• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KULHYTRAINSIM (Train Simulator, Railworks, Trainz, BVE, Mechanik a jiné) - forever alone!
    ”Mám takovou zvláštní úchylku - baví mě vlakové simulátory. Dlouho jsem to skrýval mezi známými kvůli strachu z vyloučení ze společnosti, ale už to nedokážu déle skrývat.„



    obecná diskuze | tipy na tratě a vlaky | tvorba vlastních
    rozbalit záhlaví
    MELOP
    MELOP --- ---
    ZDENDAK: Better late than never... :-)
    Cajon Pass je stará trať ještě z dob původního RailSimulatoru, přes kterou se tím pádem přehnaly dějiny. Go figure.
    CMP je relativní novinka, ale trpí klasickým neduhem všech novějších tratí - v defaultu má tragicky malý vozový park.

    Obecně, severoamerická scéna je t.č. silně poškozena dementním přístupem BNSF, která neumožňuje prodávat BNSF add ony mimo území USA (ani v Kanadě - což poškozuje i CMP, protože populární Dash 9, která má i CN nátěr, je t.č. nedostupná nikde jinde než v USA).
    Ze severoamerických tratí mám osobně nejradši combo Marias Pass a Stevens Pass a pak nepřímo navazující Pacific Surfliner (bohužel, právě tyto tratě to odnesly kvůli BNSF asi nejvíc ze všech).
    MICHIGAN
    MICHIGAN --- ---
    ZDENDAK: tady cerstvy video od squirrela, doporucuju proklikat:

    TS2015 - Canadian Mountain Passes (ES44AC Canadian Pacific)
    https://www.youtube.com/watch?v=OPzpdaTfUSo
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Na Steamu teď slevy na některé DLC pro TS 2015, máte někdo zkušenost s Canadian Mountain Passes? Vypadá dobře, přemýšlím mezi ní a Cajon Pass, nějaká doporučení? :o)
    MELOP
    MELOP --- ---
    A blíží se každoroční železniční neštěstí... tento týden dochází k upgradu na TS2015.
    zatím je to docela "bumpy ride" a vykolejení jsme párkrát unikli jen o vlásek. Tak uvidíme.

    Btw. pokud se vám nelíbí styl, jakým RSC/DTG produkuje novější DLC, můžete to dát najevo v této petici:
    Petition | Change DLC production practices. | Change.org
    https://www.change.org/p/dovetail-games-change-dlc-production-practices#

    Ne, že bych si dělal iluze o účinnosti, ale zas na straně druhé, člověk si aspoň uleví...
    MELOP
    MELOP --- ---
    Kdyby si třeba někdo chtěl pohrát s Trainz 12...
    The Trainz Bundle
    http://www.bundlestars.com/all-bundles/the-trainz-bundle/

    Kódy jsou pro Steam a Trainz 12 SP1 ze Steamu je už plně kompatibilní s ostatními verzemi Trainz 12 SP1 (tedy asi až na tu CZ, ale ta zdejší rarita od "comradů z Comgadu" je stejně dost nepoužitelná tak jako tak).
    MELOP
    MELOP --- ---
    Záznam vystoupení Paula Jacksona (RSC/DTG; TS2014) z konference 100% Steam.

    100% Steam (Dovetail Games)
    http://www.youtube.com/watch?v=ivjEh6k2sEY


    Sice je to oficiální korporační propaganda, ale dává to celkem slušný přehled o současné oficiální pozici DTG v rámci Steamu.
    KULHY
    KULHY --- ---
    MELOP: Spíš šlo o to, že jsem to kupoval asi za 20. :)
    MELOP
    MELOP --- ---
    KULHY: Osobně si myslím, že ještě bude šance - jde o to, že Steam letos údajně vydal interní pokyny +/- v tom duchu, že se k oběma výprodejům bude interně přistupovat jako k jednomu, takže nejde vyloučit teoretická možnost, že už žádný podobný (flash) sale v dohledné době nebude. Bylo by to sice poprvé, co by RSC neměla sale o Vánocích, no ale... ono je to taky letos poprvé, co je RSC zcela objektivně v průšvihu, protože se dá říct, že railworksákům dochází trpělivost s jejími praktikami.

    Mimochodem, Iron Horse House, jeden z hlavních 3rd party modelářů pro Railworks, fakticky krachuje a končí k 31.12.2013 - to o něčem vypovídá. IHH sice patřila k menším firmám a šlo o učebnicovou ukázku firmy typu "one trick pony" - no ale právě proto, že... a když se člověk kouká, jak "úžasně" dodržují termíny vydání ostatní 3rd party vývojáři (aneb rok zpoždění žádná doba), tak se to začne skládat do nepříliš povzbudivé mozaiky.
    KULHY
    KULHY --- ---
    MELOP: Zrovna na to koukám trochu si rvu vlasy, ale jen trochu. :)
    MELOP
    MELOP --- ---
    Kdyby náhodou někdo chtěl testnout RW5/TS2014, tak je na něj "flash sale" na Steamu se slevou 82%, takže stojí 7,55€, což lze v rámci možností považovat za poměrně příčetnou cenu. Sleva bude trvat do 19:00 našeho času.

    Je tu jistá šance, že se tento flash sale bude opakovat i někdy během Vánočního Sale za měsíc, ale 100% jisté to není.

    A jinak obecně, na Steamu je Autumn Sale, takže pokud chce někdo doplnit něco jiného, ať už z Railworks nebo z Trainz, je zde slušná šance to udělat za poněkud nižší cenu, než bývá v kraji zvykem.
    MELOP
    MELOP --- ---
    N3V/Auran zahájil kampaň na Kickstarteru:
    Trainz Simulator: A New Era - Create, Drive, Operate, Share by N3V Games — Kickstarter
    http://www.kickstarter.com/projects/426668601/trainz-simulator-a-new-era-create-drive-operate-sh

    Vypadá to zajímavě a zatím co celkem odsejpá... tak uvidíme. Načasování nemohlo být lepší - s ohledem na to, v jakých bez pardonu sra*kách se tč. nachází RSC a jejich Railworks 5 / Train Simulator 2014.

    Btw. Trainz 12 SP1 přinesl pár novinek - lepší integraci se Steamem (takže nyní odpovídá oficiální build na Steamu oficiálnímu buildu z retailu) a stand alone add ony sice už nejdou instalovat klasicky offline, ale instalují se ála DLC v případě, že jsou registrovány via Planet Auran (u mne byl problém v tom, že jsem napřed vždycky nainstaloval offline add ony a pak teprve se přihlásil na Planet Auran kvůli updatům - no a když první fáze neprošla, tak jsem se do té druhé ani nepouštěl).
    Ale ve srovnání s verzemi 2009/2010 je to pořád ta samá líná mrcha...
    KULHY
    KULHY --- ---
    Kdo máte zkušenosti se stavbou tratí v TS201x případně obecně?

    Konkrétně mi jde o přístup k tvarování terénu a pokládání kolejí. Fungují mi satelitní mapy i terén od NASY, ale nejsem si jist, že je to úplně štastné řešení.
    MELOP
    MELOP --- ---
    Tak malý update... doslova. Dneska RSC zhruba po měsíci konečně "zhasla" v tunelech... různé drobné problémy přetrvávají.
    MELOP
    MELOP --- ---
    ZDENDAK: Od RW3/TS2012 výš, resp. od zavedení TSX už ne... a bacha, mnohé britské lokomotivy mají často jen indikátory "že tam něco jede", ty ani nemají nějak pořádně svítit.
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Hele a pořád je v RW to, že nesvítí světla? Teda že světla na modelu jakože svítí, ale nevrhají světlo? Tuhle fičuru jsem nějak nepobral :o)
    MELOP
    MELOP --- ---
    A ještě jsem zapomněl... jako třešničku na dortu smázla RSC staré achievementy z časů RW2 - RW4 a nahradila je novými, které jsou 100% závislé na koupi DLC...

    A kdyby tu čirou náhodou byl někdo s TS2014 a WLOS, tak bych si potřeboval "porovnat poznámky" stran pár záležitostí.
    MELOP
    MELOP --- ---
    KULHY: Jednak je rozbitý in-game interface pro workshop (nezobrazuje se popis a dependence, takže je to hra na "slepou bábu") a jednak jsou in-game rozbité shadery, což se projevuje zejména v tunelech, kde je dost často světlo jak ve dne.
    Obojí přinesl bohužel upgrade na TS2014 - ač TS2013 měl mnoho nectností, tohle v něm chodilo OK (v rámci možností).
    KULHY
    KULHY --- ---
    A vůbec, v čem jste začínali? Já poprvé pařil Mechanika někdy v roce 98 ještě před vydáním MSTS a byl jsem z něj úplně vydřenej!
    KULHY
    KULHY --- ---
    MELOP: Zdar,

    co je konkrétně na TS2014 takový peklo?
    KULHY
    KULHY --- ---
    ZDENDAK: Parádní popis, díky.

    Já kdysi pořídil Šemorovu trať, ale bohužel DVD je kdo ví kde. Nicméně aktivita Den blbec pro seznámení s tratí byla super a dodnes si pamatuji jak mě bavila.

    Momentálně by mě lákala nějaká spíš kratší lokálka, v co nejpropracovanější podobě.

    Nevíte existují vlaky 809, 810, 811 pro RW?
    MELOP
    MELOP --- ---
    A heleme se... :o) book!
    (občasný Trainzák a momentálně znechucený Railworksák se hlásí...)

    Ono popravdě, Trainz si nemají s Railworks, co se dojení uživatele týče, moc co vyčítat.
    U RW je to sice vidět na první pohled, ale u Trainz jsou náklady hezky skryté... jednak člověk musí čas od času koupit novou verzi, pokud vůbec chce mít přístup na Planet Auran, o first class ticketu, aby se to stahování vůbec hejbalo ani nemluvě a možná není od věci dodat i to, že ani světu Trainz není DLC mor nijak cizí. A když mi pod TRS12 SP1 laskavě přestaly chodit stan alone add ony pro TSR10/12, tak jsem byl vyloženě nadšením "bez sebe".

    A to, co momentálně provedla RSC s RW5 aka TS2014, no, to je pomalu na žalobu...
    (mmch., u RW vůbec není problém cena DLC, problém je naprostá laxnost RSC cokoli dělat s chybami a taky to, že RSC si navykla, že starší DLC bez varování stahuje z prodeje, což dělá neuvěřitelný binec v závislostech).
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    ZDENDAK: Jinak samozřejmě MSTS je velmi zastaralý engine, který sám o sobě i přes své kouzlo obsahuje spoustu limitací no a taky prostě už není tak pěknej jako dnešní enginy, ale je tam toho vytvořeno mnoho, autoři si vychytali způsoby jak různé haluze obcházet (mmj to byl český autor, kdo přišel s binární úpravou origiálního kódu MSTS, neoficiálního patche, čímž umožnil do té doby n e t u š e n é možnosti, kromě zvednutí výkonu i možnost simulace dalších vychytávek) a tak se tam tvoří dál protože je k čemu přidávat :o)
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam