• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GAFTahové RPG na PC (okrajově i na konzole)
    GAF
    GAF --- ---
    D1RABBIT: dvojku musim vyzkoušet, vypadá o něco líp než jednička a i ta byla hodně fajn. Stejně jako Avernum. Pořádně komplexní dungeonovky a ta jednoduchá grafika se do toho dost hodí. Hrál jsi i Geneforge?
    GAF
    GAF --- ---
    SID311: a kurňa, takže doopravdový RPG z Schwarze Auge se nekoná :(

    Ok, tak aspoň, že se to líbí z jinýho pohledu.
    SID311
    SID311 --- ---
    GAF: Není, je to jako Banner Saga. Jako chodí se po světě, ale je to jen doplněk k taktickým soubojům. Města tam jsou, ale to je vždy jeden statický obrázek, kde jde kliknout na obchod, lékaře nebo zadavatele questu. Dungeon znamená, že je tam schéma, kde je několik uzlů, když se na nějaký klikne, většinou tam dojde k taktickému souboji. Quest znamená taky obvykle dojít na mapě světa na nějakou lokaci (= kliknout na ni na mapě) a vybojovat taktický souboj (souboje).
    GAF
    GAF --- ---
    SID311: všechny videa a snad i obrázky, co jsem viděl byly ze souboje. Doufam, že ta hra je normální dungeonovka se světem, kde se questuje, chodí, mluví, bojuje a tak...
    SID311
    SID311 --- ---
    Zdá se, že s vydáním Banner Saga zapadlo, že skoro ve stejnou dobu vyšlo další taktické RPG, jmenovitě Blackguards.
    http://store.steampowered.com/app/249650/?snr=1_7_15__13

    Je to ze světa a s pravidly Das Schwarze Auge (jako Realms of Arkania, Drakensang).

    Chvíli jsem hrál demo a vypadá to slibně: zdá se, že se snaží udělat souboje docela variabilní (různé efekty terénů, interaktivní objekty), rozsáhlé možnosti rozvoje postavy a na poměry taktických RPG i celkem slušná volnost mezi boji (dost sidequestů).
    GAF
    GAF --- ---
    Až bude vagon padat z útesu, nenechte svého nejlepšího Varla (zdravíme Frištenské) bojovníka snažit se ho vytáhnout a řekněte mu, ať ho pustí... :)
    GAF
    GAF --- ---
    Banner Saga - po asi 12 hodinách hraní

    pozitiva
    - příjemný ovládání
    - krásná grafika (ručně malovaná) a vůbec celá výprava a hra přímo dýchá atmosférou, je fakt o co stát to vidět v pohybu
    - jeden uplně žije s postavama, nádherně vyprávěnej příběh
    - turn based je jednoduchej a pochopitelnej
    - hra je nejspíš* obrovsky rozlehlá
    - existují jenom checkpointy (a hra dává člověku sežrat špatná rozhodnutí ukládáním checkpointů PO nich :)

    negativa
    - dost málo RPG prvků a to málo je jenom o souboji
    - hra je vpodstatě hrozně repetetivní
    - cena, dát sedm stovek za tohle... na jednu stranu ta hra bude asi fakt obrovská na druhou jde nejspíš* pořád o to samý dokola
    - píšou, že "starat se a budovat karavanu" - jde pouze o přísun vojska a jídla. Rozdíly v dobrém a špatném rozhodují zásadněji nerozhodují o ničem*. Nikdy jsem neměl nedostatek, vždycky jsem dojel kam jsem měl. Všechno jsem dřív nebo později vybojoval
    - turn based je jednoduchej a pochopitelnej
    - hra je nejspíš* obrovsky rozlehlá
    - existují jenom checkpointy (a hra dává člověku sežrat špatná rozhodnutí ukládáním checkpointů PO nich :)


    PS: píšou, že rozhodnutí hráče mění svět a takové. Ačkoliv doteď veškeré rozhodnutí byly jako v bodě u té karavany, jde jenom o ztrátu / přísun zásob a herních charakterů, nechce se mi to dávat jako negativum. Nevim jaký to bude mít dopady na příběh celkově. Možná že dost.

    Takže nevim no. Připadne mi, že tvůrci měli v záměru udělat krásný výpravný animovaný interaktivní film z prostředí inspirovaného vikingy. Se soubojem. A mininahrami. Co se týče filmu tak dobrý. Ale ten souboj by měl být kořeněný pořádnym množstvim itemů a schopností. A miniher o dost víc než občasné rozhodování v rámci dialogu ala Space Rangers. Na druhou stranu, třeba si jenom stěžuju. Rozhodněte si to sami :)

    *hraju to "teprve" 12 hodin. Nevypadá to, že by se ještě konala nějaká zásadní překvapení, ale nemůžu to říct s určitostí. Takže brát trochu s rezervou.
    GAF
    GAF --- ---
    D1RABBIT: se mnou asi ne. Ale já mam rád všechny a ehm, čtyřku teda fakt nejvíc no. Tak a je to venku :)

    Ale myslim, že chápu, proč se trojka všeobecně považuje za nejlepší. Jsou to prostě starý dobrý Heroes dovedený do dokonalosti a vyšperkovanosti a s nejlepší grafikou. Čtyřka je prostě ...jinde. Asi jako zmatenej los uprostřed kravího stáda. Jinej souboj. Jiná grafika. Pak to srocování hrdinů do jedný armády a takový. A pětka a šestka jsou už nový hry na téma Heroes.
    GAF
    GAF --- ---
    D1RABBIT: a který že máš nejradši. Čtyřku, žejo :D ?
    GAF
    GAF --- ---

    Turn based je lepší:

    21 hlasy od 19 respondentů

      CHORCHE
      CHORCHE --- ---
      potiz her ala Krondor je, ze sem se k nim dostal az z nudy po BG2 atp., takze pak me to odradilo, graficky, celkove, asi sem nebyl moc HC, ci sem radsi chlastal, hral na basu a sukal zpevacku, to je k te grafice - byl lepci vyhled jinde :)
      hrat tyhle hry dneska povazuju za velikej Masochismus, jo opet vizualni a x jinejma vecma, ale mechanismy, ci HC pravidly... se to s novyjme hrama nedava srovnavat uz davno, a kolikrat i Delkou

      posledni tahovka na PC, z lonska a po x letech, za me Shadowrun returns (cheesy) a pak JA:O (to uz je docela masakr, ale zas nic moc RPG)
      kdyz sem to chvilku valil zaraz, tak sem mel docela trable... Jagged all. Online nema samozrejme nic jako Save a postavicky si muzou lehat, sedat, otacet hlavu... more neceho jako Action points... zatim co v SRR sou AP tak 2-4 a kam si dobeh, tam si vesmes skoncil... a slus, taky trosku prohozena tlacitka, tak to bylo obcas hodne nadavek

      a pokud mas chut Gafe, hod anketu: ctverce nebo hex pro combat?
      GAF
      GAF --- ---
      ...a mimochodem i v tý knižní předloze. Svět Krondoru je prostě dobrej. To už je trochu jako Hvězdný války, když se zrovna někomu líběj. Tim se dá žít.
      GAF
      GAF --- ---
      JVMLOK: jj. Mně se to hrozně líbilo. Protože to bylo jednoduchý. Jak v příběhu tak v RPG prvcích.
      JVMLOK
      JVMLOK --- ---
      jakoze ja jsem na Feistovi vyrostl, scena jak Thomas dostane na zacatku Trhlinove valky v podzemi od draka Ashenovu zbroj mi uvizla v hlave jako jedna z nejvizualnejsich scen co jsem kdy cetl. Dohral jsem jen Betrayal. jsem zvedavy na ty dalsi, protoze pribehove je to dokonaly rozvinuti...a koneckoncu s plnou spolupraci R.E.Feista pri tvorbe, ze.
      JVMLOK
      JVMLOK --- ---
      GAF: jojo kvuli realisticnosti si to urcite zahraju este tak trikrat.
      Hral nekdo z vas i ten Return to Krondor?
      GAF
      GAF --- ---
      realističnost totiž je to nejlepší co ve hrách je dnes

      nebo ne? :D
      GAF
      GAF --- ---
      To byl vtip.
      DOCKINEZ
      DOCKINEZ --- ---
      Krondor:



      Postavy maj relativne realistickej postoj

      Antara:



      Postavy stojej jak trubky :)
      DOCKINEZ
      DOCKINEZ --- ---
      Ani omylem. BaK nabizel krasny, castecne digitalizovany postavy (napr. v boji). Antara divny panaky...
      GAF
      GAF --- ---
      DOCKINEZ: vždyť je ta grafika realističtější?!
      Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam