• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    LIQUID_SOUNDZvuková postprodukce ve filmu
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    Zatim to nefrčí, ale hodně dobrej nápad. Shareovací hub na free Impulse Responses!

    http://www.convolutioncloud.com

    Více info vč. že web by měl frčet koncem tejdne nejdete na https://www.facebook.com/ConvolutionCloud

    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    Ono se to fakt jmenuje Kavkysound? :)
    PANIKA
    PANIKA --- ---
    LIQUID_SOUND: titulky:
    Ruchy:
    Stanislav Cajthaml
    Jaroslav Schreder
    Mgr. Jana Částková
    Tomáš Flekna
    Jana Anderlová
    Marie Chvostová

    Kavkysound
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    PANIKA: česká?
    PANIKA
    PANIKA --- ---
    vy to tu asi vsichni znate, ale vcera me dost potesil tenhle program
    Wave Agent | Sound Devices, LLC
    http://www.sounddevices.com/products/waveagent/
    protoze umi spojit broadcast mono wavy do jednoho souboru - mozna se blbe vyjadruju tak se vyjadrim vic - obvykle dostanu k synchronizaci z placu wavy, ve kterejch je vice stop, ted jsem dostal wavy ktery jsou po jedny stope s indexem v jmene, coz mi v nekterejch striznach dela potize a posral bych se z toho. vypada to, ze wave agent umi zobrazit i editovat metadata, spojit i rozdelit stopy do jednotlivejch souboru a umi vyrobit i soundreport, jsem velmi potesen.
    MARIHAI
    MARIHAI --- ---
    pekny ruchovy banky to vypada .. placeny.. ale jsou tam i nejaky free
    HISS and a ROAR | Uniquely organic sound effects and ambience libraries
    http://hissandaroar.com/
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    NOOLY: Tak zrovna ty Pro Tools byly docela v pohodě. I když jsou to sedmičky LEčka. Ono na nabírání mono zvuků je to úplně dostačující. Krásně jede v syncu z Canopusu video a je to. K čemu má tu konzoli moc nechápu, ale asi to někde koupil za hubičku. ;) Navíc řikal, že to tam hodlá předělávat. Určitě by se to dalo strašně moc zjednodušit. Na to co dělá by mu stačil Mac mini kterej je tichoučkej. Ten desktop co je v režii prostě hučí a mě to vždycky a všude štve. Navíc ta 002R co tam má je úplně v klidu, akorát jí má prakticky nezapojenou. Celá ta monitoringová sekce by mu stačila místo tý konzole. :) Jeho devíza je ale prostě v tom ruchaření. Je to krása ho pozorovat.
    NOOLY
    NOOLY --- ---
    LIQUID_SOUND: souhlas. ze je dneska technologicky mimo misu je jasny, kdyz se podivam na to vybaveni. kdyz uz ne mixak, tak aspon novy PT by poridit moh. naposled mel snad PT7 lite nebo podobnou prisernost :]] jinak mu nezbyva nez gratulovat, ze je v jeho veku ceska spicka v oboru.
    PANIKA
    PANIKA --- ---
    LIQUID_SOUND: +1000 za zkuseny pardaly
    video tedy, pripravim a nahodim, mozna to bude chvilku trvat...
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    PANIKA: Urcite, sem s tim.

    NOOLY: Jo je fakt vybornej. Mam tyhle stary bardy rad a strasne rad s nima pracuju. Pokazdy se totiz neco novyho od nich naucim nebo aspon dozvim. Je jasny, ze jsou kolikrat technologicky mimo misu (taky jednou budu), ale vedi jak na to. Jak to dokopat do br8nz a technologie u nich hraje mnohdy druhoradou roli.
    NOOLY
    NOOLY --- ---
    LIQUID_SOUND: no jo, C••••••• jede jak dabel, akorat ma nadpocet tech jeho kurackych pauzicek ;]
    PANIKA
    PANIKA --- ---
    LIQUID_SOUND: jj koukal jsem co maj ruchari harampadi, nekolikero ruznejch dveri, vanu a konev atd :) , zkusim vytahnout neco z hrubace k making of Krasna, jestli by to tu nekoho potesilo...
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    Ta konečně jsem se dostal k tomu, že bych napsal karťounkej report z rucvhařskýho natáčení. Zakázka se ke mně dotala trochu náhodou, ale vzhledem k tomu že jsem tam byl předevšim jako Pro Tools operátorm, tak to byla pro mě příjemná a předevšim sledovací práce. Jednalo se o kraťas, krásne naimportovanej do Pro Tools do kterýho se točily komplet ruchy, protože z nějakýho důvodu nebyl žádnej kontaktní zvuk a tak se všechno rekostruovao na obraz.

    Sedmiminutovej film jsme měli asi za dvě a půl hodiny hotovej, přičemž tahle rychlost byla daná předevšim superskvělym profi přístupem ruchaře (max. 3 tejky). (Trochu záměrně nepíšu jméno, protože dodávám fotky z jeho studia a nechci aby to bylo nějak lákavý pro tipaře.) Pracovní postup byl náhrávání tematickejch ruchů pohromadě tj. všechny kroky, pak všechny zvuky při jídle, psaní atd. Předpokládám že to se dá udržet jenom třebas do 15 minut filmu. Jinak by se dělaly jednotivý scény. Práci jsem odevzával jako OMF/AAF export.

    Obří ponaučení je vcelku tradiční a podobný jako při hudbě. Představa, že bych něco takovýho dělal z už nahranejch knihoven, dělal bych to minimálně celej víkend. A to bych musel mít nějakou ucelenou knihovnu někde na disku. Stahovat jednotlivý ruchy z nětu a probírat se jima (drtivá většina jsou příšerný kvality) by zabralo mnohem víc času a pro produkci by to znamenalo ve výsledku mnohem vyšší náklady tj. vyšší než pronajmutí ruchařskýho studia, ruchaře a operátora. Navíc je potřeba vzít nesourodost zvuků napříč bankama. A to i když by ty zvuky byly kvalitně nahraný. Tloušťka zvuků, jejich prostor, nutný přizpůsobení na obraz, atd. atd. atd.

    Příjemná práce, která zdánlivě vypadá jako takový hraní si. Opak je pravdou.





    NOOLY
    NOOLY --- ---
    LIQUID_SOUND: dik! jo, data to smysl. kdybych kopiroval zvukem rozmisteni hercu, tak se pri strihu nekdy muzu dostat z hard left do hard right pozice a to by urcite zmatlo nejednoho divaka. nicmene si umim predstavit situaci, kde je objekt, ktery je uprostred platna a pohne se smerem k divakovi. u 3D me napadlo, ze by se toho dalo vyuzit, v zadni pozici nechat trochu namocenou mistnost a v popredi to mit sussi. vyzkousim, podam report. treba prijdu na to, ze to nakonec budu delat konzervativne. Neni to vubec tajny, je to studentskej projekt a bude to ducharina ;] jo a to s tim koncertem je dobrej priklad, ale ve filmu narozdil od koncertu bude vzdycky zvuk skakat podle velikosti zaberu a dalsich okolnostech. divak je na to zvykly.
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    NOOLY: No co si vybavuju nějaký fakt teoretický čtení, tak z různejch testovacích projekcí se ukázalo, že nějakej extrémní pohyb ve zvuku, třebas stoprocentně kopírující obrazovej střih je pro diváka rozptylující (nepříjemnej) element. Tj. třebas běžnej půlminutovej dialog obrazově sestřihlej ze tří, čtyř kamer, kdy se lidi v pohybujou ze strany na stranu plátna a s tim by takhle důsledně jezdilo panoramování plus by se nějak řešil třebas dozvuk místnosti podle vzdálenosti kamery atp. V extrému co si pamatuju to bylo naznačený na nějakym koncertu klasický hudby, kdyby se měnil zvuk i podle detailů sólistů, polocelků, celků… Já ale filmovej mix nedělám, ačkoliv se teda nově snažim s někym/někde začít spolupracovat, peotože mě to zajímá. Určitě se najdou povolanější lidi o radu. Co je to za 3Dčko, jestli to neni tajný?
    NOOLY
    NOOLY --- ---
    LIQUID_SOUND: aha, ja bych bejval rek, ze se manipuluje s perspektivou podle toho, jak jsou postavy rozmisteny v prostoru, ale mozna to jen moc resim. ale tak mozna i v tomhle pripade funguje zasadni pravidlo, ze "srat na poucky, udelej to tak, at to zni dobre" .)
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    NOOLY: Dělal jsem jenom na hudbě do IMAX filmů, ale nepamatuju si že by se něco dělalo jinak než u běžnýho 5.1
    NOOLY
    NOOLY --- ---
    Nemate nekdo material ohledne zvuceni 3D filmu? Nema tu s tim nekdo zkusenost? Budu to michat do 5.1 a zajima me, jestli jsou nejake dane zasady - na kterem bodu na ose Y je '0', kam se zvukem, pokud je objekt uplne nejbliz divakovi apod.
    LIQUID_SOUND
    LIQUID_SOUND --- ---
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam