• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LIQUID_SOUNDZvuková postprodukce ve filmu
    Nejen o postprodukci ve filmu, obecně o filmovém zvuku a práci na place. Cokoliv o ADR/Foley/SoundEffects/Music.
    rozbalit záhlaví
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    NOOLY: No co si vybavuju nějaký fakt teoretický čtení, tak z různejch testovacích projekcí se ukázalo, že nějakej extrémní pohyb ve zvuku, třebas stoprocentně kopírující obrazovej střih je pro diváka rozptylující (nepříjemnej) element. Tj. třebas běžnej půlminutovej dialog obrazově sestřihlej ze tří, čtyř kamer, kdy se lidi v pohybujou ze strany na stranu plátna a s tim by takhle důsledně jezdilo panoramování plus by se nějak řešil třebas dozvuk místnosti podle vzdálenosti kamery atp. V extrému co si pamatuju to bylo naznačený na nějakym koncertu klasický hudby, kdyby se měnil zvuk i podle detailů sólistů, polocelků, celků… Já ale filmovej mix nedělám, ačkoliv se teda nově snažim s někym/někde začít spolupracovat, peotože mě to zajímá. Určitě se najdou povolanější lidi o radu. Co je to za 3Dčko, jestli to neni tajný?
    NOOLY
    NOOLY --- ---
    LIQUID_SOUND: aha, ja bych bejval rek, ze se manipuluje s perspektivou podle toho, jak jsou postavy rozmisteny v prostoru, ale mozna to jen moc resim. ale tak mozna i v tomhle pripade funguje zasadni pravidlo, ze "srat na poucky, udelej to tak, at to zni dobre" .)
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    NOOLY: Dělal jsem jenom na hudbě do IMAX filmů, ale nepamatuju si že by se něco dělalo jinak než u běžnýho 5.1
    NOOLY
    NOOLY --- ---
    Nemate nekdo material ohledne zvuceni 3D filmu? Nema tu s tim nekdo zkusenost? Budu to michat do 5.1 a zajima me, jestli jsou nejake dane zasady - na kterem bodu na ose Y je '0', kam se zvukem, pokud je objekt uplne nejbliz divakovi apod.
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    Sound of Alien Isolation Trailer
    http://www.youtube.com/watch?v=Dt0pkurIFz4#t=120
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    Potřeboval bych drobnost pro jedno nacenění… Dokázali bysta napsat přibližný hodinový sazby pro filmový zvukaře na domácim trhu? Tj. třebas od mikrofonisty, ruchaře, přes střihače, až po zvukaře na mix. Nemám v týhle branži vůbec ponětí. Díky.
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    SoundWorks Collection: The Sound of All is Lost from Michael Coleman on Vimeo
    http://player.vimeo.com/video/77766522
    NOOLY
    NOOLY --- ---
    takova anime legracka, ma to svoje mouchy ,]

    Mirai
    http://www.youtube.com/watch?v=zx4dIAnFAMI
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    Nechcete někdo nahodit nějaký video co jste dělali? :)
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    NOOLY: bude se to teprve davat dohromady a takze uvidime jak to cely bude. Ale bude to hodne easy nekde na urovni facebook aplikace. Ale donutilo me to premejslet na principem a limitama.
    NOOLY
    NOOLY --- ---
    LIQUID_SOUND: je s tim moc prace, ale s cim ne, kdyz se to ma udelat poradne? definice parametru byla v textaku a pak jsem mel k dispozici test verzi, na ktery jsem to zkousel. kdyz se to vyladilo, znelo to (subjektivne) uveritelne ;]

    MARIHAI: dulezita je spoluprace s programatorem, mel bys mu nabidnout reseni a rict si, co potrebujes. pouzivate nejaky audio engine bo je to od zakladu programovane?
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    NOOLY: Hlavně to muselo bejt docela nadlouho ne? Něco poslepovat, teď to porůznu pitchovat, xfadeovat…
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    NOOLY: A jak to znelo ? Chvili jsem neco zkousel se samplama a zadna slava
    NOOLY
    NOOLY --- ---
    MARIHAI: no k jednomu motoru jsem mel treba 3 zvuky - nizky otacky, stredni a vysoky, ktery byly pitchovany a crossfadovany. parametry frekvenci a startu crossfadu jsem urcoval podle sluchu metodou pokus a omyl.

    LIQUID_SOUND: dost dobry!
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    LIQUID_SOUND: cool !
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    a co zvuk do her delate nekdo? :)

    treba absolutne nechapu jak delaj zvuk motoru v auto zavodech
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    Existujou v ČR nějaký veřejný workshopy týkající se zvukový postprodukce?
    NOOLY
    NOOLY --- ---
    WAKO: konstantni jizda v exterieru bejva problem, vzpominam na skvely akce, kdy jsem drzel tago na pet metru vytazeny okenkem auta :] ale v tech sound ideas urcite neco najdes.

    je to dialog nebo bude ta scena viset ciste na ruchach?
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam