• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    BRAMBOREENAMycelium -- Nejdůležitější věci se odehrají vskrytu...
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    Příští úterý beseda v Plzni: https://www.facebook.com/events/382300527822982


    (23. 1. v 17:00)
    GENTIANA
    GENTIANA --- ---
    BRAMBOREENA: mne v jednom prekladatelskym dzobu uz umelakem nahradili. Vzhledem k charakteru textu jsem rada, ze ten vysledek nikdy nevidim.
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    :D

    E2E4
    E2E4 --- ---
    BRAMBOREENA: tak ona ta současná AI jen rekombinuje, ale na dost věcí to stačí, protože lidi taky často jen rekombinuji,

    respektive, výsledek není k rozlišení od rekombinace. třeba na marketingový copywriting to už stačí.

    je otázka, jak hodně se to jeste zlepší, zda to překoná i ty nejlepší lidi, nebo zda to narazí na nějaký limit (typu celková velikost u textu nebo pocet objektu a jejich vztahy v obrázcích, nebo nějaký finanční limit - výpočetní výkon aby to bylo jako od člověka je drahý a lidi to nebudou ochotni platit)..

    nebo zda se ukáže, že na to, aby to vypadalo jako od nejlepších je potřeba ještě něco navíc.
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    GENTIANA: tak, jaksi... to je naše (teda lidstva jako celku a autorů/kreativců všech profesí taktéž) jediná naděje, ne? :D Že bude AI akorát rekombinovat a nic nového sama nevymyslí :D
    GENTIANA
    GENTIANA --- ---
    Já nevim, mně to všechno připadá jako hroznej kýč bez chuti a bez zápachu. Ale asi jsem staromódní, no.
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    E2E4: :D To je pěkná hlína :D
    Zato tady MACSKA už to začíná bejt zajímavý :D
    Ale to další... no jejdamane...
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    E2E4: autorkou je výtvarnice Chechula - Kateřina Čupová - a zajímavé je, že když jsem E2E4 viděla, hned se mi ten její obrázek vybavil, v nějaké formě to tam je.

    Ovšem... trapnou pravdou je, že všichni ti vygenerovaní Össeani jsou dílem jako mistr Yoda a dílem jako skřítek Doby.
    MACSKA
    MACSKA --- ---
    MACSKA: (pak jsem ten prompt dala midjourney a rozhodla jsem se, ze o vysledek nemuzete byt uchuzeni, zvlast o ty usekany penisy visici ze stropu)

    MACSKA
    MACSKA --- ---
    E2E4: tak jo... zneužila jsem firmení chatgpt-4, dala mu schroustat tvůj text a vylezlo tohle. O uši se snažit nebudu, někdo si tam zrovna generuje marketingový návrhy a nechci, aby to viděl :-)

    KAVEN
    KAVEN --- ---
    E2E4: Oba jsou v sudu. Zjevně se jim do té lázně moc nechce :-)
    E2E4
    E2E4 --- ---
    OK, trochu uspech, mycelialni lazen podle "ta scena s houbou", trochu jsem musel zcenzurovat.

    create image illustrating this scene. Lucas is ostré rysy and slim, Kaméle is also slim, dark petroleum blue skin, she's an alien. She has large flappy ears. They are together in mycelial bath.

    "Instead of the morning light of Earth, here is the heat of an Össian night: stifling warmth in a mycelial bath, which he accompanies her to. 'You don't have to do this, Lükeas Lusi,' she whispers to him as they undress; these are our customs, not yours; but he just shakes his head and is the first to squeeze through the narrow entrance. He doesn't want to show her that he's scared and lacks information... and that he actually has no idea what awaits him here.

    The mycelial bath is a tiny, circular room with a rounded ceiling, a cavity in the grown rock. The walls are lined with strips of nutrient substrate. Macroscopic fungal fruiting bodies growing from them have curved stems, they look like candles, because their stiff, clenched caps phosphoresce in the dark; and that sounds better! The ceiling is so low that only directly in the center could a person at least get on their knees. If it were a person with claustrophobia, they would probably go mad on the spot. If he weren't a realist, he would hit himself in the head. And so Lucas and Kamël pragmatically remain lying on the floor. They sink up to their shoulders into the flexible, dewy slime of the mycelium. A single movement is enough... and they are together and in each other. They plunge into drifts of soft organic matter.

    No, this is not the Pentad; it is far from anything related to danger or the desire for power. This is pure bliss. The substances with which the mycelium is imbued multiply physical sensations.. Lucas scoops up the slime in his palms and rubs it into Kamëla's skin. Kamëlë breathes sharply and eagerly reaches for him; but then shakes her head and pulls him off her.

    E2E4
    E2E4 --- ---
    E2E4: obrázek je podle BRAMBOREENA, metoda popiš obrázek a udělej nový podle popisu.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    BRAMBOREENA, potvrzuju.

    teď jsem se něco takového snažil najít a nic jako že X vypadá takhle: a následuje přesný popis na odstavec jsem fakt nenašel..

    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    E2E4: tam je blbý, že žádný takový odstavec zřejmě (doufám?) neexistuje :D Já se dost úzkostlivě snažím všechny popisy navléknout na nějakou akci - postava něco dělá, a při tom se jen mimochodem zmíní co a čím a jak, z čehož ten popis nenápadně vyplyne. To bych musela sesmolit nově, a pak už je to vlastně přesně ten klasický ai prompt.
    E2E4
    E2E4 --- ---
    jinak by bylo zajímavý pastnout do nějakýho image generátoru přímo odstavec z mycelia, kde se ossean popisuje. (asi předtím přeložit do angličtiny). myslím že by to dávalo lepší nebo aspoň výrazně jiný výsledky..
    E2E4
    E2E4 --- ---
    STARE_CASY: přesně..

    moje pozorování je, že ono to vypadá hrozně revolučně a kreativně a inteligentně, ale neumí to vlastně dělat něco, co nemá v tréninkových datech.

    neví co je to ucho, jen umí kreslit obrázky které zná, akorát např. s velkým uchem, které jsou statisticky pravděpodobnější, že je něco velkým velkým uchem, ale když se správně trefí do toho co je to X s velkým ucho, tak to klidně ignoruje nějaký další aspekt atd.

    prostě to zvládá jen málo jednotek/atributů/jak to nazvat.

    proto je tak těžký kreslit Öseeany a Akkütlixe (taky jsem zkoušel a ať jsem se snažil jak chtěl, není to ono). jsou dost originální a mají mnoho aspektů, které nejsou v tréninkových datech a nejsou jen kombinace několika málo existujících věcí jako papež v péřové bundě.

    takže tu jsou dva druhy kreativity, zjednodušeně, kombinace málo věcí a kombinace hodně věcí. mysleli jsme si, že to první je totéž co to druhé, a že je to vlastní jen lidem, a vidíme, že jsou to dvě věci, jedná se napodobit dá a druhá (ještě?) ne.
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    (jejdamane, těch je - playground.com, fotor.com, scenario.com... ne, dost, nejdu to teď zkoumat, musím psát povídku s odevzdáním do konce ledna :D)
    BRAMBOREENA
    BRAMBOREENA --- ---
    KAVEN: Přesně. Já se teď trochu pokouším malovat akvarelem a olejem a tak. Když má člověk reálnou předlohu (model, zátiší...), je to nejlepší, protože si to může otočit, obejít, najít správný úhel a tak. Podle fotky to taky jde, ale ta už člověka omezuje, protože by si třeba potřeboval ty věci přeskládat. Ovšem když chci sci-fi, musí to být úplně z hlavy, a pak to holt musí být zjednodušené a stylizované, protože u komplexní scény je těžké jen tak z hlavy vymyslet, jak tam je přesně světlo a stíny a perspektiva a vůbec všechno. Chtěla bych od ai přesně to, co píšeš - nechat si vygenerovat referenční obrázek na míru. Tohle byl jen první pokus, budu ještě hledat dál.

    FERRYH: však to je z nich taky asi slepené :D
    KAVEN
    KAVEN --- ---
    Takových příspěvků!

    Nejsem žádný AI umělec, ale koukal jsem na jedno video, kde vysvětlovali trochu jiný způsob využití, a to mi přišlo docela šikovné. Generujete AI obrázky, dokud se nedostanete k rozložení, které se vám zhruba líbí. A pak označujete části obrázků a necháváte si je přegenerovávat podle jiných promptů, které jsou už šité na míru tomu konkrétnímu místu. Případně si dokonce kousky obrázku provizorně přemalujete aby se AI mělo čeho chytit, a pak si to necháte jen vylepšit a sladit se zbytkem. Takže místo všeobjímajícího promptu typu "nakresli mi člověka v akční póze, s pozadím blablabla" používáte AI spíš na operace typu "tady mi uprav odlesk", "tady vygeneruj sponu pláště", "tohle uprav aby to vypadalo kovově" atd.

    Takže ve finále je tam pořád ten umělecký vklad, pořád je to člověk kdo rozhoduje o výsledku. Ale AI usnadňuje práci v tom, že se nemusí nimrat v detailech, a navíc nabízí návrhy jak by to mohlo vypadat tam, kde člověk nemá nějaký zásadní záměr.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam