GORG: Ale naucit citat uz dieta treba, tak isto naucit zaklady pocitania, atd. Ak dovolis, dam ti iny pohlad na zaklady rozhlad - ked som bol krpec, tak som literaturu prilis neobluboval. A az par rokov neskor som prisiel na chut velkym romanom a "vaznej" literature. Ak by som nebol dokopany do tejto skusenosti, tak by som mozno nikdy to caro neobjavil.
Zakladny rozhlad ma niekolko funkcii - jednak ti ukaze oblasti, ktore napr. ramci rodiny nemusi mat kazdy pokryte. Tiez su urcite oblasti, ktore ja povazujem za spolocenske minimum - napr. percenta a fcie v matike. Tie su uplne elementarne pre aku - taku ekonomicku sposobilost. Zaklady biologie, hlavne co sa tyka reprodukcie tiez su v zivote dost podstatne. ;) A potom je tam kopa veci, ktore kazdy povazuje za balast - len ako sa ukaze, kazdy vidi ten balast inde. Vacsina deti netusi co nakoniec budu v zivote robit a ziskany zaklad im casto umozni ist aj necakanym smerom. A hlavne uprimne - tan co nedokaze skoncit ZS je bud uzasne genialny a hrozne sa nudil, alebo totalne v dalsom zivote nepouzitelny.
A ako som uz pisal - na ZS sa neucis integrovat a na SS tiez moc nemusis - staci si vybrat remeslo co to nepotrebuje a mas vystarane. Nevravim, ze by skolsky system nemal byt flexibilnejsi, ale mna skor naopak hrozne bavia ludia co rozpravaju ako su deti pretazovane a ako chybaju moderne technologie v skolach. Moznosti ako studovat su prave momentalne z celkovej historie uplne nevidane a vacsinu modernych technologii vytvorili ludia, co nemali k dispozicii ani to co sme mali my. Nie je skor toto trosku komicke?