• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISMontessori - mimino, batole, školkáč i školák
    “Pomoz mi, abych to dokázal sám – abych to dokázala sama.” "Tato prosba, s níž se malé dítě obrátilo k Marii Montessori, se stala hlavním krédem její pedagogiky. Úkolem dospělých není formovat dítě, odstraňovat mu z cesty překážky, nebo jím dokonce manipulovat, ale udělat vše pro to, aby vlastními silami a svým tempem získávalo nové vědomosti a dovednosti a vrůstalo do světa, který ho obklopuje." Diskuse pro všechny, které zajimá montessori přístup, ať už pro miminka, batolata, školkáče ši školáky. Sdílení tipů na tzv. připravené prostředí (děcko se inspiruje a něčím se zabývá), aktivity, co je kde zajímavého po netu, literatura... Lidi, kteří montessori rozumí, a mohou nás poučit, jsou zvláště vítáni!

    rozbalit záhlaví
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    ZEGA: k navsteve urcite dojde, zatim je malinkac malej a nestiham. (Pujdem ale asi do toho Play wisely pro mimina, pokud nekoho zaujalo.) Cili pokud do toho vidis, bud prosim trpeliva a pis :)
    ZEGA
    ZEGA --- ---
    YMLADRIS: oni ale pomůcky fakt nejsou hračky.
    zkus si okolo sebe najit monte rodinný centrum a navštiv ho. :)
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    RADKUVAVATAR: ajo az tak radikalne jo? (pomucky nejsou hracky)

    to je pro mne porad takove otazne, zda to monte teda neni fasismus typu ucte se plnit ukoly ktere vymyslel nejaky dospely, hrani je vedlejsi. ale to se asi casem ukaze, jak je to mineno :)

    BERENIKEE: a mohla bys vyfotit nebo na webu najit aktivity ktere se ti osvedcuji s rocnim deckem, pripadne co jsou podle tebe hitovky v obdobi pul roku-rok (pokud neco uz?) pripadne diky
    RADKUVAVATAR
    RADKUVAVATAR --- ---
    BERENIKEE: Zaznamenal jsem dva přístupy lektorek montessori: 1) Ukázat dítěti, jak se přesně s danou pomůckou pracuje, když o to požádá nebo souhlasí s předvedením; 2) Nechat dítě, ať si nejprve pomůcku po svém "osahá", a až pak pracovat podle jedničky. Kombinovat pomůcky ale až nakonec, až když s nimi pracovalo jednotlivě...
    BERENIKEE
    BERENIKEE --- ---
    RADKUVAVATAR: Dekuju to jsem chtela slyset:)
    RADKUVAVATAR
    RADKUVAVATAR --- ---
    BERENIKEE: V montessori jsou i přímo aktivity na práci s několika pomůckami zároveň - např. růžová věž + schody. Hrad bych ale nechal dítě stavět spíš ze stavebnice než z pomůcek... Pomůcky přece jen nejsou hračky. V zásadě totiž platí - doma si dítě hraje s normálními hračkami, ve školce má montessori pomůcky (a žádné hračky tam nejsou).
    BERENIKEE
    BERENIKEE --- ---
    YMLADRIS: Tak to resim:))

    No kazdopadne stavbu takoveho hradu podporim:)
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    BERENIKEE: jak muzes ale postavit ze vseho obrovsky hrad, kdyz mas vse uklizet?

    smis stavet hrad, kdyz to neni "zamyslena aktivita"?
    BERENIKEE
    BERENIKEE --- ---
    YMLADRIS: Ne tak to nevidim,deti maji volnost prechazet mezi aktivitami,jen je vzdy uklidi .
    a ty pomucky jsou fakt skvele vymyslene ,ukazou s cistotou a prehlednosti jak to funguje a dite zbytecne mematou a nerozptyluji,jak vetsina hracek dnes a hlavni-pritom je bavi .
    Myslim ze to kombinovani je jeste neco jineho,nez roztahat hracky a pak se v tom placat.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    BERENIKEE: jo jestli tomu nekdo rozumi to mne taky hodne zajima.
    moje rejpava totiz je, ze male dite kdyz mu dame kancelarskou sponku, vymysli 98 zpusobu co by se s ni dalo delat, postupne to slabne a dospely vymysli tak 4. Coz je imo skoda. Tak furt si nejsem jista zda ta Maria M nenuti decka hrozne moc vlastne zajizdet do uz predem vymyslenych koleji (ted pouzivas tuto hracku, ne aby te napadlo ze vbsech hracek postavit mesto, to by bylo hra "na jako" a to tu nedelame...). To si tedka vymyslim, netusim, ale rada bych to vedela jak to maji
    BERENIKEE
    BERENIKEE --- ---
    YMLADRIS: S jednou aktivitou vytazenou to taky resim,libi se mi ta myslenka.
    stale aktivity,od kterych odchazi dcerka uklizim.ale zatim vetsinou,at to delam sebenenapadneji me mala zpozoruje,i kdyz ji pred tim zajimalo neco jineho ,prijde a aktivitu znovu vytahne.Jako smeju se tomu ,ale nekdy je to tezky abych si nerekla necham to lezet a uklidim pozdeji vse naraz.:)
    Ale pri pozorovani vytazenych x veci verzus jedna vec mi dava smysl ta jedna,proste v tom neni zmatek a je to harmonictejsi.

    Zajimalo by me ale kombinovani aktivit.
    Dcerka(skoro rok) casto vytahne dve rozdilne pomucky(hracky) naraz a kombinuje je mezi sebou.Me to prijde super a snazim se ji do toho spis nezasahovat.(to hodlam i nadale)
    Pro zajimavost by me ale zajimalo ,jak ke kombinovani aktivit pristupuje montessori pedagogika(podporuje zvidavost deti touto formou a nebo se je snazi prevezt jen k jedne veci a tomu jak funguje konkretni jeji funkce)?

    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    RAPAL: vyborne, dava mi to predstavu jak se s tema skolkovyma detma pracuje

    stale jsem nervozni z toiho ze je dovoleno pouzivat vzdy jen jednu pomucku najednou, ale tak inu asi holt to tak maji
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    outsider montessori - petraplast.cz je firma kde delaji napr jidlonosice atd a prijde mi ze v eshopu maji radu plastovych kramu doslova za par korun, tak si rikam ze by z toho byly dobre ty bezpecne objekty na zkoumani do monte kosiku plus pak na volne tvoreni - mineno nechat na decku co vyrobi za dilo ze sitek do drezu po dvou korunach a bubnlinkove folie nebo tak :)
    (nevim co by na to rekl monte vzdelanec tedy krome toho ze plast neni prirodni material)
    E-shop | Petra Plast s.r.o.
    http://www.petraplast.cz/e-shop/?order=price
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    ZEGA: nic tim nemyslim, jen mne v prvni chvili prekvapilo ze je to z usa kdyz je to tak mega levne, tak jsem chvilicku googlila a zrejme ta firma mela nejake potize (jwejicvhz povahu uz jsem nedohledavala) (ale pro nekoho to muze byt poidstatne tak si dohleda). vzdy kdyz je neco extra levne zkouzsim trochu badat, ale nemam ted kapacitu moc.
    sorry preklepy tablet
    ZEGA
    ZEGA --- ---
    YMLADRIS: úplně tomu nerozumím. To ze jsou veškeré pomůcky s názvem montessori předražené, to víme. Za stejnou věc s výrobou v Rakousku nebo Itálii bys zaplatila 5x tolik.
    mně přišlo celkem pět věcí. A jsem spokojena.
    RAPAL
    RAPAL --- ---
    Vyrobte si Montessori pomůcky pro své děti | Jak si doma snadno vyrobit vlastní pomůcky zaměřené na Montessori vzdělávání v předškolním věku, píše Martina Šímová. Dále zde najdete postupy, jak pracovat s original Montessori pomůckami.
    http://blog.skolickasrdicko.cz/
    mega aktivit pro děťátko i hravé rodiče. možná znáte, filtr mlčí
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    ZEGA: jen vyvoj ohledne toho montessori outletu. koupila jsem dve veci - vkladacku s valeckem a krabku s treba barvama. dorazilo ok. na vkladacce je shopmindspace.com, zagooglila jsem ze je to nejaka dnes jiz zavrena firma a ze montessori outlet je predmetem nejakych diskusi
    Yahoo Groups
    http://groups.yahoo.com/neo/groups/montessoribyhand/conversations/topics/574

    ale asi nic zasadniho :) proc se jim jako ze totalne vyhybat

    na krabce te druhe uz je klasicky made in china.
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    YEETKA: samozřejmě, že je to od začátku můj problém - dokud dítě neječelo, byla jsem v klidu :-D
    já ječení zpracovat neumím, prostě na to nemám nouhau. moje okolí se muselo naučit, že jsem pro ně k dispozici vždy a ve všem, ale musí být klid. jinak smůla.
    naučil se to ten starší, naučil se to můj muž, tak tento malej to taky časem pochopí :-D
    díky za důvěru.
    YEETKA
    YEETKA --- ---
    YMLADRIS: mně právě připadá, že to není tak docela mimo téma.. všechno se vším souvisí..


    CHIMERA: hele fakt s tebou soucítím, taky máme doma mládě které má podobné záchvaty i když ne tak často..
    z toho co píšeš na mě ale září to, že jde spíš o tvůj problém než o jeho a že to prostě zpracovává i za tebe..
    tak přeju ať to zvládnete:))
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    YMLADRIS: to co píšeš, jsem zkoušela. ale on vůbec nereagoval. jenom prostě setrvale ječel :-) komunikovat nechtěl.
    a právě v té chvíli ho zaujalo to kecání o tom, ať si zařve :-D
    pro mě je to vůbec těžké, protože takové blbiny bych sama děcku neříkala. Nabídla jsem mu řešení a když nechtěl, tak holt ať si řve... nechtěl ani pomoct, ani pochovat, ani politovat, jen ječel.
    Ale když drmolím mantru, tak to zabralo. fakt to jenom hraju, ale stačilo to na úspěch. uvidíme dále...

    nemůžu říkat úplně přesně co ta paní, protože to by mi přes hubu prostě nepřešlo... a nepovažuju za dobré, abych místo svého vlastního vnitřního já dítěti průběžně předváděla někoho úplně jiného. jednou je to moje děcko, tak bude muset pobrat, jak s touhle matkou vyjít. myslím, že rád mě má a že si neubližujeme... jen má velké návaly emocí. když se raduje, tak taky extrémně moc. výská a jásá a ječí radostí :-D
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    CHIMERA: no tak snad se to postupne zlepsi.

    i kdyz je to zde mimo tema, jeste teda doplnim ze po podrobnejsi uvaze by aldortova ten postup co jsem ti napsala, neschvalila, ona je totiz jeste proti dramatizovani, tj, nemela jsem psat ze situace je "strasna", ale ze ma clovek naopak byt v klidu a vyzvidat jak se citi dite - tobe vadi ze ti nejde oblect bunda? ANO! stve te ze to nedokazes sam?? ANO!! ANO!! tesis se az to budes konecne umet? JO!!!! ... a pak teprve Ja te chapu, klidne rvi. Ze tedy je dulezite uznat jeho chapani situace (JE TO PRUDA, ZURIM!!), ale nevykladat mu ze ma hroznej zivot.

    Uz se kdyztak presunu do posty ale jeste jsem to sem chtela napsat abych nekoho mylne nematla...
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam