• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BRAMBOREENAMycelium -- Nejdůležitější věci se odehrají vskrytu...
    Auditko věnované sci-fi sérii Mycelium. Vesmír, psychotronika, náboženství, lidské oběti - a mimozemské houby.

    Planeta Össe. Svět po tisíce let neměnný... a po tisíce let svázaný s vesmírem. Z Össe pocházejí myceliální technologie i nadsvětelné Lodě, bez kterých by se Země neobešla. Jenže zatímco pozemská civilizace vítězně proniká do vesmíru, Össe jí stojí za zády.

    Co je to vůbec to Mycelium? Nejlépe podívat se na webové stránky projektu. Tam jsou všechny informace o knize (anotace, ukázky, ohlasy, trailer...).

    A dá se to někde opatřit? Třeba tady: Internetové knihkupectví Kosmas (odkaz vede přímo na záznam o knize). Další díly a formáty (včetně audioknihy) nejlépe přes mycelium.argenite.org/page-koupit (affiliate u Kosmasu, takže z každého nákupu dostane autorka pár desetníků navíc, a to se všem vyplatí!)

    A co Facebook? Nyx je přece lepší!!! Ale budiž, kdyby náhodou měli vášniví vyznavači Knihy tisíce tváří absťák, mohou navštívit tamní stránku autorky Mycelia alias Bramborýny – Legendy o argenitu na Facebooku nebo semeniště všeho mimozemského zla, doupě zlovolné Církve Akkütlixovy tamtéž.

    A co takhle spoilery? Lze použít tag, který schová odstavec pod bílou mlhu, pod kterou lze nahlédnout, když se text vezme do bloku nebo se na něj klikne:

    tajné odhalení
    – a díky tomu ti, kteří další díl ještě nečetli, nepřijdou o překvapení. Bílá mlha vznikne, když se použijí kódy
    <div class="spoiler"> tajné odhalení </div>

    Geekovské okénko
    Generátor slov v össeinu, který skvěle vymyslel a naprogramoval KAVEN. Církev Akkütlixova děkuje a OneHotBook se velmi těší! :)
    Tabulka a graf postupu psaní (2019–21)
    rozbalit záhlaví
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KAVEN: největší hardcore by tedy byla udělat to jako textovku :-) jenže to je právě to, v počátcích internetu se online hrály MUDy, tedy textovky, zatímco na domácícm compech (bez modemů) frčely ty 2D hry s barevnými bitmapovými příšerkami. Oba světy se nikdy nepotkaly, přitom dnes by ta 80tková grafika byla hravě v dosahu javascriptu, který je v každém browseru.

    Mě by Mycelium jako textovka připadalo docela v pohodě, grafika může být doplňkova. Vidíš: Střbrný chlad, Vezmi Stříbrný chlad, Použij Stříbrný chad na .... Jdi do Klaewentu, jdi do chrámu. Obecně všechny RPG je redukovat na logiku 80tkové textovky a realiizovat bez grafiky. A Mycelium je jednoduše prolezlé různými zajímavými předměty, které u sebe osoby přenášejí a různě je zkoumají... navíc dnešní mladá generace textovky skoro vůbec nezná (aspoň myslím), takže by to znamenalo zajímavou změnu...

    Samozřejmě, nápad se Ships of the old Gerda se mi líbí moc, ale já se obávám, že ta (nutně trochu steampunková) stará Gerda z doby před vzestupem Össe si před vznikem nějaké té hry nebo i fan-fiction zaslouží nějakou vlastní povídku od autorky, která by nás uvedla do prostředí staré Gerdy a jejích technologií i společnosti. Sice máme hrubý nástřel, jak to asi bylo, ale fakt si netroufám vymýšlet detaily... typu jak celá Össenská církev původně vzešla z nějakého Výzkumného Ústavu psychotroniky a jeho akademických hierarchií, jak daleko dokázali zajít konkurenční čistě technické směry vývoje, jestli to bylo provázeno paranoiou a špionománií připomínající jaderný výzkum na konci 2.světové a začátkem studené války...
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    XCHAOS: No, uvažoval jsem realisticky. Pokud bych měl vůbec něco vytvořit, RPG nebo adventura na úrovni dnešních standardů je pro mě naprosté scifi. Grafika šla vždycky mimo mě - zvládnul bych nějaké seznamy a tabulky a sem tam obrázek, ale realisticky vypadající svět prostě neumím a ani bych nevěděl kde začít.

    No a Gerdánský průzkum vesmíru mi jako zajímavé téma připadá už od začátku. Taky tam je dějová svoboda, což by v RPG zasazeném přímo do děje románu nebyla.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    KAVEN: průnik duhového bláta v 1.osobě bude ale především elegantní Game Over splashscreen :-) Jako líbí se mi to, strategie mám rád. Ale od skutečného děje oktalogie to bude snad ještě vzdálenější, než strategie Duna 1 od Duny... :-(

    Určitě dobrý námět pro strategii by byly ty kanály... že hrozí, že se ti jednotky nahromadí v místě, která je slepá ulička a tak. Jenže v čase Mycelia to ještě s kanály a jejich jednosměrností není tak horké, jako později v Argenitovém vesmíru. Každopádně jakkoliv mám strategie rád, tak daleko víc mi přijde, že všechny ty psychoaktivní rekvizity se hodí do RPG. Existují samozřejmě i crossovery RPG a strategií, třeba Battle of Wesnoth a tak...
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    XCHAOS: MMORPG mě kdysi hrozně nadchly, až jsem nakonec vždycky zjistil že je to vlastně pořád na jedno brdo. Většinou tam chyběl nějaký silný příběh, dělalo se tam pořád to samé ... takže vůči tomu jsem spíš skeptik.
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    CORNHOLIO:
    BRAMBOREENA:
    Ve skutečnosti jsem si v rámci vánoční zklidnění začal hru podle Mycelia vymýšlet :-) Pravděpodobně to zůstane jen ve stadiu úvah, ale v zásadě mám jistou malou zkušenost s herními enginy (a velkou s programováním), takže není úplně vyloučené že by vznikl nějaký prototyp.

    Vidím to jako výzkumnou/objevitelskou strategii z doby prvních gerdánských průzkumů R-A prostoru. Na začátku si zvolím jedno ze dvou výzkumných oddělení bohaté rejdařské firmy - buď výzkum biologie, nebo materiálů. Výzkum by probíhal podobně jako v XCOM - nějaký strom vynálezů, ve kterém budou jak obecné principy, tak objevy konkrétních zařízení do lodí. No a druhou důležitou součástí bude sestavování lodí a potom vlastní průzkumné mise do R-A. Ze začátku dokážu sestavit jen malou automatickou sondu bez schopnosti držet se v jedné hladině. To umožní zkoumat nějaké základní vlastnosti R-A prostoru, štíty, stabilizátor pro letovou hladinu a podobně. Postupně se dopracuju k velkým lodím, které můžu řídit dálkově nebo pilotovat first person, budu mapovat R-A kanály, objevovat podivnosti hlubokého R-A a podobně. Právě ve first-person bude možné zažít průnik duhového bláta, ovládnutí larvou atd.

    Peníze by se získávaly financováním od mateřské firmy, plněním misí (doletět do požadovaného cíle v rozumném čase, což mě bude nutit zkoumat hluboké R-A), ale taky třeba těžbou a prodejem drüeinu. Celou dobu budou o zdroje soupeřit obě výzkumná oddělení. No a končit by to mělo vznikem össeanů a osídlením Össe.
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    CORNHOLIO: tak Mycelium bude jednoznačně taková ta 80tková 2D chodička, kde bloudíš po labyrintu, teleportuješ se a ta a sbíráš houbičky :-) a krystaly :-) ael žijeme v éře internetu... vždycky mi přišlo škoda, že se nějaká z těhle klasických 2D her nezpracovala jako MMORPG :-)
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    CORNHOLIO: Ale nějak to ve Warhorse nechtěj :D
    CORNHOLIO
    CORNHOLIO --- ---
    XCHAOS: ten nejdůležitější mezistupeň je hra, úspěšný áčkový titul s nejméně dvěma dalšími díly. Netflix je pak už jen takový bonus:)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    Jako přišlo by mi vtipné, kdyby se z Mycelia stal plynule podobný globální fenomén, jako třeba ze Sapkovského, ze kterého Netflix udělal seriál. Za pár let tu máme Netflixovou verzi Mycelia jako na koni, protože si spočítaj, že díky tomu prodaj víc předplatných v tomhle zapadákově :-)
    XCHAOS
    XCHAOS --- ---
    BRAMBOREENA: jo, kolem té poličky jsem prošel osobně :-)
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    Uaaá.... moje oči! Proč já na ten internet civím o Vánocích? To je asi jako místo zlatého prasátka či co.
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    BRAMBOREENA: to je jen abstak :D
    HARALD
    HARALD --- ---
    BRAMBOREENA: Specifická forma stockholmského syndromu. :)
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    BRAMBOREENA: A co ty překlady do dalších jazyků? Nevíš jestli to v Rusku už mají?
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    Krabice nebude, to by se muselo prodávat i se speciální policí a nožičkama :) Díly budou zkrátka vycházet postupně a obrázek přes hřbety se pomalu složí. Dvojka už je odeslaná do tiskárny, čili až se tam po silvestru někdo dopotácí, hodí to do stroje a snad nějak zkraje ledna to bude. Sedmička je teď u grafika, osmička ještě u mě.

    Páni... ale dneska jsem na to zase myslela a mlelo se mi to v hlavě, pořád se od toho příběhu nemůžu odpoutat. Mám z toho finále cosi jako posttraumatický šok, vždycky se mi to něčím připomene a zatrne mi takovou divnou lezavou hrůzou. Nějak se nemůžu smířit s tím, že je fakt konec :D
    (A to už bych přitom měla psát nové věci, slíbila jsem povídku... no tak prvního ledna začnu!)
    FERRYH
    FERRYH --- ---
    HARALD: ted jsi Argo NAVEDL!
    ted UZ BUDE... a bude mit specialni krabici a priplatis si za to!
    :O)

    PS: mozna bude uz vyrobena z hub? :))
    HARALD
    HARALD --- ---
    Bude nějaké souborné vydání všech sedmi dílů v krabici, nebo si to mám kupovat po jednotlivých dílech?
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    GROBENIUS
    GROBENIUS --- ---
    BRAMBOREENA: nedávno mi z Art zóny volali, zda nemám kontakt na Kulhánka, Kotletu a pár dalších... Tak asi nakonec vybrali nějaký komunikativnější vzorek :-)
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam