• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    GAFTahové RPG na PC (okrajově i na konzole)
    Díky kickstarteru a aktivitám komunity na netu se tenhle pomalu vymírající žánr zase zvedá na nohy. Pořád je ale těžké o dobrý AAA titul nebo alespoň konkurence schopnou indiovku žánru Tahové RPG zavadit, vzniká jich málo nebo jsou "skryté" pro nedostatek informací. Klub by měl být o sdílení informací o vzniku nových, diskuzi o starých, doporučení, radám atp...

    PS: Berou se i pauzovací RPG a vůbec cokoliv co má aspoň trochu blízko k tahovému pojetí a aspoň nějaké RPG prvky
    rozbalit záhlaví
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    GAF: Drakensang nebyl nic moc. Obzvlast "odmena" cca 2 xp za nepritele byla smesna uz nekdy na tretim levelu... ale v tomhle mne desive stval i treba Dragon Age.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    GAF: Ja mam Drakensang teprve prvni dohranej
    jinak kompletni ROA, to jo, ale River of time jsem jeste ani nekoupil. A jednicku mam savenutou v uplnym finale a nejak tu carodejnici, co si pamatuju, nemuzu udolat...ale uz jsem to nehral tak rok a pul.
    Nejvetsi peklo na techhle hrach je, kdyz mas postavy pekne rozmysleny, vyvoj, ability, kouzla, vybaveni, vsecko...
    a pak treba na mesic nehrajes
    a prijdes k tomu jak panic a nez se nadejes, uz ten puvodni koncept rozbijis protoze si to nepamatujes do detailu, protoze mezitim prijde nejakej postreh kterej ti trochu zmeni taktiku...tyhle diskontinuity dokazou pekne otravit...
    GAF
    GAF --- ---
    JVMLOK: Drakensangy mě poprvý hrozně odradili dementnim chováním při souboji. To jak se všichni hýbou, když se jeden pohne... to člověk musí zažít aby pochopil, jak je to příšerný :) a pak taky tim praštěnym rozdělením party: Člověk se jde plížit, odejde z party. Potuď všechno v pořádku... Jen aby zjistil, že mu tři umřeli. A když se dívá proč, tak oni nemůžou být od sebe postavy dál než nějakých 20 metrů! V tom okamžiku se zbylé rozhodnou, že už stály v pozadí dost nebo co, a PLNOU PAROU SPRINTEM, dokonce rychlejším než obyčejně povolený běh ve hře naběhnou kamsi před stealthujícího hrdinu (v tomto případě kamsi do zákruty, kde číhali jiní NPC co mi je povraždili).

    Ale když jsem se obrnil a řekl si, že přes tohle prostě nepujde vlak, tak všechno ostatní bylo na RPGčko jak se patří na jedničku.

    Tož jsem zvědavý, že co ty Blackguards.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    GAF: nehral ale brousim si zuby
    GAF
    GAF --- ---
    Lidi hrál jste někdo ty Blackguards ze světa Das Schwarze Auge? Jaký to je? O co tam jde a tak? Slyšel jsem, že to je a není RPG tak by mě zajímalo co kdo k tomu má co říct.
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Ty jo, s tim 18/XX jsi mi pripomnel, jak si clovek v EOB 2 mohl udelat postavy se samejma osmnactkama... a na silu samo 18/99.
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Zatím jsem si nahodil partu dualclass human tři kusy - fighter-cleric, fighter-mage, fighter-thief. Dneska pokračuju - asi si udělám nějakého elfa, jednoho trpaslíka a nějakou ženskou... tam je ale blbý, že holky mají maximum síly 16 a bojovníky prostě člověk potřebuje.

    Krásně jsem si ověžil systém, kdy jediná síla může mít ještě procento za sebou (18/00) - neboli jsem hrál počítačovou hru a přitom jsem si četl papírovou knížku ;). To se ti už dneska nestane.
    GAF
    GAF --- ---
    V Let's play Pool of Radiance říkali, že všechny rasy kromě lidí maj sníženej level cap.
    GAF
    GAF --- ---
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Ale vytiskl jsem si komplet prirucky, asi 80 stran. A mam u toho otevreny i rulebook. Zakladni pravidla si pamatuji, ale stejne - ma to super atmosferu. A koneckoncu to doporucuji i v manualu.

    Citim se, jako bych cheatoval - ony ty prirucky obsahuji mapy a rady... ale to bylo v baleni se hrou proste ;-).

    Mimochodem, stejne to je i treba s prvni Zeldou, ta ma v baleni take mapu. Jde to hrat i bez ni, ale clovek si porad rika " A co ted?" nebo " A jak mam na tohle asi prijit?" A ono je tam ofiko mapa...
    GAF
    GAF --- ---
    Jinak to hrát ani nejde.
    GAF
    GAF --- ---
    :D
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    Takže jsem si pustil Pools of Radiance a za dvě poslední hodiny... jsem si nahodil první postavu. Boží! ;)
    AVATAR
    AVATAR --- ---
    SID311: tak v te dobe byly podobne srandy v celku bezne. Protipiratska ochrana :)
    SID311
    SID311 --- ---
    DAVESADE: V Bucku Rogersovi si ještě pamatuju na takovou zábavnou vychytávku: i když pravidla zjevně vychází z AD&D, tak hra používá klasické skilly, na rozdíl od her podle normálního AD&D (programování, stopování, opravování, několik typů léčení...). Ovšem některé skilly, ač je postavy normálně mají a jde do nich dávat body, ve hře nemají vůbec žádnou funkci. Tj. ne, že nejsou moc užitečné, ale ani jednou není příležitost je ve hře použít. Manuál to v popisu skillů uvádí, ale manuál jsem četl až poté, co jsem nějaké body do těch skillů dal (tj. jsem ty body vyplýtval).
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    SID311: Diky za tip, mrknu na to.
    SID311
    SID311 --- ---
    Myslím, že první Buck Rogers je celkem lehký. Hrál jsem jej totiž takovým podivným způsobem. Bylo to na něčem jako Pentium 166, v době před DOSBoxem. Ty hry (resp. ty starší, Dark Queen of Krynn už možná jo) neměly pevně nastavenou rychlost, takže na pentiu to bylo nesmyslně rychlý. Všechno tam bylo tahové, takže to neznamenalo, že to nešlo hrát, ale dovolilo mi to hrát tak, že jsem prakticky všechny souboje odehrál na automatiku. Je to taková automatika, že všechny postavy v partě ovládá automaticky, ne ten druh, kdy se to odehraje všechno na pozadí a počítač jen vyplyvn výsledek. To znamená, že na normální rychlost by to byl neuvěřitelný opruz sledovat. Ale na tom pentiu jen na obrazovce blikaly akce a za pár vteřin bylo hotovo. Kdyby to bylo těžké, parta by většinou měla skončit zmasakrovaná, ale většinou se jí docela dařilo. Pokud ne, prostě jsem nahrál pozici a za pár dalších vteřin to třeba dopadlo lépe.

    A takto jsem dohrál skoro celou hru (skončil jsem asi v posledním "dungeonu", nějaká asteroidová základna).

    Určitě to nebyl nejrozumnější způsob, jak tu hru hrát (přišel jsem o to hlavní), ale šlo to dost rychle. A já jsem chtěl vidět hlavně příběh (zas tak dobrý nebyl, ale mě se líbil ten setting, tak jsem chtěl vidět, jak je převeden do děje).
    GAF
    GAF --- ---
    DAVESADE: :D

    wow dneska je možný fakt všechno. I onlinovka stará 20 let
    DAVESADE
    DAVESADE --- ---
    GAF: Jo, bitky tam byly turnbased. Je to ten samý engine, jenom napojený na API. Jde to hrát i bez netu, ale samo to není moc zábava ;).

    Doporučuji tenhle web:

    The Original Neverwinter Nights 1991-1997
    http://www.bladekeep.com/nwn/index2.htm
    GAF
    GAF --- ---
    njn, nápodobně

    Ale zajímavý tam je třeba to Neverwinter nights. Jako první role play onlinovka, která měla grafiku (obrázky). A byla v provozu od 1991 do 1997. Ale nevim jestli byla turn-based.
    JVMLOK
    JVMLOK --- ---
    GAF: hmmm...goldbox...never heard of it before...
    DOCKINEZ
    DOCKINEZ --- ---
    Crimson Shroud je super zalezitost. Na to, ze stala tak malo (dve stovky?), mi poskytla zabavy neurekom. Rozhodne duvod, proc si pujcit 3DSko.
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam