• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    _BENNYNepodmíněný Základní Příjem
    GORG
    GORG --- ---
    SEAMON: A není fakt,ze ani na VS nechápal menstruaci důkaz,ze tenhle koncept výuky stejně nefunguje? :)
    Já teda v praxi neviděl člověka,kdo by v sexu neměl jasno.
    Jinak jo,možná takový systém školství je lepší než nic.
    SEAMON
    SEAMON --- ---
    GORG: Su urcite rodiny, ktore momentalne povazuju sexualnu vychovu na skolach za skodlivu. A bolo nemalo pripadov, ked dievcata otehotneli, lebo mali z domu dost skreslene predstavy ake su realne rizika - to trollujes, alebo si take fakt nevidel v praxi? Uznavam, ze za tych 20 rokov sa veci posunuli, ale ZS je minimalna sluzba - tj. pre kazdeho urcite minimum co by bolo fajn vediet. A ano zial su rodiny, ktore ani toto minimum nezvladaju (v horsom pripade ani nechcu zvladat).

    Inak ako presne tieto informacie a vo velkom ucia dedi v krajinach 3tieho sveta a povazuje sa to za brutalny prinos, tak ako to je? A aby som ta ohuril - dokonca na VS som stretol chlapa, ktory NEMAL ucelenu predstavu ako suvisi menstruacia a tehotenstvo..
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    HUGO: pokud by tomu tak bylo, tak bych ocekaval, ze se to pochopeni nejak projevi.
    GORG
    GORG --- ---
    Když se člověk třeba pozastaví nad "neochvějným" konceptem "nekonečného růstu", kde se systém neustále pachtí za zvyšování HDP a jiných ukazatelu, že musí ekonomika neustále růst, lze to shodit ze stolu, že je to totální kravina i sedlácky takhle od klávesnice. Přece není možné stavět ekonomiku na neustálém růstu.. ten není možný donekonečna ne?
    Když člověk ty produkty porovná s těmi komunistickými výrobky, může si všimnout jednoho faktoru - ty sice unifikovaný celonárodní produkty měly vysokou trvanlivost a v podstatě fungují dodnes. Zatímco dnes si člověk koupí cokoliv, to zpravidla funguje jen pár let. Než se to rozbije.
    Nebo paneláky... sice nevzhledné zvukově neizolované králínkárny, ale skutečně to umožnilo lidem zajistit bydlení.
    A v 1990 měla ČR nulový státní dluh.
    Je fakt, že bylo všechbno oprejskaný a dost často hnusný, neestetický, což se po revoluci dost změnilo, ale nedá se myslím říct, že by ta socialistická éra měla jenom negativa.

    Tak mi tak nebo tak přijde, že ten kapitalismus bude potřeba něčím zklidnit, protože to je fakt kasíno, rozjetej rychlej vlak, který má za úkol neustále ještě zvyšovat rychlost. Nepůjde to tak asi donekonečna.

    Nepodmíněné životní minimum nebo negativní daň by byl dobrej start. Přebytečný úředníky třeba popravit.:-) Každý si bude moct dělat, co chce, a když si nebude dělat, co chce, tak ho popraví. Nějaká ujetá totalita se dá postavit na všem. Komunismus k tomu možná přišel jako slepý k houslím.
    GORG
    GORG --- ---
    Naučit cist psát a základní pocty je myslím smysluplny základ. Par slov o gravitaci, biologii, atomech, teorii superstrun,paralelní vesmíry, a jiné základy, kvantová mechanika.. ta se na ZS , SS skoro ani nebere,a přitom je bazalne podstatná.
    Tohle všechno se da i ho probrat mnohem rychleji. Nutit někoho počítat nějaké momenty hybnosti, vyjmenovat všechno příčné pruhovaný svalstvo, básníky romantismu a datum narozeni Komenského..... to jr z mého pohledu daleko od základů.

    Jestli opravdu podobně funguje i ekonomika, tak to potes :-) Jako co hlavně asi platí je obecná neflexibilita systému. Je sice neradno dělat hurá změny (nacismus, metla komunismu,atd) ,ale například posunout start vyučování o hodinu později snad svet nezbori ;)

    Prostě mi systém přijde "trochu" tydýt... NZP vůči tomu spis působí jako závan čerstvého vzduchu :))
    GORG
    GORG --- ---
    SEAMON: Zaklady biologie, hlavne co sa tyka reprodukcie tiez su v zivote dost podstatne. ;)
    Skutečně myslíš, že kdyby nám ve škole neřekli, jak funguje pindík a fifinka, že bysme nevěděli, jak na to? :-) Tomu sám nevěříš.
    Já bych viděl prostor na redukci osnov možná až o 90% balastu. Cel0 postavené na tezi, že nutno učit co skoro, dokud se mozek vyvíjí a dobře učí.
    Pak se objeví studie, že se děti líp učí, když můžou přijít do školy později. Namísto toho, aby se posunula škola o hodinu systém zhodnotí tuto studii a rozhodne se nic nezměnit :)
    TILOPA
    TILOPA --- ---
    JUNIPETRUS: Kdyby banka pujcovala penize z "niceho" jak tu tvrdis stale dokolecka, jak je mozne ze vubec kdy jaka banka mohla a muze zkrachovat, dostat se do ztraty ? Kdyz dle tve teorie by si ve sklepe vzdy dotiskla tolik, kolik by prave potrebovala ?
    HUGO
    HUGO --- ---
    JUNIPETRUS: předpokládejme, že to už všichni pochopili, nebo mají alespoň určité ponětí, co s tím dále?
    SEAMON
    SEAMON --- ---
    GORG: Ale naucit citat uz dieta treba, tak isto naucit zaklady pocitania, atd. Ak dovolis, dam ti iny pohlad na zaklady rozhlad - ked som bol krpec, tak som literaturu prilis neobluboval. A az par rokov neskor som prisiel na chut velkym romanom a "vaznej" literature. Ak by som nebol dokopany do tejto skusenosti, tak by som mozno nikdy to caro neobjavil.

    Zakladny rozhlad ma niekolko funkcii - jednak ti ukaze oblasti, ktore napr. ramci rodiny nemusi mat kazdy pokryte. Tiez su urcite oblasti, ktore ja povazujem za spolocenske minimum - napr. percenta a fcie v matike. Tie su uplne elementarne pre aku - taku ekonomicku sposobilost. Zaklady biologie, hlavne co sa tyka reprodukcie tiez su v zivote dost podstatne. ;) A potom je tam kopa veci, ktore kazdy povazuje za balast - len ako sa ukaze, kazdy vidi ten balast inde. Vacsina deti netusi co nakoniec budu v zivote robit a ziskany zaklad im casto umozni ist aj necakanym smerom. A hlavne uprimne - tan co nedokaze skoncit ZS je bud uzasne genialny a hrozne sa nudil, alebo totalne v dalsom zivote nepouzitelny.

    A ako som uz pisal - na ZS sa neucis integrovat a na SS tiez moc nemusis - staci si vybrat remeslo co to nepotrebuje a mas vystarane. Nevravim, ze by skolsky system nemal byt flexibilnejsi, ale mna skor naopak hrozne bavia ludia co rozpravaju ako su deti pretazovane a ako chybaju moderne technologie v skolach. Moznosti ako studovat su prave momentalne z celkovej historie uplne nevidane a vacsinu modernych technologii vytvorili ludia, co nemali k dispozicii ani to co sme mali my. Nie je skor toto trosku komicke?
    SEAMON
    SEAMON --- ---
    JUNIPETRUS: A ja by som sa rad dopracoval k tomu, aby si normalne odpovedal na otazky, inak sa nemame o com bavit. ;) Hat nemozeme mat vsetko.

    Problem je totiz ten, ze sposob ako na zaklade rovnakych udajov chapes system ty a iny ludia je dost odlisny.

    Moj pohlad - ano banky na zaklade vkladov poziciavaju viac penazi ako realne bolo vlozenych. Podstatne je, ze sa to deje na zaklade vlozenych penazi a podla jasnych, verejnych a kontrolovanych pravidiel. Vacsina ludi nepozna kvantum dohodnutych pravidiel, ale to neznamena ze su nutne zle, alebo nepriaznive. Celkovy mechanizmus je spekulacia, ktorej rizika si banka snazi kontrolovat (a preto nepozicia uplne kazdemu, pripadne vyuziva pravne kroky pri nesplacani). To ze sa dlh po zaplateni znuluje a navyse ostanu len uroky mi pride uplne normalne a nevidim v tom ziadnu systemovu chybu. Tie uroky prisluchaju banke za to, ze znasa riziko spekulacie a cast z nich ide aj na konto klienta - tj. ma sice maly ale aspon nejaku podiel na spekulacii.

    Su tu urcite aspekty, ktore su mozno zaujimave - aky dopad ma tato dostupnost uverov dopad na celkovu cenotvorbu. Ale z hladiska samotneho systemu tam nevidim nejaky esencialny problem vo fungovani.
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    SEAMON:
    Nevim, k cemu ty se tu chces dopracovat, ale ja bych se pro zacatek dopracovat k tomu, aby vsichni pochopili jak funguje soucasny bankovni system, co jsou penize, a jak vznikaj a zanikaj

    GORG
    GORG --- ---
    Kdysž pak slyším, že by každý měl mít určitý "základní rozhled", tak mi právě cuká ten koutek na rtech .) Common knowledge nepotřebuješ učit. A aby někdo potřeboval školu, abys mu vysvětlil, že byla 2. světová válka? Kdo na to potřebuje školu, tomu stejně moc nepomůže. Představa, že se tím zabrání opakování (historie) mi připadá tak nějak dětsky naivní.
    GORG
    GORG --- ---
    SEAMON: Na jednu stranu je to OT, nicméně ty říkáš podfinancované, přitom by se imho dalo mnoho naopak ušetřit rušením povinné osnovy. Na co učit každýho integrovat? Nebo vyjmenovat všechny typy šutrů a motýlů. Ono pak není divu, že nejsou pak prachy na NZP, když se řeší blbý problémy blbě. :-)
    SEAMON
    SEAMON --- ---
    JUNIPETRUS: Pozri - vec je jednoducha, bud sa peniaze v banke tvoria podla urcitych pravidiel, alebo nie. Ak nie - tak je uplne jedno kolko ma banka na ucte a pozicat mi moze aj tak.

    Ak ano - tak mi banka, pozicat... no?

    Alebo neodpovedaj a prosim definuj co je na tom systeme zle. Ved ho oponujes - to mi nevies jasne napisat, ze toto TU je zle? Lebo to potom vyzera, ze vlastne nevies co je zle a to potom nema zmysel sa bavit, lebo sa k nicomu nedopracujeme.
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    SEAMON: jakej ucet mas na mysli?
    Co kdyby se uvedl priklad s realnou bankou?
    SEAMON
    SEAMON --- ---
    JUNIPETRUS: Takze.. Ak mame banku, ktora ma na ucte 0 - kolko mi z toho uctu moze pozicat? Ja viem, ze sa to tu uz niekto pytal, ale co narobim.
    SEAMON
    SEAMON --- ---
    GORG: Ono toto s NZP nema moc spolocneho realne. Deviaty rocnik je proste blbe riesenie na blby problem (vlastne az doslova). Ked sa realne pozrieme na obsah uciva na ZS a to, ze mame realne jedincov, ktory tieto temy proste menatalne nedaju, tak je to na zaplakanie.

    Problem je ten, ze v ramci tohto riesenia trpia ziaci, ktori sa realne dalej dostanu. Tj pre tychto ludi by sa ten cas dal vyuzit ovela lepsie. Len nato musi byt urcita vola politikov. Ale debata o skolstve - ktore aspon u nas je dlhodobo podfinancovane a o tom, co by slo spravit lepsie - ta by bola nadlho a totalne OT.
    JUNIPETRUS
    JUNIPETRUS --- ---
    SEAMON: takze taky veris, za banka pujcuje penize, ktere ji pujci ostatni lidi. A vis, ze deti nosi cap?
    SEAMON
    SEAMON --- ---
    JUNIPETRUS: Zmluva s bankou standarne znie tak, ze "tvoje" peniaze defakto v banke neexistuju. Peniaze, ktore vlozis su jej a ona v ramci tvojho uctu eviduje to, ze ti dlzi to co tam vlozis. Tj. nie nepoziciava vklady vkladatelov, lebo sa to tak vobec neeviduje. ;) Zaroven vsak plati, ze ak ja nevlozim peniaze do banky, tak na zaklade tychto penazi ona nemoze nic pozicat.

    V com je teda problem systemu? Ked tam je nejaky zasadny problem, tak ho popis.
    GORG
    GORG --- ---
    Pokud jde o to, aby na děti někdo dohlížel, tak kvůli tomu nebudu vytvářet další ročník :-) Na to stačí koncentrák, školky, družiny, skaut nebo jak píšeš ta stáž ve firmách.
    Podobně s letní/zímní čas. to je jako žít v blázinci :-) Prostě bych asi hodně věcí dělal jinak a to "seriozní" mi často přijde komický .) Někomu zas to NZP. Mně to přijde rozumější než to, že politici řešejí plenkovné, protože plenky a jejich danění hýbou světem
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam