• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EZEEDark Souls & Demon's Souls | PREPARE TO DIE! | Bloodborne | Sekiro | Elden Ring | atd | ...aneb umíráme s nadšením




    Demon's Souls wiki | Dark Souls wiki | Dark Souls II wiki | Bloodborne wiki | Dark Souls 3 wiki | Sekiro wiki | Elden Ring wiki

    - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

    Nioh wiki | Ashen wiki | Remnant wiki

    rozbalit záhlaví
    _KOFILA_
    _KOFILA_ --- ---
    DAVESADE: takže ti nakonec došlo že to o těch statistikách nebylo a byl to víc ten mario?
    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    DAVESADE: tak nejak :) Ja to videl poprvé u Kondika. Hrozne jsem lamil a lamim do dneska. Dark Souls jsem dohral prakticky asi 2x, nejsem extra na opakovane běhy. DS2 jsem ani nedohral, protoze jsem ho vzdycky rozjel a neco se stalo typu: menil jsem ucet na ps+, nebo jsem to prodal, smazal jsem to a pak se to ke me dostalo jinak atp...
    Demons souly jsem hral na Kondikove konzoli a taky je nedohral. Čas, chuť, příležitost, nevim proč. A to mě do toho slušně kopal :D

    Globálně mě na těch hrách baví hrát je společně. Ani ne tak mulťák (protože sice feelingem je to pěkné, být jako duch pomocník, ale sere mě běhat vše 2x), ale spíš otevřít si láhev, cigárko a kochat se, případně střídat po smrti kámošem. Ted se tesim protože první běh v ds3 bude zase pecka.


    JOPS: já to taky poslal dál a kámoš tomu tak propadl, že to běhá dokola, studuje externí zdroje, Bloodborne zná i s lorama a na DS3 si vzal dovolenou
    JOPS
    JOPS --- ---
    DAVESADE: clovece peknej sloh :)

    by me zajimalo co jsi vyvadel pri prvnim hranim DeS. Nehral jsi to stylem a ted soupneme jeden kousek expu do magie a jeden kousek do vitality a jeden kousek nosnosti ? :) I kdyz na druhou stranu chapu, ze asi v cinstine to je uplne jinej porod.

    jsem sousedovi doporucil kdysi DS II. Rikal, ze takovou picovinu hrat nebude, ze to graficky vypada otresne a bla bla bla. Pak prisly Vanocni slevy na steamu a ja mu ji za par euro koupil a poslal. Pak jsem mu musel pomoct s nastavenim ovladanim (hraje klavesnice mys). No a jak myslite, ze to dopadlo ? Kvuli Bloodborne si koupil PS4, a ted uz stoji pred JRC a ceka na DS III :)
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    _KOFILA_: Prostě se ozval REFLEX s tím, že má nějakou hustopřísnou akčně-RPG-emo-temnou gamesu, která je tak tuhá, že nejde hrát a s každým že úmrtím se hra stává těžší a těžší. Dodnes mi tento popis přijde dokonalý, jakkoliv je nepřesný a zavádějící. Takže se udělala u mne doma párty a koukli jsme na to.

    Hra mne okamžitě zaujala svým vzhledem a atmosférou. Myšlenka opakujícího znovuzrození se mi zamlouvá, spolupráce s ostatními nešťastníky online rovněž. Forma živé postavy a její alternativní duchařské formy mi dodnes přijde jako skvělý nápad. A hlavně to prostředí, ty levely, ten design! Tohle jsem si vždycky přál. Že drak je prostě kurva drak. Že obr je prostě obr. Jedna tečka a konec! Louže zkrvavených duší na nejnevhodnějším místě v levelu. Grind negrind, okamžitě jsem hře propadl.

    Věděl jsem, že je hra těžká, ale protože mám dost trpělivosti (ať už ve smyslu nekonečného opakování téže pasáže či ve smyslu trpělivého exploitování, kdy jsem draka upíchal šípy po slabé půlhodince postávání na bezpečné věžičce), dostal jsem se vlastní pílí docela daleko.

    Demon's Souls jsem měl v té čínské verzi a retrospektivně bych řekl, že jde o ekvivalent hraní na ZX Spectru v dřevních dobách. Manuál celej čínsky = jakoby nebyl. Přijít na ovládání nebylo zase tak těžké, ale odhalit smysl hry a její principy bylo prakticky nemožné. Jelikož jsem vůbec netušil, o co ve hře jde, byl pro mne další postup bolestivý. Nechápal jsem pravidla hry. S každým zabitým bossem se ve mně probouzela frustrace, že "stejně jednou chcípnu" a budu to muset celé jít od začátku. Neměl jsem žádnou vizi toho, čeho chci (a mohu) ve hře docílit. Ztrácel jsem zájem o další postup dopředu.

    Hru jsem přestal hrát, když jsem potkal dvojici Maneaterů. Nebyl jsem schopen je porazit. I když jsem si logicky nacpal do Síly postavičky co se jen dalo, dával jsem jim pořád málo damage. Nepodařilo se mi najít žádné bezpečné místečko k exploitování. Těch pokusů bylo jistě nejméně sto. Vrcholem bylo, že JEDNOU se mi je podařilo porazit, ale s posledním výpadem moje postavička spadla z mostu a nezapočítalo se mi to. To jsem skutečně hodil ovladačem do zdi a uštípl jsem kus plastu. Tak jsem to prostě vzdal rudý vzteky, že mám přece doprdele Sílu jak Herkules (abych nekecal - mám tušení, že jsem Sílu vyšponoval grindováním v jiných levelech na 45?), takže bych měl ty holomky přece zabít jednou ranou. Ale "prostě to nešlo".

    Z úplně stejných důvodů jsem kdysi přestal hrát spoustu legendárních her na ZX. Prostě jsem je nechápal a tak motivace časem vypršela. "Prostě to nešlo".

    Po určité době jsem se ke hře vrátil a nacheatoval jsem si duše pro postavičku (v tom prvním, čínském releasu, než vydali volitelný patch, to bylo možné udělat). Začal jsem experimentovat. Natlačil jsem si body do Síly na maximum, vydal jsem se za Maneatery a... hořce jsem zaplakal. Rozdíl veškerý žádný. Začalo mi docházet, že moje chápání pravidel a smyslu hry je veskrze špatné. Pořád jsem se to snažil hrát po svém - jako skákačku s Mariem (jeden dobrý přítel mi kladl na srdce, že je to jak Mario, takže jsem to hrál jako Mario, ale dopadlo to vždycky na hovno. Od té doby ho tajně nenávidím, že mne svedl na špatnou cestu, ale neříkám mu to). Pořád jsem předpokládal, že mi hra dovolí hrát s buildem postavy, jaký si vymyslím. To byla ovšem zásadní chyba.

    Na jednu stranu je fakt, že upřednostňuji hry, které mi dávají svobodu v tom, jak jimi projdu. Nemám v principu věci problém s tím, že hra umožňuje vytvořit nesmyslnej build postavy, se kterým nejde hrát. Ale u Demon's Souls se to prostě sešlo ve špatné kombinaci ve špatnou dobu. Moje přesvědčení (resp. investovaný čas a energie), že hraju hru správně VS neochota začít úplně od nuly vyústila v to, že jsem cheatem vyladil postavu na "normální" úroveň a znovu se pustil do Maneaterů.

    Porazil jsem je na první pokus.

    Takže jsem loadnul pozici před cheatem, nagrindil trochu duší, se skřípajícími zuby jsem překopal postavu (neumíš si představit, jak jsem byl nasranej!) a hru jsem dojel za dva další večery, jako horkej nůž máslem. Po asi dvouleté přestávce od vydání. Pak jsem hru uklidil a zapomněl na ni. Bavila mne velice, ale celá ta atmosféra a moje patálie kolem prostě zhořkly.

    Ale naštěstí přišly Dark Souls! Ty jsem dohrál k prvnímu zvonu a situace se opakovala. Netuším, o co ve hře jde, netuším, jak ji hrát "správně". Takže jsem se na to rovnou vysral. Poslouchat nudný kolovrátek, že je to jak Mario, mne od hry spolehlivě odradilo. Žádná konkrétní rada, žádný úvod pro začátečníky, žádná vize do budoucna. Dodnes netuším, co je ve hře vlastně možné dosáhnout. Nemám žádný vztah ke zbraním, k bossům, je mi totálně celé ukradené. Fascinuje mne ten svět, design, levely, atmosféra... ale jinak je mi to prostě u řiti. Nevím, proč bych to měl hrát. Něco si dokázat? Možná, ale jak nevím, co si vlastně mohu dokázat, tak prostě nevím, proč to hrát. Je to nádherná hra, ale nechytla mne správně za srdíčko, i když pro to má objektivně všechny předpoklady.

    ...

    Myslím, že Demon's / Dark Souls hry jsem začal plně chápat až s hraním Monster Huntera. Vlastně mne překvapilo, když někdo srovnával tyto dvě hry. I u Monster Huntera mi dlouho trvalo, než jsem ho pochopil... vlastně až při hraní čtyřky si myslím, že má hru dokonale pod kontrolou. Že vím co je tam možné, jak se to dělá a že si mohu vytvořit nějakou vizi kterou naplňuji. Že je tam nakonec víc svobody, než se zdá při hraní na první pohled. Dneska si říkám, že bych se mohl k D* Souls vrátit, nastudovat Wiki a pravidla a užít si to pořádně. Nebo Bloodbourne.

    Nemám rád hry, které si člověk musí pečlivě nastudovat z externích zdrojů, naplánovat si build postavy a průchod levely. Nemám rád hry, kde se člověk nemůže "jen tak potloukat", protože je to "ztráta času". Nemám rád hry, které se nemohu naučit tím, že prostě instiktivně hraju. Mám raději hry, kde si člověk může blbnout, aniž by mu to bylo vyčítáno. Neberu hry tak vážně, abych musel využívat efektivně každou minutu hraní. Je to asi jako hrát šachy - můžeš tahat pindíky a užívat si vesele hru, ale jakmile tvůj protivník ví co dělá, dostaneš dycky na prdel po pár tazích a zábava je v čudu. A teď si můžeš vybrat - buď začneš hrát pořádně (a hra tím ztratí tu naivní zábavnost) anebo budeš pořád vesele tahat pindíky (a permanentně prohrávat). Proč si prostě nemůžu jen hrát dle svého uvážení jak chci? Proč mne hra nutí si projít mapy a strategii dřív, než ji vůbec poprvé spustím, abych pak při hraní neplýtval drahocenným časem? To nemám skutečně rád!

    Ale po té, co jsem propadl Monster Hunterovi už alespoň chápu, *jak* takový žánr her hrát. Už (konečně!) chápu, proč je to zábava - už si tam umím projektovat nějakou svou vizi - a to je něco, co jsem dosud neuměl. Jenom nevím, jestli si na to udělám prostě čas, protože ten blbej lov mne pořád baví, tak na co měnit hru? A navíc to není na handheld. A ta online komponenta mne taky děsí. Nevím no.

    Dark Souls 3 bude možná popiči, ale nějak mám pocit, že v této dekádě jsem si tento žánr užil prostě už dost. Ale nebojím se, že bych se k těmto hrám nevrátil, k nějaké budoucí inkarnaci v roce 2020.
    SPINGEE
    SPINGEE --- ---
    KONDIK: akorat tvuj kolega to dela prirozene, tenhle to jen hraje kvuli views
    KONDIK
    KONDIK --- ---
    HA ! Tohle je PRESNE muj Kolega +/-

    The WORST Dark Souls Player Ever!!?!
    https://www.youtube.com/watch?v=pf17bJnshlI
    KONDIK
    KONDIK --- ---
    JOPS: Bloodborne jsem skipnul, protoze PS4 nemam. A predtim co slo dohrat na PS3 jsem dohral na PS3. Ted jsem ciste PC, takze momentalne taham tu enhanced edici kterou jsem zahadne prehlidl, protoze 40 Ojro bych jiom za to nedal ani ve snu pred launchem DS3 a na Launch DS3 si asi pockam. Nejak uz nemam to horlive zapaleni vse umlatit v den launche. Ikdyz bych mohl odnest do JRC nejake stare veci a sebrat to rekneme za pul, hm hm ...
    JOPS
    JOPS --- ---
    KONDIK: si nepamatuju :)

    a vlastne ani moc nevim, jak se ti libil Bloodborne ? Hral jsi to vubec ?
    KONDIK
    KONDIK --- ---
    JOPS: Hele hele, je tomu uz par desitek mesicu jak jsi tady plaval u strechy po zabiti ted nevim ktereho DS bosse a vrylo se mi to holt do pameti ! Vidis jak jsi pamatny kluk ?!
    JOPS
    JOPS --- ---
    KONDIK: na moje ego voe jako moc nesahej jo :)
    KONDIK
    KONDIK --- ---
    Hmm tak nic panove, Kondik si ve steamlistu nevsiml hned pod DS 2 tu druhou edici asi jsem nekdy davno jak to vyslo delal upgrade a zapomel na to, poreferuju si sam. To je tak kdyz clovek ve vanocni akci nakoupi Bilion her za par supu a pak jeho list bobtna jako JOPSovo ego po prvnim zabiti bosse bez smrti.
    KONDIK
    KONDIK --- ---
    JOPS: Momentalne is hraju svoji starou DS II ze steamu a jeste jsem nevidel dip pod 60 takze to se asi tezce hodnoti. No uvidime mozna prijde nekdo a udela mi sunar nebo reknu kolegovi, at si to koupi a jestli si bude chtit po prvnich par hod ublizit, udelal dobre.
    JOPS
    JOPS --- ---
    KONDIK: Netusim... Hral jsem obe verze a ta druha mi prisla, ze ma vic fps, plynulejsi.
    KONDIK
    KONDIK --- ---
    JOPS: Me spise zajmala grafika a zvuky a x64 atd. Takove vic, pod poklickou. Vyzvidam to pro kolegu.
    JOPS
    JOPS --- ---
    KONDIK: DARK SOULS™ II: Scholar of the First Sin jsou vsechny datadisky, plus jine rozmisteni nepratel v zakladni hre a rekl bych, ze to je i tezsi :)

    Takze pokud chces brat jednu z techto verzi, rozhodne ber Scholar of First Sin, ale pokud nekdo hraje puvodni hru, tak se nespojite.

    DARK SOULS™ II: Scholar of the First Sin ma jeste jeden maly bonus navic a tim je vice hracu v MP, ktery si muzes zavolat (ve standardni hre muzete jit dva, v te nove uprave tri :) )
    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    SUMI: koukam už asi na osmou zbraň a umí to pěkně. Jenom na konci by si mohli pozvat aspon nejakeho svalnatce aby se poradne rozprahnul. Tady jak sekaji veci samospadem trošku degraduje epický závěr. I když chápu, že je to kované všechno na design a ne funkčnost, přesto je to pěkná řemeslná práce na zeď.
    KONDIK
    KONDIK --- ---
    _KOFILA_: Ale kdyz ja na vas krome Jopse byl vzdy hodny a skutecne me to zajma.
    _KOFILA_
    _KOFILA_ --- ---
    Kondiku, ted jdi s odpadem serie do prdele a prosim naskoc na nasi fap fap fap vlnu...
    KONDIK
    KONDIK --- ---
    Dotaz pro mistni osazenstvo.

    http://store.steampowered.com/app/335300/

    versus

    http://store.steampowered.com/app/236430/?snr=1_5_9__205

    Je rozdil vsechny DLC, to mi doslo a 64 Bit podpora a "vylepsena grafika" ?

    Tady je to velice jemne rozvedene.

    http://darksouls2.wiki.fextralife.com/file/view/SotFS_details.jpg

    Ale u Dark Souls II napsat vylepsena grafika a zvuky je takove ... Jako Napsat ze Blightown na PS3 Fat ma 8 FPS a na Nejnovejsi 9 FPS, v konecnem dusledku nic nerikajici.
    REFLEX
    REFLEX --- ---
    Ja uz mam sklerozu, ja si pamatuju, ze mi to jen prislo z cernym vlasem nejakyho cinana a ze jsem po tydnu to nasranej vypnut, abych se k tomu zas vratil a takhle asi milionkrat :D
    _KOFILA_
    _KOFILA_ --- ---
    Já dostal tip od Daveho, že dostal tip od Reflexe. Ten sem možná za chvilku přijde říct jaké to bylo poprvé (psal jsem mu laskavou zprávu do pošty aby si tu na nás udělal čas). Jinak se psal rok 2009 a jezdil free delivery balík z Číny. EU verze až o rok později. Koukal jsme na to hodně kysele. Něco mne ale tlačilo to hrát a hrát, vypadalo to graficky strašně krásně a bylo to těžké jak prase. Hrál jsem to furt. Vůbec si nepamatuju jiné hry. V 2010 jsem si koupil EU verzi kvůli hráčům, kteří už v jap začali servery opouštět, a v 2011 moje první plátno. Nikdo v tu dobu se mnou nechtěl chodit do hospody (z hráčů), nepovídal jsem o ničem jiném. Našel jsem si jednoho hráče, s kterým jsem jak do práce vždy 2x do týdne zasedl ke konzoli a za večer jsme hrou proběhli. V tichosti, beze slov a písmen (šel jen chat), žádné zbytečné ztrácení času prostě do konce a znovu. Půl roku po asi 5ti postavách kde jedna měla ng++++++++++++ jsem už vůbec nevěděl kolikrát jsem to proběhnul. Až jsem někde vyčetl že se dá spočítat podle jedné zbraně co padne z někoho (nejde minout). Dnes už si toho moc nepamatuji. Ale je to pár měsíců co jsem to zapnul (když jsem se loučil s ps3) a proběhnul to. Jak máslem to nebylo ale vylezlo každej roh, vše najednou bylo jak kdybych to znal nazpamět. Zpět do 2011.

    Přišel Dark souls! Na to jsem čekal tak strašně moc, že jsem si hru koupil ještě dřív než mi ji Dave věnoval v nějaké sběratelské edici. Takže jsme si vyměnili placku a já to rozehrál znovu. Bavil jsem se, ale jen na začátku, jak jsem se dostal pod druhý zvon nadšení opadlo. Tam jsem to opravdu neměl rád. Sens fortress ale dodnes považuji za nepřekonaný dungeon. Graficky mi to přišlo o chlup horší než Demons Souls. Říkal jsem si to bude tím jak to nemá loading a můžeš běhat kde chceš. Bavil jsem se spíš tak že jsem na oba zvony zazvonil nahou postavou na levelu 1. Což už dnes vůbec nepovažuji za něco převratného. Super Dark Marisouls. Ani jsem si nevyzkoušel všechny kovenanty a druhý konec jsem dohrával někdy před rokem?

    Dark Souls 2 už jsem nedal ani jednou. Kočko pes designový, levelový, naprosto divná animace pohybu prdele hlavního hrdiny mne po dostavníku v uličce kostlivců odradila a hru jsem uklidil.
    SUMI
    SUMI --- ---
    Dark Souls III Great Sword of Artorias - MAN AT ARMS: REFORGED
    https://www.youtube.com/watch?v=MPqj6WaTFOE
    _KOFILA_
    _KOFILA_ --- ---
    tak ten fap fap fap nám konečně dává smysl:

    Behold, The Glory of Dark Souls 3's Butt Glitch  | Kotaku UK
    http://www.kotaku.co.uk/2016/04/04/behold-the-glory-of-dark-souls-3s-butt-glitch



    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam