• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EZEEDark Souls & Demon's Souls | PREPARE TO DIE! | Bloodborne | Sekiro | Elden Ring | atd | ...aneb umíráme s nadšením
    _KOFILA_
    _KOFILA_ --- ---
    _KOFILA_: a vid proc? protoze to co te nezajimalo — koridory — umeli nejlip ze vsech (denons souls a dark souls1)
    _KOFILA_
    _KOFILA_ --- ---
    RUDOLF: to vytezeni situace bylo o tri konske delky a dva mrakodrapy v jejich prvotine demons souls, kde si pristupoval k peti biotopum z nexusu… fakt me neskol, ziju s tim od roku 2009, znam vo delaji… samozrejme to jsou jen me postrehy a domnenky ale je usmevne ze hrajes poprve ER hru a hned vis co chteli… oni nechteli inovaci, oni se jen svetli na vlne halhoty do zvonu aka open world frci… a ja vul myslel ze tomu daji vic, jako kodzima, jako zelda…
    _KOFILA_
    _KOFILA_ --- ---
    RUDOLF: a o, jsou preplaceni, ano, mozna do delali poznamky a ano, stal jsem se jejich polusnym kralikem, protoze inovativniho nepredvedli nic a ja nepovazuji inovaci ze ten svuj soubojak práskli do letiste… proste v teto hre se nic neudalo a nestalo… pro tebe jako AC hrace urcite ano, najednou vidis jak to funguje ciste, strohe, promyslene, ale pro me jako nekoho kdo s tou znackou vyrostl to je malo, resp. takto je to k smichu… ale chapu, pro oststni je to revoluce pyco pocem nastav 10/10 meta critics game of the century a placam pres prdel i virika kterej mi vubec nerozumi ale musi si tam vzdy narvat ty sve tri oblibene hry…
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    RUDOLF: tu sochu nerozjebne butcher se psem, ale ten troll co je o kus dál před Godrickem... musíš ho tam dovést za ručičku :)
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    Ale tak ER má to schování HUD by default, max ti to ve skrytém módu ukáže, když nemáš něco na max. Ale je to hrozně příjemný.
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    _KOFILA_: jenomže tady nedochází k posunu žánru DS ale k posunu v Open World že vstřebal bojový system DS a no waypoint approch. Můžeš se na to samo dívat i z pohledu vývoje DS - ale tam je jen ten kůň a horší level design -> protože ten FS umí hlavně v architekuře hradů a jejich chodeb - tam by ta krása toho otvírání zkratek. Čekal bych inovaci až pokud FS znovu zabrousí do stejného teritoria. Buď si udělali spoustu poznámek při vývoji k designu nebo ne. Businessově jsou předplacený a trh bude očekávát další díl. Takže určující bude další krok. A je to otázka, jak se k tomu postaví - jestli jako k franchise - to by jsi byl smtunej nebo jako Nintendo k nové výzvě. Pokud to FS vnímá jako ty a nejsou zaslepený úspěchem, může přijít inovace.

    Úspěch BoTW a ER právě tim no waypoint approachem podle mě není náhodný, ale málokdo ho chce riskovat. AC 1 byl tak koncipoaný, ale úšspěšnější byli další díly, které se od toho designu odchýli (AC před origins jsem nehrál, ale pročítal jsem si rozhvory s designérem AC1). Podle mě ER by mohl znamenat ústup waypointů, nebo spíš inspirace pro někoho to tak vyzkošet jako main design choise. Ale je tam imho trabl - ER je totálně nelineární a podle mě nezvládli to co zvládá UBI/Red Projekt/Rockstar/Nintendo/... správně sypat lore. Pročítám si předměty v inventáři, kupuji hinty. Ale ty setkání nad Graces mi připadají hrozně náhodné. Jako na opičáka jsem narazil úplnou náhodou, když jsem se uklikl při návratu do jeskyně - špatně jsem pochopil, z které jeskyně utekl - ale vlastně mi to mohlo dojít, je to opičácká jeskyně ale vymydlil jsem ji, dřív než jsem něj narazil v té jeho prokleté podobě. V 1.3 jsou aspoň NPC ukázaný na mapě - imho je to spíš rychlá náprava design chyby. Občas nechápu, proč mi od jezera zmizel Jury, myslel jsem, že s ním pokecám až zabiju draka ale nějaký jiný event triggernul jeho přesun jinam. Takže jsem se nemohl pochlubit, ale možná mi dal jen radu. Jako neříkám že koncept poskládat si ze střípků ER nějaký mentální model není špatný. Ale podle mě, ty střípky jsou příliš malý a strašně moc. Ale některý zase fungují - třeba ten skoro úvodní s tou slepou dcerou hradu, pak ten šlechtic co hledá pána. Ty střípky ale fungují. protože jsou uzavřený. Nicméně, teprve vstřebávám tu zvlášňí potřebu vládnout monstrům. Jako třeba se to složí. Ale má za sebou 60 hodin času ale jsem furt v nějaký Lynchově neukotvenosti.

    Tvoje kritika je o pustině mezi ekosystémy a že ty ekosystémy se opakují a že inovace je kůn v bojích + zrychlený pohyb mezi ekosystémy. Ale to že je to otevřený svět slouží jediné věci, aby se mitgovala frustrace - podle mě tohle opomínáš a je to podle mě důvod, proč je ta hra přístupná masám. Najdeš si místo, kde umíš vyhrávat, to vytěžíš dokud to jde a vrátíš se tam kde jsi dostával na prdel silnejší a trošku šikovnější. Tak to zase vytěžíš dokud nedostaneš přes čuňu a jdeš zase dál. Tenhle koncept je variace na to zabloudějí Linka, kam nemá. Mínus to kouzlo, že čapneš protivníkovu zbraň a bušíš do něj adektvání silou, bez toho aby Zelda měla koncept síly. Máš jen život a staminu.


    VIRIK: Imho jasně, že ML assisted generování textů bude standardní součástí a vytvoří se converstaion stubs, který se doladí lidma plus bude potřeba nějaký věci zprocesovat, aby např. tě kulisní NPC nasměřovali za nějakou konkrétní postavou. Ale imho to je realizovatelnný i bez ML právě u těch AC, oni tu přípravu dělají pro ten Discovery Tour - co by se muselo udělat je naratizovat ty NPC, co je samo tuna scénaristický práce ale i vývoj logiky game engine - tj. je to další náklad a přínos tam vidím jen já ale někdo jiný by z toho wall of text byl pohoršený. Takže z toho radši udělají discovery tour. Jenže u virtuálních lore alá Bethesda mě to tolik nebaví, ale zrova AC, který je zakotvený v naší minulosti, by to bylo super. Chápu, že tu challenge nikdo teď nechce řešit - je to riskantní a jde to proti tomu, jak to designovali doposud.

    PHOW_SAATCH: jj, tím že hraju s lukem to vidím furt;-) Normálně vystřílíš celý Stormveil nádvoří a všichni jsou v pohodě;-) Místo abych naběhl do šílené bitky, prosttě Mighty Shot a +4 luk a nemusel jsem ani volat ashes. Teda u schodů toho nádvvoří je takový obr s čoklem a v soše schovaný přesmet. Za boha jsem nemohl toho obra donutit aby tu sochu rozjebnul. Tak to možná má jiné řešení. Nicméně, ty nepřátelé reagují jen nad některé zvuky, na jiné vůbec. Ale když jedeš melee, tak prostě musíš asi naběhnout na trubadůra než zakokhrhá a pak se to asi dá.
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    VIRIK: když jsem šel z hub, našel jsem hud
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    VIRIK: pravda je, že v ER je sice stealth, ale zdaleka nefunguje jako v Thiefovi nebo Dishonored... zrovna nedávno jsem rozbil sudy vedle vojáka, kterej se ani neohlídnul, což působí v roce 2022 trochu divně.. měli by reagovat podobně i když třeba jen v dungeonu zapálíš pochodeň, toho si taky nevšimnou... jsou to takový detaily, kterejch kdyby se dořešilo víc, hned by to trochu víc ožilo
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    VIRIK: jo HUD, ne HUB, ale to je asi jedno.
    BIMBAS
    BIMBAS --- ---
    tak jsem se rozhodl ze mi to stacilo. Plesiosaura necham byt. Tak kdyby nekdo chtel je to tu. Medium jednou dane a vyndane z mechaniky. Kompletni merch launch edice + nejaky potiskly rucnik z Alzy. Nic jsem nevybalil/nepouzil
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    ad. ta tzv. imerze ve hrách. Ta funguje jen když hrající přistoupí zcela na pravidla hry. Pak je jedno, zda ta hra má nebo nemá HUB, 3D grafiku nebo je izometrická, nebo dokonce jede v excelu. V minulosti takhle hráči prožívali snad nejvíc i krokovací dungeony, nebo obecně prastaré hry technicky omezené na malé okýnko a s hromadou textů okolo.

    Pokud se v nějaké hře nedokážete pořádně vžít, může to mít několik faktorů, od toho že vám nesedí styl vyprávění, nebo bojů (tady třeba já mám strašnej problém s jinak výborným zaklínačem 3), grafiky, nebo prostě některá pravidla jsou pro vás silně omezující – v minulosti to byla nedokonalá pravidla D&D starších verzí, level cap a podobné, tak to neznamná že hra je špatná, jen že prostě není pro vás. Pokud hrajete na PC, máte výhodu v modařské komunitě.

    BTW. Rudolf se bude divit, ale taky jsem nakonec skončil u vypínání HUD, a zase, u bethesdích her i u ubisoftích to není problém, protože tam si to lze všechno nastavit dle vůle, dokonce včetně hodně přísné náročnosti (u ubisoftích her v posledních už hodně letech zvyšování obtížnosti nezvyšují HP u NPCček, ale jejich A.I. U Breakpountu tak v tomhle modu vás při prozrazení začne hledat i přivolané komando speciálů s termovizí, good luck potom, umí udělat i rojnici, když jich je dost. Já nemám od začátku ani žádné minimapy, nic, orientace prostě jak ve skautu, rychlocestování jen občas a jen "přes ohníčky". Zranění (krvácení, zlomeniny), výdrž, ale i únava (postava začne třeba i zakopávat). V týmu takhle kolega se vyhnul sice minometné střele, ale zranil ho šrapnel a já ho musel nahodit si na záda a odnést do krytu, kde proběhlo ošetření. Plus plížení, možnost zahrabat se do bláta a další a další věci. (tolik asi k imerzi a k role play, kde se můžete i rozhodovat mezi záchranou kolegy a splněním úkolu).

    Btw. ve Valhalle není ani to s tím orlem, protože tam havran už ani neoznačuje nepřátele, tam už potřebujete jen občas mrknout na HP bar – ale ani to ne, protože tam začne vaše postava se lehce potácet a měnit se obraz, když začne mít málo života). Obtížnost si tam lze nastavit na skutečně těžkou, kde ti běžní nepřátelé jsou nebezpečnější než v Elden ringu, protože mají A.I. a postupují společně, vyšší obtížnost zde opět jim zvýší A.I. a dá víc abilit, které používají (což bylo ale už v Odyssey, tady je to ale víc a rozmanitější).

    ER takhle hrát ale zase nejde, tam bych bez baru se staminou a HP byl ztracen, byť můj současný build mám udělaný tak, že se o staminu nemusím tolik zajímat. Ale už jsem několikrát přiběhl k ohníčku s 1 HP, aniž bych si toho všiml (jsem už zvyklej na zranění a jeho následky z těch zlých ubisoftích nebo bethesdích her). Mluvit se tam s moc postavama nedá, reakce na mrtvého kamarády jsou zde nulové, destrukce okolí nemá moc na nic vliv, poison, bleeding lze nakonec vyléčit kořínky (v tom je to benevolentnější než spousta jiných her). Přesto i zde dokážu mít "imerzi" (to je jinak strašná kravina, ale budiž), tedy dokážu si prožívat v tom světě dobrodružství úplně stejně jako ve Skyrimu, Valhalle, Breakpointu, Zeldě, Dragons Dogma nebo i D&D někde s nějakejma lidma. DOkonce si myslím, že v Elden RIngu funguje mnohem lépe to vyprávění přes "popis předmětů" v kombinaci s enviromentálním vyprávěním, než v minulých dílech Dark souls.

    Open World podle mne Fromům rozvázal ruce. A ano, za cenu toho , že nějaké nároky přenesl na hráče, nároky, který v koridorovkách musí řešit vypravěč.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    RUDOLF: zrovna bethesdiny ano. A to to hraju na survivaly, jako plnohodnotné RPG, a smrtí je tam na začátku víc, než u Elden RIngu, protože je to hodně komplexní a člověk se to skutečně musí naučit. A zrovna tady si pokecáš snad s každým – vyžadovat to ale u některých titulů cos zmiňoval je podle mne spíš kritika nereálna, je to totiž bez pokročilé A.I. vlastně nemožné, aby každé NPC například v AC egyptě s tebou mohlo mluvit a říkalo ti ty věci, co si představuješ, to ty hry budou mít tak za dvě generace konzolí a jednu další válku.
    ENDER
    ENDER --- ---
    Jsem lvl 125 a cca 115 lvlu jsem probehl s golden halberd a ted jsem zkusil bloodhounds fang a inferno crozier a vsechny zbrane maji neco do sebe, ale asi se vratim ke golden halberd kvuli faith scalingu a moznosti pouzivani faith spellu.
    Kazdopadne jsem si vyzkousel 3 zbrane a realne diky tomu, ze se kameny do 8 daji nakupovat, je to celkem easy si prozkouset vsechny zbrane co clovek chce... Jeste premyslim o nejakym katana buildu..
    _KOFILA_
    _KOFILA_ --- ---
    PHOW_SAATCH: nejde o elden ring ale o svet! je to v tom nazvu open WORLD… tu virtualitu a propojeni se svetem si predstavuji v ramci akce tak jak zname z jinych her FS, ale vidime ze pridali jen kone a nic vic neudelali… coz za me neni vubec krok dopredu, zadny posun… dokonce ten plamen co byl driv a s kazdym dilem pohasinal v ER uplne zhasnul… nemusime se prece chytat za slovo, ne? aspon se trochu zamysli a nebud hned apriori proti mym slovum ktere si vytrhavas z kontextu…
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    The Last Hero of Nostalgaia - 15 Minutes of Gameplay
    https://youtu.be/izw3uepvuG4
    SITH
    SITH --- ---
    Já bych byl bez elden ring wiki naprosto ztracen
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    _KOFILA_: jó Elden Ring, to je hodně velká simulace reality...
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    RUDOLF: :) To nevím, Skyrim jsem v životě nedohrál ani na jedne ze čtyř platforem kde jsem ho kdy rozjel
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    FRIZER: jasný, ale jde to dohrát bez HUD?
    FRIZER
    FRIZER --- ---
    RUDOLF: No, například ve Skyrimu jde celý HUD totálně vypnout, nebo respektive zneviditelnit. Zážitek oproti předchozím průchodům to byl neporovnatelný. To samé ve Falloutu...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam