• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EZEEDark Souls & Demon's Souls | PREPARE TO DIE! | Bloodborne | Sekiro | Elden Ring | atd | ...aneb umíráme s nadšením




    Demon's Souls wiki | Dark Souls wiki | Dark Souls II wiki | Bloodborne wiki | Dark Souls 3 wiki | Sekiro wiki | Elden Ring wiki

    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

    Nioh wiki | Ashen wiki | Remnant wiki

    rozbalit záhlaví
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    _KOFILA_: Prostě se ozval REFLEX s tím, že má nějakou hustopřísnou akčně-RPG-emo-temnou gamesu, která je tak tuhá, že nejde hrát a s každým že úmrtím se hra stává těžší a těžší. Dodnes mi tento popis přijde dokonalý, jakkoliv je nepřesný a zavádějící. Takže se udělala u mne doma párty a koukli jsme na to.

    Hra mne okamžitě zaujala svým vzhledem a atmosférou. Myšlenka opakujícího znovuzrození se mi zamlouvá, spolupráce s ostatními nešťastníky online rovněž. Forma živé postavy a její alternativní duchařské formy mi dodnes přijde jako skvělý nápad. A hlavně to prostředí, ty levely, ten design! Tohle jsem si vždycky přál. Že drak je prostě kurva drak. Že obr je prostě obr. Jedna tečka a konec! Louže zkrvavených duší na nejnevhodnějším místě v levelu. Grind negrind, okamžitě jsem hře propadl.

    Věděl jsem, že je hra těžká, ale protože mám dost trpělivosti (ať už ve smyslu nekonečného opakování téže pasáže či ve smyslu trpělivého exploitování, kdy jsem draka upíchal šípy po slabé půlhodince postávání na bezpečné věžičce), dostal jsem se vlastní pílí docela daleko.

    Demon's Souls jsem měl v té čínské verzi a retrospektivně bych řekl, že jde o ekvivalent hraní na ZX Spectru v dřevních dobách. Manuál celej čínsky = jakoby nebyl. Přijít na ovládání nebylo zase tak těžké, ale odhalit smysl hry a její principy bylo prakticky nemožné. Jelikož jsem vůbec netušil, o co ve hře jde, byl pro mne další postup bolestivý. Nechápal jsem pravidla hry. S každým zabitým bossem se ve mně probouzela frustrace, že "stejně jednou chcípnu" a budu to muset celé jít od začátku. Neměl jsem žádnou vizi toho, čeho chci (a mohu) ve hře docílit. Ztrácel jsem zájem o další postup dopředu.

    Hru jsem přestal hrát, když jsem potkal dvojici Maneaterů. Nebyl jsem schopen je porazit. I když jsem si logicky nacpal do Síly postavičky co se jen dalo, dával jsem jim pořád málo damage. Nepodařilo se mi najít žádné bezpečné místečko k exploitování. Těch pokusů bylo jistě nejméně sto. Vrcholem bylo, že JEDNOU se mi je podařilo porazit, ale s posledním výpadem moje postavička spadla z mostu a nezapočítalo se mi to. To jsem skutečně hodil ovladačem do zdi a uštípl jsem kus plastu. Tak jsem to prostě vzdal rudý vzteky, že mám přece doprdele Sílu jak Herkules (abych nekecal - mám tušení, že jsem Sílu vyšponoval grindováním v jiných levelech na 45?), takže bych měl ty holomky přece zabít jednou ranou. Ale "prostě to nešlo".

    Z úplně stejných důvodů jsem kdysi přestal hrát spoustu legendárních her na ZX. Prostě jsem je nechápal a tak motivace časem vypršela. "Prostě to nešlo".

    Po určité době jsem se ke hře vrátil a nacheatoval jsem si duše pro postavičku (v tom prvním, čínském releasu, než vydali volitelný patch, to bylo možné udělat). Začal jsem experimentovat. Natlačil jsem si body do Síly na maximum, vydal jsem se za Maneatery a... hořce jsem zaplakal. Rozdíl veškerý žádný. Začalo mi docházet, že moje chápání pravidel a smyslu hry je veskrze špatné. Pořád jsem se to snažil hrát po svém - jako skákačku s Mariem (jeden dobrý přítel mi kladl na srdce, že je to jak Mario, takže jsem to hrál jako Mario, ale dopadlo to vždycky na hovno. Od té doby ho tajně nenávidím, že mne svedl na špatnou cestu, ale neříkám mu to). Pořád jsem předpokládal, že mi hra dovolí hrát s buildem postavy, jaký si vymyslím. To byla ovšem zásadní chyba.

    Na jednu stranu je fakt, že upřednostňuji hry, které mi dávají svobodu v tom, jak jimi projdu. Nemám v principu věci problém s tím, že hra umožňuje vytvořit nesmyslnej build postavy, se kterým nejde hrát. Ale u Demon's Souls se to prostě sešlo ve špatné kombinaci ve špatnou dobu. Moje přesvědčení (resp. investovaný čas a energie), že hraju hru správně VS neochota začít úplně od nuly vyústila v to, že jsem cheatem vyladil postavu na "normální" úroveň a znovu se pustil do Maneaterů.

    Porazil jsem je na první pokus.

    Takže jsem loadnul pozici před cheatem, nagrindil trochu duší, se skřípajícími zuby jsem překopal postavu (neumíš si představit, jak jsem byl nasranej!) a hru jsem dojel za dva další večery, jako horkej nůž máslem. Po asi dvouleté přestávce od vydání. Pak jsem hru uklidil a zapomněl na ni. Bavila mne velice, ale celá ta atmosféra a moje patálie kolem prostě zhořkly.

    Ale naštěstí přišly Dark Souls! Ty jsem dohrál k prvnímu zvonu a situace se opakovala. Netuším, o co ve hře jde, netuším, jak ji hrát "správně". Takže jsem se na to rovnou vysral. Poslouchat nudný kolovrátek, že je to jak Mario, mne od hry spolehlivě odradilo. Žádná konkrétní rada, žádný úvod pro začátečníky, žádná vize do budoucna. Dodnes netuším, co je ve hře vlastně možné dosáhnout. Nemám žádný vztah ke zbraním, k bossům, je mi totálně celé ukradené. Fascinuje mne ten svět, design, levely, atmosféra... ale jinak je mi to prostě u řiti. Nevím, proč bych to měl hrát. Něco si dokázat? Možná, ale jak nevím, co si vlastně mohu dokázat, tak prostě nevím, proč to hrát. Je to nádherná hra, ale nechytla mne správně za srdíčko, i když pro to má objektivně všechny předpoklady.

    ...

    Myslím, že Demon's / Dark Souls hry jsem začal plně chápat až s hraním Monster Huntera. Vlastně mne překvapilo, když někdo srovnával tyto dvě hry. I u Monster Huntera mi dlouho trvalo, než jsem ho pochopil... vlastně až při hraní čtyřky si myslím, že má hru dokonale pod kontrolou. Že vím co je tam možné, jak se to dělá a že si mohu vytvořit nějakou vizi kterou naplňuji. Že je tam nakonec víc svobody, než se zdá při hraní na první pohled. Dneska si říkám, že bych se mohl k D* Souls vrátit, nastudovat Wiki a pravidla a užít si to pořádně. Nebo Bloodbourne.

    Nemám rád hry, které si člověk musí pečlivě nastudovat z externích zdrojů, naplánovat si build postavy a průchod levely. Nemám rád hry, kde se člověk nemůže "jen tak potloukat", protože je to "ztráta času". Nemám rád hry, které se nemohu naučit tím, že prostě instiktivně hraju. Mám raději hry, kde si člověk může blbnout, aniž by mu to bylo vyčítáno. Neberu hry tak vážně, abych musel využívat efektivně každou minutu hraní. Je to asi jako hrát šachy - můžeš tahat pindíky a užívat si vesele hru, ale jakmile tvůj protivník ví co dělá, dostaneš dycky na prdel po pár tazích a zábava je v čudu. A teď si můžeš vybrat - buď začneš hrát pořádně (a hra tím ztratí tu naivní zábavnost) anebo budeš pořád vesele tahat pindíky (a permanentně prohrávat). Proč si prostě nemůžu jen hrát dle svého uvážení jak chci? Proč mne hra nutí si projít mapy a strategii dřív, než ji vůbec poprvé spustím, abych pak při hraní neplýtval drahocenným časem? To nemám skutečně rád!

    Ale po té, co jsem propadl Monster Hunterovi už alespoň chápu, *jak* takový žánr her hrát. Už (konečně!) chápu, proč je to zábava - už si tam umím projektovat nějakou svou vizi - a to je něco, co jsem dosud neuměl. Jenom nevím, jestli si na to udělám prostě čas, protože ten blbej lov mne pořád baví, tak na co měnit hru? A navíc to není na handheld. A ta online komponenta mne taky děsí. Nevím no.

    Dark Souls 3 bude možná popiči, ale nějak mám pocit, že v této dekádě jsem si tento žánr užil prostě už dost. Ale nebojím se, že bych se k těmto hrám nevrátil, k nějaké budoucí inkarnaci v roce 2020.
    KONDIK
    KONDIK --- ---
    _KOFILA_: CB TV Demon Souls jelikoz jsem netusil ze neco jako D/K a B/G forma existuje. Dohrano poprve v cernobile. Pak v Barve uz NG++. Na 4 Chanu bych byl nazyvan "OldFag"
    _KOFILA_
    _KOFILA_ --- ---
    recenze nečtu, na videa nekoukám...
    fap fap fap


    pojďme si vzpomenout na ta sladká dobrodružství sdílením historek když jsme demons souls zapli poprvé...
    KONDIK
    KONDIK --- ---
    JOPS: Ja jsem na teto planete od Demon Souls :3 ja vzdy cekal u truhly jestli se neotevre, mimic me sezral jednou v zivote, kdyz jsem omylem pouzil action v Anor Londu nahore jak tam u toho pobihali ti sasci tak jedna byla mimic a jedna 10 5 a 1 ti drahe vzacne mince, ano ta me pozvejkala ale uz tenkrat jsme mel dost aremoru, ze jsem to prezil. Takze /flex

    SHARNY: Uz te vidim jak chodis po ikei a mlatis jim do nabytku " Co kdyby "
    SPINGEE
    SPINGEE --- ---
    fap fap fap
    LOVE_DALI
    LOVE_DALI --- ---
    JOPS: Jj, Já mám z Havla respekt ještě stále - tolikrát mi nakopal prdel a ano povětšinou one-hit down :)
    JOPS
    JOPS --- ---
    LOVE_DALI: nevim, zda zhuleni, ale zase na druhou stranu musim mu vyseknout poklonu, jak dal HAVLA :) to chce mit koule :))) A pak kdyz ho Havel poprve trefil, to prekvapeni, jakou to ma damage :)))
    LOVE_DALI
    LOVE_DALI --- ---
    JOPS: mám jako takový brain screensaver :) Ale dělají pokroky a motivovali mě pro Claymore build :)
    Ale dropl mi Black Knight GreatSword, takže spíš tak - když potřebuji hrubou sílu :)
    Mimochodem, asi nebudu jedinej, komu se zdáli na posledních dvou videích jemně zkouřený? :)
    SUMI
    SUMI --- ---
    SHARNY
    SHARNY --- ---
    KONDIK: JOPS: Upřímně, dneska už bych byl nervózní i kdybych našel truhlu někde na půdě IRL a něčim do ní třísknul :D Náhodou ten zážitek, že vás prostě sežere truhla je k nezaplacení a poučitelnej. Kdyby ho někdo varoval, tak přijde o zážitek :))
    JOPS
    JOPS --- ---
    KONDIK: klidne to hodim sem, at se ostatni taky podivaj :))) za sebe musim rict, ze se fakt bavim, pro nekoho to asi muze bejt dost nuda, ale pro me show :)

    Lobro plays Dark Souls (Part 1)
    https://www.youtube.com/watch?v=5-KbKo6d5MI
    JOPS
    JOPS --- ---
    KONDIK: no pockej, nerikej, ze te poprve nesnedla truhla v Sens Fortress :)

    nevim, zda jsi hral BB, ale tam jsem kazdou truhlu taky prejel mecem po viku, zda nahodou :)
    KONDIK
    KONDIK --- ---
    JOPS: Netusi,, hodis mi odkaz ? klidne do PM. ja koukal DS content jen Vaatiho pro ty lore vymysly jinak jsem to hral sam a prichazel na to sam drzkovanim a systemem omyl pokus a +10 Heavy Armor s velkym Greatshieldem .
    KONDIK
    KONDIK --- ---
    SHARNY: Normalne jsem mu radil kam jit kam skocit kde je co schovane, jakou zbran do zacatku. kde jakej kaminek. Takze do toho nebezel slepej ale ... kdyz on vidi truhlu a bezi ji otevrit a ona jej otravi nebo sezere a clovek nema diky 15 sec delayi na streamu moznost jej zachranit tak je to komicke.

    Rikam ... Tobe nebylo podezrele ze je uprostred mistnosti bez ochran truhla ? Tohle jsou dark souls , tady ti budou truhlu s equipem bezne hlidat hromotluci a vubec, truhla v DS nepotrebuje ochranu protoze se umi branit vetsinou sama.
    JOPS
    JOPS --- ---
    KONDIK: a nekoukas na youtube, jak hraje Lobose bracha ? :) To je uplnej opak Lobose. Lobos tam s nim sedi a nekeca mu do hrani a obcasny vyraz Lobose, pri cem vsem jeho bratr dokaze chcipnout je k nezaplaceni :) Ted asi ve 12 epizode se dostava do Blightownu zadni lehci cestou. Ale fakt hukot. Ja se u toho dusim smichy, protoze takhle zoufalej jsem ze zacatku nebyl ani ja :)
    SHARNY
    SHARNY --- ---
    KONDIK: Aby mu to nevrtalo hlavou, nenechal se takhle párkrát s přestávkou několika měsíců zabit... BUM, adorace, druhá postava, cpaní ,,to musíte zkusit, tvl" všem okolo. Takhle jsem to měl já :DD
    KONDIK
    KONDIK --- ---
    V patek prijel kolega a povida ze by se rad dostal do DSsveta a ze si koupil DSII tu Enhanced edici se vsemi DLC.
    Panove ... myslim si ze ten si DS3 nekoupi. Zabili jej v DS2 veci co jsem neveril ze muzou nekoho zabit.Vcetne samotneho enviromentu.

    Skoda.
    XLEEF
    XLEEF --- ---
    ja mam na utery dovolenou a na steamu to koupim hned v 00:00 ..rikaj 7 dni a 15h tak snad to tak bude :)
    JOPS
    JOPS --- ---
    _KOFILA_: jeste 8 dni....
    _KOFILA_
    _KOFILA_ --- ---
    Jeste tyden...
    KONDIK
    KONDIK --- ---
    JOPS: Bingo :3 Nic
    JOPS
    JOPS --- ---
    lame dotaz k Dark Souls I. Ovlivnujou nejake statistiky silu utoku pyromancy ? Kdyz mam upgradnutou ruku na +15, tak s tim asi nic moc vic neudelam co ?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam