    A dá se to někde opatřit? Třeba tady: Internetové knihkupectví Kosmas (odkaz vede přímo na záznam o knize). Další díly a formáty (včetně audioknihy) nejlépe přes mycelium.argenite.org/page-koupit (affiliate u Kosmasu, takže z každého nákupu dostane autorka pár desetníků navíc, a to se všem vyplatí!)

    A co Facebook? Nyx je přece lepší!!! Ale budiž, kdyby náhodou měli vášniví vyznavači Knihy tisíce tváří absťák, mohou navštívit tamní stránku autorky Mycelia alias Bramborýny – Legendy o argenitu na Facebooku nebo semeniště všeho mimozemského zla, doupě zlovolné Církve Akkütlixovy tamtéž.

    A co takhle spoilery? Lze použít tag, který schová odstavec pod bílou mlhu, pod kterou lze nahlédnout, když se text vezme do bloku nebo se na něj klikne:

    tajné odhalení
    – a díky tomu ti, kteří další díl ještě nečetli, nepřijdou o překvapení. Bílá mlha vznikne, když se použijí kódy
    <div class="spoiler"> tajné odhalení </div>

    Geekovské okénko
    Generátor slov v össeinu, který skvěle vymyslel a naprogramoval KAVEN. Církev Akkütlixova děkuje a OneHotBook se velmi těší! :)
    Tabulka a graf postupu psaní (2019–21)
    rozbalit záhlaví
    JANADVORACKOVA
    JANADVORACKOVA --- ---
    KAVEN: Tak to mě pobavilo. Já si též ten byt představovala jako byt mé babči. Akorát ona měla 2kk. U dalších místností jsem v představách babče prosekala zdi tam, kde už byla normálně společná chodba. Ale komu to vadí :).
    Babča má extra zahrádku jinde a bydlela u kolejí, což mi v mé představě přišlo hrozně důležité (kvůli ruchům, nebo naopak zvukové cloně pro nějaké ty Lucasovy záchvaty bolesti, či tak. Zkrátka když někde v knize úpěl a trpěl jako zvíře, někde v dálce byl slyšet vlak.
    No... ona vlastně u kolejí bydlela i druhá babča, takže se to se mnou asi nějak vleče.
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    BRAMBOREENA: No babička bydlela v činžáku, žádnou zahrádku tam neměla. Tak dík! Jestli to jinak sedí, budu si to tedy takto představovat i nadále :-)
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    KAVEN: :D No to je příspěvek do dodatků! Trapní autoři fantasy dávají do knih mapičky celých elfích kontinentů, ale mít tam plánek bytu, to ještě určitě nikoho nenapadlo!

    On to vlastně není byt, ale řadový domek s malou zahrádkou (takového vlastně anglického typu, ale i v Brně jsem takové domky viděla) - čili na jedné straně musí být vstup a na protější straně balkónové dveře z obýváku na tu minizahrádku (která pak má na zadní zdi nápis Nechť přijde tma), zatímco vlevo a vpravo jsou další stejné domky se stejnou zahrádkou. Taky jsem tak nějak předpokládala, že to má asi patro nebo podkroví (když už je to teda nudlovitý a vlastně dost mrňavý dům), ale je fakt, že tam se nikdy nic neodehrávalo. Čili oproti babiččinu bytu by v tom obýváku musely balkónové dveře být v té stěně vpravo. Pak se ještě ví, že u vchodu je nějaké to "závětří" (čili stříška před vstupem), ale to tam asi v zásadě máš.
    Jediný pořádný popis byl asi v prvním dílu, kdy tam slídí Kamele (ale jsou tam i rozměry zahrady, čímž je daná šířka celého domu - šest metrů):

    "A přesto se právě vracela k jeho domu.
    Vystoupila na náměstí, aby v databázi taxíku nenechala adresu, kterou třeba někdo bude filtrovat. Byly čtyři hodiny ráno. Pospíchala liduprázdnými ulicemi rezidenční čtvrti; trapný případ, holka, která jde sama z večírku. Ale málokterý maniak má chuť znásilnit Össeanku. A tohle byla navíc dobrá čtvrť: elegantní řadové domky s miniaturními atriovými zahradami – sice žádné velkolepé vily, ovšem zato jen kousek od centra. Nezdálo se pravděpodobné, že se ji tu někdo pokusí zabít.
    Pomohla si levitací a vyhoupla se na dvoumetrovou zeď mezi zahradami, která tu úporně vytvářela iluzi soukromí. Mohla po ní přeběhnout a dostat se k domu zezadu, a tím se vyhnout fotobuňce, která spíná světlo před vchodem. S rozpřaženýma rukama utíkala po deset centimetrů širokém plastovém hřebenu a vlevo i vpravo měla zahrádkářské pokusy všech sousedů, čerstvě resuscitované po uplynulé zimě – ratanová křesílka a skleněné koule a závěsné koše plné cibulovin; plastové antické sochy mezi vavřínem a levandulí; plastové Buddhy mezi bambusem; plastová ptačí pítka mezi vším možným; sochy z Eridanu, zahradní grily, fontánky vypnuté na noc, betonové žáby, želvy a kosmické lodě, litinové sluneční hodiny, terakotové truhlíky, barevná pískoviště a ekologický kompost, to všechno směstnané v nepatrném prostoru šest krát šesti metrů, náležejícímu tomu kterému domu.
    Lusova zahrada byla prázdná.
    Kamëlë zlehka seskočila na opršelé dřevěné patio. Ne, nebyla to úplně pravda: nějaké keře tu rostly, vkusná kompozice v rozích, jak to navrhl architekt. Jen tu chybělo cokoliv jeho.
    Přeběhla k domu. Opřela se zády o hladkou stěnu z kompozitu. Přitiskla na ni dlaně. Jednoduché linie, moderní apartmá, akorát podle Lusova vkusu. Jak tam ale stála a dívala se na zeď, ze které právě seskočila, všimla si na ní znaku, načrtnutého tmavou barvou. Tohle byl lodní össein; jediný kompaktní obrazec, sdělující totéž, na co by jakékoliv normální písmo – ať už běžný össein nebo terronská latinka – spotřebovalo celou řádku.
    Nechť přijde tma. Nechť ke mně přijde tma!"


    Teď v šestém dílu za Lucasem přijede Paul z Marsu a něco tam spolu (i s Pinky) řeší a chodí sem tam z kuchyně do obýváku, ale jak se tak na to dívám, klidně by to odpovídalo, zásadní určitě je to, že obývák a kuchyň jsou oddělené, protože ti lidi tam přecházejí z místnosti do místnosti, není to jeden spojený "living", jak se dnes dělává.

    :D
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    Tak, potřebuju nutně probrat jednu velmi důležitou věc. Jak vypadá Lucasův byt? Zjistil jsem, že si ho vždycky představuju jako byt naší babičky. A irituje mně, že nevím jestli to tak je zamýšlené (byl to celkem typizovaný byt, podobných bylo určitě postaveno mraky), a nebo prostě náhoda a představuju si to tak jen já. Zatím kdykoli se v tom pokoji něco odehrávalo, tak to celkem do tohoto rozložení sedělo. Načrtnul jsem to tady; všechny rozměry jsou určitě špatně, dával jsem to od oka a podle vzpomínek z dětství, ale rozložení celkem sedí. Jak moc to odpovídá tomu Lucasovu?

    V kuchyni by měl být špajz, kde měl Lucas v "přeměnovém" období zásobu hub, a taky malý stůl kde Pinky s Lucasem večeřela. Babička to tam taky měla (teda bez těch hub), v levém a pravém horním rohu kuchyně. V koupelně se Lucas schovával když šli medianti za Aš~šádem do obývák, takže to odpovídá tomu že byl stranou mimo hlavní dění. V rohu obýváku, za dveřmi do chodby, by byl obraz larhdökavöara. Ložnice a hostinský pokoj nejsou specifikované, ale musí tam být, protože nad nimi Pinky uvažovala když přemýšlela kde udělá dětský pokoj. Naopak o dalších místnostech se nikde nemluvilo. Jestli měl Lucas balkón nevím, ale mohla tam být místo toho prostě okna; ta, co na nich Pinky roztahovala závěsy.

    KASUMI
    KASUMI --- ---
    Koupila jsem si prvni 4 knihy jako audiobook a dekuju!! A taky zjistuju, ze jsem spoustu veci cetla blbe:)))
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    Tak ještě zmínka z Humbooku - tady člověk vidí ty správné proporce, jak se má Mycelium k opravdickým pořádným knihám YA :) http://joeblack-books.blogspot.cz/2017/10/report-humbook-2017.html
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    BRAMBOREENA: ... tak církev Akkütlixova by to určitě ocenila, kdyby to někdo vzal vážně ...
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    KAVEN: No jak kdy :D A to se fakt nedá todlecto; vymyslet seriózní radu pro začínající autory na sedm slov, to je jaksi mimo mé schopnosti. :D (Tedy ještě mě napadá "Jdi se zastřelit a už nic nepiš," ale co kdyby to někdo vzal vážně...)
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    BRAMBOREENA: :-) Mně přijde že oni se ptali docela i seriózně, a ty jsi jim to sabotovala :-)
    RIP
    RIP --- ---
    BRAMBOREENA: Je to u mě divný, ale to už jsem čet přes FB :-)
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    To kdyby věděli na VANILI, i na takovou ptákovinu by se určitě zeptali.
    (Zatím jsem se snažila zdejší osazenstvo ušetřit, ale asi to bude chtít vražednou dávku houbového humoru ;) ... no tak já se o to podělím teda...)
    VILMA KADLEČKOVÁ - Poslouchám kvílení mučených postav | Scifi magazín Vanili.cz
    http://www.vanili.cz/scifi/clanek/?vilma-kadleckova--posloucham-kvileni-mucenych-postav
    GENTIANA
    GENTIANA --- ---
    JARMIK: Ne, protože ten jejich theosofický étos je bezpochyby hereze.
    RIP
    RIP --- ---
    JARMIK: Nevím, ale waldorfské mučírny by tam mít mohli.
    JARMIK
    JARMIK --- ---
    Napadla mě (ve vaně) záludná otázka, až bude mít Vilma zase besedu se čtenáři: jsou na Össe waldorfské školy?
    ZUZKAOU
    ZUZKAOU --- ---
    Kdo je kdo v mykologii — iVysílání — Česká televize
    http://www.ceskatelevize.cz/ivysilani/10707520658-kdo-je-kdo-v-mykologii/21551212111/
    FERRYH
    FERRYH --- ---
    BRAMBOREENA: vidim: VANEK: ze se ke svym fanum netulis pri selficku - jako to delaj americane... na tom jeste zapracuj! :))
    VANEK
    VANEK --- ---
    BRAMBOREENA: To je odvěké pravidlo: Kde jsou prachy, bude i profesionalita.

    My o vlku: https://www.facebook.com/...bid=1710859492260068&set=a.448040231875340.108924.100000081015747&type=3
    Jedna ze skvělých fotek ze sobotního Humbooku. S autorkou série Mycelium Vilmou Kadlečkovou, která nejenom že byla přítomná, milá, podepisovala se a fotila se atd..., ale ještě byla vybavená barevnými propiskami k podepisování a měla s sebou krásné záložky s motivem Mycelia (vlastnoručně dozdobené provázky) a také spoustu růzých placek Mycelium. Prostě dokonalé, co víc si přát. heart emoticon
    O důvod víc, se na Mycelium těšit. Nutno podotknout, že jsem o něm dříve slyšel, ale až ve spojení s Humbookem jsem o něm začal vážně uvažovat a těším se, až se k němu dostanu, vypadá to suprově a má to i dobrou audioknihu - skvělá kombinace. smile emoticon


    I rest my case. (Ale americký úsměv chválím!)
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    Tak Humbook byl fajn. Moc jsem nečekala, ale dojem super: organizátoři to měli zmáknuté opravdu profesionálně, moderátorka byla skvělá, v zákulisí bylo pro účastníky JÍDLO (dobré a volně k použití), nadšených knihomolů (hlavně holek) byly davy a bylo to zatím největší obecenstvo, před jakým jsem se kdy ocitla. (Na conech taky občas mívám plno, ale v řádově menších místnostech.) Věkový průměr byl odhadem tak kolem dvaceti let. Když jsem podepisovala, byla tam obří fronta. Záložky a placky sklízely úspěch. Nedělám si iluze, bookloverky tam samozřejmě přišly na zahraniční autorky YA a já byla jen tak do počtu, ale těší mě, že mě taky vzaly na milost :) Podepisovala jsem spoustu prvních dílů, tak třeba se to u někoho chytne. Bloggerky se se mnou fotily - no ještě že jsem měla na sobě tu tuniku s chapadly, bez ní by to nebylo ono. A pár lidí si tam i přineslo podepsat výtisky Mycelia z domova a někteří měli rovnou celý pětipack. Dokonce mi tam někdo říkal, že díky Myceliu změnil názor na české autory; super výsledek. ID Ricarderon mě tam přišel podpořit a ani mi moc nenadával, ufff. :D.

    Zahraniční autorky byly Jenny Han (Američanka korejského původu; nejzajímavější pro mě byly historky o vaření, protože momentálně jedna z mých dcer ujíždí na korejské kuchyni a shání recepty a zkouší korejská jídla - zatímco tahle etnická Korejka zoufale toužila po americké kuchyni a v sedmi letech poprvé zkusila smažit palačinky, protože doma by jí je nikdy nikdo neudělal, a teď vaří výhradně americkou kuchyni; dobrá ilustrace toho, že každý chce přesně to, co nemá.) Pak Joelle Charbonneau (navzdory jménu mluvila anglicky) - sleduje baseball a zpívá operu a píše věci, které asi nechci číst, ale dokázala to podat s úžasným šarmem. Co mi uniklo, byla beseda s Martinem Bečanem (byl tam dopoledne a já přišla až potom) ale ten mě pak odchytil v zákulisí a bavili jsme se o Dračím doupěti a já vymámila jeho knížku. Po mně pak měl besedu Ladislav Zibura; ten má jaksi v popisu práce být vtipný, čemuž dostál.

    V čem je hlavní rozdíl proti sci-fi conům (když odhlédneme od počtu účastníků): má to takový ten americký drive (který tam asi vnesly ty americké autorky, ale určitě taky moderátorka); je celé to trochu povrchní a na efekt, zaznívají trapné vtípky (ta Yoell asi deset minut líčila, jak jí pod verandou žije veverka), ale člověk se na té náladě veze a vlastně si to v tu chvíli ohromně užívá... zatímco na sf conech se často brodí totální nudou a rozpačitým amatérismem od lidí, kteří to sice myslí strašně dobře a asi i mají co podstatného říct, ale zoufale to neuměj. No tak co je lepší? Toť zásadní filozofická otázka! Ale dojem je fakt příjemný, asi si člověk prostě musí natlouct do hlavy, že "beseda s autorem" není vysokoškolská přednáška, ale má to být zábava.
    GENTIANA
    GENTIANA --- ---
    BRAMBOREENA: A ta částka taky nesouhlasí.
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    Došmodrcháno, doplackováno.
    Děkuju Shadowalker za parádní záložky! Děkuju své dceři, že do nich udělala dírky (a manželovi, že pak spravil rozbitou děrovačku). A děkuju neznámé přadleně údernici z textilních závodů socialistické práce Perla, neb tu právě padlo za vlast několik památečních klubíček příze perlové za Kč 1,50, které jsem zdědila po své babičce.
    Zítra je Humbookfest pro všechny mladé bookloverky, které se narodily dávno poté, co byla přadlena mrtvá.



    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    XCHAOS: To ale platí jen o těch nesympatických postavách! O předlohách pro ně hodlám mlčet jako hrob, koneckonců, stejně žádné reálné předlohy nikdy neměly a jakákoliv podobnost je čistě náhodná.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam