DAVESADE: Já považuji boje v Baldur's Gate za realtime.
Autopauzu považuji jen za kosmetický prvek - sám jsem ji vždy měl vypnutou a pauzoval hru sice hodně, ale vždy manuálně. Nakonec to jde hrát zcela bez pauzy.
To, že jde o převedení tahových pravidel, není podstatné (byť by i vnitřní logika hry s čímsi jako jsou tahy počítala, což jsem myslím slyšel jako argument pro to, že jsou souboje tahové). Vždyť i Warhammer: Shadow of the Horned Rat převáděl tahovou stolní předlohu do realtime varianty (a podle všeho i vcelku věrně) a fakt jsem neslyšel nikoho říkat, že by to byl realtime.
Mnohé realtime strategie, jako Age of Empires 2 (a asi i 1 a 3, ale tam si nejsem jistý) nebo Warhammer 40.000: Dawn of War umožňují (alespoň v singleplayeru) zapauzovat hru a během pauzy zadávat příkazy (což jsem docela často využíval), takže se chovají v podstatě jako Baldur's Gate, ale rozhodně si nejsem vědom toho, že by je někdo kvůli tomu považoval za tahové strategie.
(obdobně Europa Universalis 4, kde si lze dokonce i tu autopauzu nastavit).