KULHY: Ono by pro začátek stačilo, kdyby čeští tvůrci neměli velké oči a udělali něco jako je Altenburg - Wildau, t.č. ve verzi 3.11
(
http://www.railsimulator.net/wsif/index.php/Entry/389-Altenburg-Wildau-v-3-11/ ),
ze které vznikla komerční trať Im Koblitzer Bergland (t.č. se napjatě čeká na verzi 3 realoaded) nebo jako byla legendární Port Road (zase, relativní monolit, ze kterého dnes vznikly payware tratě WLOS, WCMLos a svým způsobem i klasická WCML-N) a udělali malou, hezkou českou trať, která by neměla závislosti zvící telefonního seznamu krajského města (stačí se podívat, kolik stažení má AW3 a kolik ostatní tratě na stejném serveru a je hned jasné, že nikomu se nechce tahat s tucty závislostí s nejistým výsledkem).
A je jedno, bavíme-li o reálné nebo fiktivní trati (oboje má svoje pro a proti).
Jenže místo toho se čeští tvůrci doslova předhánějí v tom, kdo udělá větší obludu, což vede zákonitě k tomu, že nikdy není nic hotového.
Ona německá scéna byla kolem roku 2011 taky dost v -píííp-, tehdy dokonce German Railroads zcela ukončili podporu pro Railworks a vrátili se k MSTS, od nich se tehdy odtrhli Virtual Railroads, kteří se na Railworks naopak zaměřili, akorát při tom málem zkrachovali a nad vodou je drží jen to, že se "vyprodávají" na Steamu (nicméně, Expert Line od vr.de je totální luxus a aspoň jeden - dva kousky z této řady by si měl dopřát každý fanoušek německé železnice) a tvorba německých tratí taky dost přešlapovala na místě, nakopla to vlastně až první verze AW, není náhoda, že její objekty najdeme prakticky v každé německé trati, ať už pay a nebo free ware (tady je třeba ocenit, že autor nedělá "ofuky" jako nekteří a nijak se nebrání zařazování svých assetů do jiných projektů - kéž by podobný přístup mělo více lidí!), což třeba vedlo k tomu, že první velká komerční něměcká trať (Köln - Düsseldorf) byla v době vydání už vlastně zastaralá a technologicky překonaná - jenže i tak, zaplaťpámbu za ni, protože po ní se to konečně trochu rozjelo, pak vyšla München - Augsburg od RSC, pak 3rd party Berlin - Wittenberg u Aerosoftu a Dreiländereck u Just Trains a najednou se německá scéna rozjela jak ICE...