• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BRAMBOREENAMycelium -- Nejdůležitější věci se odehrají vskrytu...
    Auditko věnované sci-fi sérii Mycelium. Vesmír, psychotronika, náboženství, lidské oběti - a mimozemské houby.

    Planeta Össe. Svět po tisíce let neměnný... a po tisíce let svázaný s vesmírem. Z Össe pocházejí myceliální technologie i nadsvětelné Lodě, bez kterých by se Země neobešla. Jenže zatímco pozemská civilizace vítězně proniká do vesmíru, Össe jí stojí za zády.

    Co je to vůbec to Mycelium? Nejlépe podívat se na webové stránky projektu. Tam jsou všechny informace o knize (anotace, ukázky, ohlasy, trailer...).

    A dá se to někde opatřit? Třeba tady: Internetové knihkupectví Kosmas (odkaz vede přímo na záznam o knize). Další díly a formáty (včetně audioknihy) nejlépe přes mycelium.argenite.org/page-koupit (affiliate u Kosmasu, takže z každého nákupu dostane autorka pár desetníků navíc, a to se všem vyplatí!)

    A co Facebook? Nyx je přece lepší!!! Ale budiž, kdyby náhodou měli vášniví vyznavači Knihy tisíce tváří absťák, mohou navštívit tamní stránku autorky Mycelia alias Bramborýny – Legendy o argenitu na Facebooku nebo semeniště všeho mimozemského zla, doupě zlovolné Církve Akkütlixovy tamtéž.

    A co takhle spoilery? Lze použít tag, který schová odstavec pod bílou mlhu, pod kterou lze nahlédnout, když se text vezme do bloku nebo se na něj klikne:

    tajné odhalení
    – a díky tomu ti, kteří další díl ještě nečetli, nepřijdou o překvapení. Bílá mlha vznikne, když se použijí kódy
    <div class="spoiler"> tajné odhalení </div>

    Geekovské okénko
    Generátor slov v össeinu, který skvěle vymyslel a naprogramoval KAVEN. Církev Akkütlixova děkuje a OneHotBook se velmi těší! :)
    Tabulka a graf postupu psaní (2019–21)
    rozbalit záhlaví
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    E2E4: autorkou je výtvarnice Chechula - Kateřina Čupová - a zajímavé je, že když jsem E2E4 viděla, hned se mi ten její obrázek vybavil, v nějaké formě to tam je.

    Ovšem... trapnou pravdou je, že všichni ti vygenerovaní Össeani jsou dílem jako mistr Yoda a dílem jako skřítek Doby.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    E2E4: obrázek je podle BRAMBOREENA, metoda popiš obrázek a udělej nový podle popisu.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    BRAMBOREENA, potvrzuju.

    teď jsem se něco takového snažil najít a nic jako že X vypadá takhle: a následuje přesný popis na odstavec jsem fakt nenašel..

    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    E2E4: tam je blbý, že žádný takový odstavec zřejmě (doufám?) neexistuje :D Já se dost úzkostlivě snažím všechny popisy navléknout na nějakou akci - postava něco dělá, a při tom se jen mimochodem zmíní co a čím a jak, z čehož ten popis nenápadně vyplyne. To bych musela sesmolit nově, a pak už je to vlastně přesně ten klasický ai prompt.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    jinak by bylo zajímavý pastnout do nějakýho image generátoru přímo odstavec z mycelia, kde se ossean popisuje. (asi předtím přeložit do angličtiny). myslím že by to dávalo lepší nebo aspoň výrazně jiný výsledky..
    E2E4
    E2E4 --- ---
    STARE_CASY: přesně..

    moje pozorování je, že ono to vypadá hrozně revolučně a kreativně a inteligentně, ale neumí to vlastně dělat něco, co nemá v tréninkových datech.

    neví co je to ucho, jen umí kreslit obrázky které zná, akorát např. s velkým uchem, které jsou statisticky pravděpodobnější, že je něco velkým velkým uchem, ale když se správně trefí do toho co je to X s velkým ucho, tak to klidně ignoruje nějaký další aspekt atd.

    prostě to zvládá jen málo jednotek/atributů/jak to nazvat.

    proto je tak těžký kreslit Öseeany a Akkütlixe (taky jsem zkoušel a ať jsem se snažil jak chtěl, není to ono). jsou dost originální a mají mnoho aspektů, které nejsou v tréninkových datech a nejsou jen kombinace několika málo existujících věcí jako papež v péřové bundě.

    takže tu jsou dva druhy kreativity, zjednodušeně, kombinace málo věcí a kombinace hodně věcí. mysleli jsme si, že to první je totéž co to druhé, a že je to vlastní jen lidem, a vidíme, že jsou to dvě věci, jedná se napodobit dá a druhá (ještě?) ne.
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    (jejdamane, těch je - playground.com, fotor.com, scenario.com... ne, dost, nejdu to teď zkoumat, musím psát povídku s odevzdáním do konce ledna :D)
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    KAVEN: Přesně. Já se teď trochu pokouším malovat akvarelem a olejem a tak. Když má člověk reálnou předlohu (model, zátiší...), je to nejlepší, protože si to může otočit, obejít, najít správný úhel a tak. Podle fotky to taky jde, ale ta už člověka omezuje, protože by si třeba potřeboval ty věci přeskládat. Ovšem když chci sci-fi, musí to být úplně z hlavy, a pak to holt musí být zjednodušené a stylizované, protože u komplexní scény je těžké jen tak z hlavy vymyslet, jak tam je přesně světlo a stíny a perspektiva a vůbec všechno. Chtěla bych od ai přesně to, co píšeš - nechat si vygenerovat referenční obrázek na míru. Tohle byl jen první pokus, budu ještě hledat dál.

    FERRYH: však to je z nich taky asi slepené :D
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    Takových příspěvků!

    Nejsem žádný AI umělec, ale koukal jsem na jedno video, kde vysvětlovali trochu jiný způsob využití, a to mi přišlo docela šikovné. Generujete AI obrázky, dokud se nedostanete k rozložení, které se vám zhruba líbí. A pak označujete části obrázků a necháváte si je přegenerovávat podle jiných promptů, které jsou už šité na míru tomu konkrétnímu místu. Případně si dokonce kousky obrázku provizorně přemalujete aby se AI mělo čeho chytit, a pak si to necháte jen vylepšit a sladit se zbytkem. Takže místo všeobjímajícího promptu typu "nakresli mi člověka v akční póze, s pozadím blablabla" používáte AI spíš na operace typu "tady mi uprav odlesk", "tady vygeneruj sponu pláště", "tohle uprav aby to vypadalo kovově" atd.

    Takže ve finále je tam pořád ten umělecký vklad, pořád je to člověk kdo rozhoduje o výsledku. Ale AI usnadňuje práci v tom, že se nemusí nimrat v detailech, a navíc nabízí návrhy jak by to mohlo vypadat tam, kde člověk nemá nějaký zásadní záměr.
    FERRYH
    FERRYH --- ---
    ty posledni vypadaji jako kdyz namixujes gremlina+drakulu+ET-ho
    CORNHOLIO
    CORNHOLIO --- ---
    Mně přišel vždycky strašně tricky v popisu Össeanů ten nos - nedokážu si je dodnes pořádně představit tak, aby nevypadali komicky a Kamele aby byla dokonce sexy. Ta černoška níže je skoro přesně moje představa... jenže furt nemá ten frňák:)
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    BRAMBOREENA: To je určitě velekněžka! :)

    A AI evidentně miluje fraktály :)
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    SHADOWALKER: :D Klíčové slovo bylo "alien woman" a že je "old", od té chvíle začal generovat zombíky. No už se těším na důchod.
    SHADOWALKER
    SHADOWALKER --- ---
    BRAMBOREENA: Nosferatu!!!!
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    Tak teda ještě Ósseanka:

    Prompt, který ji vyplivnul: Alcohol ink artistic illustration, dark interior of futuristic cathedral made from glass and shiny metal techno parts of future alien space technology. In the front standing figure of bald old alien woman with ears resembling bat wings and large curved nose and dark blue skin and red eyes with yellow flames in iris. Woman wears loose cloak and her arms are raised and unfolded. Hdr, octane render

    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    STARE_CASY: Tohle je absolutně neuvěřitelný. Asi se vážně začínám bát, singularita je blízko ;)
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    STARE_CASY: Tohle se mi fakt líbí, to si namaluju. Není v tom tak ohromující prostor jako u některých těch dalších "katedrálovitějších", chrám je takový komorní, ale je to takové aspoň trochu jiné a neokoukané, nemám tak intenzivní pocit, že jsem to viděla v každé druhé sci-fi.
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    CORNHOLIO: na tom je šílená ještě jedna věc. Neskutečně překotný vývoj. Midjourney umožňuje si zvolit verzi modelu, kterým generuješ. Nechal jsem stejný prompt pro všechny verze, které postupně vznikly, a nechal jsem vygeneroval obrázky. Verze 1 byla k dispozici v únoru 2022, alfa verze 6, kterou používám nejčastěji, je z 21. prosince 2023. To jsou necelé dva roky vývoje a ty změny jsou neuvěřitelný.

    Znova zdůrazňuju, že to je úplně stejný prompt.

    V1 - únor 2022


    V2 duben 2022


    V3 červenec 2022


    V4 listopad 2022


    V5.1 květen 2023


    V5.2 červen 2023


    V6 prosinec 2023
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    ARNIWUP: Dobrý! A povedlo se ti vytrčit kámen, to jsem nedokázala. No tak ještě proklestit počet nohou :)
    CORNHOLIO
    CORNHOLIO --- ---
    Tohle je zcela fascinující.

    BRAMBOREENA: Jako generátor referenčních obrázků místo fotek stažených z netu už Ai občas používám i já. Dokonce jsem to takhle poprvé zkusil cca před rokem a půl, kdy to bylo všechno nové, a maloval jsem podle toho víceméně abstraktní protory akrylovými barvami na plátno. jako nástroj k dalšímu použití je to super, jen to zatím málokdo umí nějak rozumně používat...
    STARE_CASY
    STARE_CASY --- ---
    BRAMBOREENA: a ten nový prompt už je hodně zvláštní. Midjourney sice snadněji umožní zadat, co být nemá (má rovnou parametr --no [XXX]), ale stejně to ne vždy pomůže a celkově je ten výstup hodně jiný než u DALL-E. I když atmosféra těch obrázků se mi rozhodně líbí hodně.





    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam