• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EZEEDark Souls & Demon's Souls | PREPARE TO DIE! | Bloodborne | Sekiro | Elden Ring | atd | ...aneb umíráme s nadšením
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    NAGASAWA: Výborně 🤣

    Z loonga snad ale aspon padne upgrade zbrane
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    SITH: Já se zatím snažím pres ten vanish. Ale ten má takovej ne uplne stoprocentni ucinek
    SITH
    SITH --- ---
    HAVANA: já to kombo přežil tím panem kamenem :)
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    HAVANA: Tak to raději toho Loonga haha
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    NAGASAWA: Já už ho umim víc než vetsinu bossu...na 20% hp ho dostanu vetsinou bez jedinýho skrabance...ale pak prijde to jeho dementní kombo, nebo se nekde zaseknu a bum bum konec...jednou sem ho mel fakt jeden hit od smrti, akorát sem byl moc greedy...solidní nasranost na sebe sama...

    Pruser je, že sem ted locknutej...bud yellow loong nebo scorpion
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    HAVANA: Ten byl celkem tuhej. Nakonec jsem se nasral a místo nějakých taktik jsem do něj šel agresivně když byl zády ke zdi a bylo.
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    PHOW_SAATCH: Ad behani k bossum..ted už ctvrtej den chcipam na yellow loongovi...a chceck point je primo u nej...a teda váhu mu neubira...je to faking zmrd. A už sem na nem tak dlouho, že začíná souperit s malenii a dlc prenerf radahnem
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    LAHINO: Protože singleplayer.
    LAHINO
    LAHINO --- ---
    AIAX: Myslim, ze jediny soulovka od FS co mala pauzu, bola Sekiro
    _KOFILA_
    _KOFILA_ --- ---
    AIAX: jo, ale po první lokaci, kde ten průzkum fungoval skvěle to v dalších lokacích spadlo a i když to má nejlepší navazování utoků na další nepřátelé, parádní znovurespecovatelný strom dovedností a zábavnej fight, jsem z toho spíš rozpačitej...
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    AIAX: Na PS5, kde to šlape v pohodě to mám v plánu, ale zatím není čas. Musím dorazit Death Stranding 2, potom je tu DLC pro Lies of P, Khazan a spousta dalších. Časem to ale vezmu, protože se mi tam zamlouvá pár zajímavých mechanik.
    AIAX
    AIAX --- ---
    Mimochodem, nikdo tady ještě nehrál paní Wuchangovou? Jak to čtu, tak to vypadá, že performance je děs, ale samotná hra výborná.
    NAGASAWA
    NAGASAWA --- ---
    AIAX: Mno co si budem... běžet 20x pět minut k Manusovi tmou bylo zábavný, ale po 50x už to byl frustrující voser. Zlatý značky u vrat.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    AIAX: tak von to není zase nějak erudovaný a kvalitní článek :) jako spíš delší komentář :)
    AIAX
    AIAX --- ---
    VIRIK: No je to takový pelmel, protože ten nejprominentnější prvek, který jiné soulsovky kopírujou a ne moc dobře, je combat, a ten na tom seznamu není.

    Jinak často kopírujou i toho silent protagonistu a kryptické rozhovory a příběhy, ale to je cringe ani ne protože by to dělali blbě, ale spíš protože to působí už jednotvárně i v případě FromSoftu. Když jsem hrál poprvé DS1, tak ta kryptika byla parádní a fresh, teď už mě to sralo i u Elden Ringu, nejen u kopírek.

    Jinak bossruny se už moc nekopírujou, co já si pamatuju, tak poslední soulsovka s častými bossruny byla DS3 a to už je nějaký pátek. Od té doby si fakt nepamatuju na žádnou soulsovku, kde by to byl problém, když tak mě opravte.

    Pokud jde o pauzu, ani si nevybavuju, jestli ji ostatní soulsovky mají nebo ne, pro mě to nikdy nebyla zásadní věc.

    Pátý bod se převážně týká volby obtížnosti, já osobně s tím nikdy neměl problém, většina ostatních jo. Nevim.

    A šestý bod je o ambushes, to, jak už jsem řekl, je pitomost.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    já teda nejsem extra angličtinář, ale mně přijde, že nekritizují FROMy, ale ty následovníky ve stylu Darssoulsovek. A že často mylně kopírují design, který ale chápou špatně. Že základ není v milionech běhu k bossovy (hlavně, když ty souboje neumí mít tak vyladěný, jako fromíci) a ani v kopírce mlečících postav, absence pauzy (i když tam není online) a smějících se NPC. Ani v milionu HP a že tobě nedaj do ruky zbraně.
    A že tenhle seznam je prostě kritika nejčastěji kopírovaných věcí, který ale ty hry jednak ve skutečnosti nedefinujou a jednak ti následovníci je ani neuměj a dělaj je blbě. Vzniká pak hromada zbytečných her, který často hrají jen někteří fanoušci fromů a to jen proto, že nostalgicky chtějí si připomenout první hraní DS. Pak ale i tyhle "kopírky" jsou spíš než originálním nápadem, jen aby se toho víc prodalo na nostalgii a designově spíš ty hry ruší. Což nakonec celej ten žánr taky pohřbí.
    SADAKO
    SADAKO --- ---
    PHOW_SAATCH: Já přemýšlím, jak moc jsou ty věci vlastně provázané, teda s výjimkou 5), tam si myslím, že se jim prostě do QoL věcí typu accesibility či crossplay nechce investovat. A celkem se divím, že se tam nepropracovaly útoky procházející neporušenými stěnami, to mě dokázalo občas luxusně vytočit, teď už teda nepočítám s tím, že by jakákoli překážka byla safe, tak je mi to spíš jedno, LOL.
    Ale dlouhý běh k bossovi (taky tedy už jak kde, v ER jsou graces umístěny velmi příhodně) a to, že u něj zůstávají duše (ať se jim říká jakkoli) vidím jako spojité nádoby, povstávající z toho, že základem japonských RPG je grind a opakování fightů ad nauseaum a já to vidím jako mechaniku, která hráče vede k učení se tou činností, když tam dlouho poběžíš, tak se cestou víckrát zrubeš a nasbíráš nejenom duše, ale i skill. A FromSoft hry vnímám v jistém smyslu jako velmi "buddhistické" v ohledu toho, že se tam jednak provozuje nějaký cyklus smrti a ožívání, jednak to ztrácení duší vidím jako krásnou ilustraci nelpění a jasně vždy, když cvičím nelpění, tak u toho vypěním :D ale docházet k zenu skrz řev KUURWA je pro mě celkem zábava. Ambush mě taky baví, zejména když je možnost ho odhalit dopředu, viz impové v katakombách, většinu z nich sundávám ze stropu lukem, než pořádně vlezu do místnosti.
    Absence pauzy je mi jedno a silent protagonist je věc, která mi obvykle velice vadí, ale soulsovky jsou přesně žánr, kde mi vyloženě sedí.
    AIAX
    AIAX --- ---
    PHOW_SAATCH: U té rockové hudby je to spíš přání typu "nemohl bych tentokrát z rockového koncertu odejít s nepoblitejma botama?" :DD

    Kolikrát si myslíš, že něco musí nějak být, jinak by to nebylo ono, ale pak zjistíš, že je to vlastně v pohodě. Klasicky boss runy - u DS1 jsem si říkal, že bez toho desetiminutového sprintu ke Capra Demonovi by ten fight nebyl tak památný, ale vezmi si, že snad od Sekira už většina soulsovek boss runy buď nemá, nebo jen minimálně. A moje nejpamátněší fighty byly právě v Sekiru, Elden Ringu, Nioh apod., kde máš většinou checkpointy hned u bosse.

    Anebo ta obtížnost. Hromada fandů zarytě tvrdila, že volba obtížností v soulsovkách být nemůže, že to zkazí zážitek, ale pak přišly soulsky jako Darksiders 3, Remnant, Steelrising, Lies of P a některé další a vlastně to nikomu nevadí. Nebo jsem aspoň nikde nečetl, že by měl někdo zkažený zážitek z Lies of P, protože to někdo jiný hraje na nižší obtížnost.

    A tu pauzu by mohli dovolit, když si v nastaveních dáš jen offline.
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    AIAX: Jako ne že by mě některý z těch věcí občas nesraly, ale je to jako kdyby někdo napsal "a nemohlo by to plzeňské pivo býti méně hořké a studené?" Nebo "a nemohla by být ta rocková hudba méně hlasitá a tvrdá??" Nemohla, do prdele!

    Cesty k bossum - je to shit, ale díky tomu maj ty fighty váhu. Artorias, O&S atd, nechtěl bych to zažít jinak... MOŽNÁ bych to udělal tak, že bych to běhání zrušil v NG+, ale to je zas jednodušší, takže to nemusíš běhat víckrát.

    Nemožnost pauzovat nejde zrušit, protože na pozadí běží pořád multiplayer a nemůžeš to pauzovat ostatním hráčům.

    Prostě jsou to výmysly člověka, co by chtěl easy mode v DS a FS mu ho nedal ... that's all. :D
    AIAX
    AIAX --- ---
    PHOW_SAATCH: Fakt? Já zcela souhlasím se vším, kromě toho posledního bodu, ten je debilní.

    Co všichni poslední dobou furt mají s tím stěžováním na ambushes? Dyť to patří k tomu žánru proboha, a já vidím na fórech furt samý bitching.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam