• úvod
  • témata
  • události
  • tržiště
  • diskuze
  • nástěnka
  • přihlásit
    registrace
    ztracené heslo?
    YMLADRISMontessori - mimino, batole, školkáč i školák
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    YEETKA: samozřejmě, že je to od začátku můj problém - dokud dítě neječelo, byla jsem v klidu :-D
    já ječení zpracovat neumím, prostě na to nemám nouhau. moje okolí se muselo naučit, že jsem pro ně k dispozici vždy a ve všem, ale musí být klid. jinak smůla.
    naučil se to ten starší, naučil se to můj muž, tak tento malej to taky časem pochopí :-D
    díky za důvěru.
    YEETKA
    YEETKA --- ---
    YMLADRIS: mně právě připadá, že to není tak docela mimo téma.. všechno se vším souvisí..


    CHIMERA: hele fakt s tebou soucítím, taky máme doma mládě které má podobné záchvaty i když ne tak často..
    z toho co píšeš na mě ale září to, že jde spíš o tvůj problém než o jeho a že to prostě zpracovává i za tebe..
    tak přeju ať to zvládnete:))
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    YMLADRIS: to co píšeš, jsem zkoušela. ale on vůbec nereagoval. jenom prostě setrvale ječel :-) komunikovat nechtěl.
    a právě v té chvíli ho zaujalo to kecání o tom, ať si zařve :-D
    pro mě je to vůbec těžké, protože takové blbiny bych sama děcku neříkala. Nabídla jsem mu řešení a když nechtěl, tak holt ať si řve... nechtěl ani pomoct, ani pochovat, ani politovat, jen ječel.
    Ale když drmolím mantru, tak to zabralo. fakt to jenom hraju, ale stačilo to na úspěch. uvidíme dále...

    nemůžu říkat úplně přesně co ta paní, protože to by mi přes hubu prostě nepřešlo... a nepovažuju za dobré, abych místo svého vlastního vnitřního já dítěti průběžně předváděla někoho úplně jiného. jednou je to moje děcko, tak bude muset pobrat, jak s touhle matkou vyjít. myslím, že rád mě má a že si neubližujeme... jen má velké návaly emocí. když se raduje, tak taky extrémně moc. výská a jásá a ječí radostí :-D
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    CHIMERA: no tak snad se to postupne zlepsi.

    i kdyz je to zde mimo tema, jeste teda doplnim ze po podrobnejsi uvaze by aldortova ten postup co jsem ti napsala, neschvalila, ona je totiz jeste proti dramatizovani, tj, nemela jsem psat ze situace je "strasna", ale ze ma clovek naopak byt v klidu a vyzvidat jak se citi dite - tobe vadi ze ti nejde oblect bunda? ANO! stve te ze to nedokazes sam?? ANO!! ANO!! tesis se az to budes konecne umet? JO!!!! ... a pak teprve Ja te chapu, klidne rvi. Ze tedy je dulezite uznat jeho chapani situace (JE TO PRUDA, ZURIM!!), ale nevykladat mu ze ma hroznej zivot.

    Uz se kdyztak presunu do posty ale jeste jsem to sem chtela napsat abych nekoho mylne nematla...
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    YEETKA: to těžko. zaprvé nepláče. prostě řve, když mu něco nejde (což je skoro cokoli, o co se pokusí). vzteká se. já nevím, jak to jinak vysvětlit. to není pláč, to je řev. hulákání a zuření.
    u nás není moc matek, co by dovolilo to, co já. moje dítě běžně může vytahovat peníze a karty ze pěněženky, hadry ze skříní, nádobí z kuchyně, dělat bordel jak nevímkde - moje matka třeba je z toho zcela na nervy, že by nikdy nedovolila... ale seru na ni :-D

    zadruhé syn chodí do jeslí rád, těší se tam, sám nás tam táhne a volá tety tety... nikdy tam nebrečí, je roztomilej a když má chuť, sám si vleze k některé tetě se pochovat.

    dala jsem ho do jeslí právě proto, že se s ním doma nedalo vydržet. a byl to velice dobrej tah.

    a jinak - nechci to zakřiknout, ale možná ty plky o tom, jak ho chápeme, budou mít úspěch. začala jsem to používat jako takovou mantru, když začal ječet: my tě chápeme, je to těžkej život, být takové batole, to je k vzteku, žejo, tak jen si zařvi. poprvé nebo podruhé mě vůbec nevnímal, ale potřetí to zaregistroval a začal komunikovat, což zrušilo ten řev (úspěch! - díky Ymladris).
    anebo prostě to stejně časem přejde, jak děcko pobere rozum... ale čím míň huláká, tím líp :-D včera jsme spolu i vařili (pro mě teda na nervy, no ale co bych neudělala pro klid :-D
    YEETKA
    YEETKA --- ---
    CHIMERA: mně teda přijde že možná pláče proto, že chodí do jeslí.. navíc jsou děcka prostě nacítěný na matku, takže pokud ona není v klidu, tak děcko je na tom ještě hůř jak matka..
    to že nerozumíte tomu co říká může být jenom zástupná záležitost, oblast, kde prostě může ulevit tomu úletu který cítí..
    MADE
    MADE --- ---
    narazila jsem na tyto stránky, tak kdyby to někdo před vánoci využil: http://montessorihracky.cz/
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    YMLADRIS: jj, je spoustu hezky napsanejch věcí :)
    ale já mám pocit, že můj maloch prostě momentálně potřebuje, abych s ním byla pořád. pokouším se mu to dopřát. zakoupila jsem i jistá uklidňovadla z lékárny, tak už mě snad nebude tak moc nervovat :-D
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    jeste jeden off-topic: kamoska mne upozornila na proponentku waldorfu, ktera napsala Slow parenting, coz ma byt slagr (zatim netusim), nasla jsem si od ni clanek, ktery se mi libi: rytmus zivota ditete jako analogie dychani - nadechy jsou kratke useky kdy je decko soustredene na neco v sobe (napr kresli) a je vhodne s nim byt plne pritomnej, a vydechy jsou useky kdy decko interaguje hlavne s vnejsim svetem a rodic si muze jit po svem (protoze predtim byl s deckem plne a to je tim saturovany a muze byt chvilu samostatny)

    Daily Rhythm at Home and its Lifelong Relevance by Helle Heckmann | Waldorf Today - Waldorf Employment, Teaching Jobs, Positions & Vacancies in Waldorf Schools
    http://www.waldorftoday.com/...11/daily-rhythm-at-home-and-its-lifelong-relevance-by-helle-heckmann/

    jestli to obecne funguje (Chim, netvrdim ze to funguje na tveho malinkace :-D), to netusim, ale prijde mi to hezky napsane.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    TORUVIEL: jojo musim ho zacit davat na to penove puzzle aspon
    TORUVIEL
    TORUVIEL --- ---
    YMLADRIS: Jinak jen doplním z hlediska vývoj.kineziologie, čím tvrdší podložka pod dítětem (na "pasení"), tím lépe.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    Jinak u nas montessori krok - decko se zacalo konecne intenzivne prevalovat a nechcem ho jeste mit na zemi, tak jsme ho ohradili a pri te prilezitosti jsme mu nainstalovali horizontalni zrcadlo. Dle montessori to ma detem nejak pomoct intepretovat vyrazy tvari ci co? Ale presne nevim, tez budu rada pokud nekdo znalejsi doplni...

    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    ANNNA v materskem klubu zminovala, ze diteti vyrobili stolek se zapustenymi nadobami pro presypani prelevani atd ruznych materialu, tak jsem si na to vzpomnela, ze to znam z ruznych blogu a chtela jsem sem pro archiv nahodit nejake obrazky, ale nemuzu narychlo najit ANI JEDEN, nevim jak by se to reklo anglicky :) a asi jsem moc vykojena. Pokud nekdo doplnite, budu rada.
    COLOMAN
    COLOMAN --- ---
    náhodou natrafil, možno už bolo:
    Montessori pedagogika - Alternatíva v školskom vzdelávaní - YouTube
    http://www.youtube.com/watch?v=KuPmGLj8r10
    SOLEI
    SOLEI --- ---
    CHIMERA:
    Možná je to u dospělých jinak. Protože přesně, sedět vedle mně a tvářit se útrpně když já mám nějaké duševní rozpoložení.... to mne svádí akorát k tomu abych nebohému dotyčnému ubližovala, navíc mne to v mém bolu, zuřivosti etc. prostě ruší. Buď ať pomůže, řeší atd. nebo ať zaleze někam do bezpečí a nechá mně ať si v tom porochním sama, až budu potřebovat společnost tak si pro ni dojdu.
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    YMLADRIS: právě tu větu, co píšeš, mi muž říkal.
    a to mě naprosto rozzuřuje.
    to já nenávidím.
    na co je mi, že je někdo se mnou, když mi nepomůže?
    když nepomůže, ať vypadne.
    já ocením jen pomoc. takže buď nabídne lék, nebo dovolenou, nebo prostě úlevu, ale "být při mně" je fakt naprd.
    mně nevadí, když lidi/mimina pláčí. ale náš mladej řve jak hyena. ječí. dokonce už i ztratil hlas. prostě huláká. neříkejte mi, že to člověk potřebuje k tomu, aby se cítil dobře... to nedokážu pochopit.

    myslím, že rozdílný způsob přístupu k utrpení a bolesti je reflektován i v homeopatii. je to spoluurčující znak typu. některé typy potěší utěšování, jiné politování, další nic z toho... stejně tak někomu pomůže chlad a někomu teplo, někomu pomůže jídlo a někdo ho nemůže ani vidět...
    ZEGA
    ZEGA --- ---
    CHIMERA: ani to nezkoušej, pokud ti to příjde úplně praštěné..

    zpět k metodě - objevila jsem tohle: http://www.mimibazar.cz/foto.php?id=64941488&tab=3
    zoe s tím pracovala na kurzu montessori v palečku a milovala to.
    YMLADRIS
    YMLADRIS --- ---
    CHIMERA: je to podobnej princip jako kdyz dospely jde na psychoterapii a terapeut mu umozni rikat veci ktere se normalne lidem nerikaji, plakat, kricet... a nesoudi ho.

    ALE POZOR: nema to byt nejaka metoda ktera ulevi tobe (decko zacne drzet hubu). Ma to byt metoda, ktera ulevi decku, ze se muze v bezpeci a bez problemu vykricet a pak pokracovat ve zvladani sveta. Aldortova varuje ze naopak ze zacatku kdyz deti zjisti ze ventilovat pocity muzou, tak treba jeste prechodne zesílí (protoze najednou to smi ze sebe dostat ven). Takze pokud jsi na zhrouceni, mozna do toho zapoj muze nebo tak.

    a tobe by se nelibilo kdyz je ti do place aby ti treba muz rekl "rozumím, že se cítíš strašně a klidně křič, jak dlouho budeš potřebovat, jsem tu s tebou"? jen te treba drzel za ruku ale nesnazil se te donutit abys neplakala?
    mne to prave neprijde vubec prastene ale naprosto logicke a zasadni
    CHIMERA
    CHIMERA --- ---
    YMLADRIS: přijde mi to teda úplně praštěné, říkat někomu "rozumím, že se cítíš strašně a klidně křič, jak dlouho budeš potřebovat, jsem tu s tebou", ALE udělám to.
    to jsem ještě nezkoušela. takže proč ne. dneska to zkusím.
    zatím jsme mu říkali, aby tak nekřičel, protože se dusil a dávil... tak aby ho to nebolelo.
    teď řekneme, že teda jo... comyvíme, co zabere :-D
    Kliknutím sem můžete změnit nastavení reklam