• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    KULHYTRAINSIM (Train Simulator, Railworks, Trainz, BVE, Mechanik a jiné) - forever alone!
    MELOP
    MELOP --- ---
    TS2016 v Humble Bundle...
    Humble Tycoon Simulator Bundle (pay what you want and help charity)
    https://www.humblebundle.com/tycoon-simulator-bundle

    (popravdě , TS2016 je daleko zajímavější než "letošní" TS2017)
    MELOP
    MELOP --- ---
    Today is "The Day", btw.
    MELOP
    MELOP --- ---
    KULHY: Ono by pro začátek stačilo, kdyby čeští tvůrci neměli velké oči a udělali něco jako je Altenburg - Wildau, t.č. ve verzi 3.11
    (http://www.railsimulator.net/wsif/index.php/Entry/389-Altenburg-Wildau-v-3-11/ ),
    ze které vznikla komerční trať Im Koblitzer Bergland (t.č. se napjatě čeká na verzi 3 realoaded) nebo jako byla legendární Port Road (zase, relativní monolit, ze kterého dnes vznikly payware tratě WLOS, WCMLos a svým způsobem i klasická WCML-N) a udělali malou, hezkou českou trať, která by neměla závislosti zvící telefonního seznamu krajského města (stačí se podívat, kolik stažení má AW3 a kolik ostatní tratě na stejném serveru a je hned jasné, že nikomu se nechce tahat s tucty závislostí s nejistým výsledkem).
    A je jedno, bavíme-li o reálné nebo fiktivní trati (oboje má svoje pro a proti).

    Jenže místo toho se čeští tvůrci doslova předhánějí v tom, kdo udělá větší obludu, což vede zákonitě k tomu, že nikdy není nic hotového.

    Ona německá scéna byla kolem roku 2011 taky dost v -píííp-, tehdy dokonce German Railroads zcela ukončili podporu pro Railworks a vrátili se k MSTS, od nich se tehdy odtrhli Virtual Railroads, kteří se na Railworks naopak zaměřili, akorát při tom málem zkrachovali a nad vodou je drží jen to, že se "vyprodávají" na Steamu (nicméně, Expert Line od vr.de je totální luxus a aspoň jeden - dva kousky z této řady by si měl dopřát každý fanoušek německé železnice) a tvorba německých tratí taky dost přešlapovala na místě, nakopla to vlastně až první verze AW, není náhoda, že její objekty najdeme prakticky v každé německé trati, ať už pay a nebo free ware (tady je třeba ocenit, že autor nedělá "ofuky" jako nekteří a nijak se nebrání zařazování svých assetů do jiných projektů - kéž by podobný přístup mělo více lidí!), což třeba vedlo k tomu, že první velká komerční něměcká trať (Köln - Düsseldorf) byla v době vydání už vlastně zastaralá a technologicky překonaná - jenže i tak, zaplaťpámbu za ni, protože po ní se to konečně trochu rozjelo, pak vyšla München - Augsburg od RSC, pak 3rd party Berlin - Wittenberg u Aerosoftu a Dreiländereck u Just Trains a najednou se německá scéna rozjela jak ICE...
    KULHY
    KULHY --- ---
    MELOP: Jj, mám z toho stejný dojem, nakonec jsme vyhrabal starý MSTS a BP trať, právě zavčasu dostahoval aktualizace od Šemory. Trochu jsem nad tím přemýšlel, a řekl bych, že pro trochu té železniční romantiky našich luhů a hájů bohatě stačí. V simulaci, to sice může jít ještě dál, ale hlavní rozdíl nových enginů je v grafice a s grafickými možnostmi vzniká nárok lepší na produkční kvality, referenční materiály, podklady pro textury. Je vůbec možné, aby v Čechách vznikl znovu takový boom komunitně vyvíjeného obsahu na ještě vyšší úrovni, aby využili těchto výhod nextgen simů? Mě se nějak nezdá – hlavně co se tratí týká. Co myslíte?
    MELOP
    MELOP --- ---
    MICHIGAN: Amen, je to tak, ten engine je brutálně přetažený a hlášky typu "out of memory" jsou v některých situacích na denním pořádku (to se týká jak hlavní paměti, tak grafické paměti). Stačí udělat trať, která bude tahat assety z půltuctu DLC (a spol.) a pak jí osadit vším, co tam jezdí.

    Já jsem stran TSW opatrně optimistický - optimistický, protože nový engine znamená lepší využití dnešního železa, kdy paradoxně lépe vypadající věci můžou mít menší nebo srovnatelné požadavky, no a opatrně... no protože DTG (a to už naštěstí u DTG došlo k posunu oproti stavu, kdy se ta firma jmenovala RSC, byť jsou tam vesměs stejní lidé).

