• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EZEEDark Souls & Demon's Souls | PREPARE TO DIE! | Bloodborne | Sekiro | Elden Ring | atd | ...aneb umíráme s nadšením
    VON_GILOTINE
    VON_GILOTINE --- ---
    chtel jsem jen poznamenat, ze čtvrtá iterace bell-bearing knighta co vas invaduje u isolated shack...uf uf. snad druhy den bude k tomuto fightu vice mi prati.
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    VIRIK: tak tak :)
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    PHOW_SAATCH: tam dělali hudbu Atrium Carceri, případně je k tomu DLC s muzikou od Rotting Christ, ne?
    Atrium Carceri miluju a poslouchám je i bez mortalu :)
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    Ještě jsem chtěl poznamenat jednu věc, a to, že zrovna Mortal Shell je docela dobrou ukázkou toho, jak dělat soundtrack k dark fantasy hře (má ho na svědomí kdosi z CryoChamber), teď ho zrovna poslouchám při práci a ta atmosféra na mě padá, aniž bych to musel hrát, nese to nějaký emoce (stísněnost) a funguje to i samo o sobě... zatímco v ER je to jen vata, která ve mě vůbec nic nevyvolává a když si to pustim samotný bez hry, tak to je úplnej konec... obecně hudba dělá strašně moc a to i když je hra prázdnější, dokáže vytvořit pocit, díky kterýmu se člověk do tý hry rád vrací... některý hry jsem možná hrál hlavně kvůli hudbě... ale je zajímavý, že nalepit ke hře hudbu odjinud (jakože záchranná akce) mi nikdy nefunguje :)
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    pokud by měl někdo dojem, že se fromové nikam neposouvají, tak doporučuju novou hru od Piraní – Elex 2.
    Tam můžete opravdu vidět, co to znamená se nikam neposunout a překvapí vás, jak tam někoho upižlat je mnohem těžší než v nějakém elden ringu... a teda o dost méně zábavné.

    JOPS: na gamepadu si to vyvolám kdykoliv potřebuju na xbox Y a na PSkovým trojúhelníček. Nebo si to navol v menu.
    ENDER
    ENDER --- ---
    JOPS: ano, hned jsem hledal na zacatku, jsem z toho byl uplne na prasky :)
    JOPS
    JOPS --- ---
    _KOFILA_:
    ta moznost tam je? :D

    _KOFILA_
    _KOFILA_ --- ---
    JOPS: si to vypni…
    JOPS
    JOPS --- ---
    RUDOLF: hele, me to schovavani HUD v ER strasne, ale fakt strasne sere. Jsem vychovanej DaS1 a tady se mi porad stava, ze omylem vypiju flasku zdravi misto na manu a ze to sakra boli, protoze mam flasky rozdelene 4 do zdravi, 6 do many. A zivoty mam na 25lvl, takze nekterej bossak me vypne v teto fazi hry na ranu :)
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    Až dojedu ER, dam si asi znova Mortal Shell s tim roguelike DLC... trošku mi to drnkání na loutničku začlo scházet :D
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    a tak lehce odlehčím a to u DS jedničce si můžeme říci videem :)

    SOULS LOGIC SUPERCUT
    https://youtu.be/EI0n42t4_0g
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    FIONOR: nesmysl, ten fast travel je odměna za předchozí námahu, když už ten svět pořádně znáš... v DS1 má všechno svůj smysl a nic bych na tom neměnil
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    _KOFILA_: ale v pohodě, já snad uvedl dost pretextu, že jsem hráč AC a souls jsou pro mě novinka, aby si někdo myslil, že někoho školím, či dělám obecný závěry. Ale proto tady píšu, právě protože jsem zástupcem co FS hrají poprvé. A mluvím o mechanikách, který sedí mě právě kvůli věcem, který ostatní od FS odhání. Ale na druhou stranu nejsem casual hráč, AC jsem nikdy nehrál kvůli boji nebo příběhu, mě fascinovala rekonstrukce starověku. Ale Odyssey si mě získala narativem’. Za druhý, to bylo moje entree do gaypadu. Abych se s ním zžil. Pro měl byl určující zažitek emergentní gameplay v DayZ, jasně byli ultimy, byli eve online. Ale tady mi sedl first person, pocit nebezpečí a adrenalin při boji s lidma. Třeba u ER jsem se těšil na andrenalin, ale spíš se učím hrát klidně. Ono to jde i v DayZ, když se odchovaný střílečkama. Ale já to hraju tak, že je úplně ok, když si jen zachráním život. Nemusím být nutně dobrý ve střelbě, ale přežívání. ER má dobrý bojový systém, bavil mě např u sleeping dogs. Až si zahraji DS, tak můžeme pokecat o něm. Ale teď je tu ER, nemám pretext ostatních a tak k tomu tak přistupuji. Třeba zelda je hravá ale nevydržím u ní, mám v ní míň než v ER. Já mám vedle rozehraný wartales, humankind a pár posledních achievmentů v oddyssey, abych teda odšlrtnul mechaniky, co mi tam vývojáři připravili a já je přitom nemusel nikdy reálně použít.
    BOBESH
    BOBESH --- ---
    "DS1 je má podprůměrný level design" tak tims to zabil hned na zacatku hochu!
    FIONOR
    FIONOR --- ---
    [kacířský názor]
    DS1 je má podprůměrný level design, protože je to koridorovka, která nutí hráče procházet stejnou oblast vícekrát bez toho, že by tam přibylo něco zajímavého (čili by bylo úplně v pořádku se teleportovat k bonfire, což je možnost až mnohem později ve hře, když to autorům očividně došlo a rozhodli se to dodatečně napravit).
    A aby tohle procházení stejných lokací nebylo nudné samo o sobě, většina soubojů je designovaná jen pro jeden směr, ze kterého se hráč pohybuje. Při backtrackování ty souboje nedávají smysl a působí odbytě.
    DS má líbivý level design, ale z pohledu UX je to dumpster fire.
    [/kacířský názor]
    _KOFILA_
    _KOFILA_ --- ---
    Rudo, predstav si to, ze umeli pracovat s koridorem tak, ze podle toho jak jsi hral se ti ten koridor menil (na papiru dobre ale googluj world tendency), nebo umeli navodit pocit ze chodis koridorem bez loadingu tak, ze mas pocit ze jsi v open worldu (protoze umeli hrady)… tak se nezlob ze ted kdyz byli o opravdu hodne milovych stop napred ze se zlobim ze ten zanr open worldu nikam neposunuli… a myslim si ze to totiz nejde, ten termin otevreny svet je spatne uz z podstaty nazvu… a dokud vyvojari neprestanou ten debilni nazev pouzivat a nezacnou designovat ty svety jinak, budeme obdivovat polotovary jako je elden ring… jasne ze jim dam zase sanci, bavi me to sledovat, kor kdyz to zrovna u teto znacky sleduju od zacatku, ale revoluce, inovace a dalsi superlativa to nejsou… je to nudna, zdlouhava nefunkci hra, ktera kazdeho svou zbytecnou rozlehlosti jen otravuje a doslova nuti v ni byt a hrat resp. dohrat…
    _KOFILA_
    _KOFILA_ --- ---
    PHOW_SAATCH: ano to je presne… nejslabsi dil serie ktery ani nedelal miazaki… ani nevis jak presne prirovnani to je ;)
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    _KOFILA_: Elden Ring is actually Dark Souls II 2
    _KOFILA_
    _KOFILA_ --- ---
    _KOFILA_: a vid proc? protoze to co te nezajimalo — koridory — umeli nejlip ze vsech (denons souls a dark souls1)
    _KOFILA_
    _KOFILA_ --- ---
    RUDOLF: to vytezeni situace bylo o tri konske delky a dva mrakodrapy v jejich prvotine demons souls, kde si pristupoval k peti biotopum z nexusu… fakt me neskol, ziju s tim od roku 2009, znam vo delaji… samozrejme to jsou jen me postrehy a domnenky ale je usmevne ze hrajes poprve ER hru a hned vis co chteli… oni nechteli inovaci, oni se jen svetli na vlne halhoty do zvonu aka open world frci… a ja vul myslel ze tomu daji vic, jako kodzima, jako zelda…
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam