• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    EZEEDark Souls & Demon's Souls | PREPARE TO DIE! | Bloodborne | Sekiro | Elden Ring | atd | ...aneb umíráme s nadšením
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    AIAX: tak von to není zase nějak erudovaný a kvalitní článek :) jako spíš delší komentář :)
    AIAX
    AIAX --- ---
    VIRIK: No je to takový pelmel, protože ten nejprominentnější prvek, který jiné soulsovky kopírujou a ne moc dobře, je combat, a ten na tom seznamu není.

    Jinak často kopírujou i toho silent protagonistu a kryptické rozhovory a příběhy, ale to je cringe ani ne protože by to dělali blbě, ale spíš protože to působí už jednotvárně i v případě FromSoftu. Když jsem hrál poprvé DS1, tak ta kryptika byla parádní a fresh, teď už mě to sralo i u Elden Ringu, nejen u kopírek.

    Jinak bossruny se už moc nekopírujou, co já si pamatuju, tak poslední soulsovka s častými bossruny byla DS3 a to už je nějaký pátek. Od té doby si fakt nepamatuju na žádnou soulsovku, kde by to byl problém, když tak mě opravte.

    Pokud jde o pauzu, ani si nevybavuju, jestli ji ostatní soulsovky mají nebo ne, pro mě to nikdy nebyla zásadní věc.

    Pátý bod se převážně týká volby obtížnosti, já osobně s tím nikdy neměl problém, většina ostatních jo. Nevim.

    A šestý bod je o ambushes, to, jak už jsem řekl, je pitomost.
    VIRIK
    VIRIK --- ---
    já teda nejsem extra angličtinář, ale mně přijde, že nekritizují FROMy, ale ty následovníky ve stylu Darssoulsovek. A že často mylně kopírují design, který ale chápou špatně. Že základ není v milionech běhu k bossovy (hlavně, když ty souboje neumí mít tak vyladěný, jako fromíci) a ani v kopírce mlečících postav, absence pauzy (i když tam není online) a smějících se NPC. Ani v milionu HP a že tobě nedaj do ruky zbraně.
    A že tenhle seznam je prostě kritika nejčastěji kopírovaných věcí, který ale ty hry jednak ve skutečnosti nedefinujou a jednak ti následovníci je ani neuměj a dělaj je blbě. Vzniká pak hromada zbytečných her, který často hrají jen někteří fanoušci fromů a to jen proto, že nostalgicky chtějí si připomenout první hraní DS. Pak ale i tyhle "kopírky" jsou spíš než originálním nápadem, jen aby se toho víc prodalo na nostalgii a designově spíš ty hry ruší. Což nakonec celej ten žánr taky pohřbí.
    SADAKO
    SADAKO --- ---
    PHOW_SAATCH: Já přemýšlím, jak moc jsou ty věci vlastně provázané, teda s výjimkou 5), tam si myslím, že se jim prostě do QoL věcí typu accesibility či crossplay nechce investovat. A celkem se divím, že se tam nepropracovaly útoky procházející neporušenými stěnami, to mě dokázalo občas luxusně vytočit, teď už teda nepočítám s tím, že by jakákoli překážka byla safe, tak je mi to spíš jedno, LOL.
    Ale dlouhý běh k bossovi (taky tedy už jak kde, v ER jsou graces umístěny velmi příhodně) a to, že u něj zůstávají duše (ať se jim říká jakkoli) vidím jako spojité nádoby, povstávající z toho, že základem japonských RPG je grind a opakování fightů ad nauseaum a já to vidím jako mechaniku, která hráče vede k učení se tou činností, když tam dlouho poběžíš, tak se cestou víckrát zrubeš a nasbíráš nejenom duše, ale i skill. A FromSoft hry vnímám v jistém smyslu jako velmi "buddhistické" v ohledu toho, že se tam jednak provozuje nějaký cyklus smrti a ožívání, jednak to ztrácení duší vidím jako krásnou ilustraci nelpění a jasně vždy, když cvičím nelpění, tak u toho vypěním :D ale docházet k zenu skrz řev KUURWA je pro mě celkem zábava. Ambush mě taky baví, zejména když je možnost ho odhalit dopředu, viz impové v katakombách, většinu z nich sundávám ze stropu lukem, než pořádně vlezu do místnosti.
    Absence pauzy je mi jedno a silent protagonist je věc, která mi obvykle velice vadí, ale soulsovky jsou přesně žánr, kde mi vyloženě sedí.
    AIAX
    AIAX --- ---
    PHOW_SAATCH: U té rockové hudby je to spíš přání typu "nemohl bych tentokrát z rockového koncertu odejít s nepoblitejma botama?" :DD

    Kolikrát si myslíš, že něco musí nějak být, jinak by to nebylo ono, ale pak zjistíš, že je to vlastně v pohodě. Klasicky boss runy - u DS1 jsem si říkal, že bez toho desetiminutového sprintu ke Capra Demonovi by ten fight nebyl tak památný, ale vezmi si, že snad od Sekira už většina soulsovek boss runy buď nemá, nebo jen minimálně. A moje nejpamátněší fighty byly právě v Sekiru, Elden Ringu, Nioh apod., kde máš většinou checkpointy hned u bosse.

    Anebo ta obtížnost. Hromada fandů zarytě tvrdila, že volba obtížností v soulsovkách být nemůže, že to zkazí zážitek, ale pak přišly soulsky jako Darksiders 3, Remnant, Steelrising, Lies of P a některé další a vlastně to nikomu nevadí. Nebo jsem aspoň nikde nečetl, že by měl někdo zkažený zážitek z Lies of P, protože to někdo jiný hraje na nižší obtížnost.

    A tu pauzu by mohli dovolit, když si v nastaveních dáš jen offline.
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    AIAX: Jako ne že by mě některý z těch věcí občas nesraly, ale je to jako kdyby někdo napsal "a nemohlo by to plzeňské pivo býti méně hořké a studené?" Nebo "a nemohla by být ta rocková hudba méně hlasitá a tvrdá??" Nemohla, do prdele!

    Cesty k bossum - je to shit, ale díky tomu maj ty fighty váhu. Artorias, O&S atd, nechtěl bych to zažít jinak... MOŽNÁ bych to udělal tak, že bych to běhání zrušil v NG+, ale to je zas jednodušší, takže to nemusíš běhat víckrát.

    Nemožnost pauzovat nejde zrušit, protože na pozadí běží pořád multiplayer a nemůžeš to pauzovat ostatním hráčům.

    Prostě jsou to výmysly člověka, co by chtěl easy mode v DS a FS mu ho nedal ... that's all. :D
    AIAX
    AIAX --- ---
    PHOW_SAATCH: Fakt? Já zcela souhlasím se vším, kromě toho posledního bodu, ten je debilní.

    Co všichni poslední dobou furt mají s tím stěžováním na ambushes? Dyť to patří k tomu žánru proboha, a já vidím na fórech furt samý bitching.
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    Nesouhlasím ani s jedním bodem obžaloby! :D

    6 Things Soulslikes Need to Stop Doing
    https://comicbook.com/gaming/news/soulslikes-games-improvements/
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    _KOFILA_: podle mě je užitečný přemýšlet o tom, jak vyvíjejí produkty. V minulosti děláli platform konverze a remastery Demon’s a Dark Souls a externí firmy. To jim sežere část zisku, tak logicky chtěli mít cross-platform engine.

    AC6 a ER, Nightreign jsou stejný cross-platform engine. AC 6 a ER měli colloseum fights pro víc hráčů, Nightreign byl experiment s 30 minutovým seamless multiplayer, který fromsoftware engine. Duskblood je imho investice do rozšíření podpory pro Switch 2. Nevím jestli to bude exkluzivita, ale myslím že pro FS je OK podpořit Switch 2 sales, tím že nebudou komunikovat plány na jiné platformy. Switch 2 je imho dobry trh na souls games, je tam menší konkurence a existují switch only owners. Klidně můžou udělat release ER+AC6 na switch 2. No a hlavně je vidět, že hru po hře zlepšují multiplayer a učí se design. Nejdál v tom byl Nightreign a Duskbloods bude další krok vpřed, počítám s kontinuálním dobrodružství. Ale kdo ví co připraví.

    No a podle mě mají kapacitu na další hru vedle Duskbloods, protože tituli vznikal i doteď paralelně. Nemyslím, že se vzdálí fighting mechanikám. Takže čekám něco 2027/28 spíš už 27. Možná tam ještě narvou DLC pro AC6. A nečekám další expanzi ER. Takže bych tipoval revival něco z jejich IP nebo novou franchise.
    _KOFILA_
    _KOFILA_ --- ---
    nevnímám to ale katastrofálně... elden ring musel přijít... po třech dílech DS, na kterých je vidět jak se nafukují, musel přijít grál současné produkce – sprosté prázdné slovo "open world"... ale i kdyby ted dělali jen openworldy, přejí se to... všem... ten můj povzdech je skutečnost, která je ložená: open worldy, coop pve battle royale... chci víc! mám pocit, že když mají tak velkou fanouškovskou základnu, že mohou experimentovat... hříčkovat... to mi přijde škoda, že bych rád viděl narážení do zdi (mantinelů) a rozsegmenované nápady, než všechny assety v jedné hromadě s torrentem...

    ale tak uvidíme co vydají na tom nintendu, no...
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    _KOFILA_: to je jenom slovíčkaření, ale viděl jsem to stejně, taky mam radši semi-open propletenec... a pokud už nebude u FS vycházet ekvivalent DS1/3, vezmu to prostě jako součást historie a budu se k tomu sem tam vracet... mezitim ale bude pořeba na to vždycky trochu zapomenout :)
    AIAX
    AIAX --- ---
    _KOFILA_: Sice souhlas, že otevřený svět se k soulsovkám nehodí, ale jinak mi to přijde jako úplně stejný typ povzdechu o starých dobrých časech.

    Ono je totiž docela dobře možné, že jelikož se Elden Ringu prodalo bžedesát bžilionů kopií, tak odteďka budou všechny fromsoftky už jen otevřený svět. I potom bych je samozřejmě kupoval a hrál, ale v jednom kuse bych si na to stěžoval na sítích.
    _KOFILA_
    _KOFILA_ --- ---
    PHOW_SAATCH: ty už po té vlčí mlze "ať ti vrátí starej dobrej FS" nevíš že to nebyl brek ale povzdech jak formatu sols-like sluší sevřený promyšlený level design, a ne letiště pro dobrodruhy...

    tak jen abys nezapomněl o čem tenkrát ta debata byla, ty brečel...
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    _KOFILA_: nejvíc jsi tady brečel ty, když vyšel Elden Ring s koníčkama, co si tak pamatuju. :D
    _KOFILA_
    _KOFILA_ --- ---
    Hlavně tady prosím nebrečte, že svět není jako dřív a dřív když dělal FS single player hry byl lepší...

    Sledujete ten čínskej Wochang? Jak umí ukrást vše co funguje a spojit to dohromady... Vlastně jsem po 10 hodinách příjemně překvapen... Jednak samotným combatem (krásně se ty pohyby pojí když bojujete s více nepřáteli), ale hlavně stromem dovedností a jednoduchým resetováním skillů tak, že si najdete svou oblíbenou zbraň... A má to konečně, oproti Lies of Pi odezvu když mlátíte do nepřátel, nepřipadáte si, že by tam mohl být vzduch a nic by se nestalo :)
    Jinak ten UE5 je na blitíčko, nemá to vůbec žádné čaro, jen hyperrealismus...
    RUDOLF
    RUDOLF --- ---
    Tak FromSoftware patří převážně Kadakawa, pokud experimentují, tak si Myazaki musí dát pozor, aby v tom neutopili moc peněz, i když jsou slušná cash cow pro své majitele, tak obhájit si hru s velkými náklady a malými prodeji může taky znamenat zpochybnění jeho pozice. Úspěch Nightreign taky znamenal, že si tam lidi můžou vyzkoušet vést vývoje hry. Až někdo udělá u FromSoftware úspěšnou hru, do který se zariskují investici do assetů (nemusí jít jen o bosse, ale ten environment je drahý), tak je to teprve bude úspěch. Teď nevím jak hodně bude Myazaki formovat Duskborn, ale tipuji že dost a jo mám taky pocit že mají kapacitu na další paralelní vývoj titulu. Ale myslím, že Myazaki nechce ustrnout na dojné krávě, ale nějak to posouvat a ten multiplayer je logická cesta, nicméně má nápady i u single her,

    Owner
    Kadokawa Corporation (70%)
    Sixjoy Hong Kong (16%)
    Sony Interactive Entertainment (14%)
    AIAX
    AIAX --- ---
    PHOW_SAATCH: Já taky, ale musíme si přiznat, že Nightreign udělal mnohem větší díru do světa, než jsme čekali. Prodali pět milionů kopií a furt to hrajou desítky tisíc lidí. A přitom je to jen smontované z náhradních dílů Elden Ringu. Ve srovnání s ER musel ten vývoj stát pár buráků a hra určitě vydělala strašlivý ranec.

    A vzhledem k tomu, jak obří je Nintendo fandom a jak jsou nintenďáci schopni koupit cokoli za jakoukoli cenu, Duskbloods se určitě taky neztratí.
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    Přesně tak....

    I’m still hoping FromSoftware returns to single-player-focused roots | Polygon
    https://www.polygon.com/gaming/615490/from-software-multiplayer-single-player
    HAVANA
    HAVANA --- ---
    Udelat si z mrtvyho bosse most pres prurvu je tak cooool
    PHOW_SAATCH
    PHOW_SAATCH --- ---
    Wuchan: Covid Feathers
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam