DANYSEK: no tak byl to příspěvek z 1.dubna, tak nevím kdy jindy by se hodilo použít trochu nadsázky :-) v zásadě přístup k automatizaci lze už asi 300 let shrnout do dvou proudů: je špatně, protože bere lidem práci, nebo je dobře, protože lidi se zabaví jinak, než těžkou prací (extrémním případem druhého postoje je pak požadavek NZP: ten sice vytváří všem jakýsi zákadní meta-nárok na alokaci části zdrojů, ale současně respektuje, že zdroje jsou vzácné a že trh je alokuje lépe, než centrální plánovači - počítající nejspíš na štaflích postavených u vysokých tabulí - z toho je také vidět, jak absurdním požadavkem centrální plánování v 1. 1/2 20.století bylo... i když třeba holocaust se pomocí počítačů IBM celkem naplánovat podařilo...)
nevím, jestli si velká města můžou dovolit např. zavést bezplatnou MHD stejně snadno, jako estonský Talinn; jsem si ale téměř jistý, že pokud jsou eskalátory přímo na letištích (na spoustě jsem jich je viděl.. resp. pojízdné chodníky), tak na přestupu mezi (placeným) metrem a (placeným) autobusem by se asi hodily taky (zvlášť dnes, když u nich dávno existuje standby režim, který je vypne, když na nich zrovna nikdo nejede)