    A proto mne taky štve, že na "začátku konce" životnosti klasického TSX engine není k dispozici ani jedna monoliticky instalovatelná česká (slovenská) trať (abych nechodil zbytečně daleko, připomenu legendární trať pana Šemory pro MSTS - ovšem, ta byla dělaná v podstatě jako donationware/payware, ono to bez peněz od určitého momentu fakt nejde a rovnou taky říkám, že s tím problém nemám - škoda, že se u Railworks nenašel někdo dostatečně doslova drzý -v dobrém!- kdo by na obdobný režim najel a místo toho je všechno zarputile freeware...).
    MICHIGAN
    MICHIGAN --- ---
    MELOP: skoro to vypada ze TS18 uz pristi rok nevyjde, ale dalsi route nejspis budou jeste delsi dobu vychazet paralelne zatimco v TSX bude postupne pribyvat content.
    uvidime, co z toho nakonec vyleze, ale posledni dobou je uz vic, nez patrny, ze ten stavajici engine uz tezce nestiha.
    MELOP
    MELOP --- ---
    Co se české freeware scény týče, mám docela problém brát vážně lidi, co si nechají expirovat doménu (a ani nejsou schopni se dohodnout na jiné "národní" doméně, kde by bylo všechno)...
    protože tím je v podstatě řečeno vše podstatné...

    On vůbec freeware pro TS201x má tu nepěknou vlastnost, že v mnoha případech je to "freeware in name only", kdy pro provoz údajně freeware záležitostí musí člověk vlastnit poměrně velkou kolekci DLC a/nebo ho čeká klasický "asset hunting" (ale zas se na železničních simulacích dá dobře demonstrovat pojem "dependency hell").
    MELOP
    MELOP --- ---
    TSW LAUNCH BROADCAST

    TSW LAUNCH BROADCAST V8 30FPS
    https://www.youtube.com/watch?v=YyEtwzFEWto
    KULHY
    KULHY --- ---
    MICHIGAN: Tak super, nevím čím to, že najednou quick drive šel. Včera jsem testnul bardotku a 181. Testovací trať pěkný – PBO působí ještě hodně nedodělaně, nebo mi chybí spoustu objektů, ikdyž mi to nic nehlásilo.
    KULHY
    KULHY --- ---
    MICHIGAN: Super, díky za cenné rady – podám report, jestli se mi povedl nějaký pokrok. :)
    MICHIGAN
    MICHIGAN --- ---
    KULHY: mam nejakej PBO pack z lonskyho roku a pustit mi to normalne jde, dokonce muzu vybirat i stanice v quick drive. pokud ti nejde jedna lokomotiva, zkus nejakou jinou, zakladni. ta trat ale neni hotova cela, funkcni usek je jen ceska trebova - pardubice.

    fanovskej facebook tady:
    https://www.facebook.com/CzskRailworks/?fref=nf

    v tom archivu trati je xls soubor se vsema objektama, ktery je potreba nainstalovat, zeleny jsou soucasti prilozenyho assets paklu, figl je ale v tom, ze nejsou vsechny, ty ostatni je potreba dostahovat od jinud (v zahlavi souboru jsou uvedeny linky). pripadne stahnout tohle, kde by to snad melo byt vsechno:

    https://www.uloz.to/!LYcDA6Bx/objekty-pbo-rwp

    na instalaci rwp se pouziva Utilities.exe v adresari hry.



    jinak u tech ceskych lokomotiv je pro me vzdycky problem je nastartovat, musi se zapinat baterka, motor a vsechny ostatni blbosti, presne v poradi, a jak clovek nema po ruce navod, tak je nahranej. navic casto ani nepodporujou to UI ovladani, tak je ani moc nepouzivam. vyjimkou je treba loco a trat Uzkorozchodka, ktera je navrzena fakt dobre (i kdyz ty scenare jsou dost drsny). ostatni cesky mapy najdes prevazne tady:

    http://railsimulator.simtrains.eu/viewforum.php?f=13

    http://railworks.ofpmafia.eu/dl/category/5-mapy

    spousta tech map je ale nedodelana/neodladena, nektery nemaj quick drive ani free roam. pokud ti to hazi nejaky chybejici soubory pri startu, zkus to preskocit tim, ze ulozis mapu pomoci F2.
    KULHY
    KULHY --- ---
    Zdar,

    je tu někdo, kdo by uměl nějak komplexněji poradit jak rozjet testovací trať nebo Praha–Česká Třebová do TS2016 (případně nějakou jinou dobrou českou trať)? Stáhnout trať a vlaky umím, nainstalovat taky, ale ještě nikdy jsem to nerozjel, pořád chybí nějaký vagóny nebo něco ať už to zkouším spustit jakkoliv. Už jsem na tom strávil příliš času, kterého moc není, ale vždy se objevují další a další chybějící záležitosti.
    MELOP
    MELOP --- ---
    ZDENDAK: Better late than never... :-)
    Cajon Pass je stará trať ještě z dob původního RailSimulatoru, přes kterou se tím pádem přehnaly dějiny. Go figure.
    CMP je relativní novinka, ale trpí klasickým neduhem všech novějších tratí - v defaultu má tragicky malý vozový park.

    Obecně, severoamerická scéna je t.č. silně poškozena dementním přístupem BNSF, která neumožňuje prodávat BNSF add ony mimo území USA (ani v Kanadě - což poškozuje i CMP, protože populární Dash 9, která má i CN nátěr, je t.č. nedostupná nikde jinde než v USA).
    Ze severoamerických tratí mám osobně nejradši combo Marias Pass a Stevens Pass a pak nepřímo navazující Pacific Surfliner (bohužel, právě tyto tratě to odnesly kvůli BNSF asi nejvíc ze všech).
    MICHIGAN
    MICHIGAN --- ---
    ZDENDAK: tady cerstvy video od squirrela, doporucuju proklikat:

    TS2015 - Canadian Mountain Passes (ES44AC Canadian Pacific)
    https://www.youtube.com/watch?v=OPzpdaTfUSo
    ZDENDAK
    ZDENDAK --- ---
    Na Steamu teď slevy na některé DLC pro TS 2015, máte někdo zkušenost s Canadian Mountain Passes? Vypadá dobře, přemýšlím mezi ní a Cajon Pass, nějaká doporučení? :o)
    MELOP
    MELOP --- ---
    A blíží se každoroční železniční neštěstí... tento týden dochází k upgradu na TS2015.
    zatím je to docela "bumpy ride" a vykolejení jsme párkrát unikli jen o vlásek. Tak uvidíme.

    Btw. pokud se vám nelíbí styl, jakým RSC/DTG produkuje novější DLC, můžete to dát najevo v této petici:
    Petition | Change DLC production practices. | Change.org
    https://www.change.org/p/dovetail-games-change-dlc-production-practices#

    Ne, že bych si dělal iluze o účinnosti, ale zas na straně druhé, člověk si aspoň uleví...
    MELOP
    MELOP --- ---
    Kdyby si třeba někdo chtěl pohrát s Trainz 12...
    The Trainz Bundle
    http://www.bundlestars.com/all-bundles/the-trainz-bundle/

    Kódy jsou pro Steam a Trainz 12 SP1 ze Steamu je už plně kompatibilní s ostatními verzemi Trainz 12 SP1 (tedy asi až na tu CZ, ale ta zdejší rarita od "comradů z Comgadu" je stejně dost nepoužitelná tak jako tak).
    MELOP
    MELOP --- ---
    Záznam vystoupení Paula Jacksona (RSC/DTG; TS2014) z konference 100% Steam.

    100% Steam (Dovetail Games)
    http://www.youtube.com/watch?v=ivjEh6k2sEY


    Sice je to oficiální korporační propaganda, ale dává to celkem slušný přehled o současné oficiální pozici DTG v rámci Steamu.
    KULHY
    KULHY --- ---
    MELOP: Spíš šlo o to, že jsem to kupoval asi za 20. :)
    MELOP
    MELOP --- ---
    KULHY: Osobně si myslím, že ještě bude šance - jde o to, že Steam letos údajně vydal interní pokyny +/- v tom duchu, že se k oběma výprodejům bude interně přistupovat jako k jednomu, takže nejde vyloučit teoretická možnost, že už žádný podobný (flash) sale v dohledné době nebude. Bylo by to sice poprvé, co by RSC neměla sale o Vánocích, no ale... ono je to taky letos poprvé, co je RSC zcela objektivně v průšvihu, protože se dá říct, že railworksákům dochází trpělivost s jejími praktikami.

    Mimochodem, Iron Horse House, jeden z hlavních 3rd party modelářů pro Railworks, fakticky krachuje a končí k 31.12.2013 - to o něčem vypovídá. IHH sice patřila k menším firmám a šlo o učebnicovou ukázku firmy typu "one trick pony" - no ale právě proto, že... a když se člověk kouká, jak "úžasně" dodržují termíny vydání ostatní 3rd party vývojáři (aneb rok zpoždění žádná doba), tak se to začne skládat do nepříliš povzbudivé mozaiky.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam