• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GAFTahové RPG na PC (okrajově i na konzole)
    GAF
    GAF --- ---
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Ale vytiskl jsem si komplet prirucky, asi 80 stran. A mam u toho otevreny i rulebook. Zakladni pravidla si pamatuji, ale stejne - ma to super atmosferu. A koneckoncu to doporucuji i v manualu.

    Citim se, jako bych cheatoval - ony ty prirucky obsahuji mapy a rady... ale to bylo v baleni se hrou proste ;-).

    Mimochodem, stejne to je i treba s prvni Zeldou, ta ma v baleni take mapu. Jde to hrat i bez ni, ale clovek si porad rika " A co ted?" nebo " A jak mam na tohle asi prijit?" A ono je tam ofiko mapa...
    GAF
    GAF --- ---
    Jinak to hrát ani nejde.
    GAF
    GAF --- ---
    :D
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Takže jsem si pustil Pools of Radiance a za dvě poslední hodiny... jsem si nahodil první postavu. Boží! ;)
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    SID311: tak v te dobe byly podobne srandy v celku bezne. Protipiratska ochrana :)
    SID311
    SID311 --- ---
    DAVESADE: V Bucku Rogersovi si ještě pamatuju na takovou zábavnou vychytávku: i když pravidla zjevně vychází z AD&D, tak hra používá klasické skilly, na rozdíl od her podle normálního AD&D (programování, stopování, opravování, několik typů léčení...). Ovšem některé skilly, ač je postavy normálně mají a jde do nich dávat body, ve hře nemají vůbec žádnou funkci. Tj. ne, že nejsou moc užitečné, ale ani jednou není příležitost je ve hře použít. Manuál to v popisu skillů uvádí, ale manuál jsem četl až poté, co jsem nějaké body do těch skillů dal (tj. jsem ty body vyplýtval).
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    SID311: Diky za tip, mrknu na to.
    SID311
    SID311 --- ---
    Myslím, že první Buck Rogers je celkem lehký. Hrál jsem jej totiž takovým podivným způsobem. Bylo to na něčem jako Pentium 166, v době před DOSBoxem. Ty hry (resp. ty starší, Dark Queen of Krynn už možná jo) neměly pevně nastavenou rychlost, takže na pentiu to bylo nesmyslně rychlý. Všechno tam bylo tahové, takže to neznamenalo, že to nešlo hrát, ale dovolilo mi to hrát tak, že jsem prakticky všechny souboje odehrál na automatiku. Je to taková automatika, že všechny postavy v partě ovládá automaticky, ne ten druh, kdy se to odehraje všechno na pozadí a počítač jen vyplyvn výsledek. To znamená, že na normální rychlost by to byl neuvěřitelný opruz sledovat. Ale na tom pentiu jen na obrazovce blikaly akce a za pár vteřin bylo hotovo. Kdyby to bylo těžké, parta by většinou měla skončit zmasakrovaná, ale většinou se jí docela dařilo. Pokud ne, prostě jsem nahrál pozici a za pár dalších vteřin to třeba dopadlo lépe.

    A takto jsem dohrál skoro celou hru (skončil jsem asi v posledním "dungeonu", nějaká asteroidová základna).

    Určitě to nebyl nejrozumnější způsob, jak tu hru hrát (přišel jsem o to hlavní), ale šlo to dost rychle. A já jsem chtěl vidět hlavně příběh (zas tak dobrý nebyl, ale mě se líbil ten setting, tak jsem chtěl vidět, jak je převeden do děje).
    GAF
    GAF --- ---
    DAVESADE: :D

    wow dneska je možný fakt všechno. I onlinovka stará 20 let
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    GAF: Jo, bitky tam byly turnbased. Je to ten samý engine, jenom napojený na API. Jde to hrát i bez netu, ale samo to není moc zábava ;).

    Doporučuji tenhle web:

    The Original Neverwinter Nights 1991-1997
    http://www.bladekeep.com/nwn/index2.htm
    GAF
    GAF --- ---
    njn, nápodobně

    Ale zajímavý tam je třeba to Neverwinter nights. Jako první role play onlinovka, která měla grafiku (obrázky). A byla v provozu od 1991 do 1997. Ale nevim jestli byla turn-based.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    GAF: hmmm...goldbox...never heard of it before...
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Crimson Shroud je super zalezitost. Na to, ze stala tak malo (dve stovky?), mi poskytla zabavy neurekom. Rozhodne duvod, proc si pujcit 3DSko.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Krok stranou - vím, že to tady nepadne na úrovnou půdu, ale opravdu VŘELE DOPORUČUJI hru Crimson Shroud na 3DS. To je tak krásná tahovka, že už jsem dlouho tak hezkou nehrál. Jednou jsem to dal do konce, dávám si druhej průchod a baví to přímo božsky.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Tož subjektivně ;).
    GAF
    GAF --- ---
    A jo, když objektivně, tak asi těžko anketa O.o
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    AVATAR: Jasně, mulťák jsem neřešil, šlo mi o klasickou kampaň.
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    DAVESADE: jen upresnim, ze v BG sis mohl poskladat partu jakou jsi chtel. Stacilo hrat "multiplayer", kde sis nadefinoval vsechny postavy a za vsechny hral.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    D1RABBIT: Jsem to myslel hlavně tak, že v BG máš postavy předdefinované a jenom si z nich skládáš partu. A třeba v Dragon Age se už parta chová jako homogenní celek, ve kterém si jen volíš čtyři komponenty - a i tak nemáš moc velkou svobobu, hra počítá s tím, že musíš mít "povolené kombinace" tj. tank + dps + healer + agro / magic. Když si uděláš partu plnou tanků, tak je game over zaručenej. No a Mass Effect zmiňuji jen proto, že tento princip homogenní party dotáhl do naprostého extrému - "partu" si skládáš ze tří postav a v reálu tak máš 6 FIRE tlačítek, na které si jakože navolíš "skilly" své a parťáků - no v reálu funguje všechno stejně, jenom se to jinak jmenuje (což je dané samozřejmě tím, že jádro hry je jenom o přestřelkách). Jak Dragon Age, tak novější hry, už jsou zkrátka vystavěné na prefabrikovaném zážitku a zkušenosti, kterou prostě musíš následovat, jinak si moc nezahraješ. A to už vlastně není moc hra...

    Obdivuji právě proto hry, co dávají hráči k dispozici systém (v případě AD&D je vybalancovaný takřka k dokonalosti), ve kterém máš svobodu. Hra ti dovolí udělat chybu - a z ní se poučit. Hra ti dovolí "hrát si na bandu hobitů kouzelníků". A to mne baví.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam