• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISMontessori - mimino, batole, školkáč i školák
    RACHEL
    RACHEL --- ---
    HAWKS: jo tohle vím, když Matěj to má tak, hraje si s autíčkama nebo legem, vidím, že tlačí, řikám: Matěji, chceš jít na záchod? Nechci. A za minutu je v plíně bobek.

    Ale kdž má jít spát, tak najednou potřebuje, a seděl by tam půl hodiny, aby nemusel do postele...

    Ale někdy přijde sám a řekne si, podle mě, prostě jak se mu chce, jak má čas. Ale vyloženě od hraní nebo od pohádky nechce, třeba áno po probuzení se tam nechá posadit.
    HAWKS
    HAWKS --- ---
    RACHEL:
    hele, eliska dlouho se nechtela naucit na nocnik, ted je ve stavu, kdy na malou potrebu si rekne s predstihem, velkou dle meho jeste uplne nevyciti s predstihem, protoze kdyz si rekne, tak uz je to obvykle za minutu dvanact. Nekdo mi zase rikal,ze to byva caste u deti, ktre jsou zivejsi, protoze jsou necim zaujmute a neuvedomi si tuhle fyziologickou potrebu a naopak zas deti, ktere jsou povahove "kde me posadis, tam me najdes" prijde nauceni se potreb driv, protoze nejsou tak rozptylene jinymi zajmy. Takze tezko rici


    CHIMERA:
    no to verim. Eliska travi od jara do podzimu u rodicu na chalupe,kam se nastehuji i s manzelkou z bytu a tam se sejde kolem baraku dycky tak 5-8 deti ve veku od 2 do 8 let, takze prirozene ty mladsi se snazi napodobovat ty starsi (bohudik v uziteznych vecech,bohuzel i v tech - z naseho pohledu - mene vitanych :)
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    CHIMERA: ještě poznámka: ten první se mi vychovával dobře, protože je povahou jako já... nebylo těžké se do něj vžít. tady s tím mladším mám zásadní problém: vůbec nevím, co vlastně chce a jak bych mu mohla pomoct.
    např. oblékání. já bych ho s radostí oblékla, ale on nechce. jenže jelikož je ještě nemehlo (22 měsíců), tak si prostě nedokáže obléct nic, ani bundu... snad jen čepici. a jak se pořád snaží do oblečení nasoukat a nejde to, tak nepříčetně řve, jako bychom ho vraždili. pro mě je to nesnesitelné: jednak proto, že si to nedá vysvětlit, a druhak proto, že potřebuju klid a takové řevy nesnáším... zbytečné a bezdůvodné.
    RACHEL
    RACHEL --- ---
    HAWKS: ja si od toho slibuju, ze Matej odlozi pliny, vi na co je nocnik i zachod, kdyz chce, tak si rekne, ale podle me ho to zdrzuje od dulezitejsich veci...
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    HAWKS: tsíve, nevim :-) můj starší taky odkoukával a na kole se naučil jezdit až v 8mi letech :-D to bylo slávy!
    ono je fakt každé děcko jiné. mám dva kluky neuvěřitelně rozdílné - reakce, tužby, city, šikovnost, intelekt - všecko jinak :-D
    HAWKS
    HAWKS --- ---
    RACHEL:
    jo,okoukavani a rychle osvojeni si myslim ze je nejvetsi deviza maleho mozku.. Takhle se mi dcera naucila v necelych dvou jezdit na kolobezce a ve dvou a ctvrt na kole
    MORPED
    MORPED --- ---
    ZEGA: pekna palka,skoda ze to neni pro vsechny rodice dostupne,nebo spis,ze tyto alternativy jsou alternativy ne normalni vzdelavani.
    BERENIKEE
    BERENIKEE --- ---
    ‚Vaše dítě se narodilo plně vybavené proto, aby tenhle život zvládlo. Důvěřujte mu‘.

    Montessori: Naše děti ‚dys‘ nemají | Kondice
    http://www.kondice.cz/2013/11/montessori-nase-deti-dys-nemaji/
    RACHEL
    RACHEL --- ---
    YMLADRIS: Treba u Mateje ve skolce si chodi vsechny deti po obede cistit zuby, vetsinou to deti od sebe okoukaji.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    YMLADRIS: ale jen pod podmínkou zubní pasty bez chloru. Malé děti mají sklon pastu polykat..ale to už je fakt OT.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    CHIMERA: napadlo mne zadat cisteni zubu ucitelkam v jeslich, kdyz je tam poslusny. mam za to ze hodne deti je submisivnejsi vuci cizi autorite

    sorry za OT
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    KEIKIN: mam ale neurcity pocit, ze vznikaji montessori centra, kam si muzes chodit s prckem hrat na tech pomuckach
    BETTTKA
    BETTTKA --- ---
    KEIKIN: Velká část z Montessori určitě, ale pokud nemáte volných několik set tisíc na všechny pomůcky, tak to samozřejmě nebude jako školka s připraveným prostředím. Ale jde aplikovat myšlenky, základní filozofii, jde vést dítě k samostatnosti a nechat ho rozvíjet se vlastním tempem. Dost pomůcek, především z praktického života, si můžeš sehnat/vyrobit sama. Ale to je spíš pro hodně malé děti a jako taková celoživotní filozofie. Ze základkového učení ať si vezme základy, ale pomůcky na to asi nesežene.
    KEIKIN
    KEIKIN --- ---
    Dá princip vzdělávání "Montessori" implementovat i do "učení doma" ? Kámoška svojí dceru učí sama doma, mně to přijde fajn, akorát asi nedostane plný rozsah. Ideální je imho, kdyby...to jsou ty kdyby...se spojilo více rodičů a děti by střídali každý den jiný dům (a jiné zkušenosti). Komunitní školy by vlastně vychovávali naše následovníky....
    ZEGA
    ZEGA --- ---
    ALDEMIK: jedna se primo o http://www.montessori-skolka-praha.cz/
    Zoe zatim chodí od 8-13 každý den v týdnu a platíme 7500 školkovné a 1000 svačinky a oběd.

    oblékací tipy: nic z oblečení by nemělo mít úzké rukávy a nohavice. aby se s tím dítě muselo šíleně prát. u rukavic jsou lepší ze začátku palčáky, aby nebylo díte znevýhodněný. U bot je to jedno, klidně tkaničky. Když dítě umí udělat třeba uzlík, tak ho podporují v udělání uzlíku a zbytek zavážou nebo mají děti holikny.
    bunda/ mikina se položí na zem límcem k tobě. do rukává si dáš ruce a přehodíš přes hlavu. Budu jí muset natočit, páč video jsem nikde nenašla :) ale ona měla takovou radost. a já něž pochpila, co sakra dělá, proč si furt hází bundu na zem, ten první den, když přišla ze školky, kde se to naučila .) byl to pro mne oříšek.

    ALDEMIK
    ALDEMIK --- ---
    To zní výborně. A velmi luxusně :-). Zajímalo by mě finanční nastavení takové školky, protože když jsme zakládali lesní, měli jsme dost problém nastavit to pro rodiče finančně snesitelně a zaplatit dva lidi na 12-16 dětí. Pravda, bez příspěvků MŠMT.

    Zajímaly by mě ty oblékací tipy - je to někde k sehnání? Já to sice ještě nevyžiju, ale třeba by to uplatnila ségra. Sice je kromě oběda sama na 25 dětí, takže trochu rozdíl, ale třeba i přesto...
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    ZEGA: tak mě práce taky baví, ale hlavně mě živí. pracovala bych podstatně jinak, kdybych nebyla hodnocená za kvantitativní výstupy :-D
    úplně nejvíc by se mi líbilo být rentiérka. půl roku bych odpočívala a půl roku psala fenomenální práce :-D
    jenže jsem chudobka a toto nikdy nenastane. tudíž se snažím vyhovět zaměstnavateli, aby byl spokojenej.
    a přiznávám se, že svého puboše docela chápu. taky jsem byla v pubertě neobyčejně líná a nebavilo mě nic než čtení :-D ale z toho člověk vyroste...
    HAWKS
    HAWKS --- ---
    OLYFKA: tyjo..dceri byly v dubnu dva roky a v te dobe uz si cistila zuby sama..jasne, nebylo a dodnes neni kdovijake cisteni, ale snaha tam byla a dnes po vytazeni z vany automaticky na prebalovaku saha po kartacku a dozaduje se pasty :)
    ZEGA
    ZEGA --- ---
    CHIMERA: no a to je rozdíl v našem přístupu. já pracuju proto, že to je zábava a baví mne to. a to samé se snažím předat i dítěti. Ale znova podotýkám - mám dvouapůl letou dceru. Kdo ví jak to budu mít v jejích 13 letech, když bude bojkotovat úplně vše ,)

    Popis školky Jonáš (klasická montessori školka, ne školka s prvky montessori) - mají dvě místnosti a koupelni. Jedna místnost s kobercem, elipsou a skříňkami s aktivitami (suchými) - práce s koberečky. Druhá místnost s velkým stolečkem, kde se buď bracuje na mokrých (patlavých aktivitác) nebo jí.
    Vše v jejich velikosti. Přístupné. Děti se sami oblíkají a svlíkají. Jsou určité fígly, jak si ani ne dvouleté dítě oblékne bundu apod. Mají volný přístup k pití, Sami si ho v průběhu dne nalévají a doplňují. Sami si připravují jídelní prostor - prostírání, příbory, ubrousky a sami si odnášejí na svoje místo talíř. Pak si po sobě talíře oplachují a utírají.
    Svačinu - mají pomazánky - si mažou taky sami. Svačinu většinou jedí venku.
    Jezdí s dětma do planetária a na podobný akce. Což je teda MHD s těma prťatama dost záhul, ale děti jsou pak nadšený neuvěřitelně.
    Prostě se klade důraz na jejich samostatnost a samoobslužnost. Podpory.
    V týhle miniškolce (2-4 roky) je 8 dětí a jsou tam dvě tetky. Takže jasně, spousta prostoru a možností. A je to hlavně o lidech, ony Petra s Dančou jsou úžasný ženský a ty děti je milujou.

    Při odchodu dítěte vždy zmíní jaké téma se v průběhu dne (na elipse) řešilo. A jednou za půl roku jsou konzultační hodiny (cca 30 min pro diskuzi rodičxtetka F2F o dítěti).
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    OLYFKA: no tak za chvilku bude mít dva roky a furt to nevypadá, že by se dal přemluvit. občas ukazuje na zuby, že ho bolí... takže by čištění jistě bylo na místě. ale nenechá si to :(

    ZEGA: no já jsem s tím právě spokojená nebyla :-D mně se takový chaos ve výuce, kde děti pobíhají, vyrábějí, hlučí atd. zásadně nelíbí. Nic bych se v takovém prostředí nenaučila. Ale syn se zjevně naučil, dostal se pak bez potíží na osmileté gymnázium.
    a taky jsem se smála, jak se mě syn ptával (a občas ptává), jaktože jsem chodila do školy tak ráda, ba přímo ji milovala :-D no ono to totiž není o té škole - ono je to o dítěti. mně se škola líbila, vyhovoval mi řád, požadavky i známkování a ze všeho nejraději jsem psala písemky :-D syn má školu úplně jinou a přesto tam chodit nechce. nechce se vůbec učit. chce si pouze hrát (je mu 13,5 roku), což tolerovat nemůžu. takže jedem na utilitárním principu: když přineseš ze školy dobré známky (a ono ho to při jeho intelektu moc úsilí nestojí), tak dostaneš, po čem tvé srdce touží... jako v životě: pracuju, abych pak měla peníze na zábavu (či na co jiného).
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam