• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LIQUID_SOUNDZvuková postprodukce ve filmu
    PANIKA
    PANIKA --- ---
    LIQUID_SOUND: jj koukal jsem co maj ruchari harampadi, nekolikero ruznejch dveri, vanu a konev atd :) , zkusim vytahnout neco z hrubace k making of Krasna, jestli by to tu nekoho potesilo...
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    Ta konečně jsem se dostal k tomu, že bych napsal karťounkej report z rucvhařskýho natáčení. Zakázka se ke mně dotala trochu náhodou, ale vzhledem k tomu že jsem tam byl předevšim jako Pro Tools operátorm, tak to byla pro mě příjemná a předevšim sledovací práce. Jednalo se o kraťas, krásne naimportovanej do Pro Tools do kterýho se točily komplet ruchy, protože z nějakýho důvodu nebyl žádnej kontaktní zvuk a tak se všechno rekostruovao na obraz.

    Sedmiminutovej film jsme měli asi za dvě a půl hodiny hotovej, přičemž tahle rychlost byla daná předevšim superskvělym profi přístupem ruchaře (max. 3 tejky). (Trochu záměrně nepíšu jméno, protože dodávám fotky z jeho studia a nechci aby to bylo nějak lákavý pro tipaře.) Pracovní postup byl náhrávání tematickejch ruchů pohromadě tj. všechny kroky, pak všechny zvuky při jídle, psaní atd. Předpokládám že to se dá udržet jenom třebas do 15 minut filmu. Jinak by se dělaly jednotivý scény. Práci jsem odevzával jako OMF/AAF export.

    Obří ponaučení je vcelku tradiční a podobný jako při hudbě. Představa, že bych něco takovýho dělal z už nahranejch knihoven, dělal bych to minimálně celej víkend. A to bych musel mít nějakou ucelenou knihovnu někde na disku. Stahovat jednotlivý ruchy z nětu a probírat se jima (drtivá většina jsou příšerný kvality) by zabralo mnohem víc času a pro produkci by to znamenalo ve výsledku mnohem vyšší náklady tj. vyšší než pronajmutí ruchařskýho studia, ruchaře a operátora. Navíc je potřeba vzít nesourodost zvuků napříč bankama. A to i když by ty zvuky byly kvalitně nahraný. Tloušťka zvuků, jejich prostor, nutný přizpůsobení na obraz, atd. atd. atd.

    Příjemná práce, která zdánlivě vypadá jako takový hraní si. Opak je pravdou.





    NOOLY
    NOOLY --- ---
    LIQUID_SOUND: dik! jo, data to smysl. kdybych kopiroval zvukem rozmisteni hercu, tak se pri strihu nekdy muzu dostat z hard left do hard right pozice a to by urcite zmatlo nejednoho divaka. nicmene si umim predstavit situaci, kde je objekt, ktery je uprostred platna a pohne se smerem k divakovi. u 3D me napadlo, ze by se toho dalo vyuzit, v zadni pozici nechat trochu namocenou mistnost a v popredi to mit sussi. vyzkousim, podam report. treba prijdu na to, ze to nakonec budu delat konzervativne. Neni to vubec tajny, je to studentskej projekt a bude to ducharina ;] jo a to s tim koncertem je dobrej priklad, ale ve filmu narozdil od koncertu bude vzdycky zvuk skakat podle velikosti zaberu a dalsich okolnostech. divak je na to zvykly.
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    NOOLY: No co si vybavuju nějaký fakt teoretický čtení, tak z různejch testovacích projekcí se ukázalo, že nějakej extrémní pohyb ve zvuku, třebas stoprocentně kopírující obrazovej střih je pro diváka rozptylující (nepříjemnej) element. Tj. třebas běžnej půlminutovej dialog obrazově sestřihlej ze tří, čtyř kamer, kdy se lidi v pohybujou ze strany na stranu plátna a s tim by takhle důsledně jezdilo panoramování plus by se nějak řešil třebas dozvuk místnosti podle vzdálenosti kamery atp. V extrému co si pamatuju to bylo naznačený na nějakym koncertu klasický hudby, kdyby se měnil zvuk i podle detailů sólistů, polocelků, celků… Já ale filmovej mix nedělám, ačkoliv se teda nově snažim s někym/někde začít spolupracovat, peotože mě to zajímá. Určitě se najdou povolanější lidi o radu. Co je to za 3Dčko, jestli to neni tajný?
    NOOLY
    NOOLY --- ---
    LIQUID_SOUND: aha, ja bych bejval rek, ze se manipuluje s perspektivou podle toho, jak jsou postavy rozmisteny v prostoru, ale mozna to jen moc resim. ale tak mozna i v tomhle pripade funguje zasadni pravidlo, ze "srat na poucky, udelej to tak, at to zni dobre" .)
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    NOOLY: Dělal jsem jenom na hudbě do IMAX filmů, ale nepamatuju si že by se něco dělalo jinak než u běžnýho 5.1
    NOOLY
    NOOLY --- ---
    Nemate nekdo material ohledne zvuceni 3D filmu? Nema tu s tim nekdo zkusenost? Budu to michat do 5.1 a zajima me, jestli jsou nejake dane zasady - na kterem bodu na ose Y je '0', kam se zvukem, pokud je objekt uplne nejbliz divakovi apod.
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    Sound of Alien Isolation Trailer
    http://www.youtube.com/watch?v=Dt0pkurIFz4#t=120
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    Potřeboval bych drobnost pro jedno nacenění… Dokázali bysta napsat přibližný hodinový sazby pro filmový zvukaře na domácim trhu? Tj. třebas od mikrofonisty, ruchaře, přes střihače, až po zvukaře na mix. Nemám v týhle branži vůbec ponětí. Díky.
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    SoundWorks Collection: The Sound of All is Lost from Michael Coleman on Vimeo
    http://player.vimeo.com/video/77766522
    NOOLY
    NOOLY --- ---
    takova anime legracka, ma to svoje mouchy ,]

    Mirai
    http://www.youtube.com/watch?v=zx4dIAnFAMI
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    Nechcete někdo nahodit nějaký video co jste dělali? :)
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    NOOLY: bude se to teprve davat dohromady a takze uvidime jak to cely bude. Ale bude to hodne easy nekde na urovni facebook aplikace. Ale donutilo me to premejslet na principem a limitama.
    NOOLY
    NOOLY --- ---
    LIQUID_SOUND: je s tim moc prace, ale s cim ne, kdyz se to ma udelat poradne? definice parametru byla v textaku a pak jsem mel k dispozici test verzi, na ktery jsem to zkousel. kdyz se to vyladilo, znelo to (subjektivne) uveritelne ;]

    MARIHAI: dulezita je spoluprace s programatorem, mel bys mu nabidnout reseni a rict si, co potrebujes. pouzivate nejaky audio engine bo je to od zakladu programovane?
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    NOOLY: Hlavně to muselo bejt docela nadlouho ne? Něco poslepovat, teď to porůznu pitchovat, xfadeovat…
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    NOOLY: A jak to znelo ? Chvili jsem neco zkousel se samplama a zadna slava
    NOOLY
    NOOLY --- ---
    MARIHAI: no k jednomu motoru jsem mel treba 3 zvuky - nizky otacky, stredni a vysoky, ktery byly pitchovany a crossfadovany. parametry frekvenci a startu crossfadu jsem urcoval podle sluchu metodou pokus a omyl.

    LIQUID_SOUND: dost dobry!
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    LIQUID_SOUND: cool !
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam