• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KULHYTRAINSIM (Train Simulator, Railworks, Trainz, BVE, Mechanik a jiné) - forever alone!
    MELOP
    MELOP --- ---
    Tak díky za spolupráci, už jsem si to sám našel... ;-)

    Každopádně, o TSW se stručně dá říct, že je to "ještě horší bastl, než jsme čekali".
    MELOP
    MELOP --- ---
    Ohlasy jsou rozporné, což se koneckonců dalo čekat...

    Můj osobní odhad je, že tohle je de facto alpha a to, co vyjde v únoru, bude early access beta.

    Btw. je tu někdo s TSW a grafikou Nvidia (šance je, že ano, ale přece jen se radši zeptám)?
    Zajímalo by mne, jestli TSW používá PhysX a pokud ano, tak jestli via CPU nebo via GPU, což se dá zjistit via PhysX indicator v ovladačích (jen pro pořádek, staré Railworks používají PhysX CPU, takže tahle otázka je celkem na místě).
    MICHIGAN
    MICHIGAN --- ---
    KULHY: nemam 980 a UE4 mi obecne chodi hodne dobre, je optimalozovanej rozhodne lip, nez to, na cem jede ta soucasna serie trainsimulatoru. takze to bude o dost sviznejsi i na tech slabsich sestavach. schvalne jsem si pak pustil jednu trat v starym TS a v Trainz neda se to vubec srovnat.

    ale slo mi spis o ten vyslednej dojem a pozitek z toho ovladani a z jizdy, kterej je na prvni pohled rozhodne lepsi.
    KULHY
    KULHY --- ---
    MICHIGAN: Jestli jsem to dobře doklikal tak ten typ má nějakou šílenou 2x 980ti sestavu, takže o optimalizaci to asi zatím moc nepoví :) Celkový feeling tak normál ne? :)
    MICHIGAN
    MICHIGAN --- ---
    tak to vypada takhle:

    Train Sim World - First look (Beta Footage) [CSX Heavy Haul]
    https://www.youtube.com/watch?v=1nRyQVnJRoU
    MICHIGAN
    MICHIGAN --- ---
    KULHY: jj, prave, to co odlisuje train simulator od ostatnich UE4 her jsou obrovsky "levely". nevim, jak posledni unreal resi streamovani dat, lod popping a loading za pochodu, ale faktem je, ze ty trate jsou nekdy dlouhy klidne i sto kilometru a vic (coz byl podle me i duvod k prechodu na novej engine, aby je nemuseli pulit - takze snad nejaky reseni uz i maj). defaultni UE4 oblast ma 10x10x10km, tj. 1000km, pokud by si na sirku nechali jen ten 1km, jestli je tohle mozny. ale budou podle me pouzivat i occlusion culling a zobrazovat jen to, kam se hrac zrovna diva.
    takze jsem sam vlastne zvedavej, jak se s tim nakonec poperou.
    KULHY
    KULHY --- ---
    MICHIGAN: Njn, je sranda jak tam raději neukazují žádnou rychlou jízdu. :) Ale třeba to bude lepší.
    MICHIGAN
    MICHIGAN --- ---
    KULHY: mno, bude to vypadat takhle:

    Train Sim World: CSX Heavy Haul Beta Programme
    https://www.youtube.com/watch?v=4VgNR-KLJxw
    KULHY
    KULHY --- ---
    MICHIGAN: UE4 engine pro TSW je podle mě dobrá zpráva kvůli optimalizaci. Vždy mi přišlo, že věci tvořený v UE jsou dobře optimalizovaný.
    MICHIGAN
    MICHIGAN --- ---
    MELOP: jj, jasny, ale co koukam tak loni jsem v prosinci dal za TS2016 jen 7euro a jestli letos na Vanoce streli stejnou cenu, tak to bude i tak za ty ctyri trate dobrej kauf. Semmeringbahn je bohuzel jen v ty Pioneer's edici a ta, krom toho ze je draha, plati jen do 7.12., takze tu trat si koupim az pak nekdy v dalsi sleve.

    stejne si myslim, ze s uvedenim Train Sim World uz pro klasickej TS prestanou delat novej vlastni content a budou na steam davat jen ty 3rd party veci, takze casem i ty soucasny trate stejne vsechny zlevni, protoze se budou vic soustredit na tu novou hru pod UE4.
    MELOP
    MELOP --- ---
    MICHIGAN: Však tak jsem to taky myslel... třeba pro mne osobně jsou tratě TS2017 vesměs "meh" záležitost (čímž nic proti ničemu, tohle je pochopitelně individuální).

    Co se struktury tohoto bundle týče, netuším, ale až dosud byly Steam bundly rozsekané na jednotlivé tituly, takže by to snad neměl být problém rozebrat na součástky.
    MICHIGAN
    MICHIGAN --- ---
    MELOP: mno, ale stejne v zasade vzdycky kupujes jen novy trate. ts2016 ma tri, ts2017 ma ctyri (pioneers edici nepocitam), a minimalne to lgv stejne chci, tak si to pak taky koupim az to pred vanoecema bude pod 10$.

    btw - tenhle humble bunde ma ty hry zvlast, anebo za klasicky dohromady po tierech? ts2016 totiz mam, tak ze bych ho kdyztak nekomu venoval, pokud by to slo.
    MELOP
    MELOP --- ---
    TS2016 v Humble Bundle...
    Humble Tycoon Simulator Bundle (pay what you want and help charity)
    https://www.humblebundle.com/tycoon-simulator-bundle

    (popravdě , TS2016 je daleko zajímavější než "letošní" TS2017)
    MELOP
    MELOP --- ---
    Today is "The Day", btw.
    MELOP
    MELOP --- ---
    KULHY: Ono by pro začátek stačilo, kdyby čeští tvůrci neměli velké oči a udělali něco jako je Altenburg - Wildau, t.č. ve verzi 3.11
    (http://www.railsimulator.net/wsif/index.php/Entry/389-Altenburg-Wildau-v-3-11/ ),
    ze které vznikla komerční trať Im Koblitzer Bergland (t.č. se napjatě čeká na verzi 3 realoaded) nebo jako byla legendární Port Road (zase, relativní monolit, ze kterého dnes vznikly payware tratě WLOS, WCMLos a svým způsobem i klasická WCML-N) a udělali malou, hezkou českou trať, která by neměla závislosti zvící telefonního seznamu krajského města (stačí se podívat, kolik stažení má AW3 a kolik ostatní tratě na stejném serveru a je hned jasné, že nikomu se nechce tahat s tucty závislostí s nejistým výsledkem).
    A je jedno, bavíme-li o reálné nebo fiktivní trati (oboje má svoje pro a proti).

    Jenže místo toho se čeští tvůrci doslova předhánějí v tom, kdo udělá větší obludu, což vede zákonitě k tomu, že nikdy není nic hotového.

    Ona německá scéna byla kolem roku 2011 taky dost v -píííp-, tehdy dokonce German Railroads zcela ukončili podporu pro Railworks a vrátili se k MSTS, od nich se tehdy odtrhli Virtual Railroads, kteří se na Railworks naopak zaměřili, akorát při tom málem zkrachovali a nad vodou je drží jen to, že se "vyprodávají" na Steamu (nicméně, Expert Line od vr.de je totální luxus a aspoň jeden - dva kousky z této řady by si měl dopřát každý fanoušek německé železnice) a tvorba německých tratí taky dost přešlapovala na místě, nakopla to vlastně až první verze AW, není náhoda, že její objekty najdeme prakticky v každé německé trati, ať už pay a nebo free ware (tady je třeba ocenit, že autor nedělá "ofuky" jako nekteří a nijak se nebrání zařazování svých assetů do jiných projektů - kéž by podobný přístup mělo více lidí!), což třeba vedlo k tomu, že první velká komerční něměcká trať (Köln - Düsseldorf) byla v době vydání už vlastně zastaralá a technologicky překonaná - jenže i tak, zaplaťpámbu za ni, protože po ní se to konečně trochu rozjelo, pak vyšla München - Augsburg od RSC, pak 3rd party Berlin - Wittenberg u Aerosoftu a Dreiländereck u Just Trains a najednou se německá scéna rozjela jak ICE...
    KULHY
    KULHY --- ---
    MELOP: Jj, mám z toho stejný dojem, nakonec jsme vyhrabal starý MSTS a BP trať, právě zavčasu dostahoval aktualizace od Šemory. Trochu jsem nad tím přemýšlel, a řekl bych, že pro trochu té železniční romantiky našich luhů a hájů bohatě stačí. V simulaci, to sice může jít ještě dál, ale hlavní rozdíl nových enginů je v grafice a s grafickými možnostmi vzniká nárok lepší na produkční kvality, referenční materiály, podklady pro textury. Je vůbec možné, aby v Čechách vznikl znovu takový boom komunitně vyvíjeného obsahu na ještě vyšší úrovni, aby využili těchto výhod nextgen simů? Mě se nějak nezdá – hlavně co se tratí týká. Co myslíte?
    MELOP
    MELOP --- ---
    MICHIGAN: Amen, je to tak, ten engine je brutálně přetažený a hlášky typu "out of memory" jsou v některých situacích na denním pořádku (to se týká jak hlavní paměti, tak grafické paměti). Stačí udělat trať, která bude tahat assety z půltuctu DLC (a spol.) a pak jí osadit vším, co tam jezdí.

    Já jsem stran TSW opatrně optimistický - optimistický, protože nový engine znamená lepší využití dnešního železa, kdy paradoxně lépe vypadající věci můžou mít menší nebo srovnatelné požadavky, no a opatrně... no protože DTG (a to už naštěstí u DTG došlo k posunu oproti stavu, kdy se ta firma jmenovala RSC, byť jsou tam vesměs stejní lidé).

    A proto mne taky štve, že na "začátku konce" životnosti klasického TSX engine není k dispozici ani jedna monoliticky instalovatelná česká (slovenská) trať (abych nechodil zbytečně daleko, připomenu legendární trať pana Šemory pro MSTS - ovšem, ta byla dělaná v podstatě jako donationware/payware, ono to bez peněz od určitého momentu fakt nejde a rovnou taky říkám, že s tím problém nemám - škoda, že se u Railworks nenašel někdo dostatečně doslova drzý -v dobrém!- kdo by na obdobný režim najel a místo toho je všechno zarputile freeware...).
    MICHIGAN
    MICHIGAN --- ---
    MELOP: skoro to vypada ze TS18 uz pristi rok nevyjde, ale dalsi route nejspis budou jeste delsi dobu vychazet paralelne zatimco v TSX bude postupne pribyvat content.
    uvidime, co z toho nakonec vyleze, ale posledni dobou je uz vic, nez patrny, ze ten stavajici engine uz tezce nestiha.
    MELOP
    MELOP --- ---
    Co se české freeware scény týče, mám docela problém brát vážně lidi, co si nechají expirovat doménu (a ani nejsou schopni se dohodnout na jiné "národní" doméně, kde by bylo všechno)...
    protože tím je v podstatě řečeno vše podstatné...

    On vůbec freeware pro TS201x má tu nepěknou vlastnost, že v mnoha případech je to "freeware in name only", kdy pro provoz údajně freeware záležitostí musí člověk vlastnit poměrně velkou kolekci DLC a/nebo ho čeká klasický "asset hunting" (ale zas se na železničních simulacích dá dobře demonstrovat pojem "dependency hell").
    MELOP
    MELOP --- ---
    TSW LAUNCH BROADCAST

    TSW LAUNCH BROADCAST V8 30FPS
    https://www.youtube.com/watch?v=YyEtwzFEWto
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam